Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
juline schreef:32 uur voor 400
juline schreef:het is erg moeilijk om in breda een baan te vinden. thuis zorg moet je achteraf ook nog aan de belasting betalen dus blijft er ook niet veel meer over.
woon momenteel weer thuis dus dat scheelt al wel maar je blijft toch uitgaves hebben.
zodra ik de opleiding ga volgen krijg ik weer stufi maar dat duurt dus nog een poos en daar zullen toch ook de schoolkosten van betaald moeten worden.
het gaat meer om de tijd er tussen. dus van nu tot de opleiding dus augustus ofzo
en pri_lady ik weet niet of jij hard wordt van je eigen kapot werken voor een salarisje van 400 euro per maand? nee daar krijg ik alleen psychische klachten door. mijn leven is niet al te gemakkelijk geweest.
maar iedereen heel erg bedankt voor de reacties. ben nu al weer een stuk verder
suuzepuus schreef:ik vind je nogal onverschillig overkomen. het lijkt er op of je met je handje op wil gaan zitten wachten op geld.
als je werk wil kun je het krijgen. uitzend bureaus hebben je nummer misschien wel maar als jij werk wil moet je minimaal 1 of liever zelfs 2 keer per week bij ze langs gaan. ze doen anders niks voor je. loop de stad door en kijk op de winke ruiten. kijk op internet bij vacature sites enzo. er is genoeg te doen. als jij 8 uur per dag met sollliciteren bezig bent heb je binnen een week werk en hoef je dus geen uitkering aan te vragen.
juline schreef:ja morgen weer een dag inderdaad en maar eens kijken wat er nog op me pad komt.
het is alleen verdomde moeilijk en je wordt er erg moedeloos van om steeds maar weer jezelf de kracht te geven om op gesprek te gaan je beste beentje voor te zetten en dan een nee te krijgen of iets heel anders dan waar je voor gesolliciteerd hebt.
zoals een avond vulploeg en dan om 6 uur s ochtens moeten beginnen. ben gewoon totaal geen ochtend mens of het nou moet of niet het lukt me gewoon echt niet maar kan er beter tegen om 6 uur s ochtens klaar te zijn met werken dan om die tijd te moeten beginnen voor 3 uur werken. nee dan zoek ik liever even verder. na het uiteraard een tijdje geprobeerd te hebben maar was geen succesverhaal
suuzepuus nogmaals ik ben niet onverschillig. maar ja je staat niet in mijn schoenen maakt mijn leven niet mee en kan niet oordelen over wat en hoe ik me voel.
ik weet wat hard werken is dus schillder me niet zo af
LauraMc schreef:suuzepuus schreef:ik vind je nogal onverschillig overkomen. het lijkt er op of je met je handje op wil gaan zitten wachten op geld.
als je werk wil kun je het krijgen. uitzend bureaus hebben je nummer misschien wel maar als jij werk wil moet je minimaal 1 of liever zelfs 2 keer per week bij ze langs gaan. ze doen anders niks voor je. loop de stad door en kijk op de winke ruiten. kijk op internet bij vacature sites enzo. er is genoeg te doen. als jij 8 uur per dag met sollliciteren bezig bent heb je binnen een week werk en hoef je dus geen uitkering aan te vragen.
Mee eens.
Je bent maar 3 jaar ouder dan ik, woont thuis en ohoeft dus geen huur en eten te betalen. Waar besteed jij dan in godsnaam dan al je geld aan uit? Zorgverzekering en telefoonkosten zullen niet meer dan €200 per maand kosten, dat is makkelijk bij elkaar te verdienen. Ikzelf woon op kamers, ik werk via een uitzendbureau (zo'n 25 uur per week), moet de huur en mijn eigen eten betalen en ik heb nog geld zat over voor leuke dingen.
Ik snap niet dat je dan denkt over een uitkering, eerlijk gezegd vind ik dat je er wel heel makkelijk over doet. Er zijn genoeg mogelijkheden en jij zit niet in een speciale situatie oid.
Get your lazy ass off that chair and go find a job! (niet banketstaaf bedoeld)