beschuldigd worden van diefstal op het werk...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: beschuldigd worden van diefstal op het werk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:29

Hoe is het nu met je voet? Nog gelukt met fietsen?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 21:46

Nee, vriend is vanmiddag thuis gebleven na het gesprek met de personeelsverantwoordelijke... Ik loop momenteel wankel op krukken en heb m'n spuit overleefd :+

Ik en mijn vriend hebben de laatste acht jaar wel meer meegemaakt dan dit, en ook heel wat erger, dus ja, springt hij van de brug, dan ga ik erachter...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:14

Nou... doe toch maar niet... allebei... :(:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:56

[LZP] > [STW]

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 00:04

chipieke schreef:
het strafste is dat de meestergast hem heeft gezegd dat het allemaal geen probleem was. De meestergast is de baas als de grote baas of de filiaalbaas niet aanwezig zijn en die zijn er nooit. Dus hij heeft toestemming gekregen van de vervangende baas. In mijn ogen heeft hij dus niet gestolen.

Waren daar mensen bij? Toen de meestergast hem toestemming heeft gegeven?

Het lijkt me het verstandigst om hier meteen zoveel mogelijk mensen bij te betrekken en net zo lang door te poken tot alle rottigheid eruit is. Je moet dit vooral niet stil houden omdat je bang bent dat anderen er wat van zeggen, dan ga je van kwaad tot erger.
Dus zorg dat dit zo snel mogelijk uitgezocht wordt en laat merken dat je niet over je heen laat lopen.
Wordt het zo erg dat je er niet meer kunt werken dan maar ergens anders heen maar laat niet met je sollen, dan kun je echt niet meer fatsoenlijk werken daar.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 08:20

Ja er waren nog mensen bij van het personeel toen de meestergast het had gezegd, want zij houden ook stukken opzij omdat 'het mocht'. Alleen omdat zij nu weten dat er ontslagen gaan vallen zwijgen zij in 100 talen...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:29

Wat wel belangrijk is, is of het wegleggen van stukken iets is dat 'mocht' op dat bedrijf of dat het wettelijk ook mag. Als het is iets wat alleen maar werd gedoogd op dat bedrijf, maar eigenlijk illegaal is, dan zit 'ie nu wel in een lastig pakket. Ondanks dat zijn baas heeft gezegd dat het niet erg is. Z'n baas kan wel van alles zeggen.

Als het voor de rest niet eens illegaal is, dan hoeft 'ie zich geen enkele zorgen te maken. Maar zou ik toch zo snel mogelijk op zoek gaan naar een nieuwe baan. De sfeer is al zo verpest.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 08:40

Ben het wel eens met Anoeska, maar ik vind het ontzettend banketstaaf dat de rest van het personeel gewoon zijn mond houd :( Natuurlijk is het niet gerechtvaardigd om spullen mee te nemen, alleen omdat anderen het ook doen, maar ik vind dit wel heel achterbaks van zijn collega's.
Is hij van plan om iets anders te gaan zoeken nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 09:52

Als ik het goed begrijp is er gisteren ontslag voorgesteld en heeft hij dat geaccepteerd? Laat hem niet vergeten om even een getuigschrift te vragen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:07

Die Meestergast heeft dus eerst toestemming gegeven en beschuldigt hem nu. Er is dus níemand die het verhaal van jouw vriend gaat steunen bij de grote baas. En ga er maar vanuit dat de collega's hun boeltje netjes hebben opgeruimd nu.

Je vriend kan beter nu uit zichzelf vertrekken, dan ontslagen worden op grond van diefstal. Want dat kan hem zomaar nog lang achtervolgen..

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 13:35

Eigenlijk zou het hele bedrijf als 1 man moeten zeggen; wij doen het ook. Dat zou wel zo eerlijk zijn en ze kunnen toch niet iedereen ontslaan!
Toch raar dat die meestergast zo doet; eerst zeggen dat het mag en hem vervolgens "verraden". :n
Als mijn baas zou zeggen; je mag dit en dat wel meenemen hoor. En ik neem het mee en vervolgens gaat hij roepen dat ik gestolen heb. Zo ga je niet met elkaar om.
Maar misschien dat je vriend binnenkort wel een baan heeft met leukere collega's!! ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 15:54

Chubby heeft gelijk en lijkt me de enige optie als de rest ineens niets wil zeggen.

Als ze nu gewoon allemaal hun bek los trekken is er wss niets aan de hand. Maar evengoed; wil je vriend wel werken binnen een bedrijf wat hem heeft beschuldigd van diefstal en met collega's die hem pesten?
Beter is om zelf op te stappen denk ik.
Misschien kan je vriend de rest van het personeel nog wakker schudden, wat hem overkomt kan de rest ook zomaar overkomen tenslotte.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-09 17:12

Oef jullie hebben het verhaal door zoals ik het heb willen zeggen :') Hij kreeg ofwel ontslag met 'diefstal' als reden, maar hij heeft ontslag gegeven. Zijn baas wilt nog steeds referentie staan voor zijn nieuwe werkgever, over de 'diefstal' wordt niet meer gesproken. Hij is vanochtend zijn spullen gaan halen, slechts 1 van de 21 man zijn dag komen zeggen, slechts 1! Al de rest was direct achter de rug bezig. Volgens die ene persoon hebben gisteren de mannen die ook wat spullen hadden weggestoken alles naar huis meegenomen zodat zij zeker niet gepakt kunnen worden! Hij is er dus weg en heeft vandaag al 4 nieuwe aanbiedingen gehad! Het komt allemaal wel goed maar ik blijf het achterbaks vinden!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 17:36

Misschien is het maar het beste zo. Volgens mij zat je vriend al een hele tijd niet lekker op z'n werk. En dan is dit misschien juist het 'zetje in z'n rug' geweest om weg te gaan en een andere baan te zoeken.

Blijft natuurlijk dat het niet leuk is zoals het gegaan is, maar misschien dat het wel een leukere baan met een betere sfeer voor hem oplevert.