Studie kiezen is een ramp!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 16:53

Ik heb er ook jaren mee geworstelt na de MAVO :+ Uiteindelijk ben ik gaan werken en nu heb ik 2 part-time banen om full-time te werken... Heb een leuk loon opgebouwd, maar ik zou nog steeds niet weten wat ik anders als dit zou moeten doen :(:)
Mijn advies is wel ga niet werken!!! De kans dat je dan nog gaat studeren is echt kleiner omdat je geld.vrijheid gewend bent...

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:03

Ik herken het ook!

Doe nu een super leuke mbo-opeleiding, maar hoe dichter ik bij het eind kom, hoe meer ik denk: "Nee, dit is het toch net niet"

Maar wat hier al gezegd is, als je meteen gaat werken ga je niet meer naar school omdat je het geld en je vrijheid gewend bent..

Mja, hoe kom ik er dan achter wat ik leuk vind. Door mijn stage's die ik nu gedaan heb, weet ik wel wat ik niet wil. Maar er is zovéél keus!!!

Open dagen vind ik al helemaal niets, het ziet er altijd leuker en beter uit dan dat het werkelijk is..

Nja, iig, iedereen veel succes met het kiezen van een goede opleiding!!!!

michellee73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 17:06

hmm, ja maar gelukkig heb ik nog heel even voordat ik klaar ben met de havo :+
wel iets in de economie.

Fabienne_Z

Re: Studie kiezen is een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-09 19:05

Poe, ben zo te zien dus echt niet de enige ( wist ik stiekem ook)
Ben gister een btje begonnen met het oriënteren en heb geloof ik rond de 20 brochures aangevraagd dus het begin is er.
Ik word er wel moe van hoor, ik wist 100% zeker dat ik in september met pedagogiek wilde beginnen, maar nu twijfel ik weeer, ben bang dat het niet breed genoeg is en ik als ik klaar ben weinig mogelijkheden voor een baan heb, frustrerend!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 19:10

Hier nog één! :D *gaat bij de groep staan*

Na VMBO HAVO gaan doen, na HAVO Tolk Nederlandse Gebarentaal, maar dat paste absoluut niet bij me en het ging dan ook volledig mis. Na een half jaar gestopt, en een half jaar gewerkt. Heb me aangemed voor 2D animatie, maar ben niet toegelaten. Nu met paardjes aan de gang, en rustig aan het kijken naar andere opleidingen. :)

Ik zit nu te denken aan de MBO opleiding goudsmid/ondernemeder, of in hetzelfde gebouw Glazenier :) maar ik wil vooral even rustig nadenken en een goede keus maken. :)
Ik heb zowel HAVO als VMBO, maar mij maakt het niet of ik nou een HBO of MBO opleiding de; ik wil nu gewoon een opleiding doen die me echt ligt en die me ook echt kan boeien. :)