Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
En wat een geweldige introweek organiseren ze! Truf schreef:Osiris rulez!!! Ben 3 jaar lid geweest, helaas te weinig tijd gehad om er echt van te genieten, maar iedere keer was het in de Soos echt feestEn wat een geweldige introweek organiseren ze!
Woehoeee!
Haha! 
) heel erg per studentenvereniging hoeveel ze van je verwachten als lid. Bij Osiris is er gelukkig niks geforceerd!
Ik vind in ieder geval van wel!
.Niseyra schreef:Mijn beeld van studentenverenigingen is dat er allemaal van die typische studentjes bij zitten die zo geforceerd vriendjes aan het maken zijn.. Het lijkt me gewoon helemaal niks
We delen inderdaad dezelfde verenigingsachtergrond maar inmiddels zijn het al duizenden andere dingen die ons binden.
In het begin van mijn studie waren er een aantal mensen die alleen maar praatten over "leuke mensen ontmoeten" en stappen, die na 2 minuten gepraat te hebben al telefoonnummers uitwisselden om die avond op stap te gaan e.d. (mss vinden anderen dat ook wel normaal, maar ik vond het wel een beetje vreemd iig) en na een paar maanden zag je ze ook nooit meer.. Scheelt misschien wel dat ik een studie doe waarbij je véél practica en colleges hebt, dus dan leer je ook wel sneller je studiegenoten kennen. Verder boeit het me ook niet zo, want ik heb er absoluut geen tijd voor
Hoe zou je het dan aanpakken als je verhuisd naar een plek waar je helemaal niemand kent? Ben wel benieuwd
Soda schreef:Je kunt het niet helemaal forceren maar wel een heel eind. En de effectiefste manier is de manier van de heftigste ontgroening. Door een groep bij elkaar te zetten, ze eerst af te breken en te vernederen, ze verantwoordelijk te maken voor elkaar, ze samen ontberingen te laten doorstaan en ze dan samen naar een doel te leiden - in die situaties krijg je vrijwel gegarandeerd heel sterke (vriendschaps-)banden, dat is haast onvermijdelijk.Nou ben ik wel heel benieuwd wat "typische studentjes" zijn en hoe je "geforceerd" vrienden kunt maken. Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen, bij dat laatste. Inderdaad, je wordt met 150 onbekende mensen bij elkaar gezet met als doel nieuwe mensen te leren kennen. Maar vriendschappen kun je toch niet forceren?
Ten eerste vind ik dat altijd een bijzonder zwak argument, en het draagt wat mij betreft absoluut bij aan het oppervlakkige imago, als zelfs zo'n discussie al uit de weg wordt gegaan...Citaat:Ik vind dat je over 'ontgroeningen' geen echte mening kan hebben als je het niet zelf hebt meegemaakt.
Soda schreef:En nogmaals: wie ben jij om mijn contacten, vriendschappen en relaties als oppervlakkig te betitelen?
. Moet je echt wat voor doen. Het is makkelijk dat je snel meer mensen leert kennen maar dat wil niet zeggen dat je buddys for live bent. Plien91 schreef:Ik zit uit principe niet bij een studentenvereniging (studeer in Groningen). Als je respect van anderen moet krijgen door de meeste belachelijke, ranzige of mensonterende dingen te doen, hoeft het van mij al niet meer..

Shadow0 schreef:Soda schreef:Je kunt het niet helemaal forceren maar wel een heel eind. En de effectiefste manier is de manier van de heftigste ontgroening. Door een groep bij elkaar te zetten, ze eerst af te breken en te vernederen, ze verantwoordelijk te maken voor elkaar, ze samen ontberingen te laten doorstaan en ze dan samen naar een doel te leiden - in die situaties krijg je vrijwel gegarandeerd heel sterke (vriendschaps-)banden, dat is haast onvermijdelijk.Nou ben ik wel heel benieuwd wat "typische studentjes" zijn en hoe je "geforceerd" vrienden kunt maken. Daar kan ik me nou helemaal niets bij voorstellen, bij dat laatste. Inderdaad, je wordt met 150 onbekende mensen bij elkaar gezet met als doel nieuwe mensen te leren kennen. Maar vriendschappen kun je toch niet forceren?