De meeste reacties zijn zoals ik verwacht had en ook waar ik rationaal gezien zelf 100% achter sta! Met een universiteit op zak verdien ik hoogstwaarschijnlijk véél meer. Maar ik doe inmiddels al 8 jaar over mijn vwo, simpelweg omdat ik helemaal niet gemotiveerd ben. Dit motivatie gebrek komt door meerdere tegenslagen die ik heb gehad de laatste jaren. Dat is allemaal teveel om hier uit te leggen, maar neem maar van mij aan dat ik mijn portie wel gehad heb voor de komende jaren. Ik weet dat ik de universiteit kan, maar ik zal mezelf er doorheen moeten slépen, iets wat ik de afgelopen 8 jaar ook al heb gedaan door het vwo.
Citaat:Trouwens, veel dressuurruiters kunnen het hoog in de bol krijgen en je daardoor slecht behandelen. Ik praat niet over allemaal maar ik zou het risico niet nemen.
Dit is helemaal waar maar dat heb je zelf ook gedeeltelijk in de hand. Als een werkgever jou als vuil behandeld zoek je gewoon naar een andere stal. Mijn uiteindelijk doel is ook niet dat ik stallhulp wil worden, dit heb ik 7 maanden fulltime gedaan en dat is niet altijd goed bevallen. Er werd weinig rekening gehouden met de werkomstandigheden voor de stalhulpen en ik heb keihard gewerkt en er veel te weinig voor terug gekregen.
Ik ben nu aan het kijken voor HBO paardenopleidingen maar Stoas lijkt me niks voor mij omdat het vooral lesgeven in het algemeen bevat. Ik heb niet de ambitie om lerares op een school te worden en om instructrice te worden kan ik denk ik beter alle fases van de Orun doorlopen naast een andere studie en/of werk.
Het is jammer dat ik 'al' 20 ben als ik klaar ben met school want anders zou ik net zoals siskeh gewoon nog een jaar volop in de paarden werken en hopen dat ik er dan op afgekickt ben. Helaas is het de vorige keer ook niet gelukt

Op dit moment ben ik op zoek naar een parttime baantje in de paarden die ik naast mijn school kan doen maar die zijn helemaal moeilijk te vinden, zeker hier in het Gooi. Mijn huidige situatie is dat ik mijn eigen paard rij en daarnaast nog 4x in de week een jonge Gribraldi ruin van een kennis. Beide paarden hoop ik in april/mei op wedstrijd uit te brengen.
Moeilijk moeilijk moeilijk..
Ze zeggen geen rekening te houden met eigen paarden en dergelijke, maar ik kan makkelijk naast school 2 paarden doen. (woon zelf niet in wageningen, maar een half uurtje met de auto er vanaf, en de paarden staan aan huis, dus mesten en voeren enzo komt erbij) Tijdens deze studie krijg je echt veel mogelijkheden, en niet als ruiter (je mag niet eens als ruiter stagelopen, omdat je daar niet voor opgeleid word, dan ga je maar naar deurne