[ENQ] Gelovigen en inenten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:50

1. Wist je dat er mensen waren die hun kinderen, en zichzelf, niet laten inenten omdat dat in strijd is met hun geloof?
Ja

2. Vind je het goed dat mensen hun geloof boven hun gezondheid kiezen?
Nee

3. Vind jij het goed dat ouders uit de ouderlijke macht gezet kunnen worden omdat ze hun kind niet willen laten inenten?
Al helemaal niet.

4. Kan je het standpunt van deze mensen begrijpen?
Nee

5. Wat vind je ervan dat dit gebeurt?
Niet goed. Ik bedoel het is wel je leven wat je op het spel (kunt) zetten door je niet in te enten. Ik snap niet waarom een 'geloof' zoiets tegen kan houden.

6. Vind je dat de regering het inenten verplicht moet maken?
Ja. Stel dat er een besmettelijke ziekte uitbreekt? Dan heb je de pleuris te pakken :=

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:33

1. Wist je dat er mensen waren die hun kinderen, en zichzelf, niet laten inenten omdat dat in strijd is met hun geloof?
Ja

Dat moeten ze zelf weten

3. Vind jij het goed dat ouders uit de ouderlijke macht gezet kunnen worden omdat ze hun kind niet willen laten inenten?
Sommige dodelijke ziektes kunnen voorkomen worden door een inenting. Dus ik vind het van een ouder niet slim om hun kind dan niet te laten enten. In sommige gevallen vind ik het dus niet verkeerd. Maar het moet niet te ver gaan.

Nee

Niet verstandig

Ja

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 16:48

_BLOEMPOTJE schreef:
Hoi! :)
Voor godsdienst moeten we een stuk doen over ethische dilemma's en daarin moet ook een enquete verwerkt zijn :)
ons Ethisch dilemma is: mogen mensen inentingen weigeren omdat dat in strijd is met het geloof?
Alvast bedankt voor het invullen! :)
Groetjes Charlotte.

------------------------------------------------------------
Ja.

Nee.

Ja, je kunt het namelijk ook van de andere kant gebruiken. De ouders gebruiken anders hun macht om het kind niet in te laten enten en brengen het zo in gevaar.

Nee.

Belachelijk, je brengt een mensenleven in gevaar. Daarnaast, als het om een besmettelijke ziekte gaat, breng je ook nog levens van anderen in gevaar.

Ja.