Eindeloze stage, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mallootje

Re: Eindeloze stage, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:37

Jullie hebben allemaal wel erg lang stage, dacht dat ik hier al lang moest zitten met mijn 12weken!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 13:56

12 weken is niets ;)
ik zit nu tot 16 augustus..

en volgend jaar 2x 20 weken... dus 40 weken ;)

zit nu op de receptie op n camping (zie profiel) erg naar mn zin :j, zat afgelopen donderdag (de 4e dag) al direct de hele dag alleen.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:15

12 weken is wel veel als je je maar focust op 12 weken, en je je al na 1 week verveelt :D
Maar kan me goed voorstellen dat jij blij zou zijn met maar 12 weken :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:16

Oh het bevalt me prima :D kan hier best langer blijven :j

maar 12 weken vind ik eigelijk wel voldoende haha!
maarja als je je na 1 week idd zo ontigelijk verveelt!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 14:17

ik moet er 20

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-09 12:01

Toch is het eigenlijk een beetje misbruik vind ik (hihi, ik noem het moderne slavernij) ~~}> . Want die bedrijven hebben een full-time medewerker die ze (haast) niets hoeven te betalen. Schandalig toch?! Hoe moeten wij dan geld verdienen? Alsof wij geen huurkosten etc hebben! Ik moet nu in het weekend lange dagen maken voor de verdiensten. Dan duren 19 weken echt oneindig lang als je nooit vrij hebt. inmiddels hoef ik nog maar 5 weken *\o/*

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:04

12 weken!
dat wil ik ook xD
ik loop nu al 10 maanden stage |(
Gelukkig ben ik over 2 weken wel klaar maar dat heb ik ook meer dan verdient vind ik zelf.
Ik heb 2 verschillende bedrijven gehad beide 5 maanden. Voor de eerste kreeg ik nog betaald voor
de 2de niet! en krijg ook nooit een dag vrij :s
maar ja 10 maanden 7 dagen werken is genoeg vind ik =p

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 12:11

Als je je verveelt kun je verhalen gaan lezen van mensen die op stage reis zijn naar het buitenland. www.waarbenjij.nu
ofzo.!! dat helpt mij altijd ontzettend goed !

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:07

ik zit de hele dag te bokken :o :z
slecht maar ach. Al ben ik nu wel druk bezig met mijn stage verslag.
Nog meer mensen die al bezig zijn met hun verslag? (als je die moet maken)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-09 14:15

Ik moet wekelijks een kort verslagje maken, en op het eind een groot verslag waar ik nu aan bezig ben. Daarnaast moet ik ook een portfolio bijhouden met alle documenten die ik heb gemaakt of mee in contact ben gekomen, en wetgeving die ik heb nodig gehad enzo.. Ben me daar nu dus al even mee bezig aan het houden :)

Trouwens, jessiesand, mijn tante woont ook in Noordwijk, hihi!
(Ja, voor een Belg is dat best speciaal :D)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 10:55

Ja, mijn stageverslag is al een gigantisch boekwerk :D Heb zoveel visuele opsmuk zitten te photoshoppen dat het verslag niet meer op m'n 2 gb kaart past :\ haha, als dat geen hoog cijfer wordt!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:23

dan schiet je al op met je 2gig! mijne is inmiddels 20 gig :o maar ja wat wil je in het vormgeef vak :P Denk dat als bij mij alles uitgeprint is enzo alles bij elkaar een kilo weegt :Y)
Misschien leuk om ideeën of gemaakte verslag delen te delen?

@ julieDR: ja ik moet ook een wekelijks "verslag" maken maar dat is meer mijn werkuren zeg maar. zodat ik kan bewijzen dat ik daar wel geweest ben. haha leuk! misschien ken ik haar wel?

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 12:06

:wow: 20 gig! En ik maar denken dat mijn verslag behoorlijk groot is! Waar sla je dat op, kan je computer dat aan en hoe ga je het printen? In delen?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 12:14

ja ik heb het nu op mijn computer staan (en gebackupt op mn externe hardeschijf, you never know) en er zitten wel overbodige dingen in hoor die gaan er later uit (dubbel opgeslagen dingen enzo) en dan brand ik het, als hij helemaal klaar is, op een DVD van 15 gig (hopen dat het past :Y) )

Mijn stage verslag bestaat zeg maar uit 5 delen (1 verslag, 4 bijlage) en dan pagina voor pagina printen aangezien ik het dubbelzijdig geprint wil hebben en de blaadjes dus met de hand moet omdraaien haha dus dat wordt nog wat!

Zal straks wel ff wat van mn verslag plaatsten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:18

Ze heeft een dochterbedrijf van anwb reizen, Pharos heet het.. Misschien ken je het bedrijf wel?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:10

hmm ik zit even te denken waar het dan moet zitten. (woon hier al 19 jaar maar weet nog steeds niet waar alles zit :o)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 14:14

jessiesand schreef:
Zal straks wel ff wat van mn verslag plaatsten.

Ja, leuk :)) Ben benieuwd!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:16

Hier nog een stage ganger... Ik zit al in week 15 van de 16 dus mag niet klagen :)

Volgens mij heb ik ook nog best geluk met mijn stagevergoeding. Want daar kan ik net als ik oplet van leven. Heb er dan ook geen bijbaantje naast (voorheen wel gespaard om afstudeerstage bijbaanloos door te kunnen komen)..

Ik ben bezig (ondertussen ook bijna klaar) met het schrijven van een scriptie. Er is hier werk genoeg maar ik moet het iedere keer afslaan omdat ik aan mijn scriptie moet werken. Vervolgens kom ik met mijn scriptie weer amper verder en zit ik alsnog naar mijn scherm te staren....

Toch mag je wel geluk hebben dat je op internet kunt !!
Dat kan ik namelijk niet. Het enige wat ik aankan is mijn werkmail. Verder staat er 1 computer met internet aan een statafel (daar sta ik nu aan)... Best streng toch :S?

0ojillo0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:18

Pfff ik ook!! trek het niet meer!! We moeten 2 keer 20 weken achter elkaar stage lopen!
2 keer bij een ander bedrijf!! Ik heb werkweken van 40-50 uur en nog geen vakantie gehad!!
Gelukkig ben ik 26 juni klaar!! Dan geef ik echt een feestje denk!! Ga nu echt elke dag met tegenzin
naar stage. Vriendinnen die dagen thuis lekker liggen te lammen of lekker bij de paarden zijn..
Zit er voor mij helaas niet in!! Ben altijd 's avonds aan het rijden!!:(

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:57

@ renee16: wow ik wou dat ik er van kon leven xD ik werk naast mijn stage ook nog 2 dagen dus een totaal van 7 dagen in de week. Maar zo streng is inderdaad ook niks :s al mag ik eigenlijk ook niet internetten :Y)

:@0ojillo0: denk maar zo wij zitten er er ook aan vast ;) Ik ben dat iets eerder klaar dan jou maar ook een totaal van 40 weken. Ben ook stiekem blij dat ik maar 4 keer in de week paarrijd ipv iedere dag, zou ik niet trekken.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:00

Hier nog 2 kleine dingen van mn verslag

kaft: (de 2 staat voor mijn 2de stage)
Afbeelding

Binnenwerk, per hoofdstuk heb ik een andere kleur en een andere achtergrond.
Afbeelding

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 15:02

Mijn vriend liep ook stage bij een bedrijf, maar na een paar weken was het rustig en dus ook niks bijzonders te doen behalve de saaiere dingen zoals opruimen. Toen mocht hij naar een andere filiaal wat wel 20 km verderop lag, maar daar heeft ie wel veel leukere dingen mogen doen en ook van geleerd! :)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 15:47

Wow, dat ziet er echt heel mooi uit zeg!!!! Super goed werk! Met welk programma werk je?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 18:24

Dank je wel :D
Ik heb het met photoshop, illustrator en indesign gemaakt.
Die banen heb ik met illustrator gedaan. Vervolgens het letterype en achtergrond in photoshop en vervolgens geimporteert in indesign waar ik de rest van mijn verslag in opmaak.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:54

Daar had ik ook last van, ik moest 20 weken stage, en gelukkig had ik er een zomervakantie tussen, anders had ik het nooit volgehouden :P
Ik had een paar standaard klusjes iedere dag maar voor de rest viel er niet veel te doen, het was dan ook een klein bedrijf.. en een dagje vrij ofzo kon ik ook niet krijgen maar dat kwam door school, anders moest ik alles inhalen..
Mocht niet op andere sites, dus het was maar afwachten of ik een telefoontje kreeg :P een pauze had ik ook niet, want ik moest de héule dag bij die telefoon zitten }:0
Van de winter heb ik weer 20 weken stage, hoop dat dat bedrijf wel een beetje leuke dingen te doen heb, anders zie ik het somber in :=