vroeger willen > Doe je nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chocopasta

Re: vroeger willen > Doe je nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:33

Ik heb al vanaf groep 1 gezegd dat ik juf wilde worden.
Nu, 13 jaar later, zit ik op de lerarenopleiding biologie :D

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:36

Natasja91 schreef:
Ik heb al vanaf groep 1 gezegd dat ik juf wilde worden.
Nu, 13 jaar later, zit ik op de lerarenopleiding biologie :D

Wat leuk!

Ik wilde straaljager pilote worden := en werk nu met kinderen... komt aardig overeen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:37

Ik wilde altijd boswachter, timmerman of zo iets worden(ik was altijd aan het buitenspelen, timmeren, hutten bouwen enzo).

Uiteindelijk op het MBO ICT beland en ik ben nu hoefsmid :P. (na het MBO ICT heb ik opleiding hoefsmederij gedaan :) )

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:39

Ik wilde altijd zuster worden, en ben nu al een tijdje juf, en bevalt me zeer goed!!

Soms denk ik nog wel eens had ik maar verpleegster geworden, maar aan de andere kant heb ik geen zin meer om te studeren en is basisschooljuf toch wel ideaal, zeker met een kindje! ;)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:49

Ik wou hondentrimster worden maar daar was toen nog niet veel vraag naar dus kans op een baan was vrij onzeker.
Ben dus maar de gezondheidszorg in gegaan maar wou beslist nooit in een ziekenhuis werken, en ja hoor, ik werk dus al 29 jaar in een ziekenhuis als analiste. :+

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 20:56

Wat leuk dit topic!

Ik wilde heel graag kinderarts worden, maarja, uitgeloot! Toen ben ik de Pabo gaan doen, in ieder geval wel iets met kinderen. Nu sta ik al 7 jaar voor de klas en doe ik er een universitaire studie Nederlands bij.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-09 21:23

Erg leuk zeg dat sommige mensen precies doen wat ze wilden. En ook erg grappig dat sommige juist een heeeeeeeeeeeeeele andere kant zijn uitgegaan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:25

Ik wilde dierenarts worden, maar helaas kon dat niet doorgaan wegens een zwaar auto ongeluk waarbij ik hersenletsel opgelopen heb. Nu ben ik auto-schadebehandelaar bij een verzekeringsmaatschappij.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:17

Iris82: Dat is eng, we hebben echt in grote lijnen dezelfde achtergrond.
Ik heb HBO Paardenhouderij gedaan aan Van Hall Larenstein (Deventer), in 't buitenland gezeten, met paarden gewerkt, Friezen beleerd, en guess what, ben nu ook schadebehandelaar verkeer :7 (heel specifiek: Beroepsgoederenvervoer, dus transportbedrijven met grooote vrachtwagens)

Waar zit jij?
Ik bij Centraal Beheer in Apeldoorn. Ben tot nu erg tevreden, CB is een goede baas, en werk in een erg leuk team.

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:23

Ik wou vroeger dokter, boswachter worden en zelfs heel even een speelgoedwinkel haha :+

Is het niet geworden en zou het nu ook nooit willen doen op boswachter na.. Werk nu als valkenier in de verjaging en overlastbestrijding... verjaag meeuwen op een vuilstort.. Dat is mijn passie (valkerij/verjaging etc.) dus kan geen fijnere baan wensen. Helemaal blij met mijn werk! :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:26

ik wilde het leger in.

Heb het ook gedaan tot december. tot ik een rugblessure kreeg. nu ga ik maandag beginnen met spw4 en dan daarna als maatschappelijk werkster in de jeugdgevangenis :D

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:27

Wilde op basisschool boswachter worden :P
Toen op VMBO iets in elektronica
En toen ik naar MBO ging toen maar voor dierenarts assistent
En toen ik die opleiding niet ging halen voor iets met dieren gegaan.
Maar toen ik opleiding af had in fotowinkel als verkoper terecht gekomen :Y)
En bevalt me prima :P en daarnaast ook nog fotograaf

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:28

vroeger wilde ik hoefsmid worden maar heb de opleiding tot kok gevolgt. in meerdere restaurants gewerkt maar mijn enthousiasme werd telkens minder. nu zit ik in de beveiliging en wil graag iets met de psygologische kanten van de gevangene doen.

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:37

Ik wou altijd iets met dieren doen.. En heb opleiding veehouderij afgerond. Werk af en toe op een melkvee bedrijf. Ben ik vaste dienst bij een loonwerker en rij in mn vrije tijd nog een paar paarden bij voor iemand.

T hoofdgedeelte heb ik nooit van durven dromen dat ik daar in terecht kwam (loonwerk) Maar het bevalt tot nu toe super. Maar ben toch wel blij als ik af en toe nog is terug mag naar de koeien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:41

Hmm, toen ik eenmaal serieus een idee had van wat ik wilde gaan worden heb ik een heel aantal jaren volgehouden graag architect te willen worden. Vanaf het moment dat ik eenmaal op de middelbare school was beland werd dat al snel "docent beeldende kunst en vormgeving", "journalistiek", "fotografie" of "creatieve therapie" en uiteindelijk ben ik freelance fotograaf en redacteur/copywriter geworden :+

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:43

heel vroeger kapper

toen daarnaa heel veelandere dingen ook willen doen ,
uiteindelijk de keuze moeten maken
is het fotografie geworden.
hier ben ik sinds woensdag mee gestopt
en gaik volgend jaar weer beginnen met de opleiding kapper
waarschijnlijk ga ik hierna weer een andere opleiding volgen, omdat ik niet voor altijd kapper wil zijn :D
maar eerst de opleiding kapper, dit omdat ik dit leuk vindt en zodra ik ermee klar ben geld kan verdienen en daarnaast verder kan gaan leren.
nu weet ik naemlijk niet wat ik echt wil daarom eerst kapper tenzij ik nog verander dit jaar dan wordt het waarschijnlijk fashion en mode
EDIT
2de anky wou ik ook altijd worden, maar inmiddels rij ik bijna geen paardmeer dus zal wel geen 2de anky worden :Y) en fotomodel leek me geweldig.
maja mn lengte zit me niet erg me :z
Laatst bijgewerkt door _Charlotte_ op 31-01-09 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:45

Chr1s schreef:
Wilde op basisschool boswachter worden :P
Toen op VMBO iets in elektronica
En toen ik naar MBO ging toen maar voor dierenarts assistent
En toen ik die opleiding niet ging halen voor iets met dieren gegaan.
Maar toen ik opleiding af had in fotowinkel als verkoper terecht gekomen :Y)
En bevalt me prima :P en daarnaast ook nog fotograaf

welke fotowinkel werk jij als ikvragen mag?
ikzag dat j in hoogeveen woont en aangzien daar maar 1fotozaak is!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:50

Ik heb altijd gezegt dat ik dierenarts wou worden , nu leer ik voor dierenartsassistente :) dierenarts zelf is wat te hoog voor me ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:53

Concorde schreef:
Iris82: Dat is eng, we hebben echt in grote lijnen dezelfde achtergrond.
Ik heb HBO Paardenhouderij gedaan aan Van Hall Larenstein (Deventer), in 't buitenland gezeten, met paarden gewerkt, Friezen beleerd, en guess what, ben nu ook schadebehandelaar verkeer :7 (heel specifiek: Beroepsgoederenvervoer, dus transportbedrijven met grooote vrachtwagens)

Waar zit jij?
Ik bij Centraal Beheer in Apeldoorn. Ben tot nu erg tevreden, CB is een goede baas, en werk in een erg leuk team.

Dat beloofd voor mij weinig goeds :+

Wilde vroeger wel dierenarts worden of iets met paarden. Heb na de MAVO eerst laboratoriumopleiding gedaan maar beviel niet dus toch maar MBO dierverzorging (paraveterinair) en door gegaan naar het HBO (kan best leren, doe er alleen niet zo graag moeite voor :+ ) Diermanagement in Leeuwarden. Weet nu nog steeds niet wat ik wil (staatsloterij winnen en dan weet ik het wel!) en werk daarom nog steeds in dierenspeciaalzaak en dierenhotel. Blijft leuk het contact met de dieren, het adviseren en toch een rol spelen in het welzijn maar zou graag meer met mijn HBO gaan doen! Schadebehandelaar lijkt me niets voor mij, wel super dat jullie het wel naar je zin hebben hoor!

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:55

Ik wilde altijd schooljuf worden, heb ook een paar jaar de PABO gedaan, maar was helaas op dat moment echt nog te jong! Heb daarna SPW gedaan en nu werk ik al bijna 10 jaar op een Naschoolse opvang, dus toch met de kids in dezelfde leeftijd!

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 23:58

ooit wilde ik agente te paard worden > zat op schietles en reed paard.

Daarna wilde ik een eigen dierenpension/asiel met alles erop en eraan (dierenarts/ trimsalon).. opleiding handel en commercie afgerond en toen op de administratie van de haagse hogeschool belandt :+

Tegenwoordig werk ik op de administratie van het CBR en heb me zojuist opgegeven voor een voorlichtingsdag om luchtverkeerleider te worden _O- m'n droom van vroegah komt dus echt uit :n

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:05

Ik ben nog maar bijna 17.. Maar wilde echt jaren lang bij de politie, maar helaas nemen ze je alleen voor de opleiding aan, als je 17 jaar of ouder bent. En was dus 16 toen ik van vmbo af ging. Nu doe ik een Juridische opleiding, met veel recht, en misschien als ik deze drie jaartjes haal dat ik daarna naar politie school wil of misschien ga ik wel verder studeren voor notaris/advocaat of zo iets!

Ik ben nog jong en weet nog niet wat ik wil worden, vind alles wel leuk.. :+ haha :P

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:15

quera schreef:
ik wilde het leger in.

Heb het ook gedaan tot december. tot ik een rugblessure kreeg. nu ga ik maandag beginnen met spw4 en dan daarna als maatschappelijk werkster in de jeugdgevangenis :D

vind het nog steeds sneu voor je :(:)
ik wilde beroeps militair worden en raard is wat mn beroep is/word haha
paarden wilde ik niet dat wilde ik gewoon als een leuke hobby houden.
(of ik moest ineens anky 2 worden ofzo haha)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:19

Vroeger wilde ik schrijfster of illustratrice worden.. :D
Een volkomen gebrek aan tekentalent en het besef dat je van schrijven alleen waarschijnlijk niet kunt leven heeft me doen inzien dat dat 'm niet ging worden..

Daarna is het via journalist (havo 4) naar juf (havo 5) naar fotografe (nog later) gegaan... Zit nu op een vreselijk creatieve communicatie-opleiding, en dat bevalt prima :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 00:32

Ik wou vroeger archeoloog worden of regisseur en nu naar een studie sociologie, heel erg blij met mijn keuze voor de PABO.