Paarden opleiding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Re: Paarden opleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 17:57

Ik zou zeggen. Droom lekker verder. Maar begin er niet aan.

Ik geef je een kleine kans om door te komen in de paardenwereld. Ik bedoel. Het kost onmundig veel tijd, geld en lichamelijke krachten. Daarnaast krijg je maar een honger loontje terwijl je lange dagen maakt.

Meid. Je hebt brains! Doe er wat verstandigs mee ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 21:49

als je echt goed bent wat je word door oefenen oefenen en oefenen dan word je sneller aangenomen op een bedrijf dan als je een opleiding volgt. Paarden opleidingen daar kom je nergens meer mee tegenwoordig het is een mooie door stroom voor een andere opleiding maar meid kies voor een opleiding waar je echt wat aan hebt later want aan een opleiding met paarden heb je helemaal niks!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 22:20

het is zeker een heerlijke doorstroom, 4 jaar lang dagelijks les. en trainen met je eigen paardje, veel ervaring opdoen.

daarbij is het zo dat je met de opleiding die ik volg instructeur op Orun fase 3 niveau word. En een soort middenstand diploma krijgt, dus een eigen bedrijf mag beginnen, ook al heeft dat niks met paarden te maken. en je hebt een beter cv als je voor jezelf paarden wilt beleren / uitbrengen op wedstrijden / corrigeren.

Wel voeg ik daaraan toe dat je inderdaad wel een beetje naamsbekendheid moet krijgen, door gewoon goed te presteren op wedstrijden als je die laatste 3dingen wilt gaan doen

maar ook daar krijg je tijdens de opleiding alle ruimte voor. voor het wedstrijd gebeuren dus.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:10

Ik doe de engelstalige opleiding in Wageningen. Het is erg leuk, maar waar ik afgelopen tijd wel steeds meer tegen aanloop is (wat meerdere hier al gezegd hebben) dat het vreselijk hard werken is en dat je niet zo een-twee-drie aan een baan komt.
Dus bedenk goed wat je wil, voordat je aan een paardenopleiding begint.

Ook denk ik dat het goed is om nog eens goed om je heen te kijken. Misschien zijn er wel meer dingen die je erg leuk vind.

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:34

ik doe ook VWO en ben ook van plan om een opleiding 'in de paarden' de gaan doen. maar ik kies dan idd ook voor HBO, maar veearts worden lijkt me ook prachtig! :D

Suzann3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:41

Hey,

Mischien dat Equine Studies iets voor je is. Dit kun je niet in Nederland studeren maar in "The UK" word het veel aangeboden. Ik wil het zelf ook studeren en ben bijna zo ver dat ik mij in moet schrijven (nog 1/2 jaar)

Als je engels goed genoeg is, is het zeker een goed alternatief. Je kunt de echte "paarden werk" beroepen in, maar ook de iets minder rij-gerichte bussiness van de fok, de voer bedrijven en zo in. Als je meer info wilt, kun je de website www.ucas.com proberen. Hier vind je veel info over universiteiten in de UK

Suzanne