Eigen bedrijfje -> wie regelt zijn eigen belastingzooi?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

iefke

Re: Eigen bedrijfje -> wie regelt zijn eigen belastingzooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:19

LZP -> STW

plurkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:33

KiWiKo heeft gelijk, een goede boekhouder levert zijn geld op. Het klinkt alleen alsof jij geen goede hebt getroffen. Want volgens mij loop jij echt aftrekposten mis, als hij zegt er geeneen te kunnen verzinnen. Ik denk bijvoorbeeld aan de kleine ondernemersregeling voor de BTW, km-aftrek voor gebruik privé-auto, etc.

Skibberdeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 17:55

Schoenmaker, blijf bij je leest ...

Een goede boekhouder/accountant verdient zich dubbel en dik terug hoor! Zij zijn dagelijks bezig met soortgelijke dingen, en kennen dus ook de wettelijke achterpoortjes...
Ik moet wel zeggen, ik ben mss wat bevooroordeelt, mijn vader heeft zelf een boekhoudbedrijf, maar daar zie ik het ook hoor.
Ik denk dat je mss eens op zoek moet gaan naar iemand die wel een persoonlijke aanpak erop na houdt, geeft door de band een positievere samenwerking (zowel financieel als in het algemeen).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 21:19

Mijn vader heeft al die jaren dat hij een bedrijf (bv) heeft/had een boekhouder/accountant gehad waar hij gewoon alle troep naar toe stuurde. Wel netjes geordend in mappen, zodat ze er weinig werk aan hadden. Daar betaalde hij dan zo'n 300 euro per jaar voor, dus dat is het dubbel en dwars waard. En dan heb ik het dus niet over een klein hobbymatig bedrijfje, dus waarom het bij jou zoveel meer moet kosten is mij een raadsel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 22:50

Ik heb inmiddels de oude boekhouder laten weten dat hij vanaf 2009 mijn belastingen niet meer hoeft te verzorgen Lachen
Ik heb ook inmiddels een ander bedrijfje gemaild (pfoe, niet makkelijk trouwens, er was er maar ééntje in de hele regio waarvan ik een mailadres kon vinden, en ik vind dat zo veel fijner dan via de telefoon!), een mevrouw die sinds twee jaar een klein administratiekantoor heeft en me graag verder wil helpen. Klinkt allemaal prima. 35 euro per uur, en geen rekening als ik een maand vakantie heb gehad, dat zal me een verschil zijn na een jaar!
Voor die paar tientjes per maand ga ik het niet eens zelf proberen Haha!
Ik ga volgende week eens langs bij dat kantoortje, en dan denk ik dat alles opgelost is!