[ENQ] voor meisjes 13 - 16 jaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:50

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
S/M
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
Mijn gewicht en maat wel, figuur niet.
Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
Gezond wezen
Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
S
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
Niets, ik ga niet extra lijnen om een bepaalde maat te krijgen.
De maten zijn wisselvallig als het weer.
De ene keer loop ik in een S rond die me eigelijk nog te groot is.
De andere keer moet ik een L aan.
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
Nee, letten waar ik op eet wel.
Dat probeer ik zo veel mogelijk te doen.
Doelbewust lijnen niet.
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
Mijn buik. Die mocht wel wat platter zijn.
Mijn borsten. Die vind ik te klein en niet mooi van vorm.
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Ja, op dat moment voelde ik me weel k*t.
Ik weet dat nooit wat ik zo goed terug moet zeggen.
Kijk, als iemand zegt :"Je bent dik". Dan doet me dat weinig.
Dat is een algemene opmerking die bijna iedereen naar zijn kop geslingerd krijgt zonder dat het waar is.
Maar als ze beginnen over mijn borsten, of ander specifiek lichaamsdeel. Dan vind ik dat wel heel moeilijk
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Ik denk het niet. Want je veranderd toch wat aan jezelf.
Iedereen moet mij maar nemen zoals ik ben.
Want laten we eerlijk zijn. Als we aan plastische chirurgie gaan doen. Dan doen we dat uiteindelijk toch voor anderen.
Aangezien ons zelfbeeld gevormd word door anderen.
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Niets.
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
De media bepaald het schoonheidsideaal.
Heel veel dus.
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
Nee.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
Als je size zero hebt omdat je klein en slank van jezelf bent. Dan is daar niets mis mee.
Ga je net zo lang 'lijnen' om dat maatje te krijgen dan vind ik dat te idioot voor woorden.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
nee, niet dat ik weet.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
Ja, Ik heb hier ook op gekeken en met veel verbazing alles doorgelezen.
Er staan echt tè bizarre dingen op.
En veel dingen die er op staan kloppen ook helemaal niet.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:52

Leeftijd: 15

Kledingmaat: XS/S, soms 34, maar meestal pak ik 'kinderkleding', aangezien ik ook niet erg groot ben

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? De uitstraling hebben dat je tevreden bent met jezelf.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S of M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? -

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee, ik eet graag en heb het ook nodig

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ik ben niet zo weg van mijn neus en oren, mijn neus is gewoon niet mooi en mijn oren flapperen iets :')

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, vaak genoeg (ergst was dat ik de lelijkste persoon van de wereld was :+ ). Het voelt natuurlijk niet fijn, maar ik weet beter, dat soort mensen negeer ik dus gewoon.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? -

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Meisjes gaan zich vergelijken met 'knappe' mensen en krijgen daar soms een minderwaardigheids gevoel van.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, ik doe waar ik me goed bij voel, dat hoeven anderen niet te bepalen

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Vreselijk, het gaat om uitstraling, niet het maatje. Als het natuurlijk is, dus het gewoon je bouw is heb ik er echter niets op tegen (maar zie maar iemand te vinden die 1.80 is met een natuurlijk maatje 32)

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik voel me nu een beetje dom, maar ik weet niet wat het is :Y)

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: -

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:56

Leeftijd: 16

Kledingmaat: 36, L/M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? 1,75m, Slank

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? niets, door mijn lengte zal ik die maar nooit kunnen hebben

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? 3x per dag 'normaal' eten.

Lengte (1.80)
Borsten (te klein)
Heupen (te breed)
Lineare hyperceratose (héle grote moedervlek ong. 20cm)
Schoenmaat (42 maar prop mijn voeten altijd in een 40/41)
Huid.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Mijn lengte, ik doe er niets aan. ben alleen de rest van de dag boos/verdrietig.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Meteen.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
Borstvergroting. (en als het kan) mijn benen inkorten. En mijn moedervlek weg laten halen.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? de media niet echt een grote rol, maar wat anderen denken wel.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? ja.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Aan de ene kant vind ik het echt té dun, maar van de andere kant soms ook jaloers.

nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Wel eens op gekeken maar vind dat écht ziek.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen:
Succes! :)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:59

Kledingmaat: 38/40

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: mwaah

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? mooi innerlijk en er verzorgd uitzien

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36/38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? nou iig niet m'n gezondheid. misschien wat meer sporten/minder snoepen :o

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? minder snoepen, joggen

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? niet echt, m'n buikje mag wel wat minder

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
ik dacht nou lekker banketstaaf en verder niks
nee niet echt..
als eht moet liposuctie
heel erg, ze laten te dunne mensen zien en houden daar verder een rekening mee
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
nee
bverschrikkelijk
ja, anorexia
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
ja, weet wat ghet zijn en vind het verschrikkelijk

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:02

Leeftijd:
16

Kledingmaat:
XS/S (34/36)

Ja

Gezond zijn!

XS/S

Niks, ik ga niet speciaal lijnen om een gewenste maat te krijgen.
Zeker niet op deze leeftijd.

Nee!

Me neus, ik vind hem te groot. :o

Me moeder zegt welleens dat ik moet aankomen, voelt best stom als je dat te horen krijgt.
Maar ik kan er eenmaal niks aan doen. Kom namelijk niet (snel) aan!

Ik denk het niet!

-

Nee!

Vreselijk! Veelste dun, en het gaat inderdaad om je uitstraling, niet om welke maat je hebt.

Nee!

Ik heb er welleens van gehoord, maar nog nooit op gekeken.

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:10

Leeftijd: 14 jaar

Kledingmaat: xs,s

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja hoor ;)

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? gelukkig,slank,knap

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? s

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? gewoon wat minder snoepen en nog gezonder eten ;)

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?: hihi mijn voeten die zijn te groot en ik vind mijn tenen lelijk geen idee waarom :D

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?: ja b.v zeggen dat ik dik was terwijl ik te dun was ;), zit er niet echt mee weet zelf wel beter

nee tenzij ik ergens last van zou hebben en het daarmee verholpen zou worden.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? zie hierboven ^

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? je ziet vaak hele knappe vrouwen en dunne modellen ik heb het daarmee niet moeilijk maar sommige ( dikkere mensen of lelijkere ) wel

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?: nee je bent zoals je bent en je kunt er weinig aan doen

ik vind het niet lelijk maar ze moeten er niet uit zien als wandelende skaleten (of hoe je dat ook schrijft)

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?): nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ja ik heb er wel eens op gekeken en in vindt het zeer zielig een beetje elkaar helpen doodhongeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:16

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
xs/s en broek verschilt heel erg (32 denk ik?)
ja, alleen soms heb ik een kleine xs nodig en die is er dan niet.
is er niet, zolang je zelf maar happy bent en het bij je past. (voorbeeld: ik ben maar 1.58 en behoorlijk slank, dan vind ik het niet mooi als ik een borstvergroting zou nemen naar bijv. cup c/d)
is er niet.
als ik ontevreden zou zijn zou ik of gaan lijnen of proberen aan te komen.
nee
dat ik mezelf te klein vind.
nee niet echt, wel mensen die zeggen: aawh wat ben je klein. maar bedoelen ze vaak niet negatief.
misschien
borstvergroting naar een kleine b.
grote rol denk ik, vooral meisjes willen steeds dunner worden etc.
nee.
zolang het in verhouding is vind ik het prima, maar vaak is dat niet zo omdat ze redelijk lang zijn vaak.
nee
ja ik ken ze, heb erop gekeken voor een werkstuk en ik ben tegen die sites.
x

Ave

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:27

Leeftijd: 16 jaar

Kledingmaat: S/M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat?
Ja

Iemand die in het bezit is zowel een mooi innerlijk als een mooi uiterlijk.

De kleding maat die ik nu heb is in principe goed.

Dat ligt eraan. Ik zou mezelf niet teveel dingen onthouden waar ik van hou, maar ik zou wel proberen meer maat te houden en eventueel een goed georganiseerd dieet volgen en meer gaan sporten.

Nee, niet echt althans. Ik heb eens een maand of wat geprobeerd het 'puppyvet' van mijn buik af te krijgen door minder te snoepen, maar dat was een hopeloze poging.

Mijn kont. Alles wat ik te zwaar ben komt eraan op mijn kont en niet op mijn buik waardoor mijn kont nu gewoon te groot is.

Ik kan me zo niets herinneren, maar er is vast wel eens wat gezegd. Dit laat ik altijd langs me heen gaan of het moet wel iets heel extreems zijn.

Misschien. Ik zou bijvoorbeeld wel een grotere bovenlip willen.

Ik zou mijn bovenlip dus laten 'opspuiten' en wat vet weghalen bij mijn achterste.

Meisjes, maar ook vrouwen zijn makkelijk beïnvloedbaar. Wat zij zien in de media (in een tijdschrift of op televisie oa) is een soort maatstaaf voor hoe je eruit hoort te zien. Ze zien namelijk dat dit wordt gewaardeerd door de rest van bevolking anders zou het immers niet in de media verschijnen.

Ik laat me er wel eens door inspireren, maar ik laat me er niet echt door leiden. Ik kijk eerder naar mijn directe omgeving.

Dat ligt eraan wie size zero heeft. De één is van nature gewoon ontzettend slank, maar iemand die zich net zolang heeft 'uitgehonderd' tot ze die maat heeft bereikt is ronduit eng. Je kan dit meestal aan de natuurlijke bouw van iemand wel zien.

Nee.

Ik weet wat pro-ana sites zijn. Ik heb er nooit gekeken, maar wel onlangs over gehoord. Uiteraard ben ik tegen. Ze beïnvloeden meisjes dermate erg dat ze zichzelf in levensgevaar brengen. Wel, denk ik dat het moeilijk is ze te verbieden. Lotgenoten zullen elkander altijd op blijven zoeken op welke manier dan ook.

Succes verder :Y)

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:37

Leeftijd: 13 jaar

Kledingmaat: S, 36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Jazeker

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Er verzorgd uitzien

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36/38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Iets minder snoepen en meer bewegen.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee, niet echt om het afvallen. Wel gaan hardlopen etc. voor een beter conditie.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn grote voeten, lijkt soms net een clown in laarzen bijv. Ook heb ik blonde wenkbrauwen en ik had liever iets donkerdere gehad.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Iemand zij dat ik dik was, wat ik niet ben en die jongen zelf is graatmager. Dus ik heb gewoon gezegd dat als hij jaloers is op een iets minder mager persoon dat ie dat ook gewoon mag zeggen.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Als het me echt ongelukkig zou maken wel, maar dat doet het niet dus ik zou het nooit doen.

geen.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? op tv enzo zie je veel mensen die er perfect uitzien, dat willen andere mensen ook. Dus het speelt wel een rol ja.

Nee. Soms denk ik wel van ja die ziet er leuk uit, maar aangezien er heel veel dingen fake zijn laat ik me daardoor niet leiden.

Eerder lelijk en eng dan mooi en knap. Vind het ook best zielig dat ze zichzelf zo gaan uithongeren en denken dat ze er mooier op worden.

Nee, niet dat ik weet.

Ja, ik heb er wel eens op gekeken. Ik ben er tegen. Elkaar steunen om er vanaf te komen zou goed zijn, alleen op die sites helpen ze je juist om door te gaan.

-

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:38

vlieg schreef:
Leeftijd: 15 jaar, 19 april 16 :)

Kledingmaat: S

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? : Iemand die zichzelf kan zijn, iemand die uniek wilt zijn.Wat is voor jou de ideale kledingmaat? -
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Hangt ervan af
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee , maar wel vaker erop letten dat je gezon eet, dit niet zozeer voor de lijn maar meer voor de gezondheid :+
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn rug - vergroeing
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ik voelde me niet erg geïntimideerd, kan het dan ook zo naast me neerleggen :)
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Zoals mijn lijf nu uitziet niet , maar ik kan me voorstellen dat als iemand last heeft van overgewicht, brandwonden ect dat je dit zou doen !!
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Zie vorige vraag
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Dun = mooi , waar ik het niet ( altijd mee eens ben ). Een flinker iemand hoeft niet persee dik te zijn ? Wel vind ik "vetrollen" niet zo heel erg mooi staan :o
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?Misschien
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Moeten ze zelf weten, vind het niet mooi om de ribben en botten heel duidelijk te zien
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja Anorexia + Bolumia
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?Ja weet ik, nee nooit op gekeken , heb er geen mening over, zelf heb ik daar geen behoefte aan, ieder zijn eigen keuze

powerzoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:39

Leeftijd:14 jaar

Kledingmaat: XS/s

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? innerlijke tervredenheid

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? Small/ Medium

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? -

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee,nog nooit

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn knieen. Deze staan niet helemaal recht

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Nee, nog nooit

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee ik zou dat nooit doen

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? _

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Het heeft een grote rol. De meesten meiden kijken vaak in tijdschriften en hier staan bijna alleen mooie modellen die een ' ideaal' figuur hebben

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik heb zelf deze maat ongeveer :o . Maar als je goed bij dit gewicht voelt en niet extreem lijnt zie ik het niet als iets ergs.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik weet niet wat dat is

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: Nee eigenlijk niet

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:45

Leeftijd: 14
Kledingmaat: S /38 soms M
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: ja
Wat is voor jou het schoonheidsideaal? gewoon jezelf zijn
Wat is voor jou de ideale kledingmaat? wat ik nou heb
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? nee
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? nee, niks
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee, dat heb ik niet
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee. ik vind dat heel onnatuurlijk
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? -
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? ik vind dat er te veel op het uiterlijk word gelet. mensen kunnen bijna niet meer zich zelf zijn.
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? niet echt normaal. ik ga niet speciaal bijv. lijnen omdat ik er mooi op moet staan op de foto
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee.
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? nee, nog nooit van gehoord.

Kikkie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:07

Kledingmaat: 36/38 en soms 164

Ben jij tevreden met je gewciht/kledingmaat? Absoluut

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? uitstraling --> laten zien dat je goed in je vel zit

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 36

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? niet veel

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja twee weken voor een project van m'n broer, ging hij kijken wat er het beste helpt sonja bakker of schijf van vijf, ik heb toen sb gedaan

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Littekens roond m'n knie van een operatie, littekens blijven bij mij altijd rood.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, het maakt me niet uit, ik zeg altijd wat ik denk, dus dan mogen andere mensen dat ook bij mij doen

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? absoluut niet

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een te grote rol, mensen leren niet meer zelf te beoordelen wat ze mooi vinden, het wordt ze gewoon opgelegd

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? als ze van nature zo dun zijn, kan ik het hebben, maar als het duidelijk is dat ze er heel erg voor lijnen, hoef ik het niet te zien

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) ja, anorexia

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? ik weet wat het is, ben er nooit op geweest, en ben fel tegen

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:14

Kledingmaat: s/m

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? ALs je jezelf goed voelt, straal je schoonheid uit

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S/m

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Kijken of je zelf blij met met je uiterlijk, zo niet, dan kan je er wat aan doen, zoals meer sporten.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee,

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, mijn boven benen. Die zijn een beetje dik

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, maar ik weet dat het een grapje was.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Misschien, maar dan alleen omdat ik er dan ook echt last van zou hebben.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Liposuctie

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een hele grote, alle modellen zijn mager, en alles word gephotoshopt

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Als ze gezond zijn is het goed, als ze er zijn gekomen door te lijnen is het slecht.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik ken het, maar ik heb er nog nooit op gekeken.
Ik ben er fel op tegen, Anorexia is een ziekte, geen leef vorm

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:24

Leeftijd:
15
Kledingmaat:
38/40
Mwah. Het mag beter, maar ik ben te lui om af te vallen.
Tja, lastig op te antwoorden, maar het zit zeker niet alleen in uiterlijk, ook in uitstraling en persoonlijke verzorging.
Ligt maar aan je lengte. Ik denk 36/38 gemiddeld.
Niet zo veel :P
Ja, crashdieet/sporten/minder snoepen, etc.
Neus, hij is gewoon lelijk. En mijn "bodytype", ik mocht best slanker zijn en heb totaal geen taille :7
Ja hoor, maar dat heeft iedereen wel eens gehad, right? Het maakt mij niet echt iets uit, want ik geef sowieso vaak niet zoveel om de mening van anderen.
Misschien wel, maar er spelen dan ook andere dingen mee zoals of het wel echt zo mooi zou worden, of hoe mijn omgeving zou reageren.
Neuscorrectie, ik heb toen ik in groep acht zat overigens mijn oren laten recht zetten.
Een grote rol, want de media beinvloedt wat mensen zien als 'normaal' of 'gemiddeld' door wat zij afbeelden.
Iedereen wel, denk ik.
Tja, ze zouden vaak meer vlees op hun botten mogen hebben maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het mooier vind dan een maat 40.
Ja, iemand die ik ken heeft anorexia gehad. En al mijn vriendinnen vinden zichzelf standaard te dik :P
Ja, ja (uit nieuwsgierigheid) en ik vind het dom, wie wil er nou vrijwillig een eetstoornis? Ik denk dat die mensen een vertekent beeld hebben van zo'n ziekte.
-

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:15

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd: 16 jaar

Kledingmaat: 34/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: jahoor

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? uitstraling en er gezond en verzorgd uitzien.
En ook innerlijke schoonheid vind ik meetellen

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/36 voor mijzelf. Voor anderen maakt het mij niets uit

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? iets meer gaan bewegen

nee

ja, ik krijg heel roodpaarse plekjes rond wondjes (en die blijven soms ook nog wel eens zitten als de wondjes al weg zijn) , uitslag op mijn benen

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee, niet voor plastische chirurgie, maar als er een mogelijkheid zou zijn zou ik al mijn rode plekjes van wondjes weg laten halen :P

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? nvt

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een hele grote rol

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ik ben er niet mee bezig, maar ik denk dat de media bijna iedereen onbewust meetrekt.

licht er een beetje aan. Het kan best mooi zijn bij iemand die klein is, maar ze zijn zo lang, en dan zie je allemaal botten, en dan is het niet meer mooi.

heb iemand gekend, anorexia

ja, vreselijk

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

Kledingmaat: 40/42

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Nee absoluut niet

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Gewoon zonder buikje en dunnere benen :+

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 38

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Naja ik heb de motivatie niet, dus niet veel.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Niet echt gelijnt, wel een dieet door hele gezonde dingen te eten en ongezonde dingen te schrappen maar dat lukte niet lang.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Zoveel

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja heel vaak, ik voel mij daar erg naar over natuurlijk en het geeft een deuk in je zelfvertrouwen.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee ik ben bang voor operaties enzo.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Als ik toch zou gaan, dan liposuctie :P

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Veel te belachelijk, meiden denken dat ze echt maatje 34 moeten hebben maar juist vollere vrouwen zijn mooi (vinden de meeste mannen ook). Alleen als je heel gezond eet en niet vaak snackt, heel veel sport etc. dan maakt het niet zoveel uit welk figuur je hebt.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee ik zal zo toch niet worden en dat hoeft ook niet.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Mogen ze zelf weten, niet erg gezond. Maar als ze denken dat ze daardoor aantrekkelijker zijn mogen ze best van mij die roze bril ophouden.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja heb er niet op gekeken en zal dat niet snel doen, misschien een keer uit nieuwsgierigheid maar niet omdat ik anorexia wil krijgen. Ik ben er natuurlijk harstikke op tegen, in een tijdschrift had ik een verhaal gelezen van zo'n meisje dat ook op zo'n site ging kijken en paar weken later dood was. Belachelijk natuurlijk!

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: --

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:21

Leeftijd:
15

Kledingmaat:
36

Kledingmaat wel, gewicht niet.

Als je maar gelukkig bent :)

36 is wel een mooi maatje.

-

Ja. Alleen s'avonds eten (hardstikke verkeerd, niet doen!)

M'n bovenbenen zijn erg dik, paardrijden & voetbal :Y)
En heb een redelijk hoog voorhoofd.

Nee

Ehm nee is niet nodig

-

Een grote rol, op tv zijn vaak magere meisjes te zien en daar willen jonge meiden dan op lijken.

Aan de ene kant wel, andere kant ook niet :+

Overdreven kleine maat en die personen zijn zo mega dun.

Nee

Heb even snel gekeken, ben hier tegen! Vreselijk om te praten over hoe je nog dunner word....

-

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:30

Leeftijd: 15.

Kledingmaat: XS & S (32/34) denk ik?

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja op zich wel.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal?: Er gewoon goed verzorgt uitzien.

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? XS.

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet eten (heel fout , ik weet het.)

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Geen mooie benen, afentoe Acné, Borsten, Dijen, Bol gezicht en zo kan ik nog wel tijdje doorgaan.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, soms als grapje , soms gemeend. Het doet pijn omdat ik het zelf ook al vind en ik wil niet horen dat ik knap ben ofzo helemaal niet maar iemand die zegt dat je lelijk bent o.i.d. is ook niet leuk en daar zit ik dan meestal dagen lang mee.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee.. Aan de ene kant ben ik niet tevreden over mezelf maar als iemand me wilt moet die me willen zoals ik ben , niet omdat ik een of andere volgespoten barbie ben.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Als het moést, Borstvergroting.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Grote rol, behalve onderdeel modellen die vind ik geen schoonheid hebben (de meeste dan, die zo onwijs mager zijn.)

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Nee, ik word toch nooit zo dus geen reden om me er druk over te maken.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Zelf heb ik ook zoiets maar de meeste modellen vind ik eerlijk gezegt spuuglelijk , ze hebben een ingevallen gezicht je kan hun botten tellen en dat noem ik geen schoonheid dan vind ik meiden die wat voller zijn mooier. Zowiezo hoef je niet mager te zijn om mooi te zijn dus ik snap niet waarom die bladen denken van wel.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Nee.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik vind het vreselijk , ze zitten elkaar gewoon aan te moedigen om eten uit te kotsen, JA de ziekte Anorexia is erg maar 80% van de gevallen is AANSTELLERIJ en de overige 20% laat het niet zo erg merken omdat die zich schamen en op die site zitten wss al die 80%-ers elkaar aan te moedigen en elkaar trots te maken op de erge situatie waar ze in zitten.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: --

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:14

vlieg schreef:
Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.

Alvast bedankt!

Leeftijd:
16
Kledingmaat:
34/36
ja, opzich wel
slank, mooie platte buik, lange benen
34/36. Pas alles, maar niet te mager.
veel sporten
veel sporten, niet meer snoepen.
mijn buik, nu ik niet meer veel paardrijd verlies ik mijn buikspieren, en wordt alles een beetje slapper/blubberiger :o
Geen persoonlijke ervaringen mee. Ik kan dat soort dingen vrij goed relativeren.
Nee. Enkel als er lichamelijke klachten bij kwamen kijken, of ik verminkt zou raken ofzo.
nvt
Hele grote rol
misschien wel een beetje. Ik vind uitstraling wel belangrijker dan slank zijn, maar ik vind ongezond dik ook niet mooi.
TE dun
nee
ik ken ze wel, maar ga er bewust niet naar kijken. Wil me daar absoluut niet in laten meetrekken.

Alsjeblieft.

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:23

Kledingmaat: M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Meestal wel

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Ik heb niet echt een schoonheids ideaal? :P

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? S/M

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen.

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Ja, niet meer snoepen, veel water drinken en veel sporten, werkte erg goed, ik was binnen 1 week 1 kilo afgevallen :)

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja mijn buik, mag wel wat af

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? niet dat ik me kan hrinneren

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Nee

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? zie bov

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Ze laten mensen denken: hoe dunner hoe beter.

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Veeel te dun. die mensen hebben toch (bijna) geen vorm.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) nee

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ja ik weet wat het zijn, maar ik heb er nooit op gekeken. Ik vind het ontzettend slecht dat mensen worden aangezet tot zo'n ernstige ziektes als anorexia.

Evt. Opmerkingen/aanvullingen: \

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:26

Kledingmaat: 36/S/M

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Hmm.. zou wel wat minder kunnen wegen en ook kleinere kledingmaat dan.

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Mooie dunne meisjes, met een mooi figuur. (dus niet graatmager, maar gewoon dun)

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/S

Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Afvallen..

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Minder snoepen, minder eten.

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Ja, ik heb een zogenaamd 'zandloper figuur'. Ik heb dus beetje lovehandles, dan heel dun en mn heupen zijn dan weer groot. Bovenbenen kunnen ook wel wat dunner. Verder tevreden.

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ja, op de basisschool heel erg, dat ik een dikke kont heb, dik ben etc. etc. Heb er toen niks aan gedaan, maar omdat ik dat niet weer wil, let ik erg op mijn gewicht.

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Ja, in een zekere zin wel. Maar dan moet ik eerst wel over mijn fobie voor naalden.

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Erg veel. Meisjes met perfecte figuurtjes, 'normale' meisjes willen dat ook gaan diëten etc.

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Tja, dat kan ik niet echt van mezelf zeggen.. een beetje wel denk ik.

Ik vind het mooi.

Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja, boulimia&anorexia.

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Ik heb wel is gekeken, toen ik een enorm dieptepunt had bereikt, en zo snel mogelijk wilde afvallen. Ik ben er op tegen omdat: Ik heb ongezond vind, en mensen op een gezonde manier moeten afvallen. Ik ben ervoor omdat: wij het toch niet kunnen verbieden, en die meisjes steun aan elkaar hebben als het ware.

geen.

xMK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:26

Kledingmaat: M/36

Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ik heb te dikke bovenbenen vind ik

Wat is voor jou het schoonheidsideaal? Lang, dun, mooie kaaklijn

Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/36

Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Gezond eten + extra beweging

Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn bovenbenen vind ik te dik, mijn slechte huid, mijn tanden

Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Regelmatig dat ik te dun ben, maar dat maakt me niets uit en ik doe er ook niets mee

Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Niet zomaar

Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Een (te) grote rol, het kan vrouwen tot waanzin drijven

Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ergens wel, ja

Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Ik vind het persoonlijk niet storend

Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen? Pro-ana is krankzinnig en zou niet moeten bestaan, maar ik heb wel eens op die sites gekeken en het betekend voor die meisjes meer dan wij denken

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:36

Leeftijd:
13
Kledingmaat:
S
Ja
Heb ik niet echt ;)
S,Voor anderen maakt mij het niet uit.
Iets meer sporten,Hardlopen
Nee
Nee
Jaa,Maar daar trek ik mij niets van aan.
Nee,Je bent zoals je bent
Een grote,Iedereen word er zo door gemotiveerd om ondergewicht te krijgen.
En ik vind dat je je gewicht moet zitte waar je jezelf prettig bij voelt.

Nee
Ik ben er niet zo van al die te dunne modelen ik heb liever iemand met maatje 36 op de foto/catwalk.
Overigens let ik er ook niet echt vaak op.

Nee
Heb er weleens van gehoord en ik weet ook wel wat het is maar heb het nog nooit bekeken
Ben er optegen de meide worden er juist op die manier eerder op aangezet om anorexia te krijgen om 'mooi' dun te zijn.

Felisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 20:50

Leeftijd:
14

Kledingmaat:
36

Redelijk

Sportief en zelfverzekerd

Heb ik niet

Gezond leven, ik zou er mezelf niet voor uithongeren of dergelijke

Nee, het werkt meestal toch niet

Mijn bovenbenen zijn voor mijn gevoel erg breed, voor de rest kan ik overal goed mee leven.

Achja, iedereen hoort het wel eens, vroeger "dikke" maar ik deed er nooit wat mee, voelde me dan ongemakkelijk, maar ik stond niet echt bij mijn gewicht stil. Later wel, maar dat kwam niet door wat andere zeiden.

Misschien zou ik een paar dingetjes aan mezelf veranderen, maar ik zou mezelf niet helemaal laten verbouwen.

Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?Als mijn borsten uitgegroeid zijn en ik ze de klein vind zou ik die laten vergroten of een paar littekens laten verwijderen (telt dat ook mee als plastische chirurgie?) of heeeeel misschien een neuscorrectie maar voor de rest niks.

Ze leggen ons wel een schoonheidsideaal voor, maar voor iedereen is schoonheid toch anders, het is niet alleenmaar dun zijn, want er zijn genoeg mensen die dun zijn en van wie anderen ze niet mooi vinden.

Nee

Belachelijk, maar ja, sommige kunnen er ook weinig aan doen.

Ja, boulimia en anorexia.

Ja ik weet het en nee ik heb er nog nooit op gekeken.

Nope