hulp nodig mbt spijbelen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:15

Gompie58 schreef:
Hebben ze alleen tampons, nou dan gebruik jij toch alleen maandverband, en moest dat dus gaan halen............... :o
EN schoon ondergoed aantrekken............. :D

kijk..aan zulke dingen heb ik nou iets! :D

Billy

Re: hulp nodig mbt spijbelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:18

Ik vind dit gewoon laf gedrag.
Ik heb ook wel eens gespijbeld, maar als ik gepakt werd moest ik gewoon terugkomen..Klaar.
Maar om dan briefjes van je moeder te gaan vervalsen en o gaat mij veel te ver...
En gym niet nuttig?
Reken maar...
Voor je conditie, lichaamsbeheersing en coördinatie, en niet in het minst voor het sociale gedeelte: samenwerken met anderen, etc.
Maar daar schijn jij weinig last van te hebben...

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:19

ik hockey dus aan mn conditie ligt het niet..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:23

Gym was bij ons echt wel een ontlasting qua stress, dagelijkse schoolproblemen etc. samenwerken werd hierdoor ook beter.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:25

Gompie58 schreef:
Hebben ze alleen tampons, nou dan gebruik jij toch alleen maandverband, en moest dat dus gaan halen............... :o
EN schoon ondergoed aantrekken............. :D

Ja dit is inderdaad wel de beste.
Het zou tenslotte ook raar zijn om je moeder hiervoor een briefje te laten schrijven ;) :+

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:27

Balou_k schreef:
Gym was bij ons echt wel een ontlasting qua stress, dagelijkse schoolproblemen etc. samenwerken werd hierdoor ook beter.

daar ga ik liever voor naar mijn paard ipv naar gym ;) (behalve dan het samernwerken)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:32

eerlijkheid duurt het langst ;)
Onze school die luisterd niet meer naar smoesjes. Je kunt hooguit strafvermindering krijgen.
Spijbelen mag niet, en daar staat straf tegenover en dat weet je voordat je gaat spijbelen :)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:42

Jij bent er ook zo eentje die straks na een uitgelopen weekend je werkgever belt omdat je 'griep' hebt. Echt een rothouding vind ik dat.

Als je wil spijbelen, prima, maar wees dan ook zo'n grote meid om gewoon te zeggen dat je op je eigen manier aan sport wil doen, dat jij vind dat jij beter weet welk onderwijs wel en welk niet goed voor je is. En ja, als je daarvoor op je kop krijgt, leer je, hopelijk echt iets.

Ik hoop maar dat ik nooit jouw werkgever word! Je gedraagt je echt onvolwassen!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:45

Fleurriee, heb je wel een beetje lol gehad tijdens die twee uur? Wat heb je eigenlijk gedaan? Ben je wezen winkelen, of heb je paardgereden?
Als ze er naar vragen zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je een baaldag had en het niet trok om naar de gym te gaan. Dat dit de reden was om te spijbelen en niets anders.
Smoesjes verzinnen heeft geen zin, die geloven ze toch niet. En je ouders in het complot betrekken is niet eerlijk, je moet het zelf oplossen.
En tja als je toch twee uur lol hebt gehad is het toch ook niet zo erg om daarvoor in ruil te moeten nablijven. Voor wat hoort wat. Ik vond dat nablijven altijd wel gezellig. Succes!

En wat betreft al die "boze" opmerkingen: Zijn jullie nooit jong geweest? Pffff ouwe tuttebellen := ^)

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:47

Oh haha nu zie ik het FloortjeM: Advocaat...... Nee, nu snap ik het, een echte moraalrakker! :+

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:48

abbeltje schreef:
Fleurriee, heb je wel een beetje lol gehad tijdens die twee uur? Wat heb je eigenlijk gedaan? Ben je wezen winkelen, of heb je paardgereden?
Als ze er naar vragen zou ik gewoon eerlijk zeggen dat je een baaldag had en het niet trok om naar de gym te gaan. Dat dit de reden was om te spijbelen en niets anders.
Smoesjes verzinnen heeft geen zin, die geloven ze toch niet. En je ouders in het complot betrekken is niet eerlijk, je moet het zelf oplossen.
En tja als je toch twee uur lol hebt gehad is het toch ook niet zo erg om daarvoor in ruil te moeten nablijven. Voor wat hoort wat. Ik vond dat nablijven altijd wel gezellig. Succes!

En wat betreft al die "boze" opmerkingen: Zijn jullie nooit jong geweest? Pffff ouwe tuttebellen := ^)
ik ben nog steeds jong. :Y)
en ik ben zeker geen lieertje. maar spijbelen no way .school is je toekomst ;)

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:48

Jawel hoor, maar zoals ik al zei, ik belazerde de kluit niet door uit mijn moeders naam een briefje te schrijven met een rotsmoes die een ander ook nog voor me moest verzinnen.
Ik kwam gewoon terug als ik gepakt werd.......

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:51

Citaat:
En wat betreft al die "boze" opmerkingen: Zijn jullie nooit jong geweest? Pffff ouwe tuttebellen

Absoluut en ik heb zat gespijbeld, maar ik liet niet anderen een verhaal voor mij verzinnen...
Ik wilde zelf spijbelen, dus ik regelde ook zelf maar hoe ik dat ging oplossen :D

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:52

Gewoon zeggen dat je ziek was..

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 09:53

@ abbeltje..ik ben idd naar mijn paard toegegaan!
eigenlijk wel een goeie wat jij zegt! dat ik een ontzettende baaldag had...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:57

Nou fleurrie, hier krijg je niet veel respect voor! Hopelijk leer je nog wat bij in de loop der jaren en ga je je verantwoording niet nog vaker uit de weg.
Als je spijbelt, moet je hier in mijn ogen zelf de consequentie voor lief nemen. Als je er hier op Bokt mee te koop loopt, kun je dat op school vast ook wel. Ik zou het niet nog eens doen en gewoon accepteren dat niet alles in het leven is zoals jij het graag zou willen! Succes ermee!

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 10:00

Alet74 schreef:
Nou fleurrie, hier krijg je niet veel respect voor! Hopelijk leer je nog wat bij in de loop der jaren en ga je je verantwoording niet nog vaker uit de weg.
Als je spijbelt, moet je hier in mijn ogen zelf de consequentie voor lief nemen. Als je er hier op Bokt mee te koop loopt, kun je dat op school vast ook wel. Ik zou het niet nog eens doen en gewoon accepteren dat niet alles in het leven is zoals jij het graag zou willen! Succes ermee!

dus jij wil hiermee zeggen dat jij mbt je school carriere nog nooit een les hebt gemist??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:02

Ik ben jong geweest en nooit gespijbelt.
Mijn ouders hebben me dus goed opgevoed met de nodige verantwoordelijkheid. In belgie zijn ze ook heel wat strenger dus ging ook niet zo makkelijk als in nederland. En gelukkig denk ik maar, zou er niet trots op zijn als ik hier kon vermelden dat ik zo veel gespijbeld zou hebben en dat mijn ouders daar lekker aan meegewerkt hebben (hoezo waarde en normen leren?)

Jij hebt iets gedaan wat je op die moment goed vond, moet je ook de gevolgen van aannemen. Dat is een goede oefening voor later in je leven.

fleurriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 10:05

dat ouders het goed vinden dat je spijbelt vind ik zelf ook wat overdreven..
maar dat leerlingen spijbelen..dat doet iedereen wel een keertje! dus daar heb ik geen problemen mee..
als het maar bij een (paar) keer blijft!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:08

Ik spijbel dit jaar heel veel, vind m'n moeder prima.
Maar dat heeft wel z'n redenen. :Y)

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:11

Haha, typisch bokt weer dit he. Allemaal brave mensen die nooit spijbelden, en zéker nooit zelf briefjes schreven. Ik heb zooooooveel gespijbeld op de middelbare school.. Uuuuuren oefenen op de perfecte handtekening van moeders haha! Heb gewoon mijn VWO-diploma gehaald, vervolgens naar de universiteit. Ondanks al die uren die ik heb gemist, het kan dus echt, bokkers, het kan echt! :P
En het argument van FloortjeM vind ik echt grooooote onzin. Ik heb me nog nóóit ziek gemeld op mn werk als ik niet echt ziek was. Een uitgelopen weekend, incl gigantische kater, zag ik als mijn eigen verantwoording. Ibuprofen erin en gewoon werken. Dat ik van mn 15e tot mn 18e spijbelde en zelf briefjes schreef, hoeft dus echt niet bepalend zijn voor de rest van je leven. Ik had gewoon een hekel aan school :Y)
(edit: mijn ouders vonden het niet goed dat ik spijbelde, zijn er ook maar een keer of 2 achtergekomen toendertijd. Achteraf vertel ik wel eens mooie verhalen, waar ze dan alleen maar om lachen. Ook zij zijn jong geweest.)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:52

abbeltje schreef:
Oh haha nu zie ik het FloortjeM: Advocaat...... Nee, nu snap ik het, een echte moraalrakker! :+

haha, nee hoor. Wij verdedigen boeven, hoe moraalkraker wil je t hebben ;-). Ik heb ook echt wel eens gespijbeld, maar als je dan betrapt wordt, moet je gewoon de consequenties aanvaarden. Ik bedoel: hoe erg kan het worden? Een paar uur nakomen ofzo? Althans, dat was het in 'mijn tijd'.

@Mloes: super van je, maar je bent echt een uitzondering. Uit onderzoek blijkt dat er wel degelijk een sterke correlatie is tussen veel spijbelen en regelmatig 'ziekmelden' en als werkgever is een werknemer die de kantjes er op die manier af loopt echt rot. Kennelijk ben jij voor je werkgever een bikkel en dat siert je!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:58

Wat een ontzettend onzintopic dit!!!
Meid, als jij je niet volwassen kunt gedragen, zul je daarvan ook de consequenties moeten ondergaan. In jouw geval is dat nablijven waarschijnlijk.
Jouw houding vind ik écht om te huilen. Als je zo goed weet wat beter voor je is, ga dan in gesprek met je mentor/docent ipv gewoon weg te blijven. Heb je ook enig idee wat voor consequenties dit voor je ouders kan hebben?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:02

fleurriee schreef:
@ abbeltje..ik ben idd naar mijn paard toegegaan!
eigenlijk wel een goeie wat jij zegt! dat ik een ontzettende baaldag had...

een baaldag en te lui om je kont te bewegen
;)

en dat is de toekomst van nederland +:)+

super ga zo door en je krijgt een 10 + op je rapport
voor het missen van je gymles ;)

slaap vooral verder :Z

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:06

Neem je verantwoording zou ik zeggen.
Eerlijkheid duurt het langst.

En ik heb vroeger ook gespijbelt hoor met alle smoezen vandien en getekende briefjes (makkelijk als je pappie zijn handtekening na kon maken) tot mijn moeder me betrapte en me bij de paarden weg kwam halen en me stinkend naar paarden terug bracht de klas is. Dat was een vernedering en ik heb nooit meer gespijbelt.