In bezit OV-kaart, maar niet nodig. Dus vergoeding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re: In bezit OV-kaart, maar niet nodig. Dus vergoeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:08

Urielle schreef:
Nee. Nog sterker, ik heb er niks aan omdat ik in Belgie woon en in Nederland studeer, pal over de grens en ik betaal ook braaf 74 Euro elke maand voor een kaart die ik dus niet eens ophaal.

Als jij hem niet hebt opgehaald betaal je niets, de kosten zullen ook niet bijgeteld worden bij je studieschuld bijvoorbeeld.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:13

Jazeker wel. Anders zou ik 74 Euro meer krijgen per maand Shadow Lachen
Zeker weten, heb bij de IBG een hele procedure gevoerd in mijn eerste studiejaar. Dat je hem niet ophaalt of niet gebruikt is je eigen keuze, betalen doe je toch.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:19

BrittKitt schreef:
Hoe kom je daarbij? Een ov is toch een gunst die je gedaan wordt en niet een dienst waar je voor betaald?
Als je er wel voor zou betalen zou je ook wel iets terugkrijgen neem ik aan (ook al moet je zo vaak niet denken bij de IB-groep), maar het is naar mijn idee iets om het de student gemakkelijker te maken om te kunnen studeren, niet iets waar je zelf extra voor betaald dus.

Je betaalt er dus wel voor, want als je hem niet zou hoeven te hebben van de IBG krijg je 74 Euro extra.
Ik wil die OV helemaal niet want mijn korting zou dan welgeteld gelden van Breda tot Tilburg Huilen van het lachen terwijl ik uren onderweg ben op een traject wat ik in de auto op 45 minuten doe en meer geld kwijt zou zijn aan de trein dan nu aan de auto. En toch krijg ik niet dat geld wat Nederlanders die in het buitenland studeren wel krijgen. Dus betaal ik ervoor, want ik word nu wel degelijk gekort in de basisbeurs die ik zou kunnen krijgen. 74 Euro maar liefst. Heb ik anderhalve tank van hoor Ja

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:21

Urielle schreef:
Zeker weten, heb bij de IBG een hele procedure gevoerd in mijn eerste studiejaar. Dat je hem niet ophaalt of niet gebruikt is je eigen keuze, betalen doe je toch.

Dan is dat misschien veranderd. Maar nu geldt:

IB-groep schreef:
Dat de OV-studentenkaart onder de prestatienorm valt, betekent dat dezelfde regels gelden als voor de prestatiebeurs: Je moet binnen tien jaar je diploma halen. Lukt dit, dan is de kaart over alle jaren een gift. Haal je je diploma niet op tijd, dan moet je in 2008
€ 78,16 per maand voor de kaart betalen. Je betaalt dit bedrag alleen voor de maanden waarin je de kaart in je bezit hebt gehad. Als je vermoedt dat je de prestatienorm niet gaat halen, kun je er dus voor kiezen om je OV-studentenkaart niet af te halen. Haal je de prestatienorm wel, maar heb je de kaart niet afgehaald, dan kun je achteraf geen vergoeding krijgen.

http://ib-groep.nl/particulier/Informat ... _kaart.asp

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:23

Denk eens aan het milieu en ga met het openbaar vervoer scheelt jou dus in de kosten en je zegt wel "ik heb hem niet nodig" maar daar heeft de IB groep geen boodschap aan je hebt even goed de keuze om met het openbaar vervoer te gaan dat jij zelf daar niet voor kiest tja dat moet je bij jezelf zoeken

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:25

Citaat:
Als je hem niet hebt opgehaald betaal je niets, de kosten zullen ook niet bijgeteld worden bij je studieschuld bijvoorbeeld.

Ik heb studieschuld openstaan van een ov-kaart die ik nooit heb opgehaald hoor!
Ik zie je link wel staan, en daar blijkt anders uit. Ik weet ook niet hoe lang die regel al geldt?

Overigens zou ik dus aangeven helemaal geen ov-kaart te willen ontvangen als je zeker weet dat je hem niet gaat gebruiken. Dat kan wel, en dat scheelt een hoop als het toch misgaat...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:32

heb het toevallig vandaag op de site van de ib-groep gelezen: je krijgt geen extra studiefinanciering als je je kaart niet ophaalt. Je kunt alleen een vergoeding krijgen als je kunt aantonen dat je onmogelijk met het openbaar vervoer naar je school kunt komen. Er staat ook een hoop op de site van de ib-groep.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 22:43

Mjay schreef:
Denk eens aan het milieu en ga met het openbaar vervoer scheelt jou dus in de kosten en je zegt wel "ik heb hem niet nodig" maar daar heeft de IB groep geen boodschap aan je hebt even goed de keuze om met het openbaar vervoer te gaan dat jij zelf daar niet voor kiest tja dat moet je bij jezelf zoeken

Wat een gelul, sorry.

Ik reis van huis naar school gemiddeld 45 minuten met de auto. Ik verbruik daarbij 1/3 tank = 20 Euro ongeveer.

Doe ik dit met het openbaar vervoer dan reis ik hierop zonder wachttijden: 1 uur en 33 minuten met de trein, 30 minuten met de tram en 30 minuten met de bus = 2,5 uur ZONDER wachttijden tussen tram/trein/bus en ZONDER het stuk lopen naar de tram en van de bus.
Kosten zijn dan 77 Euro.

Vertel mij maar eens of jij zo milieubewust bent dat je een uur en drie kwartier (meer in praktijk want het sluit niet perfect aan) langer gaat reizen en dagelijks 57 Euro extra gaat betalen voor je reis. Ik niet iig.

OV is heel leuk als je niet zo ver hoeft en in de grote stad woont met perfecte verbindingen en alles gratis is. Als je je vertragingen niet meetelt.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:22

LiSSy schreef:
dat ligt er maar net aan of je nog recht hebt op een OV kaart, als je er geen recht meer op hebt betaal je er flink voor!

Ook dat is niet waar, als je een 0-lening aanvraagt behoud je gewoon je recht op OV Knipoog

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 17:29

Mjay schreef:

wat heeft het milieu er nou weer mee te maken Verward Ik heb liever 1 uur per dag reistijd dan 3,5 uur Nagelbijten / Gniffelen Dat jij nou zo milieubewust bent dat je graag je tijd wilt verdoen met het stomme OV stelsel. Alleen in de grote stad functioneert het. Hier echt niet