"zieke"collega...of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:32

Kijk, da bedoel ik, Ellen82. En verder zullen leidinggevenden het vaak ook niet door een bedrijf of instelling bazuinen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:33

Wat een poedersuiker ThePast03...Ik spiegel niks aan mezelf. maar het is erg vervelend als je je eigen vrije dagen opoffert omdat iemand anders ziek is. en let wel,dat doe ik graag. ik sta altijd klaar voor anderen waar kan. omdat ik weet dat anderen dit ook voor mij doen.
maar als ik dan hoor van mensen die de ziekmelding zélf aangenomen hebben(teamleider),omdat er besproken moet worden hoe de diensten opgevuld dienen te worden..
dan vraag ik me gewoon af,hoe iemand anders hier tegenaan kijkt.

en egoisme? ik blijf regelmatig langer op mijn werk,ik val altijd in waar ik kan.
ik vind het echt een rotopmerking van je,jij weet niet eens hoe ik functioneer op mijn werk of wat ik wel of niet doe.

ellen82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:35

De leidinggevende mag het niet eens rondbazuinen, iedereen mag zelf bepalen wie je wat vertelt.
Darkchrystal, zonder dat je van je collega zelf hebt gehoord wat er aan de hand is zul je nooit kunnen oordelen of het terecht is of niet.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:36

TS je kan nu wel zo reageren op ThePast03.. Maar stel dat je collega dit zou lezen en last heeft van bijv een psychische aandoening, zoals Ellen al zegt, komt dit extra hard aan.

Er kunnen ook dingen zijn waar je liever niet over wilt praten en ik vind het persoonlijk gewoon niet kunnen dat jij hier dan een topic over gaat openen op een forum..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:36

Oh ik had het wel even bij m'n leidinggevende op tafel gelegd, had er een mooie slinger aan gegeven :j

Zou me niet geroepen voelen om voor iemand anders extra te gaan werken terwijl diegene met z'n dikke gat op een terras zit.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:38

Hoe zou jij het vinden als jij je ziek meld om welke reden dan ook en je collega gaat uitgebreid zitten bespreken wat jij op je hyves ( of die van een ander ) zet en dat dan ook nog even op een openbaar forum? :)

Allereerst zou ik flink in mijn kuif gepikt zijn.. Ten tweede zou ik je een ENORME bemoeial vinden en ten derde was ik nog niet klaar geweest met je..

In dit geval lees ik alleen maar ikke, ikke, ikke :) Jij klaagt, jij hebt het zwaar, jij hebt de pest erin, jij vind, jij doet..

Als je wilt weten wat ze heeft, bel haar gewoon!! :)

Anoniem

Dan blijft toch de stelling dat de TS niet weet wat er met diegene aan de hand is, die ziek thuis zit, Quellian ;)

Nanne

Quellian schreef:
Oh ik had het wel even bij m'n leidinggevende op tafel gelegd, had er een mooie slinger aan gegeven :j

Zou me niet geroepen voelen om voor iemand anders extra te gaan werken terwijl diegene met z'n dikke gat op een terras zit.

Wat een reactie.. :roll:

Hoe zou jij dit vinden als het over jou ging en jij iets hebt waarvan je liever neit hebt dat het uitlekt op je werk?

Goh.. Ben blij dat jij geen collega van mij bent..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:39

Het gaat niet om rondbazuinen. Het gaat erom dat er gemeld wordt wat er aan de hand is. En natuurlijk kan het terecht zijn. Ik blijf het maar zeggen,ik veroordeel diegene niet,ik ga niks zeggen...ik vind het alleen vreemd dat iemand zich gisteren ziekmeldt met griep,vandaag niet kan werken,en wel terrasjes kan plannen. Er vanuitgaande dát het griep is.
Dat het iets anders zou kunnen zijn,natuurlijk kan dat! En dan is het ook een ander verhaal,dat zou ik heel erg vinden voor diegene..
ik vind het jammer dat ik nu mezelf moet verantwoorden,als ik nou zou zeggen ik bel nu naar mijn leidinggevende..tuurlijk,dan ben ik heel fout bezig.
Ik heb alleen mijn bedenkingen en vind het vervelend dat ik dit heb zien staan op hyves.
that's all....ik maak er verder geen drama van..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:40

Anoniem schreef:
Wat een poedersuiker [*olduser*]...Ik spiegel niks aan mezelf. maar het is erg vervelend als je je eigen vrije dagen opoffert omdat iemand anders ziek is. en let wel,dat doe ik graag. ik sta altijd klaar voor anderen waar kan. omdat ik weet dat anderen dit ook voor mij doen.
maar als ik dan hoor van mensen die de ziekmelding zélf aangenomen hebben(teamleider),omdat er besproken moet worden hoe de diensten opgevuld dienen te worden..
dan vraag ik me gewoon af,hoe iemand anders hier tegenaan kijkt.

en egoisme? ik blijf regelmatig langer op mijn werk,ik val altijd in waar ik kan.
ik vind het echt een rotopmerking van je,jij weet niet eens hoe ik functioneer op mijn werk of wat ik wel of niet doe.

En jij begrijpt mijn post niet, anders had je niet nog een keer verteld dat jij juist zo je best doet en zo niet bent.
Nu weer zeg je dat jij het vervelend vindt.... Dat gaat dus over jezelf, niet over je collega.
Je vindt het niet vervelend dat je collega ziek is, je vindt het vervelend dat je misschien vrije dagen op moet offeren of langer moet werken. Je zegt dat je dat met liefde doet, maar dat is blijkbaar alleen als je zelf vindt dat een collega ziek genoeg is om thuis te blijven.

Jij hebt helemaal niets te maken met wat je collega wel of niet doet als ze ziek doet en mag al helemaal niet bepalen dat ze niet ziek genoeg is om niet te werken omdat ze misschien morgen wel een terrasje pakt met een vriendin.
Daar zijn dokters voor om dat te beoordelen en daar is een arbodienst voor. Daar zijn collega's niet voor.

Hoe ik er tegenaan kijk: Bemoei je met je eigen zaken. Het is niet aan jou om te bepalen wat collega's wel of niet doen als ze zichzelf hebben ziekgemeld.
En ga zulk soort dingen helemaal niet op openbare internetforums plaatsen, vroeg of laat leest je collega dit. Wees niet bang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:41

Hihi, nou, als je er een topic aan wijdt, vind ik dat je niet kunt zeggen dat je er géén drama van hebt gemaakt :=

050206051012

Nanne schreef:
Quellian schreef:

Hoe zou jij dit vinden als het over jou ging en jij iets hebt waarvan je liever neit hebt dat het uitlekt op je werk?

Eh, hand in eigen boezem hoor :D :D Ik ben ziek thuis als ik ziek ben en ik ben niet 'ziek thuis' als ik van de zon wil genieten op een terras. En dan nog; hoe dóm ben je als je zulke dingen op je hyves zet terwijl je wéét dat je collega's het kunnen lezen? :D Eigen schuld hoor.

Nanne

Waarom maak je dan dit topic aan?

Had je verwacht dat iedereen verbolgen zou reageren?

Dat iedereen zou zeggen wat een rotcollega jij hebt oid?

Tallie1979

Zoals ik al zei: Bel háár op! Desnoods meer met de boodschap dat je bij toeval op de hyves van iemand zag en dat een leidinggevende ook kan lezen wat ze zit te plannen..

Brainless

Quellian schreef:

Er staat nergens dat die collega ergens op het terras zit!
Dat was een opgesomde mogelijkheid van andere bokkers.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:42

tja er zijn ook mensen die er wel misbruik van maken en om ieder wissewasje thuis blijven...............dat is er nu eenmaal helaas ook...........al zal je dat nooit echt zeker weten.

en een topic eraan wijden is toch niet direct drama?
een discussie is toch helemaal niet erg denk ik.

er bestaan van beide kanten wel 'frustratie' zo te merken!
probeer je niet te druk te maken,is alleen maar slecht voor je bloeddruk :D

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:43

Quellian schreef:
Nanne schreef:

Eh, hand in eigen boezem hoor :D :D Ik ben ziek thuis als ik ziek ben en ik ben niet 'ziek thuis' als ik van de zon wil genieten op een terras. En dan nog; hoe dóm ben je als je zulke dingen op je hyves zet terwijl je wéét dat je collega's het kunnen lezen? :D Eigen schuld hoor.

Waarom is dat dom?

Je kan wel iets hebben wat je collega's niet weten. Dat er gewoon gezegd word dat je de griep hebt, maar er eigenlijk iets heel anders aan de hand is.

Als ik bepaalde problemen zou hebben zou ik het ook niet fijn vinden als heel het bedrijf daar van op de hoogte zou zijn. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:45

Ik lig trouwens dubbel om de opmerking van Quellian over het dikke gat :D :D :D
Maar waar ik me wel zorgen over maak, is dat kennelijk heden ten dage de sociale controle zelfs via Internet dramatische vormen aan gaat nemen.
Overigens, stel dat mijn lief en ik uit elkaar zouden gaan en ik letterlijk ziek zou zijn van verdriet, dan zou ik in eerste instantie tegen mijn baas ook zeggen dat ik griep had, of een scheet dwars voor de kont.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:45

Brainless:
Anoniem schreef:
Ik voel me alleen wat dubbel,dat iemand die zich ziekmeldt met griepklachten,wel een terrasje kan pakken.

Ik denk dat ik me ziek ga melden, het is véél te mooi weer om te werken!

Nanne; mocht er iets anders met collega aan de hand zijn, dan wordt dat binnen de meeste organisaties wel besproken, dat is in elk geval wat ik in mijn 12 jarige werkleven heb meegemaakt. Dus als TS het bij haar leidinggevende op tafel legt, dan zal ze vanzelf wel te horen krijgen of collega inderdaad op het terras 'mag' zitten tijdens haar ziektedagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:46

En ik zei ook al,dat als dat wel het geval is,ik daar álle begrip voor heb. Ookal is het nu schijnbaar makkelijker om daar maar overheen te lezen.
Ik ga er nu vanuit dat het wel over griep gaat. En dan bedoel ik het ook in algemene zin. Ik open dit topic niet om mijn gal te spuwen of om te klagen. Maar om te vragen of mensen hier ervaringen mee hebben. Dus in brede zin.
jammer dat ik nu ook persoonlijk wordt aangevallen,terwijl dat mijn intentie niet andersom is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:47

Inderdaad wordt het binnen bepaalde organisaties wel besproken bij bijvoorbeeld personeelsfunctionarissen maar het lijkt me dat het niet over de werkvloer hoeft te worden omgeroepen ;)

Snoevie

over het terras,ik heb een keer zoiets meegemaakt,een collega belt 's ochtends op met de mededeling dat ze zware griep heeft,en ik ben die middag vrij en loop in de stad,lekker zonnetje,en wie zie ik daar zitten?diezelfde collega.
volgende dag was ze nog steeds ziekgemeld.

ik heb er niets van gezegd,ik bemoei me er niet mee,maarja ik kan het niet helpen dat ik dacht dat ik dat best vreemd vond.

ellen82

Ik denk dat Tallie de enige goede oplossing heeft.
Quellian, dus mensen kunnen alleen maar lichamelijk ziek zijn (sorry mijn leestekens zitten door de war, kan het vraagteken niet vinden). Misschien is op dat terras van de zon genieten wel het enige beetje ontspanning wat ze momenteel kan vinden... Het is helemaal niet zeker dat de leidinggevende nu al op de hoogte is als er iets anders aan de hand zou zijn, heeft bij mij ook bijna 2 weken geduurd...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

Tenzij de desbetreffende collega heeft gevraagd of dit niet besproken mag worden.

Maar het komt idd vanzelf wel uit of de zieke op het terras mag hangen of niet. :)

Ts, maak je niet druk.. Laat gaan.. Zijn jouw zaken niet.

TS, ik zie overigens niet waar jij persoonlijk wordt aangevallen hoor.. :n
Ik begrijp alleen niet waarom jij je hier zo druk om kan maken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 15:48

Nanne schreef:
Waarom is dat dom?

Je kan wel iets hebben wat je collega's niet weten. Dat er gewoon gezegd word dat je de griep hebt, maar er eigenlijk iets heel anders aan de hand is.

Als ik bepaalde problemen zou hebben zou ik het ook niet fijn vinden als heel het bedrijf daar van op de hoogte zou zijn. :n

Zo ver nadenken is te moeilijk voor sommige mensen en dat is blijkbaar ook te sociaal.
Iemand een aansteller/uitbuiter noemen is zoveel makkerlijk. :(:)

En ja Snoevie er zijn ook mensen die misbruik maken, maar dan nog is dat iets waar collega's niets mee te maken hebben.
Dat is een zaak voor de arbodienst en de werkgever.

En Quellian: Zelfs een werkgever hoeft niet te weten wat een werknemer precies mankeert. Als jij als werknemer dat niet wil vertellen (en daar kunnen hele goede redenen voor zijn) dan krijgt de werkgever dat echt niet te horen.
Collega's horen dat al helemaal niet te weten te komen.