Aangezien we voor school (Design Academy) we ons voor een vak wat meer moeten verdiepen over de Hema, dacht ik dat ik misschien wijzer wordt door wat vragen te stellen. En bokt is daar natuurlijk heel handig voor.

Voor de opdracht is het de bedoeling om erachter te komen wát het "Hema-icoon" is. Onder een icoon wordt bedoelt wat herkenbaar aan de Hema is, in dit geval een product. Dat kan van alles zijn, want Hema heeft een heel herkenbare stijl.
1. Ga je vaak naar de Hema?b - 1 keer per maand (soms 2x p/m, maar niet wekelijks iig).
2. Wat valt je op als je de Hema binnenloopt?De Hema bij ons in Den Bosch toont een beetje rommelig en is niet erg overzichtelijk. Verder heeft de Hema een vrij ouderwetse uitstraling, maar dit vind ik wel leuk, vind het allesbehalve storend. Misschien zou het wel ietsje meer kleur mogen hebben, kleuren het ouderwetse gevoel aansterken en vooral niet afbreken, ik denk dat je dit moet behouden, dit image van Hema.
3. Wat vind jij heel herkenbaar aan de Hema winkels?De tegeltjes en het hele uiterlijk, een beetje retro. En het assortiment is vrij breed, maar niet diep. Ze hebben van alles, maar niet veel keus binnen de productcategorie.
Verder de producten die in de winkel liggen die benoemd zijn, zoals een fiets, waar met koeienletters 'FIETS' op staat, zo ook met een 'GUM', etc.
4. Wat vind je van de indeling van de winkels?Een beetje onlogisch wel, maar als je Hema kent, toch weer logisch door de anti-logica

.
Maar ik vind dus dat de indeling niet optimaal is bij de Hema. Zo vind je het schap van het ondergoed naast het schap de pepernoten.
5. Wat koop je bij de Hema? Is dat vaak hetzelfde of is dat heel verschillend? Ik ga er vaak alleen eten in de lunchroom. Als ik er iets koop, is het een map, een autolamp of iets van verpakte etenswaren (verder echt niets als ik het me nu bedenkt).
6. Wat vind je herkenbaar/typerend aan de Hema producten?Zie vraag 3, de benoeming 'FIETS' en 'GUM'. Verder zijn de producten best degelijk denk ik, de etenswaren zijn in ieder geval niet te versmaden.
7. Ben je tevreden over de kwaliteit van hun producten?Ik eet altijd heel smakelijk in de lunchroom, en mijn autolamp doet het nu na een half jaar nog steeds. Dus ja, ik ben een tevreden klant.
8. Wat vind jij nou een heel typerend Hema product (wat is nou "écht Hema")?De rookworst natuurlijk!
9. Hoe is de service in de winkel?In de lunchroom in ieder geval goed. Aan de kassa veelal ook vriendelijk personeel.
10. Welke doelgroepen kopen denk je producten bij de Hema?Ik denk heel uiteenlopend, ligt eraan waar ze voor komen. Komen ze voor kleding, dan zijn het meer prijsbewuste mensen die voor hun geld een degelijk kledingstuk willen. Voor de etenswaren komen denk ik wel meer mensen, ik vind het op die afdeling ook altijd het drukst!
Alvast bedankt!