Waar het best werken op je 15è?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

citroen

Re: Waar het best werken op je 15è?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:17

Ja oppassen doe ik ook wel eens maar dat is zegmaar niet vast..
Dat is hooghuid 2x permaand 4/5 uurtjes..

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:18

Bij de appie verdien je nu met het nieuwe all in one loon 3.86 per uur. (wat je dus aan het einde overhoud). :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:19

Dat verschilt ook per ah hoor ;)
ik ben 19, werk bij de ah en verdien krap 4 euro.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:20

Okee dan ga k denk tog maar kijken voor een solicitatie formulier bij de appie ! :)
Weet iemand of je dan het beste bij een grote of kleine kan gaan werken?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:21

@Mistery: Dan werk je zeker meer dan 12 uur per week? Nu met het nieuwe all-in loon verdien je idd 30% meer! dus 30% over 2,93 meer, en dan kom je idd uit op ongeveer 3,90!

Plus dat je eens in de 3 maanden 75 euro " bonus" krijgt als je je moeder boodschappen laat doen bij appie ;)

Ik kan maar zeer weinig baantjes bedenken die zo relax verdienen hoor!

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:22

citroen schreef:
Okee dan ga k denk tog maar kijken voor een solicitatie formulier bij de appie ! :)
Weet iemand of je dan het beste bij een grote of kleine kan gaan werken?

Ik heb eerst bij een grote gewerkt, 1 jaar, met in totaal 250 werknemers, nu werk ik bij een iets kleinere, met in totaal 70 werknemers of zo, bevalt me veel beter! Ik voel me veel beter op mijn plek! Ik ben nu een persoon, ipv een naamkaartje ;)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:23

Kleine, hoef je minder te lopen en je kent iedereen:D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:24

citroen schreef:
Weet iemand vanaf hoe oud je bij de Hema kan werken?
Lijk me opzig ook wel leuk...

haha ook in zo een hema pakje worst verkopenxD nee hema lijkt mij echt niks ;)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-09 18:30

StillAngel schreef:
Kleine, hoef je minder te lopen en je kent iedereen:D

okee :D

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:30

voor de hema moet je 16 zijn, teminste bij ons,, :o, en je word niet zo snel aangenomen, teminste ook bij ons hihi,

ik doe nu ochtenkrant, verdient echt goed, en je hebt smiddags de tijd van je leven, ik ben dan 16 maar verdien in de maand ongeveer 130/140 euro,, lichter ook aan welke wijk/km/aantal kranten enz, ik verdien daarin tegen weinig omdat ik super kleine wijk heb en totaal maar 5 km, en 95 kranten :P,
maar geloof me de eerste 2 weken zijn moeilijk en saai omdat het niet lukt en het is vermoeiend omdat toch de hele dag op te blijven maar na die weken is het een makkie en heb je zelf zin in uitgaan, teminste ik wel :P, hihi

succes met zoeken verder,

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:33

lieziej schreef:
@Mistery: Dan werk je zeker meer dan 12 uur per week? Nu met het nieuwe all-in loon verdien je idd 30% meer! dus 30% over 2,93 meer, en dan kom je idd uit op ongeveer 3,90!

Plus dat je eens in de 3 maanden 75 euro " bonus" krijgt als je je moeder boodschappen laat doen bij appie ;)

Ik werk 17 uur per week :)
En een bonus? Daar heb ik nog nooit iets van gehoord..
Als je 15 bent is de supermarkt trouwens inderdaad het meest relaxt. Hoewel promotiewerk beter verdient, maar dat moet je ook maar net durven.

joplin_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:54

citroen schreef:

Ja dan wordt het minder aantrekkelijk de ene pas zo'n 10 uur ieder weekend op en de ander 6 uur en weer de ander komt 1x in de maand een heel weekend logeren. Mijn dochtertje van 13 pas iedere vrijdagavond op een tweeling en krijgt daar 15 euro per x voor dat is toch mooi nog even 60 euro per maand boven op haar zakgeld. Met springwedstrijden staat ze 2x in de maand in het parcours en helpt ook met op en afbouwen van het parcours dat is ook weer 20 euro per x er bij. Voor een 13 jarige die met 100 euro per maand extra thuis komt neem ik m'n petje voor af, vooral omdat ze weet dat ze eigenlijk alles al krijgt en eigenlijk er weinig voor hoeft te doen ( daar heb ik mijn debet weer aan geef ik toe)is ze niet te beroerd om haar handen uit de mouwen te steken. Meldt je anders aan bij je rijvereniging voor dit soort klusjes. Vaak staan ze ook te springen om schrijvers bij spring en dressuurwedstrijden. Vaak kunnen ze op stal ook nog wel altijd een extra handje gebruiken.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 08:49

joplin_1 schreef:
citroen schreef:

Met springwedstrijden staat ze 2x in de maand in het parcours en helpt ook met op en afbouwen van het parcours dat is ook weer 20 euro per x er bij. Voor een 13 jarige die met 100 euro per maand extra thuis komt neem ik m'n petje voor af, vooral omdat ze weet dat ze eigenlijk alles al krijgt en eigenlijk er weinig voor hoeft te doen ( daar heb ik mijn debet weer aan geef ik toe)is ze niet te beroerd om haar handen uit de mouwen te steken. Meldt je anders aan bij je rijvereniging voor dit soort klusjes. Vaak staan ze ook te springen om schrijvers bij spring en dressuurwedstrijden. Vaak kunnen ze op stal ook nog wel altijd een extra handje gebruiken.

Dat is ook wel leuk! Ik ga meteen op internet kijken ! :)

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 14:42

Als je 15 bent verdien echt heel weinig. Je kan ook iets voor jezelf beginnen.

Bijvoorbeeld leder onderoud op stal. Dan vraag je bijvoorbeeld per zadel 5 euro, hoofstel 3 euro, ander tuig 2 euro. Een zadel kan je zadelzeep op doen en invetten. Misschien nog een speciaal ander spulletje daar kan je weer extra voor vragen. Hang een advertentie met je nr op, en dat je op die dag zo laat aanwezig bent met je nr. Zo verdien je denk ik meer.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 16:01

Daphna schreef:
Als je 15 bent verdien echt heel weinig. Je kan ook iets voor jezelf beginnen.

Bijvoorbeeld leder onderoud op stal. Dan vraag je bijvoorbeeld per zadel 5 euro, hoofstel 3 euro, ander tuig 2 euro. Een zadel kan je zadelzeep op doen en invetten. Misschien nog een speciaal ander spulletje daar kan je weer extra voor vragen. Hang een advertentie met je nr op, en dat je op die dag zo laat aanwezig bent met je nr. Zo verdien je denk ik meer.

Okeee maar ik ga denk tog maar voor de appie :)

Nicky__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 16:06

hmm toen ik net 15 was geworden werkte ik bij de rozen, en had ik folders, en doordat dat piepwerk bij de rozen ( echt verscrhikkelijk, niet doen!) heb ik nu echt een heel leuk baantje bij een bakkerij, moest daar eigeblij 16 voor zijn, maar werk er nu al 4 maanden en word over 2 weken pas 16. het ligt ook een groot gedeelte aan je instelling of je ergens word aangenomen, en rotbaantjes zijn niet leuk, maar ze staan wel goed bij een solicitatie gesprek :) succes

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:17

Ik heb op mijn 14e bessen geplukt, maar dit verdiende niet n was ook echt niet leuk!!
Op mijn 15e heb ik in een kledingwinkel gestaan, dit was echt super werk maar ik verdiende ook krap 3 uur per uur.
En nu ben ik 16 en werk ik bij de Jumbo en het is gezellig en ik verdien zo'n 4,30 per uur

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 12:46

Een vriendin van mij is 15 en die werkt ook in een supermarkt, achter de kassa ;)
Ik zelf ben 16, werk bij de ah en verdien 3.86 per uur, en een andere vriendin werkt bij de mac en die verdient 4.20 per uur, ze is ook 16 ;)
Als ik jou was zou ik gewoon bij een paar dingen die je leuk lijken een sollicitatie formulier halen, en dan kan je altijd nog kijken wat je het leukst lijkt :P

Edit: En vorig jaar toen ik 15 was, heb ik bij een schoenenwinkel gewerkt, niet echt aan te raden, volgens mij verdien je bij schoenen en kleding winkels niet zoveel, kreeg toen 2.80 per uur ofzo ;)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 17:07

Ik ben op mijn 15e bij een cateringbedrijf gaan werken, waar ik nu nog steeds werk (ben nu 21..). Verdiende toen 2,95 NETTO per uur. En ik vind het er nog steeds heel erg leuk. Het is heel afwisselend, omdat je elke keer weer iets anders doet. En je gaat veel evenementen en concerten af, dus je ziet ontzettend veel..

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 20:46

miesie schreef:
Ik ben op mijn 15e bij een cateringbedrijf gaan werken, waar ik nu nog steeds werk (ben nu 21..). Verdiende toen 2,95 NETTO per uur. En ik vind het er nog steeds heel erg leuk. Het is heel afwisselend, omdat je elke keer weer iets anders doet. En je gaat veel evenementen en concerten af, dus je ziet ontzettend veel..

Dat is idd ook wel leuk! Weet iemand eigenlijk hoe oud je moet zijn voor serveerster?
Gewoon voor broodjes&drankjes?

Missy_ schreef:
Als ik jou was zou ik gewoon bij een paar dingen die je leuk lijken een sollicitatie formulier halen, en dan kan je altijd nog kijken wat je het leukst lijkt :P

Ik denk dat ik dat idd ook maar eens kan gaan doen ! :)

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:49

mistery schreef:
lieziej schreef:

Ik werk 17 uur per week :)
En een bonus? Daar heb ik nog nooit iets van gehoord..
Als je 15 bent is de supermarkt trouwens inderdaad het meest relaxt. Hoewel promotiewerk beter verdient, maar dat moet je ook maar net durven.

Promotiewerk? Wat houdt dat precies in? :)
Edit: Al gevonden! Hoe noem je trouwens het werk waarbij je medicijnen/ vaccinaties test?
Laatst bijgewerkt door Eleandra op 15-05-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 20:49

ik heb ook jongens en meiden in de wasserij werken tijdens de vakanties en eventueel op zaterdag
verdient beter dan de supermarkt maar het is wel aanpakken :-)

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-09 08:32

Kokopelli schreef:
ik heb ook jongens en meiden in de wasserij werken tijdens de vakanties en eventueel op zaterdag
verdient beter dan de supermarkt maar het is wel aanpakken :-)

Oke, maar ik weet geen wasserij te vinden in waar ik woon.. ( Ik woon in Delft )
En wat moet je eigenlijk doen als je daar werkt ? O:)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 13:14

Ik ben 15 en ga eind dit schooljaar bij het boekenfonds werken... Dus mee helpen rekeningen schrijven, boeken innemen en controleren, alles sorteren enz.

Hoeveel ik verdien weet ik niet, maar we gaan het met wat vrienden doen dus erg gezellig :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 15:19

citroen schreef:

Dat wel, maar het verdient wel lekker :))