KylaLover schreef:ik volg dit even. Automonteur lijkt me enig, maar politieschool ook...
Als automonteur je 'enig' lijkt zou ik het niet doen
Het is lichamelijk heel zwaar en de meeste goed/zwaar gebouwde mannen zijn voor hun 30ste al een keer door hun rug gegaan.
Het is een leuke starters opleiding om daarna bijvoorbeeld receptie werk te doen (dan weet je tenminste waar het over gaat ipv de meeste domme dozen die je tegenwoordig op receptie ziet) of als goed opstap naar de HTS.
Maar om dat echt als uiteindelijke baan te hebben is lichamelijk gezien gewoon niet slim.
Qua opleiding is het goed te doen de jongens die je in de klas tegenkomt zijn vaak nog puberaal dus makkelijk te overtreffen.
Als je eenmaal de garage in gaat is dat gedaan, je zal veel getest worden en het gaat er vaak 'grof' aan toe.
Ik vond het prachtig maar had dan ook mn woordje klaar.
Het grootste nadeel is dat je in een toch al zwaar beroep je 2 keer zo hard moet werken voor erkenning.
Ook tegenover klanten want tja een meisje die aan een auto sleutelt is toch best gek.
Zelfs toen ik werkplaats planning deed wilde veel klanten graag hun 'probleem' uitleggen aan de (mannelijke) monteur.
Want ik zou dat toch niet begrijpen
Na een half jaar kenden de klanten me wel en had ik me bewezen.
Maar dat kan heel frustrerend worden en bij elke nieuwe klant moet je opnieuw beginnen
), geen gezeik met opspelende vrouwenhormonen en achterbaks gemuts enzo, lekker recht voor z'n raap, heerlijk!
Nee dat viel ook wel mee, maar je maakt wel heel snel vrienden als meisje daar, omdat je zo in de minderheid bent en opvalt. Dus ja, ik had genoeg vrienden. Anders behandeld, vast wel, maar niet op een vervelende manier.