Dierenartsassistente en Dierenverzorging slecht betaald?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Dierenartsassistente en Dierenverzorging slecht betaald?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:06

Zoolgangster schreef:
Gaaaap Ik werk nu 15 uur per week als huishoudelijk medewerker (schoonmaakster) en verdien daar al iets meer dan 600 Euro netto mee! (Ok, ik ben ouder dan 23 jaar, maar dan nog...)

Ja dat verdiend ook erg goed! *LOL* OK dan!

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:12

Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:22

Romy18 schreef:
Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.

En je werkt als dierenverzorger of als dierenartsassistente? Lachen

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:32

Jeejtje.. ik wist dat de sector slecht betaald wordt maar dit
Ik wilde over 1,5 jaar de opleiding Horse en Health gaan volgen in Deurne om paraveterinair te worden, maar als ik zie dat je voor 40 uur werken 900 euro netto verdient Bloos ga ik toch maar eens hard door zoeken naar iets anders.
Want om nou een dure opleiding te volgen en vervolgens geen baan te kunnen krijgen en achter de kasse kan gaan zitten, hoef ik die opleiding niet voor te doen dat mag ik nu ookal

Veel respect voor de mensen die wel dat werk doen, veel uren maken en weinig verdienen

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:13

Romy18 schreef:

Nou, met de werkomgeving e.d. ben ik ook erg blij, heb ik het vreselijk mee getroffen! Ja
Want op genoeg praktijken word je nog als voetveeg gebruikt ook. Dáár had ik dan wel vriendelijk voor bedankt met mijn middelvinger omhoog.
Het salaris is erg minimaal, maar heb een vreselijk fijne werkplek ervoor in de plaats en dat is me ook heel wat waard!
Hoewel dit ook veel schoonmaakwerk inhoudt, ook krijgen wij veel kans tot groei en ontplooiing.
Hoef ik alleen nog maar gebeurtenissen van vandaag te noemen wat zorgt dat ik met een tevreden gevoel naar huis ga:
- een zenuwachtig kwispelende pup op tafel die je doet smelten,
- dankbare eigenaren die, ondanks dat ze een half uur moesten wachten vanwege spoedgeval, met een gerustgesteld hart naar huis gaan omdat ze toch diezelfde ochtend nog terecht konden en ze zich zo'n zorgen maakten om de hond,
- een blonde Lab die al 2 weken in de opname ligt met ziekte van Weil, maar na elke wandeling kwispelt binnenwandelt, vaste route langs de balie-assistent om die ook even aandacht te geven
- een oude man die zelf van alles mankeert en slecht ter been is, (jaja, hoor van alles Knipoog ) stug voer blijft halen op het fietsje voor zijn kat met nierproblemen, want dat is goed voor zijn conditie!
- cavaliertje die wekelijks komt wegen die streng op dieet is gezet en mooi aan het afvallen is en energieker word.

En aangezien we volgende week ook nog personeelsetentje hebben en hiervoor nog een flinke buitenrit georganiseerd word.... Nee, ik doe het ervoor! *LOL*

Romy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:21

Robynn schreef:
Romy18 schreef:

Ik werk als dierenartsassistente op een paarden kliniek.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:50

Romy18 schreef:
Robynn schreef:

Ik werk als dierenartsassistente op een paarden kliniek.

Netjes Ja Welke als ik vragen mag? Lachen

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 11:51

Fielychi schreef:
Romy18 schreef:

Nou, met de werkomgeving e.d. ben ik ook erg blij, heb ik het vreselijk mee getroffen! Ja
Want op genoeg praktijken word je nog als voetveeg gebruikt ook. Dáár had ik dan wel vriendelijk voor bedankt met mijn middelvinger omhoog.
Het salaris is erg minimaal, maar heb een vreselijk fijne werkplek ervoor in de plaats en dat is me ook heel wat waard!
Hoewel dit ook veel schoonmaakwerk inhoudt, ook krijgen wij veel kans tot groei en ontplooiing.
Hoef ik alleen nog maar gebeurtenissen van vandaag te noemen wat zorgt dat ik met een tevreden gevoel naar huis ga:
- een zenuwachtig kwispelende pup op tafel die je doet smelten,
- dankbare eigenaren die, ondanks dat ze een half uur moesten wachten vanwege spoedgeval, met een gerustgesteld hart naar huis gaan omdat ze toch diezelfde ochtend nog terecht konden en ze zich zo'n zorgen maakten om de hond,
- een blonde Lab die al 2 weken in de opname ligt met ziekte van Weil, maar na elke wandeling kwispelt binnenwandelt, vaste route langs de balie-assistent om die ook even aandacht te geven
- een oude man die zelf van alles mankeert en slecht ter been is, (jaja, hoor van alles Knipoog ) stug voer blijft halen op het fietsje voor zijn kat met nierproblemen, want dat is goed voor zijn conditie!
- cavaliertje die wekelijks komt wegen die streng op dieet is gezet en mooi aan het afvallen is en energieker word.

En aangezien we volgende week ook nog personeelsetentje hebben en hiervoor nog een flinke buitenrit georganiseerd word.... Nee, ik doe het ervoor! *LOL*

Ja!! Dat zijn echt de kleine dingen op een dag wat het allemaal leuk en fijn maakt Lovers

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:24

Robynn schreef:
Anoeska schreef:
Ik werk in een hele andere sector, maar nu word ik toch wel een beetje benieuwd wat een gemiddeld salaris van een dierenartsassistente dan zo'n beetje is.

(Als jullie het liever niet willen zeggen, is dat ook prima hoor)

Met "werkend leren" kreeg ik 350 euro in de maand en was ik 17 jaar en werkte ik 32 uur in de week Nagelbijten / Gniffelen
Daarna geen baan meer kunnen vinden in de dierenarts sector omdat alles hier al voorzien was... Scheve mond
Maar een vriendin van mij heeft wel geluk gehad en krijgt nu voor 40 uur in de week 900 euro netto...

geluk? met 40 uur en daar 900 netto voor krijgen? ik vind het echt om van te janken, zo'n salaris. Daar kun je toch niet van leven tegenwoordig.
Dan kun je nog beter gaan schoonmaken ofzo...

Dit is ook wel de reden dat ik uiteindelijk heb besloten geen baan als DA-assistente te gaan zoeken.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-08 15:28

dwaallicht schreef:
Robynn schreef:
Met "werkend leren" kreeg ik 350 euro in de maand en was ik 17 jaar en werkte ik 32 uur in de week Nagelbijten / Gniffelen
Daarna geen baan meer kunnen vinden in de dierenarts sector omdat alles hier al voorzien was... Scheve mond
Maar een vriendin van mij heeft wel geluk gehad en krijgt nu voor 40 uur in de week 900 euro netto...

geluk? met 40 uur en daar 900 netto voor krijgen? ik vind het echt om van te janken, zo'n salaris. Daar kun je toch niet van leven tegenwoordig.

Dit is ook wel de reden dat ik uiteindelijk heb besloten geen baan als DA-assistente te gaan zoeken.

Het was ook een beetje sarcastisch bedoeld Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:01

Robynn schreef:
dwaallicht schreef:

Het was ook een beetje sarcastisch bedoeld Haha!

Bloos

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:46

Ben nu als extra de opleiding tot assistent aan het volgen, na mijn opleiding in de dierverzorging. Hopenlijk met meer kans op een baan. Mede ook omdat ik toen nog niet wist wat ik voor HBO wilde gaan doen. Inmiddels weet ik dat nog niet, maar heb al wel meer richting-ideen Lachen. Het verdient idd niet goed, maar je krijgt er wel veel voldoening voor terug. Als ik op stage kijk wat ik allemaal meemaak, dan gebeurd er elke dag wel iets speciaals.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 14:45

Heb de opleiding dierverzorging gedaan en kreeg daarmee een baan aangeboden als dierenartsassistente. Deze dierenarts hadt liever iemand die pratijkervaring heeft met dieren zonder opleiding dan kon ze mij alles leren zo als zij het wil hebben. Daarnaast meerdere cursussen gevolgd. Ik verdien 8 euro per uur. Maar maak niet veel uren meer ivm medische redenen. Dus moeilijk om er een baan in te vinden nee. Heb al eerder een baan aangeboden gekregen in een paardenkliniek maar dit om medische redenen dniet gedaan. Verdienen. Om volledig te moeten rondkomen nee. Voor erbij ja. Voor mij was het de ideale baan daar ik afgekeurd ben maar zo toch nog een centje bij kan verdienen en de voldoening heb van een hele leuke dankbare baan.

Horse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:52

Welke opleiding geeft nu het meeste kans op een baan? Ik ben 30 werk al jaren op kantoor maar wil dit goede salaris best opgeven als ik maar met dieren en mensen kan werken.

Heb jaren geleden al eens geinformeerd bij een praktijk en die raadde aan LOI te gaan doen. Is dit nog steeds voldoende om ergens binnen te komen?

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:17

Ik denk dat je het voornamelijk van je stage moet hebben om een baan te krijgen. Tenminste, in mijn jaar hebben degene die nu als assistente werken, het gekregen via de stage.
Volgens mij is de cursus LOI prima, want met de praktijk moet je het echte werk leren.
Als je niet van je salaris hoeft rond te komen, is het zeker een leuke baan! Ja

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:09

Ik heb de opleiding gedaan via barneveld. Het is een opleiding van 2 jaar en je ghaat 1 dag in de 2 weken naar school. Wel moet je in totaal 700 uur stage lopen.

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:21

Ik denk dat Barneveld de meeste kans geeft op een baan, als er een kans is op een baan. Het is echt niet simpel om werk te vinden in de dierenbranche, je moet er eigenlijk in rollen en het geluk hebben dat je via een stage aan de slag kunt.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:24

Leandra welke opleiding heb je gedaan in barneveld? dierverzorging of paardenhouderij?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:25

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:29

werd je er wel voor betaald?

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:39

Voor zover ik weet is het stagebedrijf je niet verplicht te betalen maar ze mogen uiteraard wel een vergoeding geven

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:56

Daar heb ik niks aan. Moet namelijk behalve mezelf, mn kamer en mn paardjes onderhouden Haha!

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:53

Bedenk het ook zo: een bedrijf heeft er ook niks aan om EN iemand te moeten betalen EN moeite erin steken om op te leiden. Dat is dubbelop. Dan wordt het: of geen van beide, of moeite erin steken.
Tenminste, ik vind het niet onterecht om niet betaald te worden voor een stage.
Als ze dit wel willen, is het natuurlijk mooi meegenomen! Haha!

Bij ons is het zelfs zo, dat ze geluk hebben als ze bij ons terecht komen. Zijn best streng in het selecteren van stagiaires, zowel qua karakter/indruk met inzet die ze tonen als qua tijdsplanning die ze in gedachten hebben/moeten vanuit school. Wij hebben meer aan een stagiaire die 4/5 dagen in de week komt, paar weken/maanden achter elkaar, dan iemand die het hele jaar door 2 dagen komt.
Iemand opleiden kost vreselijk veel tijd en moeite, dus geld. Geen probleem, maar willen er wel iets voor terug.
Nogmaals: voor het geld moet je het niet doen. Knipoog

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 16:04

Fielychi schreef:
Bedenk het ook zo: een bedrijf heeft er ook niks aan om EN iemand te moeten betalen EN moeite erin steken om op te leiden. Dat is dubbelop. Dan wordt het: of geen van beide, of moeite erin steken.
Tenminste, ik vind het niet onterecht om niet betaald te worden voor een stage.
Als ze dit wel willen, is het natuurlijk mooi meegenomen! Haha!

Bij ons is het zelfs zo, dat ze geluk hebben als ze bij ons terecht komen. Zijn best streng in het selecteren van stagiaires, zowel qua karakter/indruk met inzet die ze tonen als qua tijdsplanning die ze in gedachten hebben/moeten vanuit school. Wij hebben meer aan een stagiaire die 4/5 dagen in de week komt, paar weken/maanden achter elkaar, dan iemand die het hele jaar door 2 dagen komt.
Iemand opleiden kost vreselijk veel tijd en moeite, dus geld. Geen probleem, maar willen er wel iets voor terug.
Nogmaals: voor het geld moet je het niet doen. Knipoog

Toen ik stage liep kreeg ik wel betaald, maar inderdaad bar weinig Nagelbijten / Gniffelen

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:09

het is mooi werk, maar wel heel hard werken, en inderdaad heel weinig betaald....

maareh, als jullie nu allemaal vinden dat de cao niet goed is geregeld, waarom probeer je daar dan niet wat in te veranderen.
Als lid van een vakbond heb je best inspraak bij de totstandkoming van een cao.