spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:19

Silvaantje schreef:
ik heb nog iets veranderd..

Geachte heer/mevrouw,

Een van uw medewerkers vertelde mij over de vacature voor ... en ik werd direct enthousiast. Callcentermedewerker, dat is iets voor mij!

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om in een commerciele instelling te werken en informatie over producten zo over te brengen naar de klant, dat zij tot aankoop overgaan. Ik vind het interessant om (toekomstige) klanten informatie te verschaffen en door deskundige hulp te bieden. Eerder werkte ik in een woonwinkel op de verkoopafdeling, ik heb hier ervaring opgedaan met betrekking tot verschillende gebieden. Zo heb ik mij onder andere bezig gehouden met het offertebeheer, bestellingen maken, informatie verschaffen en producten verkopen.

Voor mij betekent deze functie een enorme uitdaging waarop ik mij vol enthousiasme en energie op wil storten. Daarnaast ben ik zeer flexibel en leergierig, dit is gebleken uit ....(nog even een goede motivatie hier). Ook heb ik goede contactuele eigenschappen, doorzettingsvermogen en een commerciele instelling (het staat mooi als je hier ook een motivatie bijvoegt, maar hoeft niet perse).

In de bijgevoegde curriculum vitae vindt u meer informatie over mijn werkzaamheden en opleiding(en?).
Graag zou ik bovenstaande in een persoonlijk gesprek willen toelichten, daarom wacht ik uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Ik heb het weer een beetje aangepast aan hoe ik het zou doen. Je gebruikt bepaalde woorden erg vaak (zoals enthousiasme ;-)). Dat je enthousiast bent, laat je zeker blijken in deze brief, dus je hoeft het niet zo vaak te noemen, haha. Succes met je sollicitatie!
Laatst bijgewerkt door Koetie op 19-05-09 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:20

Wel de zinnen achter elkaar door laten lopen in één alinea.
Dus niet elke keer na een punt een enter geven!

Zoals hierboven. Ook nooit met ik beginnen. Eigenlijk moet je gewoon in je brief schrijven waarom ze jou moeten uitnodigen voor de functie, zo verkoop je jezelf op een goede manier en daar wordt tegenwoordig ook goed naar gekeken.

Succes ermee!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:22

Silvaantje schreef:
onwijs bedankt allemaal!!!!
hij is nu eindelijk af :)

echt heel erg bedankt!

dit is hem uiteindelijk geworden:

Betreft: Sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Via een medewerker van u hoorde ik van de vacature voor ........ en werd ik meteen enthousiast.
Graag kom ik in aanmerking voor deze uitdagende functie.

De reden dat ik naar deze vacature solliciteer is dat ik het leuk vind om commercieel te werken en producten zo enthousiast mogelijk over te brengen aan de klant. die zin klop volgens mij niet zo. je verkoopt toch een product, of je prijst het aan?

Ik denk dat ik een waardevolle aanvulling op uw team zou zijn omdat ik het leuk vind om met mensen te werken.
Eerder werkte ik in een woonwinkel op de verkoopafdeling. Hier heb ik mij bezig gehouden met het offertebeheer, maken van bestellingen, het verschaffen van informatie en het verkopen van producten.

Voor mij betekend deze functie een enorme uitdaging waarop ik mij vol enthousiasme en energie op wil storten.
Daarnaast ben ik zeer flexibel en leergierig. Ook heb ik goede contactuele eigenschappen,doorzettingsvermogen en een commerciele instelling.

In mijn bijgevoegde curriculum vitae kunt u meer informatie vinden over mij.
Met spanning wacht ik uw reactie af en hoop natuurlijk dat u me uitnodigt voor een gesprek, waarin ik deze sollicitatiebrief kan toelichten. dit zou ik toch formeler zeggen... dit komt wel spontaan maar ook een beetje wanhopig over...

Met vriendelijke groet,

Silvana 'achternaam'

Bijlage: Curriculum Vitae

sorry kon het niet laten. even een spelfoutje er uit gehaald :+ ik ga slapen, succes! hoop dat je de baan krijgt!

Nijn

Re: spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 22:30

Je solliciteert naar een functie, niet naar een vacature.
Het is of naar aanleiding van een openstaande vacature solliciteer ik of ik solliciteer naar de functie ;)

Ranja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 10:34

[LZP] --> [STW]

XLeandrosX

Re: spoed hulp gevraagd sollicitatiebrief schrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-09 21:16

En is het wat geworden met de baan?