Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
yvvv schreef:Ik heb de opleiding zo'n tweeenhalf jaar geleden afgerond. Stages e.d. allemaal geen probleem om te vinden, ook werk werd me regelmatig aangeboden. Vond ik leuk om te doen voor een avondje in de week, maar toen mijn stage en opleiding afliep, vroegen ze me voor vast. Toen ik zag wat ik zou gaan verdienen per maand voor 40 uur in de week heb ik hartelijk bedankt... Nee zeg, ga me niet als een sloof gedragen voor nog geen €900,- BRUTO per maand. Ik was toen 19 of 20.
Werk was op zich wel okee, héél veel schoonmaken enzo, maar dat vond ik niet zo erg. Maar de rotzooi van de dierenartsen opruimen, daar begon ik me steeds meer aan te ergeren. En dat lijkt op elke praktijk wel hetzelfde te gaan, want ik heb er bij meer stage gelopen/gewerkt.
Labaratoriumonderzoeken vond ik weinig voorstellen, je kwakt wat in zo'n apparaat en een paar minuten later rollen de waardes er zo uit... Het assisteerwerk op zich (bij operaties en spreekuur) vond ik ook weinig aan. Het is vooral je staat erbij en kijkt ernaar... Tuurlijk heb je dingen te doen als spullen aangeven, zo af en toe is beademen, hechten, volgende patient inspuiten e.d, maar toch viel dat voor mij in het niet met het schoonmaakwerk.
Nee en vooral niet voor dat banketstaaf bedragje.
Ik kreeg daarna een andere baan, verder ook helemaal neit boeiend, maar zonder opleiding oid kreeg ik daar het dubbele en nog netto ook. En ja, daar heb ik het ook prima naar mijn zin.
_Cynthia_ schreef:Trouwens meestal als je in een asiel of kennel wilt werken is het bijna altijd vrijwilligers werk. Heb daar ook 2 jaar gewerkt, maar allemaal vrijgewilligers werk helaas.

yvvv schreef:Ik wil wel even kwijt dat je je ook niet kapot moet kijken op alleen 1 negatieve mening he?!
Dat het mij totaal niet is bevallen, wil natuurlijk niet zeggen dat jij het ook niet leuk gaat vinden!! Ik ken zat meiden van mijn oude klas die er nog steeds werken en het super naar hun zin hebben...
Het verschilt ook echt per dierenartsenpraktijk! Ik heb toevallig het geluk gehad dat ik nooit bij een 'schoonmaakstage' hoefde te lopen, maar toch was het naar mijn mening té veel schoonmaken en vooral troep van anderen opruimen...
En met een asiel, kinderboerderij, manege, dierenwinkel ed is het ook voornamelijk schoonmaken en voeren enzo, daar ontkom je gewoon neit aan als je met dieren werkt. Wel vind ik het een stuk dankbaarder werk dan bijv bij een dierenarts, maar dit is weer alleen mijn mening... En meestal, zoals je zelf al aangeeft, is dit niet betaald werk.
Wat ik persoonlijk het leukst vond, was het werk in een grote, soort van tropische dierenwinkel. Ik werd er heerlijk vrij gelaten, ej had je praatjes met mensen en mocht als het eens rustig was, lekker met de beeste klooien. Het verschil met die dierenwinkel vergeleken met een 'normale' was wel dat er allerlei beesten rondliepen/vlogen/zaten...
Mjay schreef:Ik doe nu een HBO opleiding en ben blij dat ik het gedaan heb, wie weet kom ik nog wel te werken in een dierenartspraktijk (doe dat nu af en toe als oproepkracht) maar ik heb altijd nog een andere goede optie mocht het echt niet lukken!