Ontslag door crisis... wie nog meer...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:41

Hier nog iemand.. !!

Ben in oktober ziek geworde peiffer gekregen zat tot maart thuis, 3 maart werd mijn contract niet verlengt..

Dat delde ze me de week er voor op vrijdag mee.

Dus hebben ze tegen me pa gezegt, van ja omdat we met jou een goede werk relatie hebben eerst aan jou. ( ik werkte in loon dienst waar me vader ook werkt als zelfstandige chauffeur)
Dus ik was behoorlijk pist.

Ze hebben van het bedrijf uit mij pas de formulieren pas 24 maart naar mij gestuurt dus ik krijg over 1.5 week pas ziekte wet geld.
Heb nu ondertussen wel een WW aan gevraagt.. maar je moet wel proberen 2 x per week soliciteren.

Heb zelf vorige week een gesprek gehad en gister op het uitzendbureau, en zegen ook 1 x in de week is nu haal baar..
Dus we zijn hard bezig met zoeken :(

Jij ook succes denk4ever :j Tis zeker niet makelijk :n

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:42

Dank jullie!

Ik hoop in de loop van deze week nog bericht te krijgen...
maar ze konden mij gister nog niet vertellen hoe of wat.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:43

kimnytocize schreef:
Ik was ontslagen omdat ik te duur werd voor mn bijbaantje (ben net 20 geworden). Ze nemen liever iemand van 16 aan, ook al weet diegene nog niks en kan lang niet zo hard werken dan iemand die al jaren in het bedrijf zit.

Ben onlangs wel ergens anders aangenomen, tot mijn grote verrassing. Werk bij dit baantje wel tegen het minimumloon, bij mijn andere baan als docent verdien ik 3,5 keer zoveel. Echt te zonde dat ik daar geen meer uren kan maken. Toch heb ik het minimumloonbaantje gelijk aangenomen, het is vrij bijzonder om in deze tijden als 20jarige nog een bijbaantje te vinden.

Aantal vriendinnen van mij zijn ook ontslagen; één omdat het bedrijf failliet ging (fulltimer) en één omdat ze ook te oud werd (parttimer, ook bijbaantje).

Verwacht wordt dat er in 2010 meer dan 600.000 mensen werkloos zijn.. Regering, applaus.

Ik dacht dat ik om die reden ook ontslagen zou worden (wordt zaterdag 20) want zie om me heen steeds meer mensen verdwijnen. Zaterdag hoorde een meisje nog, (nadat ze klaar was met werken) dat haar contract per de 24e afloopt, en hij niet meer wordt verlengd. Maar ze staat voor deze week niet meer ingeroosterd. Echt sneu hoor..
Mijn contract loopt tot oktober. Dus normaal gesproken mogen ze me dan niet eerder ontslaan toch?

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:44

CoriienRN schreef:
Hier nog iemand.. !!

Dus we zijn hard bezig met zoeken :(

Jij ook succes denk4ever :j Tis zeker niet makelijk :n

jij ook succes :(:)

Menn, wat een hoop ontslagen zeg :n

CoriienRN

Re: Ontslag door crisis... wie nog meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:47

Ja idd hoor er ook steeds meer :(

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:47

kimnytocize schreef:
Ik was ontslagen omdat ik te duur werd voor mn bijbaantje (ben net 20 geworden). Ze nemen liever iemand van 16 aan, ook al weet diegene nog niks en kan lang niet zo hard werken dan iemand die al jaren in het bedrijf zit.

Ben onlangs wel ergens anders aangenomen, tot mijn grote verrassing. Werk bij dit baantje wel tegen het minimumloon, bij mijn andere baan als docent verdien ik 3,5 keer zoveel. Echt te zonde dat ik daar geen meer uren kan maken. Toch heb ik het minimumloonbaantje gelijk aangenomen, het is vrij bijzonder om in deze tijden als 20jarige nog een bijbaantje te vinden.

Aantal vriendinnen van mij zijn ook ontslagen; één omdat het bedrijf failliet ging (fulltimer) en één omdat ze ook te oud werd (parttimer, ook bijbaantje).

Verwacht wordt dat er in 2010 meer dan 600.000 mensen werkloos zijn.. Regering, applaus.

ik mocht niet meer bij de ah werken, ik ben te oud 8)7 ik ben verdomme 19!! ik heb donderdag weer sollicitatie als bijbaantje..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 08:49

friesiszwart schreef:
helaas is bij ons op het werk ook een reorganisatie, misschien dat ca 10 personen kunnen blijven, en dat is echt een heel klein percentage. Eind van de maand zou er voor iedereen duidelijkheid zijn. De sfeer is heel bedrukt logisch.

Dat is nog het ergste :(:)
Als je weet dat er iets aan zit te komen, maar je weet nog niet wat... en dan duurt een maand lang!
Logisch dat de sfeer bedrukt is :(:)

Er hing bij ons de laatste weken ook een hele rare sfeer, sommige wisten het al, andere hadden vermoedens en sommige wisten van niks...
We hebben in ieder geval wel duidelijkheid nu..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:51

Voor degenen die moeite hebben met werk vinden , kijk eens op http://www.abnederland.nl/

Altijd mensen gezocht in de agrarische sector.
En bij bewezen kunde, is het in de agrarische sector, vooral bij koeien en varkens, erg goed verdienen.

Je moet wel tegen een stootje kunnen, maar echte paardenmensen kunnen dat ;)

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:52

wat vervelend voor jullie zeg!!! waarschijnlijk hebben jullie er niet veel aan, maar voor degene die een "sociale" studie op hbo nivo hebben gedaan...bij ons is enorm veel personeelstekort(wij krijgen zelfs geld als we mensen aandragen) er zijn ook wat secretaresse functies, maar verder vooral maatschappelijk werk functies. Mocht iemand interesse hebben laat maar weten. (regio haaglanden zuid-holland).

sterkte bij het zoeken naar iets anders.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:52

Gelukkig heb ik een vast contract en kunnen ze me niet zomaar lozen. Wel werd ik opeens terug gezet naar 4 uur onder mijn contract. En dat terwijl ik altijd minimaal het dubbele aantal uren werkte dan in mijn contract staat...
Hiermee ging ik het financieel absoluut niet redden, maar gelukkig is er een oplossing gekomen. In een ander filiaal moest een collega voor langere tijd de ziektewet in en die uren mag ik nu erbij overnemen. Wel vervelend omdat ik van hot naar her moet rijden en 2 roosters op elkaar moet zien te passen, maar ik heb tenminste nog mijn inkomen...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:54

Persoonlijk heb ik er nog maar weinig van gehoord, maar sterkte allemaal!
Ik fiets elke dag langs het CWI, maar daar wordt het idd steeds drukker...

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:54

Ik ben per 1 april 'ontslagen'.

Werkte bij een pompstation langs de snelweg waar de omzet afgelopen winter echt ontzettend gedaald is. Fijn als je hoort dat je volgende week geen werk meer hebt, maar intussen wel 2 paarden hebt staan.

Gelukkig mag ik terug komen wanneer de omzet een tijdje stabiel blijft aangezien mijn baas erg tevreden is over mij en ik het werk met plezier doe.

Maar vind het niet netjes van ze om me 1 week van te voren buiten te gooien zonder alternatief.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:55

Ik heb gelukkig mijn baan nog en bij ons ziet het er ook niet naar uit dat er iemand ontslagen wordt, er wordt gewoon niemand vervangen als er iemand weggaat.
Verder vind ik het heel erg voor diegenen die wel door de crisis hun baan kwijtgeraakt zijn. Het is voor mij, als baanhebbende, makkelijk om te roepen dat je maar een andere baan moet zoeken en niet meteen om een uitkering moet vragen maar de werkelijkheid zal heus wel anders zijn.
Iedereen hier die hun baan kwijt is dus heel veel sterkte en maar hopen dat jullie snel weer wat anders kunnen vinden.

Ollie23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:57

Jeetje wat een vervelende berichten allemaal. In 'mijn' bedrijf zijn er ook al 3 uit. En ik denk dat er nog meer volgen. Ik wens jullie allemaal veel succes. Ook al is het vreselijk balen, geniet vandaag maar van het mooie weer!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:58

Bij ons in de winkel is het nog steeds geen crisis. Ik moest normaal aan de slag als fulltime financiële eindverantwoordelijke, maar dat budget is weggevallen dus blijf ik 4/5 werken. Ik werk in een shoppingcenter en zie er al weken aan een stuk vacatures openstaan in verschillende winkels, maar veel winkels klagen dat er amper mensen op reageren en als ze dan komen is het tegen hun zin omdat ze gestuurd zijn door de VDAB. Met die crisis snap ik niet waarom de mensen soms niet nemen wat ze kunnen krijgen :n Op niemand hier in het topic bedoeld hoor... Maar het valt me opeens op :D Dus mensen aan de rand van België wonende, ga even langs in het Waasland shoppingcenter :')

Mijn vriend is in maart zijn werk kwijt geraakt. Ze wilden het niet wijden aan de 'crisis' dus hebben maar een valse beschuldiging tegen hem neergelegd. Al een geluk had hij diezelfde week nog ander werk, op interimbasis maar al een geluk is hij zo goed dat hij zijn werk mag blijven doen en dat ze hem niet naar huis sturen zoals de andere interimmers daar...

Mijn schoonbroer is ook recent zijn werk kwijtgeraakt, hij kreeg uiteindelijk nog maar 30% van zijn loon terwijl hij vrouw en 2 kinderen te onderhouden heeft. Dat vind ik echt erg hoor.

Mijn collega haar vriend, daar ligt de werkvloer compleet plat. Firma van ik denk 50 mensen, slechts 3 (de hogere mensen) mogen blijven en hebben gewoon niets te doen heb ik horen zeggen.

En als ik hoor naar de gerechtsakkoorden van GM Opel Belgium, ziet het ernaar uit dat dit jaar een paar 1000 mensen hun baan ook weer kwijt zijn.

Iedereen die zonder werk zit, veel succes met zoeken!!! Hopelijk komt er voor jullie snel iets uit de bus.

*even editten: wat ik zo rot vind aan het belgische systeem, weet niet of het in nederland ook zo is, maar toen mijn vriend zijn ontslag ging krijgen was hetgeen ze als reden erop wilden zetten allesbehalve netjes en het was bovenop nog een grove leugen, dus hij heeft zelf ontslag genomen wegens pesterijen. En hij kon niet eens terugvallen op een uitkering! Dat vond ik echt erg :s We hebben het uiteindelijk niet nodig gehad, maar er zullen nog mensen zijn die hetzelfde gaan meemaken en dan vind ik het echt rot dat je nog eerst eens 21 werkdagen moet draaien (wat niet altijd gemakkelijk is!) voor je op een uitkering kan terugvallen.
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 15-04-09 09:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:59

Het is gewoon erg vervelend.

Voornamelijk omdat ik het erg naar mijn zin had op mijn werk en met mijn collega's. Bovendien krijg ik maar 3 maanden uitkering
en blijf ik maar hopen dat het genoeg is om weer terug te kunnen naar mijn oude vertrouwde baantje.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:03

chipieke schreef:
Bij ons in de winkel is het nog steeds geen crisis.

Wij zijn ook nog steeds mensen aan het werven (hele andere sector: zorg) en bij mijn vriend op het werk is het nog nooit zo druk geweest... bizar is dat he?

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:15

hier nog iemand! ik heb 26 januarie een auto ongelukje gehad en de 28ste kreeg ik in het ziekenhuis nog een telefoontje van mijn baast dat men contract niet verlengt werd en dus 4februarie was ik werkenloos!

soliciteren valt echt vies tegen! maar denk nieuw werk te hebben deze week hoor ik meer :D

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:22

Mijn contract word niet verlengd, eind mei stop ik. Of dit met de economische crisis te maken heeft weet ik niet. Maar ik vind het ook niet heel erg, want het werkt verschrikkelijk demotiverend als je de hele dag niks te doen hebt... Ik werk in de salarisadministratie en ik zie ook heel veel bedrijven waar ineens de helft van de medewerkers wegvalt. Ik hoor trouwens eind van de week of ik aangenomen ben voor barwerk, ik hoop het wel :) En voorderest ga ik even kijken voor de overige 2 dagen, misschien dat ik eens een totaal andere sector ga proberen. Zoals de zorg of misschien callcenterwerk. Ik zoek nml maar iets voor 2 maanden, vanaf volgend jaar ga ik weer naar het hbo en in de tussentijd wil ik een maandje in europa rondreizen. Dat bijbaantje achter de bar wil ik dan wel aanhouden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 09:29

Mijn vriend was midden februarie zijn werk kwijt. Hij werkte in een logistiek bedrijf die orders verwerkt van andere bedrijven. Als die 'andere' bedrijven dus slecht draaien gaf dat een enorme impact, en werden alle interimcontracten stopgezet.

Gelukkig had ie al maanden daarvoor beginnen examens doen voor een andere (en veel betere) job en daar mocht ie dus beginnen een week na zijn ontslag. Ideaal, en hij zit daar nu ook een stuk liever :j!

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:04

Hier nog 1...

Ik werk nu bijna 2 jaar op een assurantiekantoor. Ben daar begonnen als stagiair, toen een jaar contract gekregen, en nu ben ik aan het afstuderen. Ik had gesprekken gehad over de functie die ik na mijn stage zou gaan doen, zelfs mijn salaris was al bepaald.

Nu zou er ineens geen plek meer voor me zijn... Dus maak mijn stage af en dan nieuwe baan zoeken.

Ben al wel aan het solliciteren en ben blij dat ik als net afgestudeerde toch wel wat werkervaring heb... Maar ik ben benieuwd wat er komen gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:13

Er wordt nu ook wel veel op de crisis afgeschoven. Dat is makkelijk voor de werkgever he? Als ik zie hoeveel mensen er met de pasen naar pretparken en meubelboulevards gaan valt het met de crisis nog wel mee.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:16

Zo apart... je hoort op tv en andere media over de krediet crisis, maar ik kreeg er zelf weinig van mee. Bedrijf zou wel gek zijn me te ontslaan of iemand anders, het gaat lekker hier! Mijn salaris is hetzelfde, prijzen in de winkel zijn hetzelfde... ik merk er eigenlijk helemaal niets van. En dan zie je een topic als dit.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:19

jemig wat een ontslagen zeg!
wil iedereen hele veel suc6 wensen met eennieuwe baan te vinden.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:22

Het gaat meestal toch ook niet om de mensen die naar het pretpark gaan, maar om de bedrijven zelf. En ik neem aan dat de meeste mensen die in een bedrijf werken zelf niet aan het geld van het bedrijf komen.

Ik denk wel dat je een beetje gelijk hebt hoor Faye, het is nu wel een erg makkelijke manier om mensen te ontslaan want ja 'de crisis'.