Respect voor de postbezorgers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toekie

Re: Respect voor de postbode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 16:54

Respect! :D

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:07

Nou m'n vader werkt ook al heel wat jaar bij de post, denk zo toch wel min 30/35 jaar (als het niet meer is)..

Dus ook veel op straat enzo, echter is die de laatste jaren wat minder blij.. niet om het werk zelf maar de TNT, en dan vooral de invoering van de postbezorgers (niet de mensen die het zijn, maar de invoering ervan) waardoor hij z'n werk verliest binnen 4 jaar ;( Over 4 jaar zijn er geen postbodes meer maar postbezorgers ;)

Verschil is toch wel groot tussen beide, en wil dat altijd wel even recht zetten haha :P
Postbode mag gerechtelijke en belangrijke brieven rond brengen, en sorteert ook vaak voor etc. Heeft een eed moeten afleggen en alles.
Postberzorger is voornamelijk voor de gewone post wat rond gebracht wordt.. (en ja die zijn goedkoper)

Verder, idd diep respect ervoor! Ze hebben het zeker niet makkelijk... ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:58

Wij hebben een nieuw huis gekocht, met een indeurige brievenbus. Maar die is echt ontzettend vervelend. Je krijgt er bijna de post niet doorheen geduwd. Ik heb zo'n medelijden met de postbodes. Maar ik kan er ook niet zomaar een andere in zetten. Sommige folderlopers slaan ons gewoon over. :P Of ik ren naar de deur en pak het zelf aan.

Heb wel respect voor jullie werk.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:17

Ik heb echt heel veel respect voor postbodes ;) Krijg spontaan medelijden met ze als het een keer flink glad is, als het enorm hard regent of sneeuwt. Je kunt niet zomaar één keertje niet gaan als je geen zin hebt of het een keer slecht weer is.

Oftewel _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:32

Ik heb een maand jobstudent geweest vorig jaar als postbode. Wel, mijn respect hebben ze toen zeker gewonnen. Je moet verdorie behoorlijk slim zijn om daar vlot te kunnen meedraaien, en fysiek is het ook zeker geen lachtertje (om het even zacht uit te drukken). Schande dat ze voor zo'n zwaar werk zo weinig worden betaald!

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:40

Het is wel grappig, ik loop altijd m'n vaste wijken en ben nu zwanger. De mensen gaan het nu ook zien en sommige mensen doen de deur al open of gaan alvast buiten staan om de post aan te pakken, 'dan hoef je niet zo ver te bukken'. Dat is dan wel weer heel leuk.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:52

Ik heb ook heel veel respect!
Ik heb zelf vanaf mijn 11e jaren kranten en reclame rond gebracht..
En als 21 jarige wat is dan het loon bruto ongeveer? En is dit het zelfde als je alleen sorteert?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:29

Nee bij TNT als zaterdagmedewerker echt geen minimumloon hoor (anders was ik er nooit gaan werken). Ik kreeg iets van 8.75 p.u, ofzo als 21-jarige. Dat is iets van 2,5 euro p.u. meer dan ik nu verdien in de winkel, en ik zit al in loonschaal 2 nu... Wel kreeg ik vaste uren gesteld per wijk en bij sommige wijken maakten deze echt geen sense, en ook als de post weer eens uren te laat was kreeg ik dat niet uitbetaald.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:45

Ik verdien 8.60 ofzo ben ook 21 vind wel prima. Heb een 0 uren contract dus niks als ziek ben maar wel al mn uren uitbetaald :)

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:50

* Postbode meldt zich :D
Ik werk bijna 3 jaar als zaterdagpostbode en alle verhalen zijn heel herkenbaar!
Wat ik zo apart vind is dat iedereen bij wie je de post geeft wel grappig denkt te zijn door te zeggen dat "je die blauwe brief wel mee terug mag nemen", die hadden we nog niet eerder gehoord _O-.
Verder heb ik nu een vaste wijk met veel van die kleine/smalle brievenbusjes, dat vind ik wel echt vervelend. Die mensen krijgen dan ook altijd van die grote pakketen die er niet doorheen kunnen en waar doodleuk "do not bend" op staat :+ .
En ik heb de vingers van m'n handschoen van m'n rechterhand ondertussen ook al helemaal opengehaald aan al die scherpe "modieuze" brievenbussen, zo'n ouderwetse groene is nog altijd het fijnst!

Maar afgezien van de vervelende dingen is het bij ons bij het voorbereiden wel altijd super gezellig, we hebben een hoop rare maar gezellige mensen en het bevalt me er prima. En aan het eind van de zaterdag gaan we met een aantal collega's nog even de vaste kroeg in, da's ook altijd leuk.

Trouwens, ik zag het hiervoor ergens voorbij komen, ik meen dat de maximale afstand van stoep tot brievenbus 10 meter is. Maar ja, er zijn ook regels voor minimale afmetingen van brievenbussen maar daar houdt men zich ook niet altijd aan O:) .

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:58

Ik heb ook een aantal jaar als postbode gewerkt, ben eruit gegaan vlak voor de postbezorgers ingevoerd werden, ik had een 20 uur contract maar werkte meestal 40.
Ze moesten me op den duur aan mn 20 uur houden en dat was voor mij te weinig.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:04

Hoe kom je aan zoveel uren zeg. Bij ons stonden de eerste tassen er om officieel 10 uur. Voordat ze er echt waren was het minimaal half 11. Daarna mocht je maximaal lopen tot half 5 en pauzes en wachttijd en fietstijd werden niet meegerekend. Maximaal een uur of 5 per dag dus :S. Daarom baal ik een beetje van dat het vriendje er werkt, die maar 1 dag (en een beetje) kan werken en bij tnt is dat dus maar iets meer dan een halve dag, dus komt er veel op mij aan. Ook al is mijn uurloon veel lager, toch verdien ik meer per dag.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:07

Ik was echt postbode dus moest alles zelf doen.
Daarbij werkte ik in de avond ok vaak nog een uurtje of 3.
Rond de kerst had ik rustig weken van 65/70 uur erbij zitten.
(dan was januari altijd weer een leuke maand qua loon :P )

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:10

Ik zou respect hebben voor postbodes als die sukkels niet met hun fiets over de stoepen ramden en naar de deur fietsen om vervolgens achter een bosje vandaan te komen en mijn hond van de sokken te rijden...

Nee hoor, dat was inderdaad wel vervelend, hondje pijn... Maar ook de post over de grond, dus postbode had ook een leermoment :+ .

Heb zelf een tijd een weekkrant gelopen. Niet te vergelijken met de post, maar dat was al afzien. Ben over het algemeen vriendelijk tegen de postbode en wij hebben een hele vriendelijke brievenbus, zonder die stomme haartjes, en je kan je hand ook veilig terugtrekken. Jammer is alleen dat onze stoep gewoon glad is als het regent. Liggen tegels, maar het is als het regent ongeveer even glad als marmer in combinatie met skisokken (dit staat gelijk aan een schaatspartij). Maar gelukkig hebben wij een brievenbus halverwege ons tuinpad, dus postmeneer mag niet klagen ;) .

Cheetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:12

Au, je hand ziet er idd niet zo lekker uit :P

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:14

Zulke handen heb je ook regelmatig als je in een slagerij werkt... Vriescel is -26, maar de winkel +20... Dus dan ga je met een t-shirt die cel in, maar als je dan even moet zoeken of dingen moet verplaatsen verander je langzaam in een ijslolly :P .
Maar voel al helemaal waar jij doorheen bent gegaan toen die vingers gingen ontdooien :P .

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:19

:) ik werk ook bij de post nu al 4 jaar en baal af en toe ook erg van het K.U.T weer :=
maar zomers is het wel leuk om te lopen, beetje respect mag inderdaad wel dat is bij sommige mensen nog ver te zoeken, inderdaad sommige brievenbussen haal je je vingers aan open. vind dat mensen daar wel rekening mee moeten houden.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:19

Ben heel soms ook wel blij met blauwe envelop.
Dat je iets terug krijgt.
Maar helaas is dat vaak niet het geval (aan andere kant ook weer goed want de zaken gaan dan goed!)
En over de meeste postbodes ben ik wel te spreken
Alleen de vaste Dpd ofzoiets bezorger bij ons niet.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:22

Als ik bij je langs kom ben je toch wel blij ?? chrisje

LolaTFB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:24

Dpd bezorger, is dat een pakketbezorger? Die is bij ons in de buurt ook niet echt netjes. Legt zomaar (kostbare) spullen in de carport of bij de deur :n.

D'r zijn vaak ook wel aardige mensen, da's wel leuk. En in de zomer buitenlopen heb ik absoluut geen hekel aan, lekker zonnen :D Maar sommige mensen kunnen af en toe zo bot doen, dan denk ik altijd van: doe het zelf dan als je het zelf zo goed weet :+

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:24

Armani88 schreef:
Als ik bij je langs kom ben je toch wel blij ?? chrisje

ha jawel, krijg je ook lekker kopje koffie of thee :P
maar helaas kom je niet bij mij :(

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 21:55

Ik ben postbezorger. Bij ons hebben de meeste wel een vaste wijk, al wordt er ook wel eens wat geschoven. De eerste wijken staan al om half 9/9uur klaar en de laatste meestal rond 1 uur/half 2. Lopen mag tot een uur of 7 volgens mij.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:29

respect voor iedereen die werkt!

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:50

Hiel meld nog een collega zich!! :D

Doe het nu 1,5 jaar. Het bevalt me erg goed maar af en toe heb ik er ook echt de pest in..
Kwart over 6 gaat m'n wekker omdat ik in de ochtendploeg zit en zelf moet sorteren, vrijdags uit zit er dus niet in voor mij.
Ook ligt mijn hand altijd open en heb ik menig hond(je) al achter me aan gehad!
Om maar te zwijgen over het weer en idd bevroren handen en voeten..

Maar al met al vind ik die uurtjes buiten heerlijk!
En omdat ik zo vroeg begin heb ik de hele middag nog over :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:02

Ik ben ook postbezorger!!
Op de zaterdag!!! Heel bekend die verhalen hier!!