Een paar maanden 'weg'....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Een paar maanden 'weg'....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 20:47

Ik ga over 8 weken naar Londen, via www.swedishconnection.com als au pair

Formulieren invullen, 2 referenties regelen, 2 foto's, brief schrijven en schoolpapieren opsturen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:08

Voor australie hoef je geen 3200 euro op je rekening te hebben hoor. De hele club met wie ik toen ging is niet gecontroleerd.
Meer info www.australianbackpackers.nl(of com)

Je kunt ook je workingholiday visa voor Canada krijgen. Zo kun je bv werken en reizen in Canada maar ook makkelijker een uitstapje maken naar de VS.

Ik ben zelf redelijk op de bonnefooi naar Australie en Nieuw zeeland gegaan (met australian backpackers) en het is echt heel goed te doen. Land is ook zonder auto goed te verkennen en je hebt legio mensen die je wel mee willen nemen in de auto(andere backpackers).
Voor canada raad ik je wel een auto aan...is toch lastiger te reizen.

Wil je werken in het buitenland en ben je een aanpakker dan is misschien reisleidster iets voor je.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 22:22

Nadeel is dat ik behalve Engels en een beetje Duits misschien wat weinig talenkennis heb Bloos

Cowgirl (en anderen), hoe regelde je je leventje thuis voor je weggaat en voor als je weer terug bent? bijvoorbeeld met je baan/studie/huis.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:11

Ik had in nederland nog helemaal geen verplichtingen toen ik weg ging. Had nog geen werk, had de dag ervoor mijn diploma opgehaald, dus ook geen studie en woonde nog bij mijn ouders thuis Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-08 23:23

Ik ook zo..... Daarom riep ik altijd dat dat dé tijd zou zijn.
Ben nu beetje bang dat ik in een gat val bij thuiskomst, zonder zekerheid van baan, risico dat het lang duurt voor je woning hebt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:25

Ondertussen zorgen dat je ingeschreven blijft staan bij de woningbouw? Dat bijv. een familielid het inschrijfgeld betaald? En dan in de tussentijd zodra je terug bent tijdelijk bij iemand intrekken of een kamer zoeken. Zoiets ben ik nml ook van plan. Nou cowgirl zegt dat ze niet controleren voor australie heb ik nml weer een nieuwe optie(eigenlijk zou ik volgend jaar aan een hbo studie beginnen, maar nu stel ik dat misschien alsnog een jaartje uit).

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 11:57

Cowgirl schreef:
Ik ben zelf redelijk op de bonnefooi naar Australie en Nieuw zeeland gegaan (met australian backpackers) en het is echt heel goed te doen. Land is ook zonder auto goed te verkennen en je hebt legio mensen die je wel mee willen nemen in de auto(andere backpackers).
Voor canada raad ik je wel een auto aan...is toch lastiger te reizen.

Ik ga met hetzelfde idee naar Nieuw Zeeland, ik heb geen rijbewijs maar ik denk dat ik bij de cursus die ik eerst ga doen vast wel mensen tegenkom die ook gaan rondreizen, en anders heb je bus/trein/liften/fiets huren dus dat komt vast wel goed Lachen ik heb ook niets geregeld voor die rondreis omdat ik vrij wil zijn om te zeggen "jaaa! daar ga ik vandaag heen!" zonder dat ik dan een reisplan in de war schop Tong uitsteken

Is het daar trouwens een beetje vertrouwd om te gaan liften? En heb je nog tips waar ik echt heen MOET gaan? Bloos

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:49

Voor het meeste vrijwilligerswerk moet je wel zelf je ticket betalen, dus waarschijnlijk is dat voor jou dan niet zo geschikt. Anders is http://www.cross-borders.info/ ook een goede organisatie Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:51

Voor mij begint het toch wat vastere vormen aan te nemen, want ik heb net een gesprek op mijn werk gehad en afgesproken dat ik waarschijnlijk t/m jan/feb 2010 blijf. Dan kan ik sparen, in de tussentijd misschien een kamertje zoeken of thuis blijven wonen(liever niet) en dan als ik terugkom gaan studeren.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:54

ik ben 2,5 maand in Denemarken bij een friezen fokkerij geweest met een (toenmalige) klasgenoot, super tijd daar gehad. er werkt ook een nederlands meisje voor vast.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 15:59

Ik ga in januari vier maanden naar Grenoble, Frankrijk. Ik ga daar frans leren aan een talenschool en woon daar in een studentencampus. Heel veel zin in!

Fleming

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:15

Even een stipje en ik voeg nog een vraag toe:
Wat doe je met je paard wanneer je weggaat, naar het buitenland?

Esme_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 17:39

Mijn zus heeft een half jaar lang in Frankrijk gewerkt, in een erg mooi kasteel. Dit is in het bezit van Nederlandse eigenaren, je doet dan horeca werkzaamheden, er worden bijvoorbeeld bruiloften gehouden. Ze kreeg kost en inwoning, en zakgeld, en regelmatig vrije dagen. Als er familie langs wou komen was dit geen probleem. Website is http://www.meridon.com en dan het kopje vrijwilligers

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:28

Fleming schreef:
Even een stipje en ik voeg nog een vraag toe:
Wat doe je met je paard wanneer je weggaat, naar het buitenland?

Ik had een bijrijdster geregeld, maar dat is nu niet meer nodig want het gaat errug slecht met mijn meisje Verdrietig

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:03

Hier weer een die over Australie begint haha.

Mijn zus zit daar nu, heeft wel flink gespaard van tevoren maar was net afgestudeerd. Het enige wat ze echt moest regelen hier was dat ze haar kamer moest onderverhuren maar dat lukt heel snel in Utrecht. Knipoog Nu zit ze daar in haar eentje en gaat daar straks ook werken. Het bevalt haar hartstikke goed en wat me opvalt is dat alles daar gewoon super goed geregeld is. En dat klinkt wel geruststellend. Ze heeft hier thuis eerst een hostel geregeld voor een aantal dagen (nu blijft ze daar een maand) en trekt ze straks weer verder. Ze komt dagelijk tientallen mensen tegen die vragen of ze mee gaat eten, stappen, naar het strand, dingen bekijken etc.
Nou ik weet nu dus wat mijn volgende spaardoel is.. Haha!