Anoeska schreef:meintje schreef:zal sowieso wel iest neutraals aantrekken, dat even terzijde. en idd iets waar ik me prettig in voel. maar hoezo zouden mensen in publieke functies niet anders gekleed mogen gaan dan de rest va Nederland? ben je minder goed in je werk als je er niet hetzelfde bij loopt als je collegae?
ik moet eerlijk toegeven dat ik al een tijd met dit 'probleem' loop. ik zou er bijvoorbeeld ook moeite mee hebben als ze me zouden vragen om mijn tong piercing te verwijderen. dat is imo een sieraad...
wat vinden jullie?
Je moet doen waar je je zelf goed bij voelt. Maar dat doen de mensen die jou in een sollicitatiegesprek beoordelen en aannemen dan ook. En als zij geen goed gevoel hebben bij iemand met een tongpiercing (om wat voor reden dan ook) en daarom liever voor iemand anders kiezen... Dat moet je dan ook op de koop toe nemen.
Precies! Je kan ervoor gaan om gewoon in je favoriete kloffie te gaan solliciteren, maar dan moet je het ook accepteren dat je wss niet wordt aangenomen. Maargoed, dan ben je wel jezelf. Als dat is wat belangrijk voor je is moet je net zolang doorgaan tot je een baan vind waar je zo gekleed mag gaan. Hard to find, maargoed.
Er zijn gewoon mensen die daar echt niet tegen kunnen, en je hebt al snel vooroordelen. Mensen moeten je durven aanspreken, ook als juf zijnde. Je kunt heus wel een beetje van je eigen style laten zien, zoals bijvoorbeeld de kleuren die je leuk vind. Je moet je niet gaan kleden op een manier die jou niet neerzet zoals je bent. Je kunt wel kleding aan gaan doen die je normaal nooit draagt, maar ook dat zien mensen omdat je je dan niet op je gemak voelt.
En je moet de kinderen ook niet afschrikken..