I'm a Barbie girl, in a Army world (landmacht) :P

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AngelofLove

Re: I'm a Barbie girl, in a Army world (landmacht) :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 11:30

Ik denk dat veel (jonge) meiden zeggen dat ze bij de landmacht willen omdat je dan zoveel mannelijke collega's krijgt. Gewoon eigenlijk puur voor de aandacht dan.
Volgens mij krijg je als vrouwelijke militair sneller respect van je collega's als je laat zien dat je niet het zoveelste barbiepoppetje bent en niet zomaar 1,2,3 opgeeft als iets niet lukt. Je doorzettingsvermogen moet groot zijn en je moet niet bij de pakken neerzitten als het je de 1ste keer niet lukt maar gewoon blijven proberen om iets toch wel te laten slagen.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 12:11

nikita_benno schreef:
precies babbi lief maar veel mensen weten ook niet waar ze in terecht komen. ik ben met militairen opgegroeit en weet dus waar ik in terecht ben gekomen. ook ik vind dingen niet leuk. maar zoals de titel zegt barbie girl in a army world barbie`s horen niet bij defensie die horen in de make up salon of iets als je op bivak gaat 3 weken denk maar niet dat je elke keer een uur hebt om je haar en make up te doen soms kun je gewoon niet douchen je slaapt in het bos ook met deze kou.

daar weet ik alles van en pff lang leve de pil die je dan door kan slikken

AngelofLove ja je krijgt veel mannelijke collega's daardoor moet je ook nog je mondje bij hebben
en je moet nog extra je mannetje staan en idd wat jij zegt doorzettingsvermogen heb je zeker nodig

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 15:36

babbii_lief schreef:
nikita_benno schreef:
precies babbi lief maar veel mensen weten ook niet waar ze in terecht komen. ik ben met militairen opgegroeit en weet dus waar ik in terecht ben gekomen. ook ik vind dingen niet leuk. maar zoals de titel zegt barbie girl in a army world barbie`s horen niet bij defensie die horen in de make up salon of iets als je op bivak gaat 3 weken denk maar niet dat je elke keer een uur hebt om je haar en make up te doen soms kun je gewoon niet douchen je slaapt in het bos ook met deze kou.

daar weet ik alles van en pff lang leve de pil die je dan door kan slikken

AngelofLove ja je krijgt veel mannelijke collega's daardoor moet je ook nog je mondje bij hebben
en je moet nog extra je mannetje staan en idd wat jij zegt doorzettingsvermogen heb je zeker nodig

precies het gaat vaak om de aandacht. mij boeit dat totaal niet heb altijd al meer mannelijke vrienden gehad en vraag verder ook niet om aandacht.er zitten wel veel vrouwen bij waarvan ik denk jezus je gaat je toch niet opmaken voor een oefening maar goed das mijn mening haha
en doorzettings vermogen moet je gewoon hebben anders red je het niet

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 17:10

Ik heb in December mijn emmv afgerond (zelfde als AMO maar dan bij de marine). Geloof me voor barbie zijn heb je geen tijd. En op bivak al helemaal niet, als het even moet sta je midden in de nacht 3 kwartier op je kisten in je onderbroek en t-shirt buiten in de hozende regen en harde wind weg te kleumen. En verder is het afzien. Op bivak niet douchen en dat eten uit blik is al helemaal niet fatsoenlijk weg te krijgen en dan nog niet te beginnen over de ligakoeken met jam die je smorgens naar binnenmoet werken. Maar ook heb je een geweldige tijd natuurlijk. Ben nu bezig met onderofficiersopleiding en kan binnenkort met mijn baan beginnen.

Denk wel goed na, als verpleegkundige bij de Landmacht wordt je snel uitgezonden. Je krijgt daar ook écht alles voor je neus van gewonde militairen. Maar als het je 'leuk' lijkt moet je ervoor gaan. Al zou ik wel iets meer informatie gaan inwinnen als ik jou was. Je hoeft trouwens niet persé je opleiding als verpleegkundige in burgertijd te doen. Dit kun je ook ná de AMO bij de Landmacht volgen.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 11:53

Ben het met de rest eens maar spreek (gelukkig) niet uit ervaring. Wel ken ik een jongen die ook leuk naar het leger dacht te gaan. Hij is inmiddels twee keer uitgezonden en loopt nu bij de psychiater omdat hij de dingen die hij gezien heeft niet goed kan verwerken. En nu met posttraumatische stress rond loopt.

Volg je dromen maar oriënteer je wel goed zeker bij een baan als deze!

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 16:42

bedankt voor alle reacties.
Oke ik heb ´vet´ niet goed uitgedrukt..ik bedoel dat ik de landmacht leuker vind zegmaar omdat het niet zo gewoon is. Ik zou bijvoorbeeld niet verpleegster willen zijn in een ziekenhuis ofzo, omdat je dan steeds op dezelfde plek werkt zegmaar. Ik houd wel van wat meer afwisseling. Ik heb zeker wel doorzettingsvermogen.
vóór april moet ik al een keuze maken welke opleiding ik wil doen. Heel veel tijd is er dus niet om een keuze te maken. Dus ben nu ook druk bezig. 11 februari ga ik naar een open dag van de AMS in Weert. En ik ga ook zeker nog in Hilvursum naar een open dag.
Om van mensen afscheid te nemen is voor mij ook geen probleem.
Maar buiten dit beroep zou ik echt niet weten wat ik anders zou willen doen.

Ik hoop graag op meer reacties.
p.s. van die titel is niet serieus bedoeld ik hoop dat jullie dat ook wel snappen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 16:56

waarom moet je voor april al een keuze maken? Je mag nog niet eens daar beginnen op je 15de dus een beetje raar dat je dan al een keuze moet maken...

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-09 17:15

Ik weet niet waarom dat dan al moet. Ik ga toch eerst verpleegster opleiding doen, maar dan moet ik 100% zeker weten dat ik dit wil.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:20

Je kan trouwens ook nadenken over andere werkplekken dan een ziekenhuis he. Zo werkt mijn schoonmoeder bij de trombose dienst en gaat dus allerlei mensen af met de auto. Ook heel afwisselend :) En mijn schoonzusje die werkt op een gesloten afdeling in een psychiatrische inrichting als verpleegster, ook dat is afwisselend werk en zeker niet het standaard ziekenhuisbaantje.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:25

ik heb een broer die is nu een paar weken weer thuis van zijn missie in afghanistan.
hij gaat elke week op bezoek bij zijn beste maatje die aan het revalideren is van een bermbom.
dat is de realiteit !
het is moeilijk voor hem, maar als ik aan die tijd terug denk ...
ik heb vaak zat een huilende moeder aan de tel gehad want haar zoon, mijn broer zat in dat peleton ....
bah ik heb nog steeds kippevel !
hij heeft net een contract getekend voor twaalf jaar als verpleger in het leger,
tuurlijk het is een uitdaging en het verdiend leuk ( in nl zijnde niet, mijn mening )
maar denk ook aan de mensen in je omgeving.
je hebt echt die steun nodig als je dit wil doen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:47

Mijn broertje is nu terug van zijn missie in Uruzgan. Ik ben trots op hem, meer dan ooit. Ik ga hier uiteraard niet uitwijden over zijn persoonlijke ervaring, maar alsjeblieft, denk héél goed na of dit echt is wat je wil.

En denk ook aan je familie wil je ;). Wij vierden kerst en nieuwjaar hier in NL zonder hem.... En hij zat daar.

Als je er eenmaal 'in' zit heb je snel genoeg door of je erbij past of niet, degene die er geestelijk of lichamelijk niet helemaal voor willen gaan/kunnen gaan worden er snel tussen uit gesodemieterd. Dus ja, als je denkt dat het 'vet' is, gewoon doen! Je komt snel genoeg achter de realiteit... :)

_Patriesz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:57

Ik ben langzaam aan ook informatie aan het inwinnen over werken bij de landmacht. Mijn vader is ook militair en meerdere malen uitgezonden geweest.
Mag ik vragen aan de dames die in dienst zijn, is het nog mogelijk om een paard erbij te hebben of lukt dat echt niet?

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:02

@ _Patriesz: ik ben zelf geen militair maar heb wel veel info opgezocht omdat ik als vlieger bij de Luchtmacht wilde.
Als je door de weeks op de kazerne zit gaat het niet lukken denk ik, een paard erbij. Of iig niet geheel zelf, met vzster wel lijkt me!
Vriendin van me zit intern op een kazerne en heeft een eigen paard maar rijdt er zelf bijna nooit op, paard is ondertussen meer van de vzster dan van haar.

Als je niet (meer) intern zit lijkt het me nog zwaar maar is het beter te doen omdat je 's avonds thuis bent.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:15

Mijn buurjongen heeft dit ook gedaan, maar hij zit nu in de duikboot. Wat dus inhoud dat hij regelmatig een paar maanden op zee is. Een vriendin kan hij niet hebben. Een paard ernaast zou dus ook écht niet kunnen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:42

_Patriesz schreef:
Ik ben langzaam aan ook informatie aan het inwinnen over werken bij de landmacht. Mijn vader is ook militair en meerdere malen uitgezonden geweest.
Mag ik vragen aan de dames die in dienst zijn, is het nog mogelijk om een paard erbij te hebben of lukt dat echt niet?

paard erbij geheel zelf kan niet heb je de tijd niet voor.
met een verzorgster erbij wel maar of dat leuk is dat je je paard alleen in het weekend ziet weet ik niet

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:28

ElinevsElsja
z'n beslissing is niet die je snel moet beslissen dat is niet goed
je moet daar alle tyd voor nemen en weten waar je in stapt dus ga niet denken ik moet snel zijn dus

nikita_benno
ja idd belachelijk dat meiden zich opmaken voor de oefening
mij heeft die aandacht ook niet geeintreseert want ga ook haast alleen met jongens om maar er zitten echt hoertjes tussen die het hele peleton neuken

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:30

nikita_benno schreef:
_Patriesz schreef:

paard erbij geheel zelf kan niet heb je de tijd niet voor.
met een verzorgster erbij wel maar of dat leuk is dat je je paard alleen in het weekend ziet weet ik niet

idd of je moet je paard vlak bij de kazerne kunnen plaatsen maar dan als je op oefening en uitzending gaat is dat wel een probleem
en als je de week op de kazerne slaapt heb je in het weekend niet kan rijden en het betekent dat je je paard op vol pension neer moet zetten

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:51

Ook dat is voor mij één van de redenen om bij de natres te gaan, ik wil de tijd blijven houden voor mijn paardje en de rest van de paarden die ik rij :)

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 22:53

AngelofLove ja dat is dan wel een slimme keus van jou

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:03

babbii_lief schreef:
ElinevsElsja
je moet daar alle tyd voor nemen en weten waar je in stapt dus ga niet denken ik moet snel zijn dus

nikita_benno
mij heeft die aandacht ook niet geeintreseert want ga ook haast alleen met jongens om maar er zitten echt hoertjes tussen die het hele peleton fiets

haha ja precies.
babbii ag ja ben blij dat ik zelf normaal ben en geen make up pop af en toe make draag ik ook wel maar het is een wonder als je het bij mij ziet. ik krijg wel veel aandacht van de boys maar vraag er niet op en ben gewoon goed bevriend met hun

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:10

nikita_benno schreef:
babbii_lief schreef:
ElinevsElsja

nikita_benno
mij heeft die aandacht ook niet geeintreseert want ga ook haast alleen met jongens om maar er zitten echt hoertjes tussen die het hele peleton fiets

haha ja precies.
babbii ag ja ben blij dat ik zelf normaal ben en geen make up pop af en toe make draag ik ook wel maar het is een wonder als je het bij mij ziet. ik krijg wel veel aandacht van de boys maar vraag er niet op en ben gewoon goed bevriend met hun

dus dat maar je bent een van hun en niet het hoertje
ik was ook echt een van hun ze hielpen mij en ik hun deden nooit moeilijk
meisje kwam later bij werd het hoertje was zo erg
werd ongesteld op oefening mocht gaan douchen zij blij
nou ik liet mijn maatjes achter ik was zo boos ik zei weet je van het bestaan van de pil die slik je gewoon door als je op oefening gaat
is niet zo moeilijk deed ik ook
heb me wel kapot gelachen om zulke meisjes

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:19

ja precies ik kan daar zo slecht tegen. en daar heb je de pil voor. ik ben er ff mee gestopt maar ga er snel weer mee beginnen ik zoek het niet om elke 2 uur mn tampon te verwisselen in het bos ahah met al die mannen erbij

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 23:25

hahahah a idd maar ben wel benieuwd wat ts dent tegen te komen als ze in het leger gaat

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:48

babbii_lief schreef:
hahahah a idd maar ben wel benieuwd wat ts dent tegen te komen als ze in het leger gaat

waarschijnlijk niet de realiteit is niet banketstaaf bedoelt maar je tekend eigenlijk een beetje voor je eigen dood je weet nooit hoe je terug komt van uitzending en je kan zeggen mij overkomt niks dat zei welsey scholte ook even voor de udielijkheid dat is mijn beste vriend dood of levend dat maakt me niet uit maar hij is nooit meer terug gekomen. en heb daar vandaag een jaar laten precies nog steeds last van. maar daar denken mensen gewoon niet. ikheb in totaalo 5 geoie vrienden begraven waaronde mark weijd pas geleden nog. dus zo`n leuk en makkelijk leven is het niet

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 00:57

nikita_benno schreef:
babbii_lief schreef:

waarschijnlijk niet de realiteit is niet banketstaaf bedoelt maar je tekend eigenlijk een beetje voor je eigen dood je weet nooit hoe je terug komt van uitzending en je kan zeggen mij overkomt niks dat zei welsey scholte ook even voor de udielijkheid dat is mijn beste vriend dood of levend dat maakt me niet uit maar hij is nooit meer terug gekomen. en heb daar vandaag een jaar laten precies nog steeds last van. maar daar denken mensen gewoon niet. ikheb in totaalo 5 geoie vrienden begraven waaronde mark weijd pas geleden nog. dus zo`n leuk en makkelijk leven is het niet

mee dat is het zeker niet maar jij hebt het wel echt moeilijk gehad zeg