Werk je om te leven of leef je om te werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leef je om te werken of andersom?

Ik leef om te werken
15 (9%)
Ik werk om te leven
149 (90%)

Totaal aantal stemmen: 164

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 17:28

Ik werk om te leven.

Ik moet helaas werken net als iedereen voor je eigen levensonderhoud. Op dit moment werk ik 28 uur en bij een oude baas werkte ik 39 uur volgens het contract, maar in de werkelijkheid was het 43-45 uur per week. Ik geniet nu van minder uren per week en ik hecht veel waarde aan mijn vrijheid, maar zonder geld kun je ook geen leuke dingen doen. ;(

En als ik eerlijk ben, een paar weken vrij hebben is wel fijn, maar daarna ga ik me toch vervelen. De huidige werkuren is op dit moment goed en heb elke week een dag vrij om te relaxen. :D En minder uren werken kan helaas niet vanwege de rekeningen. Die smeekt eenmaal om betaald te worden, haha. :+

Ik wacht nog steeds op een paar miljoen euro voor een relaxend leven. :Y)

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:22

Ik werk om te leven, het liefst zou ik parttime werken want hecht toch wel veel waarde aan vrije tijd en sociaal actief zijn. Je leeft tenslotte maar 1 keer. En ik zou me zelf nou niet echt als lui willen omschrijven, maar parttime werken past gewoon veel meer bij mij. besef soms heel goed dat het een privilege is om parttime te werken en nog lekker te verdienen ook! Op het moment voel ik me vrij nutteloos: 7 maanden werkloos ( recessie) en kom maar niet aan de bak.....:(
Denk er zelfs over om weer een (thuis) studie te gaan doen zodat me cv er wat interessanter uitziet ( heb gewoon goede opleiding en een vak geleerd ( secretaresse), maar te weinig ervaring ( minder dan 1 jaar) op het moment)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:27

Ik mis de optie geen van beide.
Ik werk namelijk omdat het moet en ik door te werken mijn paardje kan bekostigen en uiteindelijk het huis uit kan.
Maar ik leef wel echt voor mijn werk en vind mijn werk zinvol in mijn leven en niet alleen een noodzaak.

Kelly0708

Re: Werk je om te leven of leef je om te werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 19:31

ik vind het ook een beetje dubbel.in eerste instantie zou ik zeggen,ik werk om te leven.maar ik kan echt niet stil zitten.ik blijf zelf werk zoeken.haha.al vind ik een zondag altijd erg fijn.
verder ben ik 6 dagen per week aan het werk.
ben ook altijd bang dat ik te weinig geld zou hebben.haha

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:03

Geen van beide.

Natuurlijk werk ik om geld te verdienen. Erg belangrijk, want door dit geld kan ik mezelf in mijn basisbehoeften voorzien en ook mijn hobby's uitoefenen. Het financiëel onafhankelijk zijn is iets wat me goed is bijgebracht en waar ik ook volledig achter sta!

Maar ik werk ook met veel plezier; ga nooit met tegenzin naar m'n werk en wil mezelf blijven ontwikkelen. Ik werk dus niet alleen voor het geld, maar ook voor mijn eigen plezier en ontwikkeling! Nu heb ook ik het geluk dat ik een bedrijf & baan heb gevonden die erg goed bij me passen. Moet er niet aan denken om elke dag met tegenzin naar m'n werk te gaan!

Het rondbrengen van folders heb ik daarentegen toch echt puur gedaan voor het geld. ;)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:08

Werken om te leven? Of leef je om te werken?

Ik zeg deel werken om te leven maar wel tot bepaald niveau.

Ik vindt leren eenmaal leuk al die kennis die je dan weer kan uitplooien.

Ik weet hoe het is om een jaar werkloos te zijn want ik heb dat meegemaakt en het leven op de uitkering. De 400 euro p/m ik kreeg maakte mij niet trots omdat ik alles kochte weer van de belasting was en niet iets wat ik had verdiend.

Nu ik echt werk verdien ik geld en dan heb ik meer plezier aan de spullen die ik dan ook echt heb verdiend.

Dus officieel werk ik om trots te worden op mijn verdiende spullen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 20:38

eerder werkte ik toch wel gemiideld zo'n 60 uur per week, en had er ook nog een avond per week een cursus bij. dus toen was het meer werken dan leven ( ik HD geen leven := )
nu mooi de zaken veranderd, en heb ik een normale werkweek. bevalt erg goed, en kan echt genieten van dingetjes.
dus ja.. ik werk wel, maar puur omdat ik wat geld nodig heb voor mijn vrije tijd :D

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:45

Ik werk in de eerste plaats om te leven, om mijn paarden te onderhouden, weg te kunnen gaan, leuke spullen te kopen en uiteraard te leven :j

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 06:37

bij mij is het fifty-fifty.
Ik werk om te leven, en straks mijn verzorgpony te kunnen kopen (En onderhouden) en mijn bruiloft te kunnen betalen, maar ik ga zeker niet met tegenzin naar mijn werk! Ik vind mijn werk erg leuk, en zo draag ik ook mijn steentje bij in de maatschappij!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 06:46

Ik werk overduidelijk puur om te leven, wil ook zo min mogelijk werken zodat ik zoveel mogelijk tijd overhoud voor mijn eigen dingen :D Fulltime zal ik dus ook niet gaan werken, bah!
Mijn werk vind ik trouwens echt erg leuk hoor, anders zou ik ander werk zoeken ;)
Leven om te werken vind ik maar ongezond, je hebt maar 1 leven en dat is al veel te vlug voorbij dus doe er iets leuks mee!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 08:44

ik werk om te leven, als ik morgen de 10 miljoen win stop ik acuut en ga ik iets doen wat ik echt leuk vind.
Echter heb ik ook wel een baan gehad waarbij ik het gevoel had dat ik alleen maar leefde om te werken....daar wordt je echt depri van.

Ik vind mijn huidige werk leuk en gezellig en is toch ook een soort van tijdverdrijf. Ik draai wisseldiensten en heb hierdoor best veel vrije tijd die soms maar moeilijk in te vullen in. Nadeel is wel dat je sociale leven niet helemaal top is...als ik vrij ben werkt de rest en andersom.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 09:29

Citaat:
Voor mij geldt allebij...
Ik leef voor mijn werk, maar mijn werk zorgt dat ik leef.

Idem hier.
Natuurlijk is werken een een must, want ik moet gewoon kunnen voorzien in mijn kosten. Maar ik heb een superleuke baan en zou er niet aan moeten denken om fulltime thuis te zitten en niet meer te werken, ik zou me doodvervelen en veel sociale contacten en gezelligheid missen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 19:25

Ik werk wel keihard en word ook wel onrustig als ik maar een paar uur (15) per maand kan werken. Studeer voltijd en werk ongeveer 50 tot 80 uur p/m bij. Ben dan ook heel hard aan het sparen voor mijn rijbewijs! Ik leef dus niet voor mijn werk/studie maar werk en studeer heel hard voor mijn eigen leven / toekomst :)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:05

LZP -> STW

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 11:53

Ik werk puur om te leven, mijn werk is hartsikke leuk maar zou het nooit doen als het niet perse moest :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:50

eknein schreef:
Ik werk puur om te leven, mijn werk is hartsikke leuk maar zou het nooit doen als het niet perse moest :) .

Idem.