Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
_rosita_ schreef:Dank je wel voor je antwoord Sandrina.
Ik ga idd denk ik ook aangeven dat ook al komen zij met voorstellen ík tijd wil hebben om alles op een rijtje te zetten. Waarschijnlijk zullen zij snel alles af willen handelen en geld/regeling willen zien...
Vervelend, bah! Heb al dagen koppijn!

_rosita_ schreef:Nope..... Er zijn gesprekken geweest tussen de regiomanager en p&o...tot nu toe zijn ze nog helemaal nergens mee gekomen. Behalve met cijfers hoeveel ik teveel betaald heb gekregen.. dat ligt dus rond de 4000 euro
ZE zijn verder nog op zoek geweest naar contracten, mutaties etc maar nog steeds niet gevonden...joh!
Dus ik wacht braaf af...
Maddox schreef:Hoi als rechtenstudent kan ik idd bevestigen, hoewel het hier al is gezegd, dat ze inderdaad dat geld kunnen terugvorderen (tot 5 jaar na dato).
Als het zo'n zooi is geef ik als tip mee om ook te letten op hun calculaties. Laat ze maar elk uurtje wat ze extra willen claimen als te veel betaald is ook daadwerkelijk bewijzen op papier. Geen fantasiebedrage dus![]()
Verder lijkt het me redelijk als je het over langere termijnen kan terugbetalen, vooral omdat de fout door hun is veroorzaakt.

_rosita_ schreef:Thanks meiden. Ik heb nog niets toegezegd. ( idd 1/5 van het totaal bedrag terug betalen)
P&O mevrouwtje vroeg wel: 'en , wat is je reactie hierop, goed plan? Denk dat het heel redelijk is'
Heb dus geantwoord dat het verhaal me duidelijk is en ik de berekening én voorstel wel op papier tegemoed zie.
Nergens mee ingestemd dus...
Verder vertelde ze dat het bij meer mensen fout is gelopen en zij hun fouten hiermee toegeven. Bij al deze mensen is hetzelfde voorstel gedaan als ze mij voorstellen. 1/5 dus van het totale bedrag terugbetalen
Ergens vind ik het wel een net bedrag. Had het er ook met mijn ouders over... wat is wijsheid? Een hoop ellende met Bond, Rechtsbijstand etc aanhalen met risico dat het bedrag meer kan worden. Óf gewoon betalen en klaar daarmee... Ik weet het dus nog niet. Dus alle tips ook van hier neem ik mee in gedachten, maar doe niets overhaast, dat sowieso niet.
en dat de werkgever fouten heeft gemaakt staat buiten kijf, echter ben je daar zelf ook schuldig aan........ mocht het bij de rechter komen dan staat je werkgever in zijn recht om de volle 100%, misschien nog vermeerderd met werkgeverslasten (en die zijn niet misselijk, tel er gerust een kwart bij op) terug te vorderen.
het kan alleen maar duurder uitvallen voor je als je meer wil
KiWiKo schreef:stel he, stel dat jij 2 jaar lang stelsematig teweinig uren uitbetaald had gekregen......... (wat waarschijnlijk niet gebeurd want over het algemeen word dat stukje wel goed in de gaten gehouden) en je krijgt dan maar 1,5 de deel daarvan alsnog uitbetaald........ zou jij daar dan mee accoord gaan?
KiWiKo schreef:stel he, stel dat jij 2 jaar lang stelsematig teweinig uren uitbetaald had gekregen......... (wat waarschijnlijk niet gebeurd want over het algemeen word dat stukje wel goed in de gaten gehouden) en je krijgt dan maar 1,5 de deel daarvan alsnog uitbetaald........ zou jij daar dan mee accoord gaan?
Diablo schreef:Als ze niet eens aan kunnen tonen hoeveel ze gewerkt heeft, kunnen ze ook niet geld terugvragen. Laat ze eerst maar eens komen opdraven met de benodigde administratie. Ze kunnen nu wel zoveel zeggen....
Diablo schreef:Maar Macusa, zou een rechter ook niet zeggen: laat maar eens zien dan, waar staat hoeveel TS nu eigenlijk gewerkt heeft? En waar is het ondertekende contract met de uitbreiding?