Moet stoppen met school, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Re: Moet stoppen met school, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 06:49

Als ik jou was zou ik de pabo nog een keer gaan doen, misschien samen met een cursus NLP (google op neurolinguistisch programmeren).
Als je 'in de paarden' zou gaan, wat wil je daarmee dan worden? 'Iets met paarden' is zo vaag... Als je zelf geen richting weet, kom je ook niet snel ergens. :)
Met de Pabo geef je jezelf een duidelijke richting: leerkracht worden in het basisonderwijs. Als je je doel kent weet je ook welke keuzes je moet maken en welke weg je moet nemen.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:48

Wat stel je voor bij in de paarden gaan?

Stallen leegscheppen voor een ander? Paarden rijden waar niemand meer op wil? Lesgeven aan een stel kneuzen die het toch nooit zullen leren? Enorme dagen draaien?

Ik stel het nu wel heel negatief voor maar je idee van in de paarden gaan is naar mijn idee wat te oppervlakkig. Als je concreter weet wat je met paarden wilt en wat je denkt te bereiken (en ook inziet wat de werkzaamheden zijn!) kun je veel gerichter banen zoeken.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 18:47

Lange dagen maken maakt mij niks uit, doe ik nu ook en heb er plezier in :)
Lesgeven aan een stel kneuzen die het nooit leren, ach blijven ze mooi lang lessen :D

Nee, wat ik echt wil: Een Orun diploma halen. En jonge paarden beleren en verkopen, dit wil ik gewoon thuis doen en eventueel een pensionstalling beginnen. Evt. een kleine manege beginnen.

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:58

Ik zou me wel bedenken dat het veel moeilijker is om later nog een keer te beginnen aan een opleiding. Je voelt je ouder dan de rest, bent uit het ritme, hebt misschien andere verplichtingen... Een hypotheek kun je niet afbetalen met je studiefinanciering.

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-09 19:15

Dat weet ik ayo, ik ga sowieso nu een opleiding volgen, maar weet nog niet welke :)

dienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 21:33

Arabesk schreef:
STOAS hogeschool, docent dierverzorging gaan doen?

Dit is inderdaad een prima oplossing. Ik heb ook zitten kijken voor deze opleiding ik kan nog een jaar twijfelen en dan heb ik me MBO pas af.

Je moet maar eens kijken op de site van stoas.