Intensieve en extensieve -veehouderij

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kies je voor bioindustrie of voor biologische industrie?

Poll eindigt op

A: Biologische industrie
14 (51%)
B: Bio-industrie
9 (33%)
C: Anders.. namelijk
4 (14%)

Totaal aantal stemmen: 27

Karin1984

Re: Intensieve en extensieve -veehouderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:37

Intensieve veehouderij hoeft niet altijd bioindustrie te zijn. Dat is een te snelle conclusie. Mijn ouders hebben ook een intensieve veehouderij en dat is dus absoluut geen bioindustrie!

Om een enigzins eerlijke stemming te krijgen zou ik je mening niet in de stellingen door laten klinken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:46

intensief en extensieve veehouderij heeft niks te maken met al dan niet biologisch.

Daarbij biologische veehouderij wil niet zeggen dat de dieren het beter hebben. Bioindustrie wil niet zeggen dat de dieren het slechter hebben. Kom jij uit een stad ofzo? Ben je ooit wel eens op een (al dan niet biologische) boerderij geweest Sigaar

Je moet je wel eerst in je onderwerp verdiepen voor je met je pws begint. Het is al helemaal niet de bedoeling je eigen mening te verwerken in een pws. En een enquete moet je zo opstellen dat je eigen mening nergens te zien is.

En verder eet ik geen vlees omdat ik het niet lekker vindt. Behalve kip. Maar dat haal ik gewoon bij de mcdonalds in de vorm van een mcchicken Tong uitsteken

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 14:56

Extensief en biologisch zijn niet hetzelfde, terwijl intensief en biologisch wel weer kan. Ja toch? Als je op weinig hectares véél productie hebt ben je intensief. Weinig productie/hectare betekent dan weer extensief.

In t geval van koeien: laatst was ik op een bedrijf die had 10.000/koe op iets van 80 hectare. Ander bedrijf had 10.000 kg/koe op 20 hectare. Dat laatste bedrijf was véél intensiever. En om nou te zeggen dat de dieren het zoveel slechter hadden. Nee.

En ik geloof dat zelfs bij extensieve veehouderij kans op ziekteverspreiding groter is...

Denk gewoon nog ff goed na over je poll en reageer netjes op de suggesties. Niet dat ik het beter denk te weten, maar hoe je met die reactie van een van de eersten omging... .

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:24

Gezien de reacties in dit topic is de vraagstelling onvoldoende om er een goed verlopende poll uit te krijgen. Dat maatk dit topic zinloos; hier dus een slotje.