300 km rijden in twee dagen voor baan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:27

Ik vind die mail eigenlijk niet kunnen op de manier waarop je hem hebt opgesteld, vooral de zinsnede dat je je genoodzaakt voelt om kilometervergoeding te krijgen. Netter was geweest als je dit had gevráágd in plaats van dit zo even te eisen. Ik hoop niet dat je hiermee je eigen glazen ingooit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:27

Denk niet dat het heel handig is geweest maargoed, gedane zaken nemen geen keer...
300 kilometer had ik wel willen inversteren hoor! :j
Toch geen probleem, als je daar een leuke baan voor terugkrijgt!

Veel succes en ik hoop dat je wordt aangenomen!

Flabbergast

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:28

Ik zag het net staan ja, heb even ge-edit..
Mijn vader heeft jarenlang van Deventer naar Almere, Lelystad, Zwolle, Apeldoorn en Utrecht gereist. Dát is pas kilometers maken..
Denk niet dat je hiermee je flexibiliteit echt getoont hebt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:28

:= Ik woon nog een eindje achter Deventer maar heb een 'thuiswedstrijd' als ik in Amersfoort werk. Die paar kilometertjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:29

ik als werkgever zeg dan als ik zo iets binnen krijg......

helaas mevrouw :)

ik ben een makkelijke werkgever, en ik heb niks aan moeilijk personeel :)

en als het al moeilijk begint, dan ben ik bang dat het niet past :)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:30

C'est le ton qui fait la musique, oftewel: het is de toon die de muziek maakt.

Je kunt best schrijven dat je graag een kilometervergoeding wenst te ontvangen maar het gaat om de manier WAAROP je dit schrijft.

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:31

Ik vind dat je een beetje miept, het is een eind, maar als je daar een mooie baan voor terug krijgt?
Bovendien vind ik je email niet erg netjes overkomen;
Ik heb je email in goede orde ontvangen.
Later schrijf je 'U', ook nog eens met een hoofdletter. Ik denk dat je je kans zo wel een beetje verprutst hebt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:33

ach waar hebben we het nou over.......... stel dat die wagen van haar 1 op 10 loopt........ en dat is dan een behoorlijke zuiplap.......

dan kost het haar 30 euro............ en dat vind ik niet echt een groffe investering :D :D

natuurlijk kan je het vragen of het vergoed word, geen probleem......

alleen ik lees de mail als in zijnde eisend of anders kom ik niet........... en dat is niet een handige kop om erop te hebben in deze tijden :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:34

Bij mij was je ook meteen klaar, terwijl je als je dat persoonlijk gevraagd zou hebben, gewoon die kilometervergoeding zou hebben gekregen.....

Je email is niet netjes, klopt taalkundig niet en zou voor mij genoeg zeggen.....klaar dus!

Succes bij je eventuele verdere sollicitaties! (zo sluit ik altijd af als ik iemand afwijs.......)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:35

KiWiKo schreef:
ach waar hebben we het nou over.......... stel dat die wagen van haar 1 op 10 loopt........ en dat is dan een behoorlijke zuiplap.......

dan kost het haar 30 euro............ en dat vind ik niet echt een groffe investering :D :D

natuurlijk kan je het vragen of het vergoed word, geen probleem......

alleen ik lees de mail als in zijnde eisend of anders kom ik niet........... en dat is niet een handige kop om erop te hebben in deze tijden :)

Geef ik je gelijk in, heb alleen ook al twee vrije dagen genomen van mijn huidige werk.
Ga er nu gewoon vanuit dat ik die baan niet krijg. Dus wordt gewoon opzoek naar iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:38

Ik wou net zeggen Kim, tientjeskwestie.
Het had netjes gestaan als de TS aan het eind van die twee dagen had gevráágd, of ze récht had op de gebruikelijke kimometervergoeding.

TS, dus je gaat er nu gelijk maar vanuit dat je de baan niet krijgt?? Meid pak jezelf bij de haren en pak dit even anders aan, bel die zaak op, vraag naar de persoon aan wie je die mail hebt gestuurd, excuseer je voor de wat botte mail en wie weet krijg je dan het antwoord al voordat je ook maar hoeft te vragen.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:38

Heb je ondertussen al antwoord gekregen dan?

ben heel benieuwd wat ze er van zeggen en reageren....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:39

ik denk ook dat je beter die 300 km had kunnen investeren. In deze tijd mag je zoiezo al blij zijn als je kunt komen soliciteren.

Ik acht de kans klein dat je 1 van de weinige bent die gesolliciteerd heeft. Ik denk dat er een hele hoop mensen zijn die het er wel voor over hebben en jou daarmee dus voorbij gaan.

Als ik zelf zo een mail zou krijgen van een sollicitant zou ik ook verder kijken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:39

Maar wat vind je er nu zelf van? Als je nog eens terugkijkt naar die mail?

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

suleilitha schreef:
TS, dus je gaat er nu gelijk maar vanuit dat je de baan niet krijgt?? Meid pak jezelf bij de haren en pak dit even anders aan, bel die zaak op, vraag naar de persoon aan wie je die mail hebt gestuurd, excuseer je voor de wat botte mail en wie weet krijg je dan het antwoord al voordat je ook maar hoeft te vragen.

jepjep idd dat is misschien nog wel de handigste en netste aktie in dit hele verhaal,

succes ermee

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:40

nou, het zegt wat mij betreft ook wat over het bedrijf hoor. Zoals ik al eerder schreef, ik hoefde nergens om te vragen en kreeg zelf zo'n declaratieformulier(meerdere bedrijven). En ja ook ik beoordeel zelf mensen die willen solliciteren, maar ik vind dat mensen tegenwoordig maar veel te afwachtend zijn naar werkgevers. Het getuigt voor mij ook van voor jezelf opkomen. Blijf ik wel vinden dat de brief heel anders opgesteld had kunnen worden, maar zeker gezien het gesprek wat TS al had gehad over de reisafstand, vind ik het geen misplaatste vraag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:41

suleilitha schreef:

:j
Getuigt van lef en zelfcorrectie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:43

inderdaad TS, bel even op......... stel je open en vriendelijk, flexibel op...... vertel desnoods dat het voor jou moeilijk is om dat geld te investeren (zijn werkgevers gevoelig voor :D :D ) en vraag of het mogelijk is :)

dan trek je alles weer recht en dan zijn er weer openingen :) succes, hoe dan ook :)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:43

Caira schreef:

Mijn email is inderdaad niet netjes opgesteld, aangezien ik op dat moment een beetje versteld stond van het feit dat ik ineens naar Deventer moet, terwijl ik 2 minuten daarvoor telefonisch contact heb gehad met de meneer in kwestie en hij mij vertelde dat ik naar Utrecht kon.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:43

Ik zou het ook zo aanpakken inderdaad...

Vind de mail verre van netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:45

Ik vind het überhaupt al erg, dat tegenwoordig dit soort dingen via de mail worden aangekaart, als je belt nemen ze je vaak veel serieuzer dan met mailen over dit soort futiliteiten, want dat ís het in mijn opvatting. Maar goed, dat is mijn mening.... ik hoop dat TS daadwerkelijk de telefoon pakt...
Quincy bellen meid!!!!!!!!
Verder kan het ook nog zijn dat die meneer en iemand anders bij elkaar langs hebben zitten praten, dit kun je dan ook verifieren en kijk voortaan uit dat je niet weer in een impulsieve bui mails stuurt van dergelijke toon aan potentiële werkgevers, komt alleen maar stress van!

essiedepessie

Re: 300 km rijden in twee dagen voor baan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:46

Ik pas mij meestal aan aan de werkgever, mailen zij, mail ik ook. Bellen zij, bel ik ook... rijden ze 300 km om het aan de deur te vertellen, rij ik ook 300 km om het aan hun deur te vertellen...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:47

Jee zeg, heel bokt valt over een mail... :roll:
Volgens mij vroeg TS iets over het eventuele kilometergeld en dat ze veel moet rijden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:48

quincy123 schreef:
Caira schreef:

Mijn email is inderdaad niet netjes opgesteld, aangezien ik op dat moment een beetje versteld stond van het feit dat ik ineens naar Deventer moet, terwijl ik 2 minuten daarvoor telefonisch contact heb gehad met de meneer in kwestie en hij mij vertelde dat ik naar Utrecht kon.

kan je ook als verweer zo zeggen hoor :) dat vinden werkgevers niet echt erg :) ik snap ook wel dat je dan even een )(*@&#^&*@() gevoel hebt. Bel ze gewoon even :)

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 10:49

essiedepessie schreef:
Ik pas mij meestal aan aan de werkgever, mailen zij, mail ik ook. Bellen zij, bel ik ook... rijden ze 300 km om het aan de deur te vertellen, rij ik ook 300 km om het aan hun deur te vertellen...

De werkgever heeft mij ook gemaild dat ik ineens naar Deventer moest dit heeft hij niet over de telefoon verteld?