ayo schreef:Mocht het trouwens zover komen dat jij je voor Geneeskunde kunt inschrijven dan heb je ook nog een kans dat je 3 keer wordt uitgeloot. En dan sta je met lege handen.
Met HBO-(p) komt je geloof ik standaard in klasse C terecht, waar je inlootkansen ongeveer 50% zijn. Maar het verschilt per jaar nogal omdat het aantal inschrijvingen wisselt.
Das geen reden om het niet te doen, in mijn ogen
Als je écht wilt, kun je het in België en Engeland ook proberen. De optie Engeland kwam voor mijn eerste poging te laat, maar anders had ik het er zeker geprobeerd. Ik ben bij mijn eerste poging geplaatst, maar anders had ik het jaar erop nog eens geprobeerd of Zweden geen optie was 
En ik ken zélfs iemand die na 3x uitloten alsnog geplaatst is, hoewel dat ongetwijfeld meer dan mazzel en een eenmalige actie van het ministerie was...
Overigens, lotingskansen in C liggen meestal wat hoger. Daar wisselt het ook niet zo - de verschillen in kans tussen de jaren zit 'm meestal in de klassen 6.0 - 6.4 en 6.5-6.9. Afgelopen jaren kon je beter een 6.0 dan een 6.9 hebben 
TS: het is een hele, héle lange weg. Ik ken wel mensen die via de toenmalige MAVO uiteindelijk een universitaire master hebben gedaan, waarvan er één nu zelfs langzaamaan toewerkt richting promoveren. Maar, das een flinke uitzondering.
Wat me voor jou heel belangrijk lijkt, is dat je eens echt ziet wat het inhoudt. Het klinkt leuk, microscopen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niet met Nickeltje zou willen ruilen
Probeer eens bij een ziekenhuis na te vragen of je mee mag kijken, kun je zien of je er wel echt blij van wordt en of het bij je past.