Gegronde reden om bij te lenen bij de Ib-groep?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimue

Re: Gegronde reden om bij te lenen bij de Ib-groep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:17

Joh, ga gewoon lekker lenen!

Als je een jaar 100 euro p/maand leent, heb je 1200 euro geleend. Dat verdien je straks netto in een maand, dus als je dan nog even bij je ouders blijft wonen kun je het in 3 maanden afbetalen en nog steeds ruim voldoende geld overhouden voor jezelf.

Of je gebruikt zo'n afbetaalregeling, dan betaal je iets van 50 euro per maand terug. Dan doe je er wel langer over, maar daar merk je niks van.

Echt, je bent niet een sociale mislukkeling of een onverantwoorde doos als je straks met een kleine studieschuld van de universiteit afkomt hoor! Die leningen zijn er speciaal omdat veel mensen niet rond kunnen komen van stufi en werken alleen, en zo te zien werk jij er hard genoeg voor.

Ik vind jouw reden dan ook zeker gegrond. Ik ken ook mensen die de laatste maanden voor de vakantie 300 euro per maand leenden om daar eens lekker van naar Ibiza te kunnen...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 11:22

Vudress schreef:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar waarom schrijf je je niet ergens ander in zodat je stufi voor uitwonende krijgt?

Omdat je dan zwaar de sjaak bent als ze je snappen. Dan heb je pas echt een probleem. En als ik echt uitwonend wordt, dan is dat geld weer nooit genoeg omdat ik dan nog meer voor mezelf moet betalen. Daarbij zou mijn paard dan naar Utrecht moeten, en dan wordt mijn stalhuur weer verdriedubbeld.

Heb het met mijn moeder even gehad over lenen, maar zij vind het dus en slecht idee... Zal het er vanavond nog wel eens rustig over hebben...

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 11:26

Met alle respect, maar jij bent degene die de lening straks terug moet betalen en die deze studie moet zien af te ronden dus het is toch jouw beslissing uiteindelijk.

Laat je moeder anders de terugbetalingsregeling van de IBG zien. Dat staat op hun website. Zij ziet misschien al enorme rentes en incassobureaus voor zich maar lenen bij de IBG is niet te vergelijken met andere leningen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 11:28

Naja, ik begrijp het wel, maar mijn zus heeft ook geleend voor een trip naar Australië... Dus tsja, waarom ik dan niet? Tong uitsteken
Maar dat komt wel goed Knipoog . Inderdaad, met goede argumenten kan zij ook alleen maar inzien dat het een goede oplossing is.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 12:19

Inderdaad, jij bent degene die het moet afbetalen en de lening gaat op jouw naam. In principe hoeft ze het niet eens te weten. Knipoog Maar ik begrijp wel dat je het liever in goed overleg doet.

Jezelf als uitwonende inschrijven terwijl je thuis woont vind ik trouwens echt belachelijk. Dat is pure oplichting en ik vind het dus heel goed dat je dat niet doet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-08 13:04

Dan krijg ik nooit meer iets van de IB-groep. Terwijl ik wel afhankelijk van ze ben. Geen ov meer. Dan kost het me 20 euro per dag om naar school te gaan Tong uitsteken .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:30

Ik snap niet waarom er altijd zo moeilijk wordt gedaan over lenen voor je studie.. Gewoon doen! Ik heb een leraar op school die had er een hele mooie theorie over. Die zei er zijn studenten die zoveel moeten werken om rond te komen, dat ze daardoor studievertraging oplopen. Zegt ie, moet jij is kijken wat het kost om een jaar te studeren ipv fulltime te werken.. Daar kun je heel veel voor lenen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 22:51

Je zou ook kunnen kijken voor werk wat beter betaald, op de markt of als je 18 bent in een friture (voordeel, je werkt in de namiddag en avond, dus kunt overdag naar je paard).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:31

ik werk van ma tm vr elke avond weer en leen nog bij, ik vind niet dat je echt veel werkt maar goed dat verschilt per persoon,als jij denkt dat het verstandig is om minder te werken moet je dat doen maar dat ga je wel merken Ja ik ben gaan lenen omdat ik ook me school zelf betaal Lachen

ik zou als ik jou was inplaats van alleen zaterdag werken eerst een andere baan zoeken als je zo weining verdiend Ja

fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 23:52

Ben je nu nog eerstejaars diergeneeskunde? Bedenk wel dat je bij bijvoorbeeld co schappen bijna geen tijd meer hebt voor je paard.
Maar goed, ik heb bewondering voor je hoe je dit allemaal doet. Houd asjeblieft ook rekening met jezelf. Als ik het zo lees werk je harder dan menig student en zou ik echt niet weten waarom jij geen lening zou mogen nemen. Want met hoeveel jij doet naast dgk is het ook echt moeilijk om goede studieresultaten te halen. Een goedbetaald baantje is denk ik ook vrij lastig vinden voor je, omdat die vaak vast zijn of bepaald aantal uren per week. En het is zeker nog steeds zo dat je rooster iedere dag anders is?
Ik zou zeker niet je paard weg doen als dat jouw vorm van ontspanning is. Ontspanning heb je nodig!
Ik heb naast diergeneeskunde altijd aanvullend geleend. Maar nog nooit volledig geleend. Doe ik voorlopig ook nog niet omdat ik niet weet hoe lang ik nog aan het studeren ben en ik weet niet precies hoeveel jaren je mag lenen? Ik vertrouw ib niet zo heel erg en ben bang dat als ik nu ga lenen dat ik op het moment dat ik mijn lening echt nodig heb ze me minder lening geven.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:27

@ Dramaqueen: de ene studie is de andere niet qua intensiteit en moeilijkheidsgraad. De hoeveelheid college's scheelt ook heel erg per studie. Voor een universitaire studie als diergeneeskunde denk ik dat de TS redelijk veel ernaast werkt, ook omdat ze natuurlijk best wat tijd aan haar paard kwijt is. Verder sluit ik me aan bij relaxed, het is op de lange termijn veel goedkoper wat meer te lenen dan om studievertraging op te lopen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 10:48

Ik ben zo ongeveer de enige uit mijn groep die überhaupt een baantje heeft, dus wat dat betreft...

Ik wou ook geen maximale lening doen, maar gewoon een beetje zodat het allemaal wat minder stressvol is hier thuis.