nu we het aan elkaar uit mogen leggen in de les haalt iedereen goede cijfers
(en de leraar maar zeggen dat het door hem komt...
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
StillAngel schreef:Heel lief van jullie mensen dat sommige aanbieden dat de PB box open staatHet gaat over trangels ofzoiets ik zal het exacte onderwerp nog wel even opzoeken. Gisteren had ik ouderavond en sprak ik met mijn ouders en mijn wiskundeleraar en van de wiskundeleraar moet ik nu iedere maandag om half 4 verplicht een uur aan me wiskunde zitten en dan gaat hij theater doen (met zo'n groep van school) en dan kan ik hem dus altijd nog vragen als ik iets niet weet. Als me cijfers omhoog gaan, hoef ik minder dan een uur te blijven, als me cijfers (nog verder) omlaag gaan, moet ik nog langer huiswerk maken. Best wel handige oplossing vind ik zelf.
![]()
Het gaat ook puur om het plannen, ik moet echt leren voor uit te denken.
Bedoel je niet tangens ofzo? 

: http://antiwiskundee.hyves.nl/ 

Zulke rare vragen, echt vreselijk..

(Spreekt iemand die wiskunde studeert..)
zo moet dat. Ook voorbeelden/uitwerkingen lezen en proberen te begrijpen van soortgelijke sommen werkt vaak goed.

highwaykind schreef:Ik vond wiskunde (A en B gedaan, VWO, maar B duidelijk leuker) eigenlijk altijd wel leuk (het probleem was voornamelijk dat ik de dag voor het proefwerk het hele hoofdstuk nog moest doen en dat nèt even iets te weinig tijd was vaak).
Heb toevallig vorige week een wiskunde e-book gedownload en ben in mijn vrije tijd lekker sommetjes aan het maken, vergelijkingen aan het oplossen, en hoeken aan het uitrekenen enzo, even kijken of ik het nog kan/weet
(kan 'm wel online zetten voor de liefhebbers - het is Basic Engineering Mathematics 4th edition door J Bird, begint erg makkelijk )
Dus, ook mijn inbox staat open voor een paar opdrachten.
Ik vind het wel leuk, daar niet van, maar heb op die toetsen zo vaak black-outs dat ik al misselijk word als ik aan zo'n toets dénk. En daarom is het dus zo'n ramp. Voor mij geldt: oefenen en zo goed mogelijk letten op ademhaling etc op de toets om niet te panieken. Volgende week toetsweek, ben benieuwd... Vorige toetsweek uren geleerd, hoofdstuk 3 x gemaakt om zeker te zijn dat het lukte, lukte ook, toets: stress en dus een 4,1. Dan ga je toch wel twijfelen of je achterlijk bent 
. Resultaat: iedereen had een nog lager cijfer (beste van de 2 telde) en dus van de 23 leerlingen maar 5 die voldoende stonden net voor het examen.
...het lag dus niet aan mij

Hanmar schreef:SOS CASTOA, als je dat onthoudt komt alles goed![]()
Nee hoor, maar ik ben ook geen wiskundefan. En dan doe ik nog wel Wiskunde B, don't ask me why
Een leraar die geen lesgeeft, alleen maar de uitwerkingen op het bord zet en voorin zit ''voor als je vragen hebt'' en als je iets niet snapt vraagt ''maar wat snap je dan niet?''. Ja, als ik dát nou kon uitleggen...

WiskyBokjes schreef:Hanmar schreef:SOS CASTOA, als je dat onthoudt komt alles goed![]()
Nee hoor, maar ik ben ook geen wiskundefan. En dan doe ik nog wel Wiskunde B, don't ask me why
Een leraar die geen lesgeeft, alleen maar de uitwerkingen op het bord zet en voorin zit ''voor als je vragen hebt'' en als je iets niet snapt vraagt ''maar wat snap je dan niet?''. Ja, als ik dát nou kon uitleggen...
Ja idd SosCasToa
Is wiskunde B moeilijker dan A?