een jaar high school.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Re: een jaar high school.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:18

Annemarie_ schreef:
high school is niet bepaald op VWO niveau he?

Misschien dat het eraan ligt waar je zit, maar moet je wel gelijk geven. Ik heb zelf in Nieuw-Zeeland gewoond en het niveau daar op high school vind ik echt schrikbarend laag.

Wat rot dat je zus het niet heeft getroffen met haar gastgezin. Wanneer komt ze weer thuis?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:19

Jorine_Falco schreef:
Maar dieprijzen.. Die zijn echt hoog! Maar ik denk dat ik het er zeker voor over heb Ja!

Bedenk wel dat je ouders dat jaar thuis aan jou geen dagelijkse kosten hebben. Dus of ze hun geld nou besteden om jou thuis van eten etc. te voorzien of in het buitenland, dat maakt dan niet zoveel uit. Knipoog

Wat bij ons op school wel eens gebeurde was dat een leerling naar het buitenland ging en zijn/haar ouders in die tussentijd een andere buitenlandse student in huis namen. Ook leuk voor de ouders. Lachen

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:24

Ik ben er nu ook mee bezig, maar dan voor 2 jaar College of University in 2010 na mijn VWO-examens. High School lijkt me ook erg leuk, maar hou er wel rekening mee dat het niveau behoorlijk wat lager ligt dan het VWO-niveau in Nederland. Hierbij moet je een beetje denken aan VMBO. Dus wat dat betreft is het voor jou misschien een schooljaar dat je qua leren eigenlijk voor niks doet Lachen Alhoewel de ervaring natuurlijk erg gaaf is en blijft. De keuze is natuurlijk aan jou, maar ik raad je aan om ook eens te kijken naar een College of University Year! Ja Succes!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:28

Die mogelijkheden zijn er idd ook, ik ken een Zwitserse die vorig jaar eindexamen heeft gedaan en momenteel een jaar college in Londen doet. Het bevalt haar zo goed dat ze erover denkt om er te blijven en haar vervolgopleiding daar te doen in plaats van in Zwitserland. Als je eenmaal je havo- of vwo-diploma hebt, dan kun je internationaal gezien ook een hoop kanten op. Ja

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 13:56

wat poedersuiker zeg dat je zus het zo minder getroffen heeft Ach gut.

Ja en omdat het niveau zo veel lager is en wij nu ongeveer op 4VMBO examenjaar stof zitten wou ik dus dit jaar afmaken en dan een jaar high school omdat dat ongeveer hetzelfde niveau is.. misschien wel makkelijker maar de ervaring lijkt me zó gaaf.. Ja

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 14:01

Unfaithful schreef:
Ik ben er nu ook mee bezig, maar dan voor 2 jaar College of University in 2010 na mijn VWO-examens. High School lijkt me ook erg leuk, maar hou er wel rekening mee dat het niveau behoorlijk wat lager ligt dan het VWO-niveau in Nederland. Hierbij moet je een beetje denken aan VMBO. Dus wat dat betreft is het voor jou misschien een schooljaar dat je qua leren eigenlijk voor niks doet Lachen Alhoewel de ervaring natuurlijk erg gaaf is en blijft. De keuze is natuurlijk aan jou, maar ik raad je aan om ook eens te kijken naar een College of University Year! Ja Succes!

Volgens mij valt dat echt wel mee hoor! Ik ben in oktober 2 weken in Amerika geweest, een uitwisseling met school. Ik vond het niveau daar echt hoog, ik zit in 5VWO en mijn partner zat in de 12th grade dus ongeveer hetzelfde. Maar de wiskunde die hun kregen, echt onbegrijpelijk moeilijk. Net als de andere vakken als humanities en biologie. Het niveau daar lag echt heel erg hoog. En ook het huiswerk wat ze kregen, per week moesten ze wel minstens 1 essay schijven, een onderzoek doen, 40 opdrachten voor wiskunde maken etc. Dan vind ik dat ik het makkelijk heb in de 5e!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:03

Elessar schreef:
Annemarie_ schreef:
Misschien dat het eraan ligt waar je zit, maar moet je wel gelijk geven. Ik heb zelf in Nieuw-Zeeland gewoond en het niveau daar op high school vind ik echt schrikbarend laag.

De amerikaanse middelbare school is op één niveau, dus dat moet voor iedereen te volgen zijn. Het is vergelijkbaar met mavo op D niveau of het tegenwoordige VMBO hoogste versie, kader ofzo?
Daarna kun je naar the university gaan (en anders werken) en de meeste amerikaanse uni's zijn vergelijkbaar met ons hbo niveau, de beter universiteiten (Yale) zijn echt op Universiteit niveau.

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 15:12

Elessar schreef:
Annemarie_ schreef:

Wat rot dat je zus het niet heeft getroffen met haar gastgezin. Wanneer komt ze weer thuis?

Ze komt in juli geloof ik weer naar huis Nagelbijten / Gniffelen .... Maar ze is een volhouder dus dat houdt ze wel uit.

Zoals Sammie inderdaad al zegt, zijn de meeste universiteiten op HBO niveau in Amerika en alleen de echt bekende zoals Yale idd zijn op universitair niveau...
En high school in Amerika is over het algemeen vmbo niveau. Door extra modules erbij te volgen kan je het jezelf wel lastiger maken maar de basis is vmbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 16:38

Aan de ene kant lijkt High School me leuker omdat ik het idee heb dat je dan meer contacten krijgt, meer buitenschoolse activiteiten etc.
Maar University lijkt me ook vet mooi, zeker als ik iets kan studeren in de richting die ik in Nederland wil (geneeskunde). Dus ik denk dat ik voor het laatste ga.. Haha!
Als het allemaal te betalen is enzo, maar dat is niet zo'n probleem denk ik haha.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 17:07

Inderdaad het niveau ligt er eenorrmm laag..
vandaar dat ik eigenljk ook voor College/University kies Knipoog

verder is de prijs goed te doen via de organisatie waar ik met ga is het 13.450,-

@Tessaa: ik ga gewoon nà mijn laatste middelbaar Lachen en in College/University daar kun je ook zelf je richting volledig samenstellen en dus ook zelf je vakken kiezen geneeskunde is daar denk ik een aparte school zeg maar: medical school dus moet je wel heel goed zoeken naar een organisatie die dat aanbied meestal zoeken zij voor jou een geschikte universiteit/hoge school uit.. Ik heb gewoon zoiets van ik doe het voor de ervaring en heb allemaal vakken opgegeven die me super leuk lijken maar waar ik niet per se in verder zal gaan ik kies gewoon hier nog iets anders uit Haha! Zoals: Nursing, massage therapy, pre-law en nog veel meer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:48

Jij klinkt alsof je je goed erin verdiept hebt, Leentje_! Ja
Met welke organisatie ga je? En weet jij hoe het zit met toegelaten worden voor een Medical school?
Had gehoord dat er in Engeland niet een bepaald maximum aantal studenten is, maar dat ze zelf selecteren ofzo?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 19:49

Is de school waar ik geweest ben dan zo'n uitzondering? Als ik jullie allemaal zo hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:00

NieneWiep schreef:
Is de school waar ik geweest ben dan zo'n uitzondering? Als ik jullie allemaal zo hoor...

Blijkbaar? Clown Hehe, dunno. Maar het is wel zo dat in Amerika alle niveaus bij elkaar gepropt zijn, en het moet voor iedereen te volgen zijn.
Het is toch zo dat de 'slimmeren' gewoon langer doorgaan oid? Men, ik moet me er echt nog flink in verdiepen.. Bloos Maar ik ga liever naar VK dan naar VS, hoewel de vakantie naar VS ook héél mooi was.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:00

_Tessaa schreef:
Jij klinkt alsof je je goed erin verdiept hebt, Leentje_! Ja
Met welke organisatie ga je? En weet jij hoe het zit met toegelaten worden voor een Medical school?
Had gehoord dat er in Engeland niet een bepaald maximum aantal studenten is, maar dat ze zelf selecteren ofzo?

ze selecteren hier ook zelf naargelang je cijfers ed

ik ga met YFU Vlaanderen Lachen bestaat ook in NL ze begeleiden je helemaal gedurende heel je reis echt super Lachen
hoe het met med school zit weet ik niet zul je organisatie per organisatie even moeten bekijken Lachen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:02

_Tessaa schreef:
NieneWiep schreef:

Blijkbaar? Clown Hehe, dunno. Maar het is wel zo dat in Amerika alle niveaus bij elkaar gepropt zijn, en het moet voor iedereen te volgen zijn.
Het is toch zo dat de 'slimmeren' gewoon langer doorgaan oid? Men, ik moet me er echt nog flink in verdiepen.. Bloos Maar ik ga liever naar VK dan naar VS, hoewel de vakantie naar VS ook héél mooi was.

In de VS is het zo dat de slimmere en de rijkeren gewoon in een college van hoger niveau zitten... als je dan werk zoekt heb je gewoon veel meer kans als je een diploma hebt van een van de betere colleges dan een van de meer plaatselijke colleges

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:04

Leentje_ schreef:
In de VS is het zo dat de slimmere en de rijkeren gewoon in een college van hoger niveau zitten... als je dan werk zoekt heb je gewoon veel meer kans als je een diploma hebt van een van de betere colleges dan een van de meer plaatselijke colleges

Dit was iig wel een gewone Highschool. Maarja, ik weet het ook niet. Haha!

Ben benieuwd wat ze van ons schoolniveau vinden als ze in april hier komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:05

Leentje_ schreef:

ik ga met YFU Vlaanderen Lachen bestaat ook in NL ze begeleiden je helemaal gedurende heel je reis echt super Lachen
hoe het met med school zit weet ik niet zul je organisatie per organisatie even moeten bekijken Lachen

Jij gaat dus ook voor Medical School daar? Welke cijfers heb je?

Ohh ja YFU! Wij hadden 2 jaar terug iemand voor de klas, volgens mij was hij daarmee naar Japan geweest. Hij was er zéér over te spreken in ieder geval. Ga je volgend schooljaar?

Sorry als ik allemaal dingen vraag ofzo die al gezegd zijn, ik kom net mn bed uitrollen. Clown

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:10

_Tessaa schreef:
Leentje_ schreef:

Jij gaat dus ook voor Medical School daar? Welke cijfers heb je?

Ohh ja YFU! Wij hadden 2 jaar terug iemand voor de klas, volgens mij was hij daarmee naar Japan geweest. Hij was er zéér over te spreken in ieder geval. Ga je volgend schooljaar?

Sorry als ik allemaal dingen vraag ofzo die al gezegd zijn, ik kom net mn bed uitrollen. Clown

Nee ik ga niet voor med school kan denk ik ook niet voor YFU.. ik heb gekozen om te proeven van verschillende vakken Haha! zodat ik daarna hier mijn keuze kan maken en voor mijn diploma kan gaan Lachen
maar je kan het iig eens navragen super service bij YFU Lachen

ik vertrek normaal gezien als ik door de testen kom in augstus voor een jaar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:14

Ohh sorry, verkeerd begrepen dan! Nu zie ik het goed ja, je hebt allemaal verschillende vakken haha. Maar dat is ook wel leuk om te doen ja. Vaak kan je sowieso niet studiepunten naar NL meenemen, dus dan kan je net zo goed van alles wat doen & dan wel zien wat je echt gaat studeren in NL.

Ik zal nog es goed kijken op die site ja. Het ziet er iig super netjes uit. Wel jammer dat Engeland er niet bij staat, of lees ik daar nou overheen.. Nagelbijten / Gniffelen

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:42

_Tessaa schreef:
Ohh sorry, verkeerd begrepen dan! Nu zie ik het goed ja, je hebt allemaal verschillende vakken haha. Maar dat is ook wel leuk om te doen ja. Vaak kan je sowieso niet studiepunten naar NL meenemen, dus dan kan je net zo goed van alles wat doen & dan wel zien wat je echt gaat studeren in NL.

Ik zal nog es goed kijken op die site ja. Het ziet er iig super netjes uit. Wel jammer dat Engeland er niet bij staat, of lees ik daar nou overheen.. Nagelbijten / Gniffelen

Met YFU kan je idd niet naar Engeland komt deels ook omdat het daar heel streng is

(+ in de VS is men "socialer" en leg je dus makkelijker sociale contacten *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:45

Hoe bedoel je streng? Qua toelatingseisen?

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:46

_Tessaa schreef:
Hoe bedoel je streng? Qua toelatingseisen?

Jup geloof van wel Lachen

anders had ik ook Engeland gekozen.. nu krijg ik zo'n Amerikaans accent dan zou ik een Brits accent krijgen zou ik wel leuk vinden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:50

Haha ja, dat Engelse accent is zo mooi he! Sommige vinden het overdreven, maar ik vind het echt wat hebben. Lachen
Hm gaat nog lastige keuze worden dan.
Amerika of Engeland.

Moet sowieso eerst maar eens kijken wat ik wil; high school of university. High School gaat natuurlijk veel makkelijker via zo'n organisatie, dan het allemaal zelf te moeten regelen. Het lijkt me ook 'socialer'. Maar university lijkt me ook machtig..
Wat een luxeprobleem. Haha!

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:52

_Tessaa schreef:
Haha ja, dat Engelse accent is zo mooi he! Sommige vinden het overdreven, maar ik vind het echt wat hebben. Lachen
Hm gaat nog lastige keuze worden dan.
Amerika of Engeland.

Moet sowieso eerst maar eens kijken wat ik wil; high school of university. High School gaat natuurlijk veel makkelijker via zo'n organisatie, dan het allemaal zelf te moeten regelen. Het lijkt me ook 'socialer'. Maar university lijkt me ook machtig..
Wat een luxeprobleem. Haha!

Klopt.. high school is wel closer..

en is idd een luxeprobleem maar ik had het ook hoor Tong uitsteken
en je moet zoiezo via zo'n organisatie denk ik anders raak je zo makkelijk de VS niet binnen voor een jaar.. tenzij je een beurs krijgt van een of ander college..
dat geluk kan je trouwens ook nog hebben als je daar studeert en het gaat super goed dat je een beurs krijgt en als je zin hebt daar kan verder gaan Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 20:58

Closer ja, dat omschrijft het denk ik wat beter. Haha!
Maar dat is in Nederland ook gewoon zo. Universiteit is veel zelfstandiger dan middelbare school. Als je hier gaat studeren moet je ook echt zelf actief 'op zoek gaan naar vrienden', bijv. door een studentenvereniging ofzo. Wordt soms in Nederland al vrij lastig gevonden, dus als je dat dan ook nog eens in een vreemd land moet doen..
Dus vanwege gezelligheid en de hele happening spreek High School USA me meer aan. Maar ik kan ook een verromantiseerd filmbeeld ervan hebben hoor..
Als ik kijk naar mijn toekomst, is university misschien wel beter. Het is gewoon echt nuttig qua kennis opdoen, maar je kan je daarna ook beter oriënteren wat je in Nederland echt wil. En je komt volgens mij meer met mensen van jouw leeftijd, maar dat kan ik mishebben hoor!

Eerst dacht ik 'zeker weten university', maar nu zie ik dat mijn verhaaltje toch ook wel erg naar high school neigt.. Sigaar