uitkering 22 jarige

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: uitkering 22 jarige

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:27

er word hier helemaal niet bot gereageerd.. heet zijn alleen niet de antwoorden die je graag had gewild.. Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:28

Als je echt in zo'n moeilijke periode zit is het enige alternatief je ouders heel lief aankijken. Misschien kun je de huishouding doen of wat karweitjes rond het huis opknappen? De kans dat je recht hebt op een uitkering is (mede doordat je thuis woont) heel erg klein en als het al lukt ben je verplicht om te solliciteren. Het klinkt misschien hard, maar je kunt kiezen tussen werken en bedelen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:29

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:32

juline schreef:
het is erg moeilijk om in breda een baan te vinden. thuis zorg moet je achteraf ook nog aan de belasting betalen dus blijft er ook niet veel meer over.

woon momenteel weer thuis dus dat scheelt al wel maar je blijft toch uitgaves hebben.

zodra ik de opleiding ga volgen krijg ik weer stufi maar dat duurt dus nog een poos en daar zullen toch ook de schoolkosten van betaald moeten worden.

het gaat meer om de tijd er tussen. dus van nu tot de opleiding dus augustus ofzo

en pri_lady ik weet niet of jij hard wordt van je eigen kapot werken voor een salarisje van 400 euro per maand? nee daar krijg ik alleen psychische klachten door. mijn leven is niet al te gemakkelijk geweest.

maar iedereen heel erg bedankt voor de reacties. ben nu al weer een stuk verder

400 euro, dan waren dan geen 40 uur. Zowel, dan toch maar de thuiszorg in, verdien je minimaal het dubbele mee met aftrek van wat er naar de belastingdienst gaat. Mocht je daar toch voor kiezen, kun je mij dit laten weten, kan ik voor je uitrekenen wat je apart moet zetten om de aanslag over dat jaar te betalen.

Van hard werken, krijg je geen psychische klachten door, wel door vervelende werksfeer, verkrachting, misbruik, relatie verslaafde, overlijden dierbaren, vluchten naar blijf van mijn lijf huis, nare dingen waar je kinderen mee opgezadeld worden en diagnose kanker, kortom als het leven niet zo makkelijk is. Maar ook ik krijg geen uitkering, pas in de terminale fase mag ik mijn handje ophouden.

Dus ja, schop onder je kont en werk zoeken, Breda is groot zat, veel uitzendburo's, dus morgen meteen beginnen met inschrijven en daarna niet achterover leunen maar steeds bellen voor werk, zodat iedere keer je naam boven komt.

Daarnaast hebben ze ook testen bij oa CWI en uitzendburo's om te zien wat je ligt. Daar zou je jouw studiekeuze op kunnen uitzoeken. Hoe meer papier, hoe beter betaald werk.

Je voornemen voor dit jaar: morgen begin ik aan MIJN toekomst!

Niks geen slotje, dit is niet om je te pesten maar een virtuele schop onder je kont te geven, je hebt nog een prachtig leven voor je maar dan moet je NU wel de juiste keuzes maken!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:33

Zal wel 400 in de week zijn geweest Clown

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 00:35

nee het voelt alsof er een stempel op mij wordt gedrukt dat ik niet wil werken of te veel eisen heb.

heb totaal geen eisen de einige eis die ik stel is dat het salaris meer is dan 5 euro per uur wat ik in de winkel zou kunnen krijgen.

fabriek is een goede oplossing hier ga ik voor informeren.

te duur leven doe ik niet. het enige dure is roken in mijn leven. geen dure hobby's heb geen eigen paard me verzorgpaard moet ik mee mindere omdat het gewoonweg niet te betalen is voor me. heb geen dure eisen aan kleding stappen doe ik niet.

die 400 voor 32 uur was toen ik 21 was en minimumloon van de detailhandel. en er werd flink gekort door de belasting ondanks loonheffing. hier krijg ik wel weer een deel van terug maar lang niet alles.

mijn ouders hebben het ookal niet erg breed doordat mijn moeder ongeneeslijk ziek is. en ik dus ook veel thuis toe.
dus ze helpen me wel met de kleine dingen maar bijv telefoonkosten, zorgverzekering zullen ook betaald moeten worden

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:37

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:37

Zoals gezegd, informeer eens bij een uitzendbureau. Over het algemeeen is er wel productie of magazijnwerk oid te vinden. En als je dat dan niet leuk vind kun je ondertussen verder kijken naar iets anders, Maar dan héb je tenminste wat. Zo heb ik het ook altijd gedaan. Succes!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 00:38

daar sta ik al op ingeschreven limamambo.

de meeste uitzendbureau's kennen mijn naam en hebben mijn nummer.

maar ga morgen nog eens bellen voor inderdaad productiewerk

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:40

ja gewoon alles aanpakken wat je pakken kan.. je eissenpakket ff aanpassen bij uitzendbureaus en dan lukt het vast wel

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:42

Het is dus niet voor de periode dat je straks op school zit maar om nu te overbruggen? Dan kan je toch gewoon werken?
Waarom zouden ze je dan een uitkering geven?

Productiewerk kan inderdaad iedereen doen maar ik kwam na 2 dagen gillend thuis. Dat nooit meer voor mij.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:45

ik vind je nogal onverschillig overkomen. het lijkt er op of je met je handje op wil gaan zitten wachten op geld.
als je werk wil kun je het krijgen. uitzend bureaus hebben je nummer misschien wel maar als jij werk wil moet je minimaal 1 of liever zelfs 2 keer per week bij ze langs gaan. ze doen anders niks voor je. loop de stad door en kijk op de winke ruiten. kijk op internet bij vacature sites enzo. er is genoeg te doen. als jij 8 uur per dag met sollliciteren bezig bent heb je binnen een week werk en hoef je dus geen uitkering aan te vragen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 00:46

ja morgen weer een dag inderdaad en maar eens kijken wat er nog op me pad komt.
het is alleen verdomde moeilijk en je wordt er erg moedeloos van om steeds maar weer jezelf de kracht te geven om op gesprek te gaan je beste beentje voor te zetten en dan een nee te krijgen of iets heel anders dan waar je voor gesolliciteerd hebt.

zoals een avond vulploeg en dan om 6 uur s ochtens moeten beginnen. ben gewoon totaal geen ochtend mens of het nou moet of niet het lukt me gewoon echt niet maar kan er beter tegen om 6 uur s ochtens klaar te zijn met werken dan om die tijd te moeten beginnen voor 3 uur werken. nee dan zoek ik liever even verder. na het uiteraard een tijdje geprobeerd te hebben maar was geen succesverhaal

suuzepuus nogmaals ik ben niet onverschillig. maar ja je staat niet in mijn schoenen maakt mijn leven niet mee en kan niet oordelen over wat en hoe ik me voel.

ik weet wat hard werken is dus schillder me niet zo af

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:50

suuzepuus schreef:
ik vind je nogal onverschillig overkomen. het lijkt er op of je met je handje op wil gaan zitten wachten op geld.
als je werk wil kun je het krijgen. uitzend bureaus hebben je nummer misschien wel maar als jij werk wil moet je minimaal 1 of liever zelfs 2 keer per week bij ze langs gaan. ze doen anders niks voor je. loop de stad door en kijk op de winke ruiten. kijk op internet bij vacature sites enzo. er is genoeg te doen. als jij 8 uur per dag met sollliciteren bezig bent heb je binnen een week werk en hoef je dus geen uitkering aan te vragen.

Mee eens.

Je bent maar 3 jaar ouder dan ik, woont thuis en ohoeft dus geen huur en eten te betalen. Waar besteed jij dan in godsnaam dan al je geld aan uit? Zorgverzekering en telefoonkosten zullen niet meer dan €200 per maand kosten, dat is makkelijk bij elkaar te verdienen. Ikzelf woon op kamers, ik werk via een uitzendbureau (zo'n 25 uur per week), moet de huur en mijn eigen eten betalen en ik heb nog geld zat over voor leuke dingen.
Ik snap niet dat je dan denkt over een uitkering, eerlijk gezegd vind ik dat je er wel heel makkelijk over doet. Er zijn genoeg mogelijkheden en jij zit niet in een speciale situatie oid.
Get your lazy ass off that chair and go find a job! (niet banketstaaf bedoeld)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:51

Dan weet ik niet in welke winkel jij werkte, ik ben 24 en ik verdien drie keer zoveel. Ik werkte tot vorig jaar september in de supermarkt, kreeg een andere baan en werd daardoor ook op straat gezet. Kreeg geen uitkering. ik verdien nu mijn geld met bliepen. Desnoods ga je ook bliepen. het verdient helemaal niet zo slecht. voor die paar maanden moet het wel te doen zijn. gewoon werken met je bips

PoelieWoelie

juline schreef:
ja morgen weer een dag inderdaad en maar eens kijken wat er nog op me pad komt.
het is alleen verdomde moeilijk en je wordt er erg moedeloos van om steeds maar weer jezelf de kracht te geven om op gesprek te gaan je beste beentje voor te zetten en dan een nee te krijgen of iets heel anders dan waar je voor gesolliciteerd hebt.

zoals een avond vulploeg en dan om 6 uur s ochtens moeten beginnen. ben gewoon totaal geen ochtend mens of het nou moet of niet het lukt me gewoon echt niet maar kan er beter tegen om 6 uur s ochtens klaar te zijn met werken dan om die tijd te moeten beginnen voor 3 uur werken. nee dan zoek ik liever even verder. na het uiteraard een tijdje geprobeerd te hebben maar was geen succesverhaal

suuzepuus nogmaals ik ben niet onverschillig. maar ja je staat niet in mijn schoenen maakt mijn leven niet mee en kan niet oordelen over wat en hoe ik me voel.

ik weet wat hard werken is dus schillder me niet zo af

So what? Werk is afzien, accepteren! En je moet geen uitkering aan willen vragen omdat je geen zin hebt om sochtends te werken.. Verward

Limanade

je kan je wel blijven schuilen achter je verleden maar iedereen heeft een verleden.. de een iets minder leuk dan de ander..

toen ik werk nodig had heb ik me netjes aangekleed en ben zomaar een aantal winkels binnen gelopen.. en in 2 van de 3 had ik zo aan het werk gekunt..
een beetje lef en een snelle babbel en je bent zo binnen hoor

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:52

ik schrijf het alleen maar hoe het op mij overkomt. en dat lees ik in je vorige berichtje weer. ik sta idd niet in jouw schoenen en ken je niet maar het lijkt alsof je geen moeite wil doen en je maar wacht tot iemand je een baan aan komt bieden.
_hoeveel uitzend bureaus sta je ingeschreven
-sta je al bij het arbeidsbureau ingeschreven
- staat je cv op monsterboard.nl
-heb je alle kranten en sites uitgeplozen
-ben je de winkel straat al doorgelopen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 00:55

ja als je zoveel wensen hebt dan vind je idd nooit geen baan. Zorg maar dat je een ochtendmens word en alles went zeggen ze. Ik heb ooit 1 maand in de ww gezeten en ik kan je zeggen dat is geen pretje en een hoop geregel. Gelukkig had ik snel een baan want ik zou geen half jaar in de ww willen zitten

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:04

LauraMc schreef:
suuzepuus schreef:

Mee eens.

Je bent maar 3 jaar ouder dan ik, woont thuis en ohoeft dus geen huur en eten te betalen. Waar besteed jij dan in godsnaam dan al je geld aan uit? Zorgverzekering en telefoonkosten zullen niet meer dan €200 per maand kosten, dat is makkelijk bij elkaar te verdienen. Ikzelf woon op kamers, ik werk via een uitzendbureau (zo'n 25 uur per week), moet de huur en mijn eigen eten betalen en ik heb nog geld zat over voor leuke dingen.
Ik snap niet dat je dan denkt over een uitkering, eerlijk gezegd vind ik dat je er wel heel makkelijk over doet. Er zijn genoeg mogelijkheden en jij zit niet in een speciale situatie oid.
Get your lazy ass off that chair and go find a job! (niet banketstaaf bedoeld)

Met 400 euro,zorgtoeslag van 58 euro, kom je toch een heel eind als je thuis woont?
Ga maar vast nadenken hoe je het straks gaat doen als je uit huis bent, dan is het niet meer zo riant....

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:05

ik vind wel dat Ts wat bijdraait. Ze wilde de opties afwegen. Dat is nu gelukt.
Ik wens je succes, je hebt wel gelijk, geluid doen is freelance en startkapitaal nodig... Veel.
Maar als ik dan zie dat iedere keer als ik met mijn band optreed de geluidsman 6 keer zoveel verdient als wij doen.... Maar die heeft eigen spullen natuurlijk. Dat is geen reeele optie nu denk ik.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:10

Pff, ik wil ook wel een uitkering en zo velen met mij waarschijnlijk maar zo werkt het niet. en bovendien ben je gezond en kan je dus makkelijk werken, en psychische klachten ervan krijgen?? lijkt me erg sterk.

In ieder geval zou k zeggen ga naar JMW Breda (=horecauitzendbureau) is er gezellig en je hoeft niet eens op sollicitatie je zegt gewoon dat je wilt komen werken en je kan komen werken dus...

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 01:12

mensen luister nou eens ik heb geen wensen alleen een redelijk salaris ik hoef ik 2000 in de maand te verdienen maar zou het wel fijn vinden om mijn schulden van ruim 5000 af te betalen en eens met me rijbewijs te beginnen wat ook weer meer baanperspectief geeft. ik zou ook wel weer eens op me eigen benen willen kunnen staan en iets kunnen gaan huren.

ik sta bij alle nuttige uitzendbureaus ingeschreven dus niet de vele techniekuitzendbureaus hier die alleen mensen vragen als vrachtwagenchauffeur of schilders bijv. van bijv startpeople krijg ik regelmatig belletjes en dan kom je daar en is je contactpersoon er niet terwijl je een afspraak hebt. dit gebeurd bij vele in mijn kennessenkring.

eens in de zoveel tijd werk ik in de catering maar door de "kredietcrisis" zijn er veel vaste klanten afgehaakt en is er nog erg weinig werk via dit uitzendbureau.

ik ben er echt wel dagelijks mee bezig om alle vacatures langs te gaan. en tja sorry dat ik geen zin heb om voor 5 euro in de winkel te gaan staan. mag ik een klein beetje leuk werk hebben? wat vol te houden is?
ik sta bij het cwi ingeschreven via werk.nl

en ninja2 niet alles went en tja heb jij geen bepaalde eisen in je leven of bepaalde gewoontes of gevoelens?

ik schuil me totaal niet achter mijn verleden. iedereen heeft een verleden en vele nog erger dan ik. maar het betekent niet dat het allemaal maar makkelijk is.

ik heb dit topic geopend met de vraag w.b.t uitkering en omdat ik vandaag ff geestelijk vastliep na de afwijzing in het restaurant.

nu hoeven jullie me niet verder af te schilderen als een luie muts die maar op der kont blijft zitten en denken dat iemand mij ineens opbeldt met een droombaan. nee ik doe er echt me stinkende best voor om een baan te vinden en dit kunnen jullie niet beoordelen.

maar alsnog bedankt voor de adviezen en tips

juline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-09 01:14

rakni bedankt voor je reactie.

tot nu toe verdienen bij mij de bands meer dan ik haha maar gelukkig hoe ik dat in stand door af en toe zelf op het podium te gaan staan maar ja zoals je wel zult weten is dit voor beginnende bands geen vetpot en ben je bij wijze al kwijt aan de drankjes en een eventuele taxi of benzinekosten

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 01:14

Ik ben 19, en zit thuis met een uitkering. Nouja, ondertussen heb ik de bijstand. Ben in Mei werkeloos geraakt, en heb zonder problemen via CWI een uiterking gehad. Voor een steuntje in de rug.
Nouja, ik heb wat problemen, 'opstart' problemen met werken, heb veel moeten l.ullen als brugman, maar eigenlijk ook weinig gezeik erover gehad. Maar heb dan ook altijd mijn papieren bij me, met mijn aantekeningen erop Haha!