Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

). Het voelt natuurlijk niet fijn, maar ik weet beter, dat soort mensen negeer ik dus gewoon.

, zit er niet echt mee weet zelf wel beter
vlieg schreef:Leeftijd: 15 jaar, 19 april 16
Kledingmaat: S
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: Ja
Wat is voor jou het schoonheidsideaal? : Iemand die zichzelf kan zijn, iemand die uniek wilt zijn.Wat is voor jou de ideale kledingmaat? -
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? Hangt ervan af
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier? Nee , maar wel vaker erop letten dat je gezon eet, dit niet zozeer voor de lijn maar meer voor de gezondheid
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom? Mijn rug - vergroeing
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? Ik voelde me niet erg geïntimideerd, kan het dan ook zo naast me neerleggen
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? Zoals mijn lijf nu uitziet niet , maar ik kan me voorstellen dat als iemand last heeft van overgewicht, brandwonden ect dat je dit zou doen !!
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? Zie vorige vraag
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? Dun = mooi , waar ik het niet ( altijd mee eens ben ). Een flinker iemand hoeft niet persee dik te zijn ? Wel vind ik "vetrollen" niet zo heel erg mooi staan
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?Misschien
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)? Moeten ze zelf weten, vind het niet mooi om de ribben en botten heel duidelijk te zien
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?) Ja Anorexia + Bolumia
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?Ja weet ik, nee nooit op gekeken , heb er geen mening over, zelf heb ik daar geen behoefte aan, ieder zijn eigen keuze
. Maar als je goed bij dit gewicht voelt en niet extreem lijnt zie ik het niet als iets ergs.

vlieg schreef:Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.
Alvast bedankt!
Leeftijd: 16 jaar
Kledingmaat: 34/36
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat: jahoor
Wat is voor jou het schoonheidsideaal? uitstraling en er gezond en verzorgd uitzien.
En ook innerlijke schoonheid vind ik meetellen
Wat is voor jou de ideale kledingmaat? 34/36 voor mijzelf. Voor anderen maakt het mij niets uit
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken? iets meer gaan bewegen
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
nee
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
ja, ik krijg heel roodpaarse plekjes rond wondjes (en die blijven soms ook nog wel eens zitten als de wondjes al weg zijn) , uitslag op mijn benen
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee? nee
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt? nee, niet voor plastische chirurgie, maar als er een mogelijkheid zou zijn zou ik al mijn rode plekjes van wondjes weg laten halen
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)? nvt
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou? een hele grote rol
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal? Ik ben er niet mee bezig, maar ik denk dat de media bijna iedereen onbewust meetrekt.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
licht er een beetje aan. Het kan best mooi zijn bij iemand die klein is, maar ze zijn zo lang, en dan zie je allemaal botten, en dan is het niet meer mooi.
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
heb iemand gekend, anorexia
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
ja, vreselijk
Evt. Opmerkingen/aanvullingen:

vlieg schreef:Voor mijn opleiding (SW) moet ik een klein onderzoekje doen.
Ben je van het vrouwelijk geslacht en tussen de 13 en 16 jaar dan kun je mij helpen door de onderstaande vragen te beantwoorden.
Wil je je antwoorden niet open en bloot op het forum zetten dan kan het uiteraard ook via PB.
Alvast bedankt!
Leeftijd:
16
Kledingmaat:
34/36
Ben jij tevreden met je gewicht/kledingmaat:
ja, opzich wel
Wat is voor jou het schoonheidsideaal?
slank, mooie platte buik, lange benen
Wat is voor jou de ideale kledingmaat?
34/36. Pas alles, maar niet te mager.
Als je deze maat niet hebt, wat zou je er voor over hebben om dit te bereiken?
veel sporten
Heb je wel eens gelijnt, zo ja op welke manier?
veel sporten, niet meer snoepen.
Is er iets aan lichaam waar je niet tevreden over bent, zo ja, wat en waarom?
mijn buik, nu ik niet meer veel paardrijd verlies ik mijn buikspieren, en wordt alles een beetje slapper/blubberiger![]()
Heeft iemand wel eens een negatieve opmerking gemaakt over je uiterlijk/gewicht, zo ja, hoe voelde je je daarbij en wat deed je ermee?
Geen persoonlijke ervaringen mee. Ik kan dat soort dingen vrij goed relativeren.
Zou je kiezen voor plastisch chirurgie als geld geen rol speelt?
Nee. Enkel als er lichamelijke klachten bij kwamen kijken, of ik verminkt zou raken ofzo.
Voor wat voor plastisch chirurgie zou je dan kiezen (bijv liposuctie, borstvergroting, neuscorrectie etc)?
nvt
Wat voor rol heeft de media bij het schoonheidsideaal volgens jou?
Hele grote rol
Laat jij je leiden door de media (modelfoto's etc) met betrekking tot het schoonheidsideaal?
misschien wel een beetje. Ik vind uitstraling wel belangrijker dan slank zijn, maar ik vind ongezond dik ook niet mooi.
Wat vind jij van (top)modellen met "size zero" (maatje 32)?
TE dun
Ken je iemand in je omgeving met een eetstoornis (zo ja, welke vorm?)
nee
Weet je wat pro-ana sites zijn, heb je hier weleens op gekeken en ben je voor of tegen?
ik ken ze wel, maar ga er bewust niet naar kijken. Wil me daar absoluut niet in laten meetrekken.
Evt. Opmerkingen/aanvullingen: