Nog meer dames die een "mannen"opleiding doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: Nog meer dames die een "mannen"opleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 08:15

KylaLover schreef:
ik volg dit even. Automonteur lijkt me enig, maar politieschool ook...

Als automonteur je 'enig' lijkt zou ik het niet doen Vork

Het is lichamelijk heel zwaar en de meeste goed/zwaar gebouwde mannen zijn voor hun 30ste al een keer door hun rug gegaan.
Het is een leuke starters opleiding om daarna bijvoorbeeld receptie werk te doen (dan weet je tenminste waar het over gaat ipv de meeste domme dozen die je tegenwoordig op receptie ziet) of als goed opstap naar de HTS.

Maar om dat echt als uiteindelijke baan te hebben is lichamelijk gezien gewoon niet slim.

Qua opleiding is het goed te doen de jongens die je in de klas tegenkomt zijn vaak nog puberaal dus makkelijk te overtreffen.
Als je eenmaal de garage in gaat is dat gedaan, je zal veel getest worden en het gaat er vaak 'grof' aan toe.
Ik vond het prachtig maar had dan ook mn woordje klaar.

Het grootste nadeel is dat je in een toch al zwaar beroep je 2 keer zo hard moet werken voor erkenning.
Ook tegenover klanten want tja een meisje die aan een auto sleutelt is toch best gek.

Zelfs toen ik werkplaats planning deed wilde veel klanten graag hun 'probleem' uitleggen aan de (mannelijke) monteur.
Want ik zou dat toch niet begrijpen Clown
Na een half jaar kenden de klanten me wel en had ik me bewezen.

Maar dat kan heel frustrerend worden en bij elke nieuwe klant moet je opnieuw beginnen

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:29

Frances schreef:
koeieninseminator?
Is dat ook een opleiding dan?
Waar doe je dat als ik vragen mag?

Je kan bijvoorbeeld een cursus doen bij PTC+ opleidingen in Oenkerk en volgens mij zit er 1 in Barneveld (?)
Maar je kan bijvoorbeeld ook naar een bedrijf toe gaan. Ik ga bijvoorbeeld naar CR Delta en hier ga je aan het werk en krijg je de opleiding. Binnen een paar dagen weet ik er meer van, heb gisteren gemaild of je eerst moet solliciteren en dan de baan met opleiding krijgt, of dat je eerst de opleiding moet volgen en dan eventueel een baan kan krijgen. Ben heel benieuwd, wat heb er nu al zin in Lachen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:39

Ik heb zelf technische natuurkunde gestudeerd in Delft, 5% meisjes o.i.d. Is me prima bevallen, maar ben ook altijd al meer een manmens geweest dan een vrouwmens (al is dat afgelopen jaren wel wat rechtgetrokken). Alleen werd Delft me op een gegeven moment te benauwd, je loopt aardig in de kijkers daar als meisje, en als mensen die je al een jaar niet hebt gezien nog precies op de hoogte zijn van je doen en laten, brrr. Maar verder heb ik een geweldige tijd gehad daaro met m'n lieve mannenvrienden (en huidige vriend Haha! ), geen gezeik met opspelende vrouwenhormonen en achterbaks gemuts enzo, lekker recht voor z'n raap, heerlijk!

lisje90 schreef:
Ik doe bouwkunde:) op 80 mensen zon 6 meisjes volgens mij

Doe je dat in Delft? Want dat was (in mijn tijd, 95-2000, ouwe muts Clown ) dé meidenstudie bij uitstek in Delft, samen met industrieel ontwerpen.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:43

misschien niet echte echte alleen voor mannen, maar ik ben wel het enigste vrouwen persoon bij m'n stage
in de brood bakkerij
is lichamelijk eigenlijk ook af en toe net even te zwaar...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:44

SuperRupsje schreef:
Ik heb zelf technische natuurkunde gestudeerd in Delft, 5% meisjes o.i.d. Is me prima bevallen, maar ben ook altijd al meer een manmens geweest dan een vrouwmens (al is dat afgelopen jaren wel wat rechtgetrokken). Alleen werd Delft me op een gegeven moment te benauwd, je loopt aardig in de kijkers daar als meisje, en als mensen die je al een jaar niet hebt gezien nog precies op de hoogte zijn van je doen en laten, brrr. Maar verder heb ik een geweldige tijd gehad daaro met m'n lieve mannenvrienden (en huidige vriend Haha! ), geen gezeik met opspelende vrouwenhormonen en achterbaks gemuts enzo, lekker recht voor z'n raap, heerlijk!

lisje90 schreef:
Ik doe bouwkunde:) op 80 mensen zon 6 meisjes volgens mij

Doe je dat in Delft? Want dat was (in mijn tijd, 95-2000, ouwe muts Clown ) dé meidenstudie bij uitstek in Delft, samen met industrieel ontwerpen.

Arme jij! Delft is echt een mannenuniversiteit volgens mij... Maar jij had dus wel vrienden tijdens je studie? En je werd niet anders behandeld omdat je een meisje was?

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:48

Hinke schreef:
Arme jij! Delft is echt een mannenuniversiteit volgens mij... Maar jij had dus wel vrienden tijdens je studie? En je werd niet anders behandeld omdat je een meisje was?

Haha nee hoor helemaal geen arme ik. Lekker veel aandacht enzo Knipoog Nee dat viel ook wel mee, maar je maakt wel heel snel vrienden als meisje daar, omdat je zo in de minderheid bent en opvalt. Dus ja, ik had genoeg vrienden. Anders behandeld, vast wel, maar niet op een vervelende manier.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:50

Nou kom ik hoor Vork
Ik wou eerst veehouderij gaan doen, koeien heb ik altijd al leuke beesten gevonden, ik doe nu secretarieel en vindt daar echt niets aan, maar ik kon dus stage gaan lopen bij een boer omdat boeren ook altijd wel bepaalde dingen secretarieel hebben, en de boer waar ik stage liep was ook nog penningmeester van een bedrij.
Ondertussen ben ik alleen maar buiten bezig geweest en vrijwel weinig tot niets aan het secretariele gedaan en dit beviel mij erg goed!!
Nu zat ik te denken om opleiding veehouderij te doen maar niemand in de familie heeft een bedrijf dat ik dan over kan nemen ofzo....
Dus heb er lang overna gedacht en misschien wel bij de bedrijfshulp oid te gaan werken dan tegen die tijd, maar dat werd het niet...
Toen bedacht ik me dat ik wel de beveilinging in wou, alleen daar zitten na mijn doen meer nadelen in dan voordelen Clown
En nu heb ik het en ben helemaal zeker van mijn zaak ik ga na mijn secretariele opleiding dat nog een half jaartje duurt beginnen met opleiding loonwerk Lachen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:51

Ik heb een technisch logistieke opleiding gedaan en was 1 van de 3 meisjes voor 4 jaar lang in mijn klas (met 30 mannen daar tegenover).

Nu geef ik zelf les aan deze opleiding, en ben een van de 2 vrouwen in het docententeam en geef alleen maar les aan kerels. Vind het heerlijk, nooit ergens last van. Jongens zijn veel makkelijker in de omgang dan vrouwen, die mutsen te veel Knipoog

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:54

Daar heb je idd wel gelijk in Marieke_K, daarom heb ik ook meer jongens als vrienden, maar krijg je nooit bepaalde droge opmerkingen naar je hoofd gesmeten.
Ik vindt die jongens daar altijd zo lekker mee namelijk, prescies zo een droge opmerking waar je net niet iets op terug kan zeggen Knipoog

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:58

@xDon: dat wel, helemaal toen ik onze opleiding nog bij de zeevaartschool in het gebouw zat, maar dat vind ik altijd wel lachen. Ik ben ook redelijk goed gebekt, dus kan altijd wel een droge opmerking terug maken (ook wel in al die jaren geleerd, was eerst een redelijk stil meisje, tot dat je dagenlang tussen de zeebonken zit.. dan ga je vanzelf wel wat terug zeggen).

Al moet ik zeggen dat ik altijd heel netjes en vooral 'lief' behandeld ben door ze. Om bij school te komen moest je langs een daklozen opvang vanaf de metro, en de stoere mannen wachtte altijd op mij bij de metro zodat ze mij 'veilig' naar school konden brengen Lachen

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:02

Whahaha, das wel heel stoer dat ze dat doen!!
Jaah idd dat leer je wel, ik heb ook mn mondje wel bij me alleen af en toe houd ik me maar even in Nagelbijten / Gniffelen

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:07

Haha herkenbaar dat je wat assertiever wordt tussen de mannen. Ben zelf ook aardig grofgebekt geraakt door m'n studiejaren tussen de mannen, en moet nu af en toe heel erg opletten dat ik er niet zomaar iets uitfloep op m'n werk Haha!
Laatst bijgewerkt door SuperRupsje op 04-12-08 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:28

SuperRupsje schreef:
Haha herkenbaar dat je wat assertiever wordt tussen de man. Ben zelf ook aardig grofgebekt geraakt door m'n studiejaren tussen de mannen, en moet nu af en toe heel erg opletten dat ik er niet zomaar iets uitfloep op m'n werk Haha!

Herkenbaar!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:00

ik ben beveiliger. werk er pas 4 maande maar afgelopen vrijdag pas voor het eerst met een meisje samen gewerkt... Haha!
van de 100 beveiligers zijn er 80 man
wel leuk hoor maar mis soms ook echt de ''meiden-gesprekken'' over sex, jongens, echte meiden dingen enz.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 19:58

Petrochemie !

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:03

Technische Natuurkunde! Zowel in Delft als Enschede gestudeerd. Ben nu bijna klaar. Moet eerlijk zeggen dat Delft veel meer mannen heeft dan Enschede, maar das ook wel logisch. Hier kennen we psy ed. Dat trekt weer meiden aan Knipoog

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:09

lisje90 schreef:
Ik doe bouwkunde Lachen op 80 mensen zon 6 meisjes volgens mij

Hier nog 1. Al die kerols... Slapen

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:17

Ik zit met 4 andere meisjes in de klas. Studeer Interactieve Media en dan de richting Technologie, Design en Interactie.

Ik zit eerlijk gezegd liever tussen de jongens dan tussen meisjes, veel te veel gekibbel Nagelbijten / Gniffelen.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:50

Ik heb de MAS gedaan.
Daarna 2 jaar bij een handelaar gewerkt, paarden rijden etc.
Toen 5 jaar voor de agrarische bedrijfsverzorging.
In de tussentijd rijbewijs C en chauffeursdiploma gehaald.
Dit jaar een nieuwe uitdaging bij een verhuurbedrijf, maar helaas ziek geworden........

Kan ook goed met kerels werken, vrouwen en mij gaat niet zo.

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 21:37

Chel_ schreef:
Technische Natuurkunde! Zowel in Delft als Enschede gestudeerd. Ben nu bijna klaar. Moet eerlijk zeggen dat Delft veel meer mannen heeft dan Enschede, maar das ook wel logisch. Hier kennen we psy ed. Dat trekt weer meiden aan Knipoog

Hee mede-nerd Doei! Knipoog

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:57

kaatje77 schreef:
Ik heb de MAS gedaan.
Daarna 2 jaar bij een handelaar gewerkt, paarden rijden etc.
Toen 5 jaar voor de agrarische bedrijfsverzorging.
In de tussentijd rijbewijs C en chauffeursdiploma gehaald.
Dit jaar een nieuwe uitdaging bij een verhuurbedrijf, maar helaas ziek geworden........

Kan ook goed met kerels werken, vrouwen en mij gaat niet zo.

Bepaalde vrouwen schiet ook niet op hoor bij mij, het scheelt alleen als het van die halve mannen zijn, of van die droge vrouwen die niet zo snel ergens vies van zijn en hun mondje bij hebben dan zit het meestal wel goed Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:21

Ik studeer Agrarische Bedrijfskunde. Dit was altijd een hele erge mannen-opleiding - tijdens de open dag werd mij verteld dat ik waarschijnlijk het enige meisje zou zijn - maar ik zit nu met 3 meisjes in de klas, en we zaten met 4. Dat valt reuze mee dus.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:00

imd schreef:
Ik studeer Agrarische Bedrijfskunde. Dit was altijd een hele erge mannen-opleiding - tijdens de open dag werd mij verteld dat ik waarschijnlijk het enige meisje zou zijn - maar ik zit nu met 3 meisjes in de klas, en we zaten met 4. Dat valt reuze mee dus.

Bij ons wisselt de instroom qua meisjes ook; er zijn leerjaren met geen meisjes, of 1, en leerjaren met 3 of 4 meisjes.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:38

xDon schreef:
Bepaalde vrouwen schiet ook niet op hoor bij mij, het scheelt alleen als het van die halve mannen zijn, of van die droge vrouwen die niet zo snel ergens vies van zijn en hun mondje bij hebben dan zit het meestal wel goed Knipoog

Ja heeeeeel herkenbaar.
Zo werkte ik een tijdje op kantoor bij de front-office, wat een stelletje miepen zeg.
Mijn nagel is gescheurd... Misselijk
Ja, so what dacht ik dan. Nagelbijten / Gniffelen
Geef mij maar mannen of vrouwen die aan kunnen poten. Vork

Chel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:02

SuperRupsje schreef:
Chel_ schreef:

Hee mede-nerd Doei! Knipoog

Hihi, zo kom je elkaar nog eens tegen he!
*Zwaait terug naar mede-nerd*