Wie ROC-Eindhoven? of wat moet ik anders gaan doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:06

Tja, je word erg aan je lot overgelaten, je word zelfstandig gemaakt. Als je van de middelbare school af komt kan dat soms best moeilijk zijn ja. Om je weg te vinden in de opdrachten en planningen die je moet maken. Maar daar moet je aan werken.
Ik zit nu in het 2e jaar kinderopvang :)

@ Take_one : Nee dat komt door het onderlinge gekwek. En je hebt nergens in mijn berichten kunnen lezen dat ik het geweldig vind. Nergens, dus dat is conclusie's trekken over iets wat niet gezegt is.

Ik praat het gedrag van ROC niet goed, zeker niet. Ik zit er maar 2 dagen, en soms vervloek ik ze de groot in. Maar om nou te zeggen dat je allemaal msnt, dat is je eigen keuze.

take_one

Re: Wie ROC-Eindhoven? of wat moet ik anders gaan doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:08

Ja sommige msnen idd in de wilde weg.. maar ik heb mijn opdrachten AF en dan weten ze niet wat ze me moeten geven.. dus loop ik maar grof gezegd uit m'n neus te peuteren omdat ik er niks te doen heb....

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:09

En ook met papieren etc inleveren.. heb je het ingeleverd.. vragen ze nog 5 keer waar dat papier blijft.
Word je toch ook strontvervelend van!

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:09

Opdrachten voor het hele jaar al? Daarvoor kan je planningen maken, je kan samenvattingen maken van de stof die je hebt geleerd. Voor jezelf, omdat je volgens jou niks leert, zal je wel geen info opnemen.

Er zijn zoveel dingen die je kunt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:10

Hoeveel weet je al van 't Luzac? van de mensen die er op zitten en hun ervaringen?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:10

Dan moet je zelf misschien actie ondernemen!
Wat dacht je van een briefje laten tekenen als je iets heb ingelevert? Dat je altijd bewijs hebt. Zulke dingen kun je ook zelf verzinnen. Zodat ze jou niet kunnen pakken ;)

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:11

Pradaatje schreef:
Opdrachten voor het hele jaar al? Daarvoor kan je planningen maken, je kan samenvattingen maken van de stof die je hebt geleerd. Voor jezelf, omdat je volgens jou niks leert, zal je wel geen info opnemen.

Er zijn zoveel dingen die je kunt doen.

Nou op de ROC waar ik zit iig niet schijnbaar... heb al zo vaak dingen gevraagd.. m'n moeder heeft zelfs 100 keer gebeld voor dat soort dingen.

Ik vind het gewoon een waardeloze school, hoe jij erover denkt moet je lekker zelf weten. :j

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:12

Pradaatje schreef:
Dan moet je zelf misschien actie ondernemen!
Wat dacht je van een briefje laten tekenen als je iets heb ingelevert? Dat je altijd bewijs hebt. Zulke dingen kun je ook zelf verzinnen. Zodat ze jou niet kunnen pakken ;)

Briefje tekenen?????
Misschien moeten ze gewoon beter hun werk doen????? ;)

In belgie had ik dat soort problemen anders toch niet.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:14

__Laura schreef:
Hoeveel weet je al van 't Luzac? van de mensen die er op zitten en hun ervaringen?

Ja, zitten nu 5 vrienden van mij op.. hoor eigenlijk veelal positieve dingen. :)
Ga ook zeker nog wel extra naar de open dag, en op het aparte gesprek zullen we zeker en vast ook wel meer info krijgen of het wel de moeite waard is.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:14

Ik probeer een normale discussie met je te voeren, en dan begin jij met moet je zelf maar weten?
Ik heb iig mijn mening gegeven.

Ja briefjes tekenen, doe ik ook ja. Zodat ze mij niet kunnen pakken als ze beweren dat ik iets niet inlever. Dat heeft niks met goed werken te maken, dat is je eigen hachje redden.

Nu kan ik wel wat zeggen, maar die opmerking slik ik in :roll:

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:17

haha zo kom ik nog neit veel te weten
of ik nu naar de havo moet of naar het ROC

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:17

Pradaatje schreef:
Ik probeer een normale discussie met je te voeren, en dan begin jij met moet je zelf maar weten?
Ik heb iig mijn mening gegeven.

Ja briefjes tekenen, doe ik ook ja. Zodat ze mij niet kunnen pakken als ze beweren dat ik iets niet inlever. Dat heeft niks met goed werken te maken, dat is je eigen hachje redden.

Nu kan ik wel wat zeggen, maar die opmerking slik ik in :roll:

Bedoel het toch ook helemaal niet slecht...

Tja spijt me zeer, maar ik vind dat ze dat gewoon goed in orde moeten maken...
Mijn opa is sinds kort overleden, had mijn moeder naar school gebeld dat ik dus niet kwam.. kwam ik terug op school..vroegen ze waar ik was.. hoop gezeik..
En toen ik zei dat mijn opa overleden was schaamde ze zich nogal diep dat het niet doorgegeven was.. nou en terecht. :\
Vind die school gewoon nogal laks.

Ook moet ik voor een kwartiertje ooit naar school komen, terwijl ik een hele moeilijke verbinding heb.
Niet dat ik dan ergens een kwartier langer kan blijven.. nee moet ik toch maar naar school komen die andere dag.. :roll:
Laatst bijgewerkt door take_one op 04-03-09 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:17

take_one schreef:
__Laura schreef:

Ja, zitten nu 5 vrienden van mij op.. hoor eigenlijk veelal positieve dingen. :)
Ga ook zeker nog wel extra naar de open dag, en op het aparte gesprek zullen we zeker en vast ook wel meer info krijgen of het wel de moeite waard is.

En horen die 5 vrienden van je bij de verwende kinderen die op het moment met extra begeleiding een hoger niveau dan dat ze aankunnen gaan halen of bij de losgeslagen verwende jongeren die op het Luzac opnieuw opgevoed worden?
Heb gehoord dat dat de grootste groepen zijn daar..

Kan me voorstellen dat die leraren voor ongeveer het driedubbele meer inderdaad harder werken en beter hun best doen ;)

& nee, inderdaad, ik heb het niet op 't Luzac :+

Btw: Waarom ben je niet in Belgie op school gebleven als het hier allemaal zo belabberd is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:18

janouke schreef:
haha zo kom ik nog neit veel te weten
of ik nu naar de havo moet of naar het ROC

Hoeveel moeite had je met t vmbo? Denk je dat je een HBO studie aankan?

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:20

__Laura schreef:
En horen die 5 vrienden van je bij de verwende kinderen die op het moment met extra begeleiding een hoger niveau dan dat ze aankunnen gaan halen of bij de losgeslagen verwende jongeren die op het Luzac opnieuw opgevoed worden?
Heb gehoord dat dat de grootste groepen zijn daar..

Kan me voorstellen dat die leraren voor ongeveer het driedubbele meer inderdaad harder werken en beter hun best doen ;)

& nee, inderdaad, ik heb het niet op 't Luzac :+

Btw: Waarom ben je niet in Belgie op school gebleven als het hier allemaal zo belabberd is?

Verwend.. wat versta jij onder verwend?
Ik heb geen idee.. weet alleen dat ze er zitten en hoe het eraan toe gaat.. verder zal het me eerlijk gezegd een grote worst wezen.
Ik neem aan dat jij niet veel mensen kent die daar zitten of wel?

Nou ten eerste, omdat ik zoooo graag naar het NHB Deurne wou, en ik niet zo goed met de mensen in België op kon schieten.
In Deurne lukte het met iedereen heel goed.. en zo ben ik helaas in Nederland blijven hangen.
Had niet verwacht dat het zo tegenviel. ;)
Gelukkig kun je in Nederland nog opklimmen.. in Belgie gaat dat dus niet meer.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:24

Nouja vind het wel knap dat je dat zo kan merken via een forum.. maar ik hoop natuurlijk dat je wel gelijk hebt. :+

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:26

ik heb zelf ook 3 jaar op het ROC in eindhoven gezeten. Heb daar de opleiding commercieel medewerker marketing en communicatie niveau 4 gedaan. Ik heb niks slecht te vertellen over deze school eigenlijk, met behulp van enkele docenten daar heb ik icm mijn laatste jaar daar gelijk het eerste jaar HBO gedaan. Ondertussen ben ik alweer aan mijn 3e jaar HBO bezig en ik heb nooit problemen met vakken oid gehad.

De opleiding die ik deed is juist een hele goede vooropleiding voor commerciele en economische studies! Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de juridische opleiding zit, maar advocaat wordt je sowieso niet met niveau 3/4 ;) dat heeft verder niet echt iets met de opleiding te maken..

En ja het is idd een hele vrije school, maar op het HBO is het echt niet anders hoor, ze proberen je juist een beetje volwassen te maken en eigen initiatief uit te lokken, dat de helft daar niet op reageert is eigen verantwoording!

En als het te makkelijk voor je is, doe je er lekker nog een cursus naast, of begin ook al aan je HBO is maar 1x studiegeld per jaar. Het HBO is maar 1500,- ong per jaar, daar doe je op t Lucas net 1 vak van ;)

Veel succes met je studiekeuze en als jij een goed gevoel had bij de opendag zou ik er lekker voor gaan!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:27

ik doe nu bijna niets op het VMBO, nog niet eens 30min. leren op een dag
en haal toch goede punten

en ik ben me ervan bewust dat ik op de HAVO meer moet gaan leren
maar als er dan een school is waar je havo in een jaar kunt doen lijkt me dat ook wel interresant en je krijgt dan extra begelijding

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:29

snoebelke8 schreef:
ik heb zelf ook 3 jaar op het ROC in eindhoven gezeten. Heb daar de opleiding commercieel medewerker marketing en communicatie niveau 4 gedaan. Ik heb niks slecht te vertellen over deze school eigenlijk, met behulp van enkele docenten daar heb ik icm mijn laatste jaar daar gelijk het eerste jaar HBO gedaan. Ondertussen ben ik alweer aan mijn 3e jaar HBO bezig en ik heb nooit problemen met vakken oid gehad.

De opleiding die ik deed is juist een hele goede vooropleiding voor commerciele en economische studies! Ik weet natuurlijk niet hoe dat bij de juridische opleiding zit, maar advocaat wordt je sowieso niet met niveau 3/4 ;) dat heeft verder niet echt iets met de opleiding te maken..

En ja het is idd een hele vrije school, maar op het HBO is het echt niet anders hoor, ze proberen je juist een beetje volwassen te maken en eigen initiatief uit te lokken, dat de helft daar niet op reageert is eigen verantwoording!

En als het te makkelijk voor je is, doe je er lekker nog een cursus naast, of begin ook al aan je HBO is maar 1x studiegeld per jaar. Het HBO is maar 1500,- ong per jaar, daar doe je op t Lucas net 1 vak van ;)

Veel succes met je studiekeuze en als jij een goed gevoel had bij de opendag zou ik er lekker voor gaan!

ja maar er is nog een probleem waar ik mee zit, het reizen. elke dag weer naar eindhoven met de trein

snoebelke8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 21:33

Heb ff je profiel gecheckt en ik zie dat je 15 bent. Als je nu de Havo gaat doen ben je over een jaartje weer klaar. Als je op je 16e naar het HBO gaat krijg je het erg zwaar denk ik. Het is niet alleen maar een bepaald niveau dat je moet beheersen en wordt veel van je gevraagd, en het is fijn om al enkele levenservaring te hebben dan.

Als ik jou was zou ik nu een MBO doen van ongeveer 3 jaar. Dan ben je 18 dat is een mooie leeftijd om te bepalen wat je verder wil, studeren of werken, dan heb je er een betere kijk op denk ik.

Citaat:
ja maar er is nog een probleem waar ik mee zit, het reizen. elke dag weer naar eindhoven met de trein

Tja, je moet het zelf weten hoor, ik zou geen opleiding laten schieten vanwege de reistijd, ik was zelf altijd dik een uur ( enkel ) onderweg en dat heeft me er ook niet van weerhouden. Als je er een goed gevoel bij hebt moet je het gewoon doen!

Armanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 21:38

maar de anderen van mijn leeftijd die op de Havo zitten zijn tegelijk klaar dan mij als ik klaar ben met de HAVO in 1 jaar
dus dat maakt niet veel uit, daarna kan ik nog VWO doen, en miss toch nog iets in de advocatuur doen (met opleiding VMBO gaat dit niet meer)

en met de reistijd zit ik wel een beetje want ik moet na school altijd nog 2 paarden rijden