Mag je dingen in je GR hebben staan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:59

Lyonesse schreef:
Ik heb het geheugen nooit kunnen vinden, maar heb wel de hele binnenkant van het klepje volgeschreven met grijs potlood :+

Jaaa dat deed ik ook altijd! :D Maar ook wel in het geheugen, alleen dat intikken duurde altijd zo verrekte lang. :P

Volgens mij leraar economie mag je niet gestoord worden tijdens je CE dus er mag ook niet gecontroleerd worden. Ik had dan ook alle formules in mijn GR staan. :P

Noeps

Re: Mag je dingen in je GR hebben staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:28

Ik heb dankzij dat geheugen wel mooi m'n eindexamen natuurkunde in staan. Alle belangrijke dingen stonden erin. Heb het niet veel gebruikt, meer nog als bevestiging van wat ik al wist.
Mijn hele economieboek had ik er praktisch ook in staan maar dat heb ik helemaal niet hoeven gebruiken! :)

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 17:30

Ik heb vorig jaar mijn Havo gehaald en alle vakken waarbij je de GR mag gebruiken (Biologie, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde) mag je vanalles in je geheugen zetten, dit zeiden onze leraren tenminste :j

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:36

Onze leraar economie raadt zelfs aan om een samenvatting van alle leerstof erin te zetten :D. Het is dus gewoon toegestaan bij vakken als wiskunde, economie, scheikunde etc.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:41

volgens mij mag het wel...
alleen, het blijft onduidelijk vind ik!

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:44

Mijn leraar wiskunde zei:

Op het centraal mag je je GR gebruiken, dus je mag er ook dingen in zetten.

Maar inderdaad het blijft onduidelijk...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:53

Juist doordat het zo onduidelijk is kun je dr gebruik van maken!
Wees blij dat er staat dat t niet mag en dat ze alle GR's mogen controleren en alles wissen :P

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:55

Ik gebruik bij GR bij SE van Scheikunde, wiskunde en M&O en ik zet van alles in mijn geheugen. Wordt ook niet gecontroleerd :)

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:57

verootjoo schreef:
Zowel op het centraal examen als schoolexamen mag het gewoon :) Je mag gebruik maken van je GR dus ook van het geheugen :)*

Ik heb er destijds dankbaar gebruik van gemaakt. Onze docent maakte zelfs hele samenvattingen en stuurde die naar onze GR door :j

Dit vind ik (als docent) toch redelijk bizar om te lezen moet ik zeggen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 18:57

Ik heb er ook zeker gebruik van gemaakt bij wiskunde en economie. :D
Bij ons is er niemand gecontroleerd.. Ik zou het doen, naast het zelf goed leren natuurlijk.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:00

MissBambi schreef:
Ik heb vorig jaar mijn Havo gehaald en alle vakken waarbij je de GR mag gebruiken (Biologie, Wiskunde, Scheikunde, Natuurkunde) mag je vanalles in je geheugen zetten, dit zeiden onze leraren tenminste :j

Bij biologie mag je geen GR gebruiken!

Maar ik heb het ook gedaan. En inderdaad, het mag volgens de examenregelementen gewoon, dus lekker doen!
Laatst bijgewerkt door Joonsel op 15-05-09 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:03

nu mag je bij bio ook geen grafische rekenmachine gebruiken

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:06

rakni schreef:
verootjoo schreef:
Zowel op het centraal examen als schoolexamen mag het gewoon :) Je mag gebruik maken van je GR dus ook van het geheugen :)*

Ik heb er destijds dankbaar gebruik van gemaakt. Onze docent maakte zelfs hele samenvattingen en stuurde die naar onze GR door :j

Hoezo? Het gaat er toch om dat je alles goed kunt toepassen, niet om het in je hoofd stampen van dingen. We leven in een opzoekmaatschappij, dus waarom niet? :)

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:09

M'n GRM staat aardig vol := M'n docent scheikunde zei ook: 'Als je weet hoe het moet, ga je gang. Ik weet toch niet hoe ik het moet controleren en jullie hebben er profijt van :+ '.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:12

dorientjuh schreef:
Jaaa dat deed ik ook altijd! :D Maar ook wel in het geheugen, alleen dat intikken duurde altijd zo verrekte lang. :P

Daar heb je hele handige programma's voor :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:26

rakni schreef:
verootjoo schreef:

Hoezo? Wat heb je aan de theorie als je het niet toe kunt passen? Er zijn zat mensen die alsnog gezakt zijn hoor ;) Aan de formules heb je weinig als je niet weet hoe ze toe te passen.

Hebbesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 19:33

Bij ons wordt het aangeraden om er vanalles in te zetten.
Ze zeggen dat je het mag gebruiken en dat we het dan ook GOED moeten gebruiken dus er dingen in moeten zetten (als we slim zijn) en iedereen maakt daar dus ook dankbaar gebruik van. Het mag met een SE en met een CE, tenminste dat wordt bij ons gezegt.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 05:02

Joonsel schreef:
MissBambi schreef:

Bij biologie mag je geen GR gebruiken!

Maar ik heb het ook gedaan. En inderdaad, het mag volgens de examenregelementen gewoon, dus lekker doen!

Klopt! Vergeten.. t is al lang geleden :+

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:21

Joonsel schreef:
dorientjuh schreef:

Daar heb je hele handige programma's voor :D

Zoals? .. :D

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 09:22

enne je kan er wachtwoorden opzetten! hoe is het dan te controleren? ik gaf het altijd rare namen, ik wist zelf wel hoe en wat!
maar langleve de GRM ik leerde examens een dag van te voren en dan was de GRM toch verrek de handig!

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:46

Bij mij staat hij ook al aardig vol, ik heb alleen het programma er niet voor dus dat moet ik er nog even op gaan zetten. Notefolio is er trouwens een van. Ik ben nog nooit gecontroleerd, volgens mij weten leraren wel dat het gebeurd maar ze verzwijgen het gewoon.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 11:48

Mijn examen is nu 5 jaar geleden en wij mochten het geheugen gebruiken (of het werd in elk geval gedoogd). Bij wiskunde zei m'n leraar zelfs: jullie mogen je grafische rekenmachine gebruiken voor de sommen, dus ook het geheugen om een samenvatting in te zetten.
Bij toetsen wilden ze nog wel eens het geheugen wissen van de rekenmachines, maar dat is in mijn klas nooit gebeurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:11

Mijn lerares heeft gister nog bevestigd dat ze officieel je GR niet eens mogen controleren. :)
[edit] bij examens dan he, ze mogen dan al helemaal niks wissen oid.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:14

Wij mochten (moesten :P) het ook hoor :j. De leraren adviseerde het ons juist te doen. Hij vond het onzin alle formules uit het hoofd te moeten leren en het zou dan ook onzin zijn als je daarop zou zakken. Invullen dus zei hij!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:15

Ja het mag :j Bij vakken als geschiedenis natuurlijk niet, maar bij wiskunde en economie mag het echt wel hoor. Mijn wiskundeleraar is altijd heel erg van de regeltjes maar die heeft een economie samenvatting in mijn rekenmachine gezet dus volgens mij mag het wel :))