Niet weten wat je wilt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Niet weten wat je wilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:22

Nou als je dat vantevoren al aangeeft denk ik dat het jammergenoeg al afvalt Lachen Ik zou het best nog eens willen doen, maar ben maar een arm studentje Clown En ik zoek ook echt eentje waar ze dus geen punten over het hoofd zien, ik vond die van het cwi bijv. ook niks.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:25

Njen schreef:
Waar heb jij een beroepskeuzetest gedaan? Ik heb er meerdere gedaan, maar daar kwamen alleen richtingen uit en ik scoorde nergens hoog op...

De vraag was niet aan mij, maar ik heb via http://www.werksite.nl een beroepskeuzetest gedaan, hier kwam bij mij wel het juiste uit, zelfde score als op eerdere testen, stom genoeg nooit echt veel op uit gedaan. Werken met mensen kwam ruim op nr 1, maar ben bij mn huidige opleiding nogal verkeerd voorgelicht, notabene door de docenten zelf.. Ik werk nu niet bepaald met mensen en collega's heb je overal.
Maar goed, ben nog maar 21 Lachen
Laatst bijgewerkt door Jeaulijn op 05-12-08 17:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:26

Ja ik wil er nog een laten doen denk ik...die dus die paar punten niet laat liggen. Maar het cwi is volgens jou dus geen aanrader...

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:28

Ik vond persoonlijk van niet, maar je kan het altijd proberen. Bij mij kwam er netzoals bij de rest helemaal niks uit. Ik scoorde of zo goed als niks ergens op en de rest allemaal gelijk, niks sprong eruit...

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:30

Ja, ik ken het ook.

Ik ben nu 21 jaar en ik vindt ook dat ik toch maar eens wat sirieus moet gaan kiezen wat ik voor langere tijd kan en wil doen.
Door omstandigheden heb ik mijn middelbare school niet afgemaakt. Daarna ben ik een mbo niveau 1 opleiding gaan doen voor horea assistent. Deze heb ik versneld afgerond, namelijk in 2 maanden. Daarna ging ik gastvrouw doen, want ik was nog leerplichtig. Doordat ik in 3 maanden moest maken wat ze al gedaan hadden en wat ze nog moesten doen en dus onhaalbaar was moest ik dat jaar overnieuw doen. Toen vondt ik het niet meer leuk en ben ik halverwege het jaar gestopt. Daarna ben ik blijven werken en per novermber 2006 ben ik in Cyprus gaan wonen. Nu ben ik weer sinds dinsdag terug en ik ben nog steeds aan het piekeren over wat ik kan en wil doen voor een lange periode en wat ik wil bereiken in mijn leven...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:06

[LZP] > [STW]

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 22:46

Weet je wat ik soms denk.....wat een grote valkuil van velen is en ook van mijzelf.

Dat we van onze hobby's ons beroep willen maken. B.v. ik hoor sommigen zeggen ik wil iets creatievers of iets met dieren. Al dat soort dingen, zou je b.v. ook heel goed naast je werk kunnen doen..toch? Ik mag zelf graag met sport bezig zijn, maar ben in mijn werk verpleegkundige. Maar dat gaat prima samen!

Ik zeg dit niet uit 'wijsheid' maar omdat ik het zelf ook zo heb ervaren, als twijfelkont zijnde! Knipoog

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:35

Dat dacht ik dus ook, dat doe ik wel ernaast, maar dan moet ernaast dus wel genoeg tijd over blijven en dat is bij mij absoluut niet het geval. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:28

Oamaru schreef:
Hier nog 1tje hoor. Nagelbijten / Gniffelen Zit nu thuis, te bedenken wat ik wil gaan doen. Misschien stewardess, maar vind maar is een betaalbaar huis in Amsterdam. Clown

Ik ga misschien ook naar Amsterdam, kopen we samen toch een huis. Clown Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:31

Ach ik ben 43 en weet nu pas wat ik wil.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 10:57

Heel herkenbaar!
Ik ben nu met mijn 2e opleiding bezig, en ik móet deze echt afmaken van mezelf. Vind m opzich wel leuk, maar ik werk daarnaast 4 dagen, en weet nu al dat ik het hier niet heel lang vol ga houden. Ik mis gewoon de uitdaging. Maar wat ik dan wel wil, dat weet ik echt niet..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 11:13

marjoleintje schreef:
Weet je wat ik soms denk.....wat een grote valkuil van velen is en ook van mijzelf.

Dat we van onze hobby's ons beroep willen maken. B.v. ik hoor sommigen zeggen ik wil iets creatievers of iets met dieren. Al dat soort dingen, zou je b.v. ook heel goed naast je werk kunnen doen..toch? Ik mag zelf graag met sport bezig zijn, maar ben in mijn werk verpleegkundige. Maar dat gaat prima samen!

Ik zeg dit niet uit 'wijsheid' maar omdat ik het zelf ook zo heb ervaren, als twijfelkont zijnde! Knipoog

Denk dat je hier wel punt mee hebt! Zelf zit ik ook steeds te zeggen dat ik het liefste met paarden wil werken... Maar als ik naar de realiteit kijk (voor mij dan) is dit slecht mogelijk.... Maar toch blijft het kriebelen Knipoog

Ik ben zelf ook zo'n twijfelkont... Heb na mijn havo vwo gedaan omdat ik afgewezen was voor de studie die ik in 1e instantie wou, CALO. Ben toen ingeloot voor geneeskunde. Ik dacht echt dat dit de studie voor mij was.. Begon vol goede moed... Maar niet dus. Toen ben ik overgestapt naar psychologie, ook dit vond ik niets... Nu doe ik rechten en deze studie vind ik wel leuk maar het 'universitaire' past niet zozeer bij mij heb ik wel gemerkt de laatste jaren. Ik heb geen goede discipline en moet meer met de praktijk bezig zijn.. Maar ja. Ik moet deze studie van mezelf afmaken.... Anders is het al de 3e waar ik mee stop... Maar ik mis gewoon het doel voor ogen: 'dat wil ik worden en daar ga ik voor'....