Oprotpremie accepteren of ontslag afwachten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Re: Oprotpremie accepteren of ontslag afwachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 14:51

Pfff, haha, nee lekker die cursus ;-)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:01

Ontslag met wederzijds goedvinden kan of kon ook na 2007 nog. Zelf niet meegemaakt, maar een kennis wel. En dat was in 2008. Na veel mediation en gedoe heeft ze een smak geld gekregen en haar recht op WW mocht ze behouden. Dit is overigens niet via de kantonrechter gegaan voor zover ik weet.

Deze regeling is er gekomen om zo, wanneer het tussen beide partijen niet meer klikt toch het recht op WW te behouden. Voor deze regeling zorgde wel of niet WW er vaak voor dat een werknemer langer dan nodig bij een werkgever bleef waar het echt niet mee klikte.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 15:09

Met een ontbindingsovereenkomst waarin duidelijk gemeld staat dat het ontslag op verzoek van werkgever gebeurd, behoud je je recht op WW. Neem contact op met je rechtsbijstand of een rechtswinkel om je daarin te adviseren.

Volgens de kantonprocedure heb je helemaal geen recht op het bedrag wat je nu krijgt, dus dat zou ik proberen zeker te stellen ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-09 16:45

Ik ben net op kantoor langs geweest om in te stemmen met het voorstel. Aangezien ik daarmee mijn kansen op een WW niet verspeel en het een erg goed aanbod is (zoals Chubby zegt krijg ik bij de kantonrechter waarschijnlijk nooit wat ik nu krijg) heb ik maar besloten erop in te gaan.

Ik heb ook nog een 1 op 1 gesprek gehad met de HR manager. En zij heeft bevestigd dan mijn vermoedens juist zijn waarom het niet werkte, alleen is meneer te koppig om dat toe te geven.

Net trouwens een eerste gesprek gehad en hij had een paar erg leuke vacatures waar hij mij ging voorstellen. Ik ben benieuwd. Voor komende week heb ik ook al een paar gesprekken staan.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 16:59

Gaat wel lukken dus!

Ik ga trouwens ook in de accountancy werken per 1 mei! Daar zijn idd nog genoeg banen in de vinden, ook hier in Friesland.