Wat moet ik nu doen ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:10

@bubsj: je hebt je te houden aan een opzegtermijn. Zowel de werkgever als de werknemer. Met als UITZONDERING als je bijv. sexueel geintimideerd bent ofzo, dus als er iets is gebeurt waarvoor je ook aangifte bij de politie doet. anders niet...

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontslag_op_staande_voet

edit, linkje
Laatst bijgewerkt door Tatyana op 02-04-09 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Tatyana

Re: Wat moet ik nu doen ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:11

dan ga je morgen naar de Hema en leg je het verhaal uit en vraagt gelijk de nummers zodat jij zelf kan bellen, zo toon je wel de goede wil...

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:12

Dat lijkt me idd de beste oplossing, Maar ik weet dat mijn Basin bij de Hema echt een Bitch is

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:14

Tatyana schreef:
@bubsj: je hebt je te houden aan een opzegtermijn. Zowel de werkgever als de werknemer. Met als UITZONDERING als je bijv. sexueel geintimideerd bent ofzo, dus als er iets is gebeurt waarvoor je ook aangifte bij de politie doet. anders niet...

Dat is pas onzin. Als mijn baas mij morgen aan het werk zet terwijl dat niet afgesproken is kan ik al meteen opstappen. Kom zeg, we leven in een vrij land.

Ts, je moet gewoon een keus maken en dit zo snel mogelijk mededelen. En als ik eerlijk ben, je bent gek als je de eerste dag van je nieuwe baan niet verschijnt. Gewoon toegeven dat je een fout hebt gemaakt en uitleggen dat je daarom niet komt. Je kan je moeilijk in 2en splitsen.

babbii_lief

het is een vervelende situatie
ik zou het tog netjes proberen op te lossen
maar als het echt moet zou ik ook voor de action gaan want daar begin je net

Tatyana

ja meis, even door de zure appel heen. Hiermee laat je zien dat je volwassen genoeg bent om je eigen dingen te regelen en kan je eerlijk en met opgeheven hoofd weg.
Echt het siert je als je er eerlijk in bent, ookal is ze nog zo 'erg'.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:22

Bubsj schreef:
Tatyana schreef:

Dat is pas onzin. Als mijn baas mij morgen aan het werk zet terwijl dat niet afgesproken is kan ik al meteen opstappen. Kom zeg, we leven in een vrij land.

Ts, je moet gewoon een keus maken en dit zo snel mogelijk mededelen. En als ik eerlijk ben, je bent gek als je de eerste dag van je nieuwe baan niet verschijnt. Gewoon toegeven dat je een fout hebt gemaakt en uitleggen dat je daarom niet komt. Je kan je moeilijk in 2en splitsen.

Maak je je dan niet schuldig aan contractbreuk? Het lijkt me nogal wat als je gewoon kunt opstappen zonder opzegtermijn. Dan kan de verhuurder van je appartement jou ook gewoon buitenzetten want hij heeft er geen zin?

Gewoon een dag vrij nemen of wisselen met een collega. Sowieso bij de Action gaan werken anders is je hele eerste indruk verknald en dat komt je niet ten goede :D
Succes!

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:23

Nee dat ligt natuurlijk heel anders..

Een werkgever heeft, net als een verhuurder, heel wat goede reden nodig om een werknemer op staande voet te ontslaan :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:26

Ik bedacht net iets heel doms hihi
Als ik me nou ziek meld bij beide.
Maar nee dat heb k gelijk maar uit me hoofd gezet

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:26

heb je het wikipedia stuk gelezen?
Daarin zie je dat je als werknemer ook rechten en plichten hebt. en dus niet zomaar kunt vertrekken.

Nu is dit ook niet de opzet van de TS en denk ik dat zij nu ook gaat kijken of ze dit op een volwassen manier kan oplossen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:28

K wil dit zeker op een volwassen manier oplossen, zeker weten.
Ik wil bij beide partijen geen ruzie.
Ik moet dit oplossen hoe dan ook,
Maar ik bedacht me net, dat ik tegen de action had gezegt, dat mijn laatste werkdag was bij de Hema op 4 april.
Dat heb k gezegt, maar zij hebben dat dus genoteerd als de begin datum bij de action

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:31

Jij hebt 7 maart als week 1 gerekend, alleen is er dan nog geen hele week voorbij maar is dat dag 1 van week 1. Jouw week 4 is dus dag 1 van week 4, je moet bij die datum dus nog een weekje optellen. Daar is het bij jou foutgegaan. ;)

Ik zou de Hema bellen en gewoon zeggen dat je niet kan, reden hoef je volgens mij niet op te geven (en als ze dat vragen, zeg je gewoon dat dat privé is). Dan kun je bij de Action gewoon gaan werken.
Wel wil ik erbij zeggen dat dit niet netjes is van je. Volgende keer moet je even beter opletten op je communicatie richting je werkgever, die laat blijkbaar nog wat te wensen over.

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:32

bel morgen gewoon eerst met de hema (of beter nog, ga langs) en overleg de mogelijkheden.
Geen enkele werkgever wil iemand op de vloer hebben die er geen zin in heeft, dus als jij helpt met een oplossing vinden dan zullen ze je echt wel vrij geven.
Je moet alleen wel een beetje goede wil en schuld tonen.
Geef gewoon aan dat het een stom misverstand is.

ps. ik spreek uit ervaring van de werkgeverskant. Heb dit soort situaties al een aantal x voorbij zien komen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:33

Ik heb tegen de action gezegt dat mijn laatste werk dag op 4 april is bij de hema.
Dat heb k duidelijk gezegt, maar zij hebben dat genoteerd als 4 april bij de action beginnen.

Dit is ook de eerste keer dat ik zo overstap op ander werk.

Ik ga denk k de hema gewoon bellen en alles uitleggen.
Ik leg gwoon uit dat ik een misverstand heb gemaakt, en hoop dat ze dan in een goeie bui is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:34

Toch schort er iets aan je communicatie als je nu pas achter dat misverstand komt ;)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:35

Bubsj schreef:
Iedere werknemer heeft ten alle tijden recht om op staande voet ontslag te nemen.. Zou belachelijk zijn als jij verplicht ergens zou moeten werken tegen je eigen wil in.

je hebt toch een contract getekend???
Gaat toch accoord met die opzegtermijn?
Zou lekker zijn dat je contract tekenet incl uitwerk periode en je zomaar weg kan als je geen zin meer hebt

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:35

dat weet ik, maja van me fouten moet ik soms leren.
Ik ga dit sowieso goed oplossen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:37

Fijn dat je het zo sportief opvat, je hebt in ieder geval de goede instelling. Veel succes ermee!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:39

ik vraag me alleen af.. hoe oud ben je? En wat zeggen je ouders ervan?

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:40

Goed om te horen! Succes morgen en als jij gewoon rustig uitlegt hoe en wat en de schuld bij jezelf houdt, gaat het je vast lukken.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:40

ik ben 17 jaar.

Tja me ouders, die laten me er een beetje mee zitten,
Me moeder heeft vorige jaar een hersenbloeding gehad, dus die is heel erg verandert, en me vader werkt.

Bedankt Tatyana, Ik ga er morgen sowieso achter aan

Tatyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:44

als je nog een aanmoediging-pbtje nodig hebt ofzo, laat maar weten...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:45

succes hoor! gewoon uitleggen wat er gebeurd is, dat je je vergist hebt en het erg vervelend vindt. leg uit, dat je misschien een vakantiedag kan inleveren of misschien 1 dag minder loon ontvangt, omdat je begrijpt dat je ze voor een lastige situatie zit, maar wel kiest voor je toekomstige werkgever. Lijkt me heel normaal en "volwassen" opgelost! schrijf voor jezelf even op, als je belt, dan voel je je misschien wat steviger in je schoenen staan!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:46

bedankt voor de tips :D
Het gaat me zeker lukken :) hoop k hihi

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:47

Heb alles hierboven niet gelezen, maar heb je nog vakantiedagen? Misschien dat je zelfs onbetaald verlof op kan nemen? Ik zou je nieuwe baantje niet laten schieten als ik jou was!
Veel succes!