wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: wat verdienen jullie als 20 jarige? stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:26

femmefatale1 schreef:
Even een tip..
Zorg dat je werk hebt!
Er zijn momenteel veel mensen die ontslagen woden door de economische crisis.. en er komen er dagelijks mensen bij..

Dan kan je beter werken voor die 5 euro, wat volgens mij rond het minimum zit.. dan niets..
Meer is altijd beter natuurlijk, maar je moet in deze tijd even verder kijken.. en op langere termijn denken..

Maar een bijbaan is meestal niet voor de langere termijn...

Ik zou voor 5 euro ook me bed niet uitkomen. Dan maar even wat minder te besteden.
Ligt natuurlijk ook aan je uitgave patroon en vaste lasten. Als je het niet red met alleen je studiebeurs, dan heb je niet echt een keus.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:28

Anders eens kijken op studentenwerk.nl Knipoog

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 12:30

Ik ben nu 29 en heb nu ruim 6 jaar werkervaring in een HBO-functie. Vooropleiding ook afgerond HBO. Mijn netto uurloon (teruggerekend vanaf het maandsalaris) is nu € 9,30...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:38

Dat is ook karig hoor. Ik werk ook op hbo-niveau, verdien bruto 13 euro en dat vind ik eigenlijk al niet breed, maar omdat ik het werk zo onwijs leuk vind doe ik het er graag voor. Na aftrek van de belasting houd ik nog meer over dan jij, en ik krijg één keer in het jaar nog dik terug van de fiscus omdat ik alles laat afhouden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 18:42

Ik verdien 7,- per uur bruto en ik ben ook 20. Dit is dan in de horeca.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:20

Ik verdien met mijn 18e jarige leeftijd 10euries en nog wat per uur.
Dus voor 5euries zou ik geen moeite doen

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:28

ik verdien 5,73 per uur. Bij de ah. ik ben 19. Het is wel zo dat je na een jaar kassa of verkoper opslag krijgt. daarnaast krijg je wel goed geregelde vakantieuren en winstuitkering etc. Dat krijg je bij veel andere baantjes niet.

Bijv. afgelopen maand heb ik ruim 800 euro gekregen. Terwijl ik voor 200 euro heb gewerkt. Dit was alleen de voorlopige winstuitkering. Er kan nog meer bijkomen.
Verder is bij ons de pauzes goed geregeld en is alles heel erg flexibel qua werktijden. Bij veel baantjes krijg je je vakantieuren meteen uitbetaald en dan krijg je dus meer per uur, maar uiteindelijk net zoveel als je de vakantieuren krijgt uitbetaald. Zo slecht is de ah nog niet Knipoog

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:31

ik verdien nu 6 euro en ben 18. dat betekent dat ik als 20 jarige, 7 euro verdien, bovendien krijg ik ook eens in de maand fooi. ik ivnd dat best netjes Lachen

Nadiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:31

Ik ben 17 en verdien 6.45!
Dus lijkt me inderdaad niet redelijk als jij als 20 jarige 5 euro in het uur verdient.
Maar aan de andere kant, het is beter iets dan niets?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:35

ik vind trouwens wle moet kijken naar het soort werk.. als je bij de ah werkt en je verdient 5 euro vind ik dat netjes, maar je werkt dus ook met kinderen met autisme vanuit je stageplek. Niet de gemakkelijkste taak die iedereen zomaar even kan doen!! en dan vind ik 12 euro zeker wel op zijn plek! Want er is natuurlijk altijd nog een verschil tussen werken en werken.. Lachen

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-08 22:37

Je moet niet vergeten dat ze maar 1 dag in de week kan/wil werken. En tijdens daguren nog naar stal. Dan ben je al minder waard dan iemand die vaker kan/wil.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:35

ChantalSmook schreef:
...maar je werkt dus ook met kinderen met autisme vanuit je stageplek. Niet de gemakkelijkste taak die iedereen zomaar even kan doen!! en dan vind ik 12 euro zeker wel op zijn plek! .

CAO jeugdzorg begint geloof ik ook bij 1600 euro bruto per maand, dus ongeveer een tientje per uur, en dat is voor mensen vanaf 23. Twaalf euro op je 20e zul je dus ook in deze richting niet overal verdienen.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat je zeker moet kijken naar het soort werk, en inderdaad ook zoals Spoekie zegt naar bijkomende zaken zoals pauzes, hoe makkelijk je vrij kunt krijgen, wat er nog bij komt aan extraatjes, enzovoort.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:46

Ik ben 19 en verdien 11 euro per uur, al is dit overigens geen bijbaantje.

sylXuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 10:54

Ik ben nu ook 20, en met mijn bijbaan op een assurantiekantoor verdien ik nu 11 euro per uur.
Omdat ik straks na het afstuderen (HBO) hier ook blijf werken, verdien ik over een aantal maanden wel veeeel meer. Maar dan is het ook geen bijbaantje meer Knipoog

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 11:01

bedankt voor alle jullie reacties!! Het is wat wikken en wegen hoor ik wel,

gister bij elke supermarkt in de buurt gesolliciteerd, was een ramp want ze hadden nergens iemand nog of ze wilde alleen mensen van 15/16 jaar.

Na een gefrustreerde dag gister kwam ik savonds een vacature tegen voor kinderopvang. Vanmorgen meteen gesolliciteerd, ze hadden heel dringend mensen nodig dus ik mag vanmiddag al op gesprek komen! Ik moet zeggen: ik heb er wel vertrouwen aan en dat staat ook leuk op mijn CV ivm met SPH opleiding. Salaris vraag ik aan het einde van het gesprek naar dus ik breng jullie vanavond op de hoogte Knipoog

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:56

Ik verdien bruto € 9,35. En ben 22. Er zullen vast banen zijn waar je meer verdient, maar ik vind het werk super leuk en dat is mij veel meer waard

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:02

ik ben ook 20 en verdien bruto net geen €8,- per uur.
Er zullen inderdaad vast meerdere banen zijn waar je meer verdient, maar ik ben niet ontevreden..

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:22

diesel_ schreef:
Voor 5 euro gaan werken staat me eerlijk gezegd een beetje tegen, dat schiet niet echt op. Voor 7euro zou ik zeker gaan, maar dat scheelt toch 15 euro op 5 uur werk..

Ehh, 7-5 = 2
En 2 x 5 uur = ....verrek..dat is TIEN euro Haha! Haha! Haha! .
Ik geloof niet dat we hier werk voor je hebben op de administratie. Clown .

Maar even serieus: als ik zie wat sommige tieners verdienen, dan vraag ik me af: is dit wit of zwart werk. Zijn het bruto of netto lonen?
En dan: waar wonen jullie. Volgens mij zijn de lonen hier in het Zuiden dan toch een stuk lager. Maar ja, hier zijn de huizenprijzen over het algemeen ook lager, dus dat zal wel kloppen.

Ik verdien met mijn HEAO opleiding en bijna 14 jaar ervaring € 15,50 netto per uur. En dat vind ik zeer goed betaald.
Maar als ik zie wat sommige tieners hier verdienen. Die zitten niet veel onder mij Rolleyes .
Die nemen later dus nooit genoegen met een "goedbetaalde" baan die ik heb, want dat zal hun altijd te weinig lijken.
Ik denk dat deze mensen heel hard nu in hun handjes mogen klappen dat ze zo een riant uurloon hebben (als het al waar is) en niet zo hoog van de toren moeten blazen dat ze voor minder hun bed niet uitkomen. Wacht maar als de economische recessie zich doorzet, je je baan verliest en je niet op je ouders kunt teren, maar in je eigen levensonderhoud moet voorzien. Dan zal je wel een minder goed betaalde baan moeten accepteren.

Ik ga er tenminste vanuit dat jullie daar dan toch je best voor zullen doen en niet, zoals sommige lapschwanzen lekker gemakkelijk steun gaan trekken Frusty
Maar ik ben er bang voor, als ik die toon hier hoor over "niet uit mijn bed komen" ....

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:31

Ik werk dan ook 'zwart' en krijg dus ong. 7 euro per uur als 18 jarige. lees: inclusief fooi! voor minder kom ik ook mijn bed niet uit zoals andere het noemen. mijn levensstijl is daar ook op aangepast en ik zou toch wel flink balen als ik minder zou gaan verdienen. En ik ben ook flink aan het sparen voor mijn rijbewijs ed. en dat sparen schiet ook niet op als ik maar 4 euro zou krijgen. Wel denk ik zeker dat ik betaald wordt voor de tijden/ de uren etc. wat ik werk! Kijk, ik sta gemiddeld 9 uur op een dag, ik werk in het weekend en in de avonden, met de feestdagen moet ook ik werken.. Je hebt geen vaste eindtijden, dus de ene keer heb je mazzel en ben je na 8 uur klaar, de andere keer werk je 10 uur. dan vind ik het niet meer als reeel dat ik dat krijg, maarja daar kies ik dan zelf voor.

Maar ik hoor inderdaad ook in mijn omgeving mensen klagen als ze meer dan 4 uur moeten werken, en dan maar mouwen dat ze een laag loon krijgen, eens een keer een uur langer moeten werken of op koopzondagen moeten werken, wat vaak bij hun nog extra vet betaald wordt. Dat vind ik dan ook gewoon terecht dat ik voor minder mijn bed niet uit kom Lachen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 15:42

diesel_ schreef:
Na een gefrustreerde dag gister kwam ik savonds een vacature tegen voor kinderopvang. Vanmorgen meteen gesolliciteerd, ze hadden heel dringend mensen nodig dus ik mag vanmiddag al op gesprek komen! Ik moet zeggen: ik heb er wel vertrouwen aan en dat staat ook leuk op mijn CV ivm met SPH opleiding. Salaris vraag ik aan het einde van het gesprek naar dus ik breng jullie vanavond op de hoogte Knipoog

Klinkt erg leuk, ik denk ook eerlijk gezegt dat werk bij een kinderopvang je ook meer aan zal spreken dan werk bij
een supermakt, zeker als je SPH doet Lachen
Heel veel succes met het gesprek, ik hoop dat het wat wordt!

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:04

Chantal, jij werkt in de horeca neem ik aan? Ik kreeg daar ook zoiets (8 euro op mijn 22e, exclusief fooi) en dat vind ik dat je ook wel verdient. Het is zwaar werk, je moet erg flexibel zijn en last minute komen opdraven, je werkt op tijden dat anderen vrij hebben, etc. Bovendien krijg je niet uitbetaald als je ziek bent, geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, e.d.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:19

Nimue schreef:
Chantal, jij werkt in de horeca neem ik aan? Ik kreeg daar ook zoiets (8 euro op mijn 22e, exclusief fooi) en dat vind ik dat je ook wel verdient. Het is zwaar werk, je moet erg flexibel zijn en last minute komen opdraven, je werkt op tijden dat anderen vrij hebben, etc. Bovendien krijg je niet uitbetaald als je ziek bent, geen vakantiegeld, geen eindejaarsuitkering, e.d.

Volgens mij heb je altijd recht op ziekengeld en vakantiegeld. Tenzij je zwart werkt natruurlijk.

Bij ons in de champignonteelt weet ik dat het vakantiegeld als onderdeel direct elke maand in het loon berekend zat en dus ook elke maand werd uitgekeerd.
Bij ziekte werd er gekeken hoeveel er gemiddeld in de laatste 26(?) weken gewerkt was en op basis daarvan kregen de zieken een uitkering direct van het UWV.
Dus volgens mij iedereen op oproepbasis heeft recht op ziekengeld.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:38

Ik verdiende vorig jaar iets van 5,50 per uur. Ben dit jaar (werd 21) er wel leuk op vooruit gegaan, zit nu namelijk op 7.25 Haha!

Ik werk in een souvenierwinkel die 365 dagen per jaar geopend is, werk standaard de zondag en ook regelmatig feestdagen (maar dat mag ik wel zelf aangeven) en ik krijg daar ook niets extra's voor hoor..

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:42

Isabonny schreef:
Volgens mij heb je altijd recht op ziekengeld en vakantiegeld. Tenzij je zwart werkt natruurlijk.

In de horeca heb je vaak een oproepcontract. Als je ziek bent, word je gewoon niet opgeroepen en krijg je dus ook niks uitbetaald. Alleen als je langdurig ziek bent zijn er wel regelingen, geloof ik, maar als je eens een weekje niet kunt, heb je ook gewoon een week geen geld volgens mij.

Vakantiegeld weet ik eigenlijk niet. Je bouwt geloof ik wel altijd vakantiedagen op, maar echt vakantietoeslag (dus geld om van op vakantie te gaan, itt loon dat in je vakantie doorbetaald wordt) heb ik niet altijd gehad.

Ik kreeg mijn vakantiedagen destijds ook niet los, het zal wel bij mijn loon hebben ingezeten, maar goed, dan is het dus ook logisch dat je brutoloon wat hoger ligt dan wanneer dat er nog niet bij in zit, dat bedoelde ik eigenlijk. Ik zei het geloof ik alleen een beetje krom. Haha!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-08 18:48

@ Isabonny: met 15,50 netto per uur zit je dus per maand fulltime op 2480 (op 20 werkdagen per maand)
dat vind ik zeker een goed betaalde job!!

Ik ben vandaag aangenomen om op oproepbasis te werken in de kinderopvang in verschillende regio's hier in de buurt.
Uit ervaring konden ze me vertellen dat ze bijna altijd wel mensen nodig hebben en ben vandaag zelfs al gevraagd.
Krijg bruto 10,92 per uur, elke week uitbetaald dus ik ben helemaal gelukkig!!