K* zooi! Gaat over werk..SPOED

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 09:53

KiWiKo schreef:
contract tekenen bij de cafetaria, gaat het door met de zeeman...... dan gewoon je baan opzeggen.........

is niet echt heel erg moeilijk :)

Zorg dan wel dat je een maand wederzijds opzegtermijn hebt, want sommige tijdelijke contracten hebben dat niet. Goed lezen!

Ga je kontrakt morgen halen, zeg dat je het met je ouders gaat bepreken en dat je dinsdag aan het eind van de dag laat weten of je woensdag gaat beginnen, is dat een idee? Dan bel je Zeeman en zeg je dat je een andere baan is aangeboden en dat je dinsdag aan het eind van de dag wil weten of je bent aangenomen, zodat je woensdag eventueel bij hun kan beginnen.

Zeg het heel netjes, beleefd en aardig, zodat je je kans niet verspeeld, maar wellicht speelt het ook wel in je voordeel en vinden ze dat je goed bent voor de Zeeman met zoveel daadkracht.

Succes.

Zeeman en Cafetaria is wel een verschil, ben je zelf ook eruit wat je leuker vindt? Ik zou Cafetaria leuker vinden, maar dat is persoonlijk. Overigens is het een bijbaantje, dus geld staat voorop :D

Thirsa_

Re: K* zooi! Gaat over werk..SPOED

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:03

Goed opletten of er een proeftijd afgesproken is, als dat zo is.. tekenen bij cafetaria en ontslag nemen als je toch aangenomen wordt bij Zeeman! Succes :)

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:10

sweetwendy schreef:
dus...ja ik neem het gewoon vanmiddag aan en als de zeeman mij aanneemt, neem ik gewoon ontslag :)
Want bij de zeeman krijg ik een gratis opleiding en kan ik doorgroeien :)

Heel verstandig dat je voor de Zeeman gaat! We duimen voor je hoor...

(p.s. ik had ook gewoon het contr. getekend en indien het loopt zoals je wilt, contr. weer beindigen)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 10:12

Ik zou net als de meesten hier, contract tekenen bij cafetaria en opzeggen zodra het iets wordt bij de Zeeman.
Heb ik zelf ook al ééns gedaan en is gewoon de beste oplossing, wordt het niet bij de zeeman, heb je toch het cafetaria!
Ziekmelden zou ik niet doen!!! staat slecht!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:35

KiWiKo schreef:
ik zou het contract tekenen............ in je proeftijd mag je per direct opzeggen.......... maar als je voor bedenktijd gaat, dan gaat die baan waarschijnlijk aan je neus voorbij...... en als de zeeman ook niet komt dan heb je een groot probleem :)

en je bent niet de enige die werk zoekt hoor!!!

Hier sluit ik mij helemaal bij aan :D

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:45

Ik heb PRECIES hetzelfde toen ik opzoek was na werk.
Ik kon bij een kledingwinkel gelijk beginnen en ook gelijk mijn contract tekenen. Maar ik had ook bij de schoenenreus gesolliciteerd en daar zouden ze mij ook nog van bellen of ik was aangenomen of niet.

Ik heb toen gelijk voor het contract bij die andere kledingwinkel gekozen.
De schoenenreus heeft me trouwens 3 weken laten wachten voordat ze lieten horen dat ik het niet was geworden.

Ik zou voor het cafetaria gaan, ik heb 6 jaar in een cafetaria gewerkt, en het is best leuk werk. Een vriendin van mij werkt bij de zeeman hier in de buurt, en zij vind er nix aan!
En je kan altijd nog ontslag nemen bij die cafetaria als je toch bij de zeeman kunt gaan werken!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:20

bedankt ik heb de contract getekend bij de cafetaria! En ik zie wel of ik wordt aangenomen woensdag. Ik vind persoonlijk zeeman iets meer voor mij omdat je dan meer met mensen om gaat, die soort cafetaria waar ik dus voor getekend hebt, staat op het station en is echt zo'n snelle hap idee voordat de trein vertrekt.
Oowja, proeftijd is 2maanden ;)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:23

KiWiKo schreef:
ik zou het contract tekenen............ in je proeftijd mag je per direct opzeggen.......... maar als je voor bedenktijd gaat, dan gaat die baan waarschijnlijk aan je neus voorbij...... en als de zeeman ook niet komt dan heb je een groot probleem :)

en je bent niet de enige die werk zoekt hoor!!!

Dit zou ik ook doen. Je mag inderdaad gedurende je proeftijd nog gewoon opzeggen. Je hebt de zekerheid van een getekend contract en als je bij de Zeeman aan de slag kan ben je er zo weer weg.
Zo makkelijk kan het zijn ;)

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:24

sweetwendy schreef:
bedankt ik heb de contract getekend bij de cafetaria! En ik zie wel of ik wordt aangenomen woensdag. Ik vind persoonlijk zeeman iets meer voor mij omdat je dan meer met mensen om gaat, die soort cafetaria waar ik dus voor getekend hebt, staat op het station en is echt zo'n snelle hap idee voordat de trein vertrekt.
Oowja, proeftijd is 2maanden ;)

Ik was natuurlijk weer te lui om de rest van het topic te lezen.
Goed zo meid en nu afwachten ;)

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:28

KiWiKo schreef:
contract tekenen bij de cafetaria, gaat het door met de zeeman...... dan gewoon je baan opzeggen.........

is niet echt heel erg moeilijk :)

idd, pakken wat je pakken kan
elk dagje dat je hebt gewerk krijg je weer centjes

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:30

sweetwendy schreef:
maar moet ik ze dan opbellen voor meer bedenktijd of daarheen gaan?

Je moet het ze niet vertellen. Niet banketstaaf bedoeld... Maar voor jou 10 anderen :).

Edit: sorry, ik moet leren eerst een topic door te lezen voordat ik begin te wauwelen in de ruimte.

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 16:59

UPDATE:

Ik ben aangenomen bij de zeeman *\o/* *\o/*
En nu moet ik me nog "afmelden" bij die cafetaria, iemand een idee hoe ik dat het slimste aanpak?? :P

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:02

Ik heb dit na mijn school ook gehad. En ook net zoals jouw aangepakt, heb na 1 week ontslag genomen bij de supermarkt waar ik toen werkte en de week erna begonnen bij een ander :o
Gewoon even bellen dat je er vanaf ziet omdat je iets anders hebt gevonden wat je toch leuker/beter oid lijkt :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:05

sweetwendy schreef:
UPDATE:

Ik ben aangenomen bij de zeeman *\o/* *\o/*
En nu moet ik me nog "afmelden" bij die cafetaria, iemand een idee hoe ik dat het slimste aanpak?? :P

gefeliciteerd meis!!!!

even langsgaan en gewoon zeggen dat je een beter aanbod hebt gekregen, dat je het wel jammer vind, maar dat dit beter is voor jou :)

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:06

Gewoon opbellen / langs gaan en zeggen dat je er vanaf ziet door een ander aanbod wat je niet kan / wil weigeren.

Is eerlijk, je hoeft niet precies te vertellen wat je allemaal gaat doen hoor, maar liegen hoeft ook niet :)

Black2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:11

gefeliciteerd! Leuk voor je, ik kan erover meepraten, Zeeman is een leuk bijbaantje! Heb er 8 jaar met plezier gewerkt! Maar ben er nu alweer 10 jaar weg!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 17:14

dankjewel meiden
ik werk dan bij zeeman voor fulltime met gratis opleiding ;)
Ik ga morgen wel even opbellen dan, ik heb nu even geen zin :9

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 17:15

Goed de papieren doorlezen dan, ik doe ook een opleiding maar neem ik ontslag moet ik alles terug betalen ;)

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:24

Goed van je gefeliciteerd!
Gewoon eerlijk aangeven bij de cafetaria dat je een ander (beter) aanbod hebt gehad. Je zit nog in je proeftijd dus dat hoeft geen probleem te zijn!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 15:41

hey Wendy gefeliciteerd !

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 17:58

dankjewel meiden, ik zie wel hoe het gaat daar, maar ga me uiterste best doen :D
Ik heb ook de cafetaria al gebeld dus dat is ook achter de rug.. :9

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 11:05

spannend zeg! lekker iets te doen overdag ;)

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 14:11

sweetwendy schreef:
dankjewel meiden, ik zie wel hoe het gaat daar, maar ga me uiterste best doen :D
Ik heb ook de cafetaria al gebeld dus dat is ook achter de rug.. :9

reageerden ze positief?? vast wel toch.
Veel succes met je opleiding en werk!

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 18:07

ja ze vonden het niet erg.
Dankjewel :)