Zoolgangster schreef:Ik werk nu 15 uur per week als huishoudelijk medewerker (schoonmaakster) en verdien daar al iets meer dan 600 Euro netto mee! (Ok, ik ben ouder dan 23 jaar, maar dan nog...)
Ja dat verdiend ook erg goed!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Zoolgangster schreef:Ik werk nu 15 uur per week als huishoudelijk medewerker (schoonmaakster) en verdien daar al iets meer dan 600 Euro netto mee! (Ok, ik ben ouder dan 23 jaar, maar dan nog...)
Romy18 schreef:Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.
ga ik toch maar eens hard door zoeken naar iets anders.Romy18 schreef:Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.

) stug voer blijft halen op het fietsje voor zijn kat met nierproblemen, want dat is goed voor zijn conditie!
Robynn schreef:Romy18 schreef:Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.
En je werkt als dierenverzorger of als dierenartsassistente?
Romy18 schreef:Robynn schreef:En je werkt als dierenverzorger of als dierenartsassistente?
Ik werk als dierenartsassistente op een paarden kliniek.
Welke als ik vragen mag?
Fielychi schreef:Romy18 schreef:Ik geloof dat ik het dan wel goed getroffen heb ik krijg 1300 in de maand (ben 21jr) maar werk wel meer als 40 uur in de week voor de extra uren krijg ik in principe niets maar heb wel 1 van de paarden om te rijden krijg daar alles voor zelfs les etc. daarnaast is het gewoon super leuk werk, super collega's/bazen altijd gezellig, nooit gezeur als je een dagje niet kan eerder weg moet oid.
Nou, met de werkomgeving e.d. ben ik ook erg blij, heb ik het vreselijk mee getroffen!
Want op genoeg praktijken word je nog als voetveeg gebruikt ook. Dáár had ik dan wel vriendelijk voor bedankt met mijn middelvinger omhoog.
Het salaris is erg minimaal, maar heb een vreselijk fijne werkplek ervoor in de plaats en dat is me ook heel wat waard!
Hoewel dit ook veel schoonmaakwerk inhoudt, ook krijgen wij veel kans tot groei en ontplooiing.
Hoef ik alleen nog maar gebeurtenissen van vandaag te noemen wat zorgt dat ik met een tevreden gevoel naar huis ga:
- een zenuwachtig kwispelende pup op tafel die je doet smelten,
- dankbare eigenaren die, ondanks dat ze een half uur moesten wachten vanwege spoedgeval, met een gerustgesteld hart naar huis gaan omdat ze toch diezelfde ochtend nog terecht konden en ze zich zo'n zorgen maakten om de hond,
- een blonde Lab die al 2 weken in de opname ligt met ziekte van Weil, maar na elke wandeling kwispelt binnenwandelt, vaste route langs de balie-assistent om die ook even aandacht te geven
- een oude man die zelf van alles mankeert en slecht ter been is, (jaja, hoor van alles) stug voer blijft halen op het fietsje voor zijn kat met nierproblemen, want dat is goed voor zijn conditie!
- cavaliertje die wekelijks komt wegen die streng op dieet is gezet en mooi aan het afvallen is en energieker word.
En aangezien we volgende week ook nog personeelsetentje hebben en hiervoor nog een flinke buitenrit georganiseerd word.... Nee, ik doe het ervoor!
Robynn schreef:Anoeska schreef:Ik werk in een hele andere sector, maar nu word ik toch wel een beetje benieuwd wat een gemiddeld salaris van een dierenartsassistente dan zo'n beetje is.
(Als jullie het liever niet willen zeggen, is dat ook prima hoor)
Met "werkend leren" kreeg ik 350 euro in de maand en was ik 17 jaar en werkte ik 32 uur in de week![]()
Daarna geen baan meer kunnen vinden in de dierenarts sector omdat alles hier al voorzien was...
Maar een vriendin van mij heeft wel geluk gehad en krijgt nu voor 40 uur in de week 900 euro netto...
dwaallicht schreef:Robynn schreef:Met "werkend leren" kreeg ik 350 euro in de maand en was ik 17 jaar en werkte ik 32 uur in de week![]()
Daarna geen baan meer kunnen vinden in de dierenarts sector omdat alles hier al voorzien was...
Maar een vriendin van mij heeft wel geluk gehad en krijgt nu voor 40 uur in de week 900 euro netto...
geluk? met 40 uur en daar 900 netto voor krijgen? ik vind het echt om van te janken, zo'n salaris. Daar kun je toch niet van leven tegenwoordig.
Dan kun je nog beter gaan schoonmaken ofzo...
Dit is ook wel de reden dat ik uiteindelijk heb besloten geen baan als DA-assistente te gaan zoeken.
Robynn schreef:dwaallicht schreef:
geluk? met 40 uur en daar 900 netto voor krijgen? ik vind het echt om van te janken, zo'n salaris. Daar kun je toch niet van leven tegenwoordig.
Dan kun je nog beter gaan schoonmaken ofzo...
Dit is ook wel de reden dat ik uiteindelijk heb besloten geen baan als DA-assistente te gaan zoeken.
Het was ook een beetje sarcastisch bedoeld
. Het verdient idd niet goed, maar je krijgt er wel veel voldoening voor terug. Als ik op stage kijk wat ik allemaal meemaak, dan gebeurd er elke dag wel iets speciaals.

Fielychi schreef:Bedenk het ook zo: een bedrijf heeft er ook niks aan om EN iemand te moeten betalen EN moeite erin steken om op te leiden. Dat is dubbelop. Dan wordt het: of geen van beide, of moeite erin steken.
Tenminste, ik vind het niet onterecht om niet betaald te worden voor een stage.
Als ze dit wel willen, is het natuurlijk mooi meegenomen!
Bij ons is het zelfs zo, dat ze geluk hebben als ze bij ons terecht komen. Zijn best streng in het selecteren van stagiaires, zowel qua karakter/indruk met inzet die ze tonen als qua tijdsplanning die ze in gedachten hebben/moeten vanuit school. Wij hebben meer aan een stagiaire die 4/5 dagen in de week komt, paar weken/maanden achter elkaar, dan iemand die het hele jaar door 2 dagen komt.
Iemand opleiden kost vreselijk veel tijd en moeite, dus geld. Geen probleem, maar willen er wel iets voor terug.
Nogmaals: voor het geld moet je het niet doen.