Paard ziek, wel of niet gaan werken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lougino

Re: Paard ziek, wel of niet gaan werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:08

Sorry ik vergeet helemaal te zeggen ; veel sterkte met je ouwetje, hopelijk knapt tie nog op!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:10

Allereerst, sterkte met je paard, ik hoop dat hij er bovenop komt! Fijn dat je werk niet moeilijk doet.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:22

Iedereen bedankt voor de lieve berichten.

@ nicole.
Ik probeer mezelf ook altijd heel flexibel op te stellen naar mijn baas toe en ik denk ook dat ik hierom zonder probleem thuis kan blijven voor mijn paard.
Heb de afgelopen maanden meer dan 40 uur per week gewerkt terwijl ik maar 32 uur op papier sta (zit zelfs een week van 69 uu bij) dus tis ook niet dat ik niet bereid ben iets te doen voor mijn werk.
Net weer contact gehad met de DA, hij komt Laly binnen een uur een pijnstiller geven en dan is het maar weer afwachten.
goede nieuws is wel dat ik hem net betrapte op het snoepen van een paar strootjes.
Mijn moeder is nu slobber aan het halen en ik hoop dat hij hier een beetje van wil eten zodat hij zichzelf warm kan houden want hij begint het nu toch wel wat koud te krijgen.

Op aanraden van de vrouw van de DA zijn buikje net ook lekker gemasseerd en ik kreeg gelijk een hoop commetaar van zijn darmen te horen aan de linkerzijde, rechts hoor ik helemaal niets.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:23

Ik begreep dat ie op het land staat?
En niet op stal toch?
Kan ie niet tijdelijk een warme deken krijgen o.i.d.?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 13:29

Ik heb hier een ideale sytuatie.
Heb 3 ha grasland met een loopstal en daaraan een container stal met een eigen uitloopje.
Normaal gesproken loopt hij gewoon in de groep maar heb hem nu bij de container en uitloop staan.

Dekens heb ik hier niet bij de buitenpaarden maar mijn heb mijn moeder net naar stal gestuurt om een newzeeland deken op te halen.
Ga eerst wel even overleggen met de DA of het een goed idee is, beestje heeft geloof ik voor het laatst een deken gezien toen hij 15 jaar was (tis toch alweer 16 jaar geleden) en wil hem niet extra stress geven.
Laatst bijgewerkt door Zahlina op 08-01-09 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:36

Sterkte met je paardje.

Heeft hij wel een deken op? Als hij niet eet moet hij toch ergens anders zijn warmte vandaan halen.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:45

Daarom is haar moeder slobber halen zodat ie wat warms naar binnen krijgt. Lachen

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:52

Dat snap ik, maar het was toch nog niet zeker of hij wel wil eten? Dan kan een (extra) deken ook iets helpen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:55

Toen mijn pony ziek werd op zondagmiddag stond ie s'avonds in de kliniek.

Heb mijn baas dezelfde dag sms gestuurd dat ie waarschijnlijk afgemaakt moest worden ma.
Dit was niet zo dus ben ik 2 dagen thuis gebleven we hebben me ziek gemeld omdat ik dus ook ziek was van verdriet

Vervolgens bleef ie 2 weken in de kliniek (extreme koliek waarvan de dunne darm van 4mm naar 8 cm was gegaan)

Na die 2 dagen ging ik weer werken maar mocht onder werktijd in baas zijn tijd naar de kliniek.
Ik zorgde wel dat ik ong 1.5 weg bleef daardoor kon ik maar half uurtje bij hem zijn.

Met baas had ik verder afgesproken dat ik bij drukte langer zou door werken gelukkig is dat niet gebeurd

dus mijn baas was heel begripvol Ja

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 13:56

Zahlina schreef:
Iedereen bedankt voor de lieve berichten.
goede nieuws is wel dat ik hem net betrapte op het snoepen van een paar strootjes.
Mijn moeder is nu slobber aan het halen en ik hoop dat hij hier een beetje van wil eten zodat hij zichzelf warm kan houden want hij begint het nu toch wel wat koud te krijgen.

Ten eerste ben ik blij dat je baas begrip heeft voor de situatie en ik hoop dat je oudje opknapt!
Heeft 'ie veel stro tot z'n beschikking? T lijkt me namelijk niet zo goed in zijn geval om veel stro te eten..
Ben benieuwd wat de d.a. zo te zeggen heeft.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:02

ik werk in het onderwijs. Mijn paard is een keer heel erg ziek geworden. Naar utrecht met totaal nog geen duidelijke diagnose. Hij ging in de avond naar utrecht. De dag erna heb ik vrij genomen/ me ziek gemeld. Ik belde hysterisch huilend naar mijn werk, ik was echt de weg kwijt. Tja, zo kan ik toch ook niet voor de klas staan dus ze zeiden dat ik maar niet moest komen die dag.
De rest van de ziektetijd (heeft 2 maanden geduurd) ben ik wel gaan werken, geen dag ziek geweest.
Als ik niet ga werken krijg ik toch betaald, had ik onbetaald verlof kunnen krijgen dan had ik dat toen wel gedaan. Dat is toch weer anders vind ik.
Ik hoop dat alles snel beter gaat met jouw paard!

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:03

Lees net de hele Topic

Eerst en vooral sterkte met je paardje, duim dat ie snel weer beter wordt.
fijn dat je baas ook meeleeft en je vrij geeft, nou ja zoniet ook jammer paard gaat voor.

Ben benieuwd wat de da zegt, lauw warm bier kan ook eens helpen tegen krampen en verstopping,
Kofie met zwarte thee..

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 14:12

Oei dat klinkt niet best wanneer nu nog steeds koliek heeft. Wanneer je ziek bent heb je het toch sneller koud dus ik zou proberen zoveel mogelijk dekens hem lekker warm te krijgen. Deed dat vroeger ook nooit bij koliek tot dat een dierenarts mij daar eens op wees. Nu standaard bij koliek worden ze lekker dik ingepakt. Hoop dat er snel verbetering komt en dat ie het red.

ik duim.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 15:10

Zo de Da is net geweest en geloof dat ik vandaag niet meer naar het werk ga.
Laly heeft net weer een pijnstiller gekregen, zijn toestand was niet verandert na gisteren dus dat is eigenlijk niet zo goed.
Heb met de DA afgesproken dat we om 18:00 uur weer contact hebben en gaan dan weer in overleg.

Tja stro is eigenlijk niet heel erg goed maar stilstand is voor een paard op deze leeftijd helemaal verkeerd dus alles wat hij naar binnen snoept is weer iets.
Daarnaast ga ik hem elk uur een warme hap slobber aanbieden en een flinke scheut zonnebloem olie.
Ondertussen heeft hij ook een dekentje gekregen.

Waar ik nu vooral op moet letten is zijn geestelijke gesteltheid, hij moet attent en een beetje fit blijven.

Heel eerlijk zie ik het allemaal een beetje zwaar in, ik wil hem absoluut nog wel de kans geven maar ergens diep in mijn hart ben ik me aan het voorbereiden op een afscheid.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:15

Sterkte met je paard.
Ik heb ook een keer zo iets gehad en gevraagt aan mijn afdelingsleider of ik vrij kon krijgen,
Helaas kon dat niet en toen heb ik haar voor de keus gesteld:Of je geeft me vrij of ik meld me ziek Haha!
Toen kon ik wel vrijkrijgen.
Een dag erna bood me baas haar excuus aan omdat ze zich niet kon voostellen wat een paard voor iemand kan betekenen. Ze zei er nog achteraan: Ik ben niet zo gek op dieren Clown

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:52

pfff wat een rot situatie, ik wens je veel sterkte met je paard.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 15:56

Fijn dat de DA is geweest.
Wat zei hij er zelf van? Wat waren zijn vooruitzichten?
Ik hoop echt voor je dat ie opknapt...

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:21

Tja veel kon de DA eigenlijk niet zeggen behalve het feit dat hij nog steeds niet heel erg koliekerig aandoet in de zin van schoppen, rollen maar verder blijft hij op zijn darmen vastzitten en ook nog steeds een hoop gasvormingen.

Gisteren zijn mijn DA al dat dit waarschijnlijk het begin van het einde zou zijn, Laly is de afgelopen 10 jaar nooit ziek geweest en dit kon weleens een hele zware dobber worden voor hem.
Maar zolang hij is zoals hij nu is is de sytuatie ook weer niet levensgevaarlijk.
Dus wacht ik nu gewoon tot 18:00 uur en ga dan weer in overleg.

Werk begon het geloof ik toch iets minder te vinden maar ik heb me voorgenomen om er vandaag toch te zijn voor Laly.
Voor het zelfde geldt is het de laatste dag dat hij er is en dan heb ik hem toch lekker zelf kunnen vertroetelen en verwennen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:35

Zahlina heeft de da opgevoeld deze fout maakte mijn da als ze dat eerder hadden gedaan was mijn pony veel leed bespaart.

Zelf kan ik mezelf niks verwijten omdat ik de pony al 15 jaar had en hij was nog nooit ziek geweest.

Prince gaf de verkeerde symptomen af waardoor de reguliere da beetje apart deed.

Mijn advies is toch echter ga naar Utrecht laat je door verwijzen

Prince was toen al 25 en had 12% overlevingskans en naast hem stond er eentje van 30 (ook geredt)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 16:42

Tita ik vind je advies heel erg goed maar ik hoop dat je je ook kan voorstellen dat ik met een paard van 31 jaar niet meer naar de kliniek toe ga.
Naast de stress die ik hem hiermee geef vind ik het ook niet meer eerlijk naar hem toe om hem compleet binnenste buiten te keren en ook nog eens uit zijn bestaande situatie te halen waarin hij de laatste 10 jaar in vertoeft.
Bij een jonger paard ga ik ook helemaal met je mee maar om Laly nu op de trailer te zetten even dik 2 uur te gaan reizen en hem dan alleen achter te laten bij allemaal studenten die er graag iets van leren kan ik echt niet.

Ik heb ook de afspraak met mijn ouders dat de enige manier dat hij ons land verlaat is dat hij door de rendac wordt opgehaalt.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 16:43

Jij moet doen waar je je goed bij voelt jij weet wel wat het beste is.

Ik zelf ben wel met eentje van 25 jaar in midden van de nacht naar de kliniek gegaan en daar ben ik blij om, omdat anders de dunne darm was geknapt.

sterkte

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 18:57

ben benieuwd wat er zo besloten word.
Hoop het beste!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:09

Ik hoop dat hij het redt, veel sterkte toegewenst.

Ook ik zou het paard voor laten gaan, en het werk zeggen dat je niet meer komt, gelukkig is dat mogelijk op mijn werk, voor als er wat is met mijn paard, en woon er ook niet echt ver van, en mag altijd mobiel gebruiken onder het werk, dus dat is echt supersuperdesuper, blijf je goed op de hoogte enzo, en dat vind ik erg fijn.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:13

wat een toestand zeg..

hoop dat je oude paardje lekker opknapt en dat je nog lang van hem kunt genieten..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 19:50

Zahlina schreef:
Tita ik vind je advies heel erg goed maar ik hoop dat je je ook kan voorstellen dat ik met een paard van 31 jaar niet meer naar de kliniek toe ga.
Naast de stress die ik hem hiermee geef vind ik het ook niet meer eerlijk naar hem toe om hem compleet binnenste buiten te keren en ook nog eens uit zijn bestaande situatie te halen waarin hij de laatste 10 jaar in vertoeft.
Bij een jonger paard ga ik ook helemaal met je mee maar om Laly nu op de trailer te zetten even dik 2 uur te gaan reizen en hem dan alleen achter te laten bij allemaal studenten die er graag iets van leren kan ik echt niet.

Ik heb ook de afspraak met mijn ouders dat de enige manier dat hij ons land verlaat is dat hij door de rendac wordt opgehaalt.

ik geef je helemaal gelijk.... niet gaan zeulen met z'on ziek oud dier
ik hoop natuurlijk dat hij opknapt...maar ik denk dat een paard van 31 een operatie niet overleefd...