HBO Fotografie, wat zijn mijn mogelijkheden??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: HBO Fotografie, wat zijn mijn mogelijkheden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:17

Ik ga morgen naar de opendag van het HKU in Utrecht! Daar is dus fotografie, ben benieuwd of dat dus een optie is voor mij!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:19

Ja ik wil er morgen ook heen :) maar weet je wat het is, dan moet ik op kamers daar.. want iedere dag 2 uur reizen is niet te doen. Daar heb ik het geld gewoo niet voor om op kamers te gaan.. :P

Maar als ik naar Zwolle zou gaan, kan ik bij m'n oma in :) dus kiek'n of er wat in Zwolle zit :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:26

Oeeh dat is idd wel lang reizen! Dat is wel een nadeel... Ik weet verder wel dat er nog een superfotografie school in Breda is, maar dat is ooik voor mij lang reizen :')

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:30

Heb je ook al een idee op welke manier je later je boterham wil gaan verdienen met fotografie?

Ik kan nl. goed begrijpen dat je het allemaal heel leuk vind, maar fotograaf is geen beschermd beroep en er zijn best wat amateurfotografen die bijbeunen in het vak. Die hoeven er niet van te leven en zetten daardoor de prijzen en markt onder druk voor beroepsfotografen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:32

ik weet het wat betreft die amateur fotografen. Ik wil allround zijn, maar het leukste vind ik toch flora/fauna en mensen en studio fotografie. Maar nieuws fotografie lijkt me ook erg interesant!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 15:41

In combinatie met m'n opleiding grafisch vormgeven past het super :) ik ben voor een reclamebureau breder inzetbaar :)
En als ik m'n eigen bedrijf ooit heb, dan scheelt me dat klauwen met geld als ik m'n eigen foto's maak in plaats van dat een fotograaf dat doet :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-09 15:41

Ik volg nu ook grafische vormgeving :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 16:58

NonaWen, op een kunstacademie (en daarmee iedere gefinancierde HBO die er is in het land!) leiden ze je NIET op om bij een reclamebureau aan de slag te gaan. Natuurlijk kun je daar uiteindelijk wel terecht komen, maar houd daar wel rekening mee. Niet alleen zal de opleiding niet in die richting gaan, ook is de kans groot dat je erop wordt afgewezen bij je toelating als je nu al weet dat je voor een reclamebureau aan de slag wil. Houd dat echt even in de gaten!

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:54

Nee oké dat weet ik :)
Op dit moment weet ik ook nog niet of ik werkelijk de reclamewereld wel in wil hoor, uiteindelijk wil ik toch wel voor mezelf beginnen. Maar ik weet niet waar mijn prioriteit dan ligt, bij fotografie of bij vormgeving :) Maar ik heb dus nog een keer gekeken, en ik kom alleen maar bij ArtEZ uit.. :(

Verder is het veelal particulier..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 19:58

Hoezo kom je alleen bij Artez uit?

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 20:03

Hier in de buurt bedoel ik he, of de HKU of amsterdam..
Maar Apeldoorn en Zwolle zijn al weer particulier..

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:44

Ik lees hier iets over fotografie in Breda, waar is dat dan? Ik ken hier alleen de master van avans(st joost kunstacademie).

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:12

Njen schreef:
Ik lees hier iets over fotografie in Breda, waar is dat dan? Ik ken hier alleen de master van avans(st joost kunstacademie).

Ow ik heb het al gevonden :+ Officieel is fotografie alleen een master als je via de normale avans site kijkt, maar op de site van st. joost staat dat je gewoon na het eerste algemene jaar uit meerdere richtingen kan kiezen waaronder fotografie :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:19

Njen schreef:

St. Joost biedt inderdaad fotografie aan. Zowel voltijd als deeltijd. In geval van voltijd eerst oriënterend jaar, daarna vanaf tweede jaar richting fotografie. Deeltijd kies je direct voor een specifieke richting.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:33

Nouks schreef:
Njen schreef:

St. Joost biedt inderdaad fotografie aan. Zowel voltijd als deeltijd. In geval van voltijd eerst oriënterend jaar, daarna vanaf tweede jaar richting fotografie. Deeltijd kies je direct voor een specifieke richting.

Dat is wel precies wat ik zoek. Heb net even een mailtje gestuurd of ik toegelaten word. Bij een andere opleiding van Avans in Breda nml wel. Ik twijfel alleen nog tussen vol- en deeltijd. Opzich lijkt mij zo'n algemeen jaar wel erg interessant, maar dan zal ik ook veel dingen krijgen waar ik erg slecht in ben of die mij niet interesseren. En eigenlijk zie ik het niet zitten om weer 4 jaar voltijd op school te gaan zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:39

Ik heb de deeltijd grafisch ontwerp gedaan in Breda. Houd er rekening mee dat ze iemand van 18 niet heel gemakkelijk toelaten tot de deeltijdopleiding en dat je waarschijnlijk de jongste van de klas zult zijn als je deeltijd gaat doen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:49

Nouks schreef:
Ik heb de deeltijd grafisch ontwerp gedaan in Breda. Houd er rekening mee dat ze iemand van 18 niet heel gemakkelijk toelaten tot de deeltijdopleiding en dat je waarschijnlijk de jongste van de klas zult zijn als je deeltijd gaat doen.

Dat vind ik zoiezo geen probleem, ik ga normaal ook om met ouderen ipv leeftijdsgenoten := Ik kan het altijd proberen denk ik. Nouks, wat krijg je precies bij grafisch ontwerp? Ik ben nml bang dat ik er niet creatief genoeg voor ben, maar ik wil geen stoffige studie meer doen netzoals nu. De enige richting die mij echt ligt wat ik weet is economie, maar daar wil ik niet verder in studeren. En fotograferen roept mijn ma al lange tijd dat ze dat mij wel ziet doen. Ze zat er zelfs over te denken mij aan te melden voor de fotoacademie, maar dat is niet te betalen jammergenoeg.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:50

Trouwens een oud klasgenootje van mij die is in het eerste jaar gestopt met een voltijdstudie op St joost omdat ze zich te jong voelde daar. Maar die gaat dit jaar weer terug. Ik weet alleen niet welke richting ze heeft gedaan en gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 11:53

Deeltijd Grafisch Ontwerp bestond uit op donderdagmiddag computerinstructie, donderdagavond theorie, en zaterdag praktijkdag (twee docenten per periode die beiden een opdracht geven waar je dan een week of 8 aan kunt werken). Op zaterdag vooral veel werkbesprekingen, op donderdagavond zaken als typografie, kunstgeschiedenis, filosofie, etc etc.