Het is en blijft een moeilijke keuze en het is jammer dat er niet veel meer aandacht aan wordt besteed..
Ik wens je heel veel succes bij je keuze..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Kirstjuhh schreef:dit is waar ja, maar denk dat je opzich met vakantie werk ook een heel eind kwa ervaring op doet.
Wat is volgends jullie een ''betere'' kant kwa school, het les geven, of het handelen en inrijden van paarden.
Deze dingen samen met de fokkerij lijken mij heel leuk.
Jordy_ schreef:Kirstjuhh schreef:dit is waar ja, maar denk dat je opzich met vakantie werk ook een heel eind kwa ervaring op doet.
Wat is volgends jullie een ''betere'' kant kwa school, het les geven, of het handelen en inrijden van paarden.
Deze dingen samen met de fokkerij lijken mij heel leuk.
Wat ik leuk vind is de handel en africhting. Maar het nadeel ervan is als je dit voor jezelf gaat doen, dan heb je geen vast inkomen. Want de ene maand worden er meer als 5 paarden verkocht en de andere maand geen een. Als je een beetje vastigheid qua geld wil hebben zou ik lessen erbij gaan geven en iets van een pension stalling.
en XNOUSS die zit in haar laatste jaar
) Een pensionstal lijkt me ook erg leuk, maar ik ben altijd iemand die het luxe wilt.. dus dan zou je denk ik eerst veel moeten investeren?
Jordy_ schreef:Licht eraan voor sommige opleidingen heb je wel een eigen paard nodig, maar een lease/bijrijdpaard is ook goed.
Ja je moet altijd wel een beetje investeren he.. Maarja, zonder een lening v/d bank red je het toch niet. Dus als je het toch doet, waarom het dan niet meteen goed doen toch.
RCHLLKE schreef:Ikke! Zit in Zwolle, op de Groene Welle. Paardenhouderij niveau 4.. Just ask!
! Heb het erg naar mijn zin!
En moet er nog 2 minimaal.. Kirstjuhh schreef:Dit weet ik allemaal heel goed hoor, dat ik goed moet beslissen enzo. Maar dit is het enige wat ik écht wil.. Hier leef ik al zo'n 12 jaar naartoeEn moet er nog 2 minimaal..
Championn schreef:Oke,oke.
Groom zijn of stalruiter lijkt me echt helemaal leuk.
Als ik maar bij de paarden ben,dan vind ik alles best.
Kijk ik wil ook niet alleen bezig zijn met bv stallen mesten,omdat ik me niet als vuil laat behandelen.
Welke MBO opleidingen zijn geschikt op deze kant op te gaan??
Stallen uitmesten hoort erbij.. en daar zal je ook beginnen.
ben je je daar van bewust? (of je moet natuurlijk een goede stage hebben waar ze standaard iemand hebben om uit te mesten
)
Bevalt super! Maar toch ga ik na deze opleiding HBO Fysiotherapie doen. Waarom? In het vak waar ik leer, is bijna geen werk te vinden.. Als je werk hebt, is het niet wat ik wil. Ik wil op een grote paardenkliniek te werken komen. Die kans is minimaal. En heb voor mezelf besloten dat ik geen DA assistente wil worden, die de zooi van de DA maar opruimt. 
) en mn instructeurs diploma's halen.
MaaikeMo schreef:Championn schreef:Oke,oke.
Groom zijn of stalruiter lijkt me echt helemaal leuk.
Als ik maar bij de paarden ben,dan vind ik alles best.
Kijk ik wil ook niet alleen bezig zijn met bv stallen mesten,omdat ik me niet als vuil laat behandelen.
Welke MBO opleidingen zijn geschikt op deze kant op te gaan??
Dan raad ik je af om in de paarden te gaanStallen uitmesten hoort erbij.. en daar zal je ook beginnen.
Als je een goede motivatie hebt, en goed je best doet, zal je hogerop gaan komen..
Tuurlijk, ik snap dat je niet de rest van je leven stallen wilt uitmesten.. Maar denk dat toch wel voor 9 vd 10 daar hun paardencarriere begint, en als je dat al niet wilt, moet je er ook echt niet gaan beginnen.
Als je paardenhouderij gaat doen, en je bent dadelijk stagiaire op bijv een manege bedrijf, nou uitmesten zul je dan elke dag doenben je je daar van bewust? (of je moet natuurlijk een goede stage hebben waar ze standaard iemand hebben om uit te mesten
)
edit: en dan nog alle andere klusjes, spinnenwebben raggen, bak spoeien, 100 paarden poetsen, verven, timmeren, poetsen, en ga zo maar even door![]()
als je dan stalruiter of groom wilt worden, naja als je geluk hebt mag je een paard rijden, of een dier wedstrijdklaar maken of dergelijke..
Ik weet niet hoe je kan rijden? Als dat heel goed is, zal je natuurlijk grotere kans op stage hebben om te kunnen rijden..
Dan heb je 4 jaar stage achter de rug, en dan nog hopen op een baan te vinden, en heel veel werken, voor heel weinig geld.
Als je dat wilt, zeker doen! Als daar je passie ligt, als je niet zeker weet of je passie daar wel ligt, raad ik het je af.
Ik wilde ook iets met paarden gaan doen. Wat? geen idee.. Uiteindelijk ben ik Horse & Healt gaan doen in deurne. Opleiding paraveterinair, of houderij, jaar 3 kan je kant gaan kiezen. Bevalt goed! Jaar 3 ga ik voor paraveterinair. Loop nu stage op een dierenkliniek, en help de DA veel met paarden(en natuurlijk andere dieren) maar voornamelijk paardenBevalt super! Maar toch ga ik na deze opleiding HBO Fysiotherapie doen. Waarom? In het vak waar ik leer, is bijna geen werk te vinden.. Als je werk hebt, is het niet wat ik wil. Ik wil op een grote paardenkliniek te werken komen. Die kans is minimaal. En heb voor mezelf besloten dat ik geen DA assistente wil worden, die de zooi van de DA maar opruimt.
.