[ENQ] uitgebreide enquete over gewicht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CandyQueen

Re: [ENQ] uitgebreide enquete over gewicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:16

1. Wat is U leeftijd? 15
2. Wat is U lengte? 1m60
3. Wat is U gewicht? 42
4. (wat is U vet%) geen idee
5. (wat is U spiermassa?) geen idee
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? nee
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? ja, paardrijden
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? 9 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? student veel trappen Huilen van het lachen
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? word bijna overal met de auto naar toe gebracht
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? nee, tenzijn shoppen mee telt
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? als ik veel sport val ik heel hard af, kan op een maand makkelijk 1 à 3 kg verschillen
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? ja, 2 kleine broodjes met boter en beleg en een kop koffie
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? een worstenbroodje en een blikje cola of een flesje water
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? 1 of 2 stukken vlees, aardappelen/aardappelpurree, meestal geen groenten en bijna altijd met ketchup en vleesjus
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? nee bijna nooit
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? nee alleen met speciale gelegenheden
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? zelf 2 à 3 keer *als een worstenbroodje hier ook onder valt, elke dag*
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? nee, maar ik val zoieso snel af als ik sport of iets minder eet
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? beide ouders rond de 1m70 allebij rond de 60 à 70 kg
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? moeder jogged en vader kan om medische redenen bijna niet sporten
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? nee
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? 1 of 2 keer, ik zelf meer
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? er is altijd veel in huis, voor als er gasten zijn, maar zelf word er hier weinig van gegeten
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? niet dat ik weet
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? geen idee
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? ik heb geen idee

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:16

miltonlover schreef:
Charaz schreef:
Ik ga je enquete zo invullen maar wil wel even opmerken dat het hier Uw is ipv U

Oh, wat genant Bloos
Haha, ik heb de enquete niet zelf gemaakt, maar had het wel op kunnen merken *schaam*

En u hoeft niet meer met een hoofdletter sinds de middel eeuwen

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:21

Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
19

2. Wat is U lengte?
1.76

3. Wat is U gewicht?
Ongeveer 63

4. (wat is U vet%)
Geen idee

5. (wat is U spiermassa?)
Geen idee
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid?
Ja

7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport?
Ja, paardrijden en wielrennen.
Paardrijden gemiddeld 6 uur per week, wielrennen gemiddeld 3 uur per week

8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al?
Paardrijden 11.5 jaar, wielrennen 0.5 jaar

9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten?
Student, niet heel veel.

10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk?
Fiets, auto of OV

11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat?
Ik loop veel op stal en door de stad naar de universiteit. En ik fiets vaak als ik ergens heen moet.

12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan?
Geen idee (sta nooit op de weegschaal)

13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld?
Ja, schaaltje yoghurt/vla

14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch?
4 boterhammen met appelstroop

15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd?
Aardappelen, vlees en groente
Normale portie

16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld?
Ja, 2 tot 3x per dag. Eierkoek, sultana of ontbijtkoek

17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week?
Nee nooit

18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.?
1x

19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan?
Ja, kwam aan..

20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer?
1.80, 80 kg (gemiddeld)

21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang?
Ja, fitness en wielrennen

22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie?
Uitgereid gekookt, maar niet veel gegeten

23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets?
1x

24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten?
Ja, maar niet snel/veel gegeten

25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen?
Ja, 4x (Sonja bakker en ziekenhuis dieet), heeft geholpen

26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen?
Ja

27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt?
Ja

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:47

miltonlover schreef:
Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 22
2. Wat is U lengte? 172cm
3. Wat is U gewicht? 57,5 kg
4. (wat is U vet%) tussen 16 en 17 %
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? niet echt
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? paardrijden, 2-3 uur per week
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? 12 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? zittend werk - kantoor
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? openbaar vervoer en 4 km fiets per dag
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? af en toe wandelen met de hond
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? nauwelijks, max 0,5 kg
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? kom yoghurt met cruesli
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? 6 boterhammen
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? wok met rijst, pasta's, aardappel met vlees en groente
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? 2 of 3 tussendoortjes; ontbijtkoek, kinder bueno, bakje chips/nootjes/koekjes
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? niet vaak, eens per maand 2-3 drankjes
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? 1 keer per week, pizza
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? nee nooit, eerder wel pogingen gedaan om aan te komen
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? moeder 173 cm - 56 kg, vader 186 cm - +/- 100 kg, broertje 195 cm - +/- 80 kg
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? ouders weinig - wandelen met de hond, broertje fitnesst
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? niet zo echt, eerder dat er uit eten wordt gegaan
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? in ieder geval 1 keer per week
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? niet enorm veel
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? mijn vader wel eens, dat ging goed, tot die stopte met er op letten
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? niet bepaald nee
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? niet dat ik me heel erg bewust van ben

alsjeblieft Lachen

Bosprez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:12

1. Wat is U leeftijd?
17
2. Wat is U lengte?
1.73
3. Wat is U gewicht?
72
4. (wat is U vet%)
Geen idee
Geen idee wat het precies is, maar ik sport veel dus het heeft wel degelijk invloed op mijn gewicht
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid?
zeker weten
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport?
Tennis, 7u/ week
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al?
10 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten?
student
fiets
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat?
Lopen, fietsen
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan?
dit kan een paar kilo verschillen
2 boterhammen
2 boterhammen
Warm, een normale portie
Ik eet soms wel tssdoortjes, koeken, chocolade, fruit
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week?
Ik drink niet veel alcohol, 1 x per week
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.?
minder dan 1 keer in de week
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan?
Ik let op wat ik eet, als ik moet afvallen, eet ik gewoon van alles een beetje minder. Het helpt
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer?
1.72-1.87; tussen de 72-86kg
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang?
Tennis,voetbal, allen redelijk intensief
Er wordt iedere dag een normale maaltijd klaargemaakt
minder dan 1 x per week
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten?
Nee, daar zorgt mijn moeder voor Knipoog
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen?
Echte drastische maatregelen niet, gewoon letten op wat we eten
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen?
ja
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt?
zeker weten, sporten helpt om vet te verbranden, gewoon letten op wat je eet en niet sporten/bewegen is niet genoeg!

aub Lachen

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:53

miltonlover schreef:
Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 20
2. Wat is U lengte? 1.73 M
3. Wat is U gewicht? 54 KG
4. (wat is U vet%) ...?
5. (wat is U spiermassa?) ...?
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? Ja.
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? 1 uur per week Bodyshap.
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? Bodyshape pas sinds 2 maanden.
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? student.
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? fiets
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? Af en toe met de hond wandelen.
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? Nee
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? Ja, 2 boterhammen
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? 3 boterhammen
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? aardappel, groente, vlees.
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? Ja regelmatig; 's avonds chips..overdag koekje/snoepje
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? circa 2-3 keer per week; gemiddeld 4/5 biertjes/wijntjes.
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? op zondag meestal friet.
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? Nee
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? circa zelfde verhoudingen. Behalve pap die snoept te veel.
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? Door mijn zus wel; veel hardlopen en paardrijden. Verder niet echt..ja met de hond wandelen.
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? Elke dag door mijn moeder. Maar ik woon op mezelf dus kook doordeweeks voor mezelf.
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? 1 keer p/w.
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? Ja, bij mijn ouders gaat het er ook snel doorheen.
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? Mijn vader wel..maar hij heeft las van het jojo-effect. Hij gaat afvallen en komt het vervolgens toch weer aan.
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Ja, maar wij komen allemaal niet heel snel aan.
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? Ja tuurlijk, sporten is gezond en helpt om af te vallen/niet dik te worden.

Bedankt voor het beantwoorden van deze enquête!!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 00:22

miltonlover schreef:
Hallo Bokkers,

Mijn naam is Dieuwertje, ik zit in 5 Havo, en ik doe mijn profielwerstuk over oa. de invloed van sport en erfelijkheid of iemand snel aankomt/afvalt.
Ik heb een nogal uitgebreide enquete gemaakt, en zou het erg op prijs stellen als jullie deze willen invullen!!
Als je hem trouwens te lang vindt; je kunt hem ook half, of voor een kwart, invullen Knipoog
Alvast bedankt!! Haha!

Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 21
2. Wat is U lengte? 1.81
3. Wat is U gewicht? 73 kg
4. (wat is U vet%)geen idee
5. (wat is U spiermassa?)geen idee
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? Ja
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? Ik doe aan hardlopen, twee keer per week een half uur, dus een uur per week
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? Jaar of 3
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? Ik doe administratieve werkzaamheden en boekhouding, kantoorbaan dus waar weinig beweging bij komt kijken
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? Vaak met de tram of op de fiets, soms lopen of met de auto
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? Ik wandel ongeveer 2 uur per week, en fiets bijna iedere dag een uur van en naar werk
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? Nee
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? Ja, 1 broodje en een stuk ontbijtkoek
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? 3 bruine boterhammen met kaas en een appel
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? Dat is heel verschillend, meestal pasta met een sausje of groente met een stukje vlees en aardappelen
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? Ik eet rond 11 uur een appel, verder als ik 's middags of 's avonds thuis ben veel ongezonde lekkere dingen, in deze tijd veel pepernoten
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? Ik denk zo'n 2 glazen wijn per week
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? Als tussendoortjes meetellen iedere dag, anders eens in de twee weken (avondeten)
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? Nee, niet nodig gehad
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? Ik heb geen broers, zussen en kinderen, mijn moeder is vrij klein (1.65 ofzo) en redelijk stevig, mijn vader is ongeveer 1.90 en vrij dun
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? Mijn ouders fitnessen allebei 1 keer per week
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? Alleen met bijzondere dinge zoals verjaardagen of kerst ofzo
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? Geen idee, ik woon namelijk niet meer bij ze
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? Ik eet veel van die dingen, mijn ouders hebben wel altijd koekjes thuis, maar heb geen idee of ze ervan eten of dat het alleen voor de visite is.
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? Mijn moeder lijnt wel eens, dan valt ze een paar kilo af en dan stopt ze er weer mee en een half jaar later zit het er weer aan. Dat gaat ieder jaar zo.
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Geen idee, ik denk wel dat het in mijn genen zit dat ik alles kan eten wat ik wil zonder aan te komen
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt?Nee denk het niet, je valt af door calorien te verbranden toch?

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:06

Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
16
2. Wat is U lengte?
1.62
3. Wat is U gewicht?
44kg
4. (wat is U vet%)
Ja, er doet zich een schildklieraandoening voor in onze familie.
- 8/10 uur dansen per week.
- 2/3 uur paardrijden per week
- 3/4 uur krachttraining per week
Dansen nu zo'n 8 jaar, maar 2 jaar intensief.
Paardrijden 8 jaar, en krachttraining sinds dit jaar.
Met de fiets of het OV.
Met de hond wandelen en 150km in de week fietsen naar school.
Ja, als ik meer/intensiever sport val ik standaard af. Dit is meestal 1 á 2 kg.
Ja, 'Goedemorgen' (fruitontbijt) en 1 boterham.
3 á boterhammen.
Een goede portie groenten met aardappelen en vlees.
Hehe, te vaak. Ik moet (verplicht) 5 á 6 tussendoortjes eten. Meestal een cracker met kaas, of een kopje cup-a-soup.
Meestal op vrijdag/zaterdagavond. Maar niet teveel.
2 tot 3x in de week. Bloos
Nee, zou niet goed zijn om nu af te vallen. *LOL*
Ouders zijn beiden 1.71m. Mijn vader weegt rond de 70kg, mijn moeder rond de 90.
Mijn tweelingbroer is 1.75m en weegt rond de 65kg.
1 á 2x in de week naar de sportschool.
Ja
1 á 2x in de week.
Ja Bloos
Ja, mijn moeder heeft een poging gedaan en is hierbij 20kg afgevallen. Helaas is door veel stress/weinig tijd bijna alles er weer bij aan gekomen. Ze gaat nu een 2e poging wagen.
Bij mijn vaders kant valt men snel af, bij mijn moeders kant komt men snel aan. Dus, ja Ja
Nee. Mijn stofwisseling is standaard te snel, dit heeft niks te maken met veel/weinig sporten. De combinatie van veel/weinig sporten met een stofwisselingsprobleem hebben invloed op het gewicht. Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:38

1. Wat is U leeftijd?
19 jaar
2. Wat is U lengte?
1,80 m
3. Wat is U gewicht?
75 kg
4. (wat is U vet%)
Weet ik zo niet meer, wel eens gemeten, was gewoon normaal
geen idee
Ja
Paardrijden
Gemiddeld 5 uur per week

Fietsen/mountainbiken
Gemiddeld 5 uur per week

Paardrijden: 10 jaar
Mountainbiken: 8 jaar
Studente Fysiotherapie, loop je redelijk veel, meer dan normale studie
Werken in bakkerij in supermarkt: loop je hele dag, lichamelijke arbeid
Fietsend of met trein
Soms met de auto
Heel veel traplopen, vaak ook wel stukken wandelen
Nee..
Ja, altijd twee boterhammen en drinken
Dat is erg verschillend.
Soms 1 boterham. Soms 4 boterhammen
aardappels, groente en vlees
of pasta's
Ja, ik denk zoiezo wel 6 op een dag!
Wel gezond...fruit, gezonde koekjes, soep
Gemiddeld 2 x per week. Ene keer veel te veel, andere keer houd ik het bij 2 glaasjes
Gemiddeld 1 x per week
Nee, nooit pogingen gedaan
Broertje: 188 cm 78 kg
Zusje: 174 cm 58 kg
Moeder: 170 cm 74 kg
Vader: 190 cm 100 kg

Ofzoiets schat ik Tong uitsteken
Ja voetballen, volleybal, fitness, tennis, paardrijden, fietsen
Iedereen behalve mijn moeder sport veel
Soms wel, als iedereen gezellig thuis is. Soms ook niet
1 x per twee weken
Ja mijn moeder haalt het wel. Ik ben gestopt met dat eten, maar mijn broertje en moeder eten het wel veel!
Mijn vader wel een poos geleden. Hielp wel, is nu al weer aangekomen Tong uitsteken
Mijn moeder ook maar die houd het niet langer dan twee dagen vol, gaf geen effect
Nee
Nee, volgens mij bij mij niet heel veel

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:50

1. Wat is U leeftijd? 27
2. Wat is U lengte? 168
3. Wat is U gewicht? 70
4. (wat is U vet%) 23%
5. (wat is U spiermassa?) ? vrij hoog
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? Deels, ook met je voeding/sport
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? Paardrijden/zwemmen/fitness, totaal ong. 5 uur pw.
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? Paardrijden: 18 jaar, Zwemmen: 5 jaar, Fitness: 1 jaar.
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? Planner, veel zittend werk.
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? met de auto.
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? Tuinieren, huishouden, weide uitmesten, hond uitlaten.
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? Geen verschil in gewicht wel in verhouding vet/spieren. Als ik meer sport ben ik ong. 2 kg zwaarder maar wel een heel aantal centimeters slanker.
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? Ja, cracker met jam en een grote beker optimel.
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? 2 broodjes vleeswaren en een stuk fruit. Pakje drinken.
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? 1 bord warm eten. Afwisselend pasta, rijst, aardappelen.
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? 3x pd. 1x stuk fruit, 1x liga, 1x koekje bij de koffie.
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? Nee, heel af en toe 1 glaasje (ong. 5x per jaar.)
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? elke vrijdag
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? nee
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? moeder 156, 60 kg, vader 183, 80 kg, zus 164, 65 kg(zwanger), broer 173, 78 kg.
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? Ja allemaal sportief, 2x per week een uur aan het sporten. Wielrennen/schaatsen/gym/zwemmen.
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? Wel uitgebreid gekookt maar niet vaak. Verder gezond en normale porties.
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? max 1 keer.
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? Bijna nooit. Alleen een keer een koekje bij de koffie.
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? Ja mijn moeder, netjes 3 kg er af en niet weer er aan.
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Nee.27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? Ja, je vetpercentage zal zakken door regelmatig te sporten. Ook verhoogd dit je spieraanmaak. Je gewicht hoeft er dus niet echt van veranderen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:57

[quote="miltonlover"]

Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 21
2. Wat is U lengte? 1.58
3. Wat is U gewicht?55
4. (wat is U vet%)geen idee
5. (wat is U spiermassa?)geen idee
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid?nee
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport?niet fanatiek, en bijna verwaarloosbaar.
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al?2 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten?student, nee
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk?rolstoel en taxi
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat?nee
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan?nee ook niet van voor en na in een rolstoel beland te zijn
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld?muesli met yoghurt
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch?4 boterhammen
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd?verschild heel erg. meestal gewoon vlees, aardappelken en groente
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld?ja heel veel Bloos
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week?nee, helemaal nooit
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.?haast 1 keer per week denk ik wel Bloos
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan?alleen om echt aan te komen heb ik wel een bepaald dieet gekregen, maar hielp niets.
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer?ook klein en niet dik
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang?nee niet echt.
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie?nee
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets?1 keer per week denk ik. geen idee
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? ja
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? ja afvallen. sonja bakker heeft goed geholpen bij sommige
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen?nee
denk ik wel ja

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:08

1. Wat is U leeftijd?
* 21
2. Wat is U lengte?
*1.65
3. Wat is U gewicht?
*50 kg
4. (wat is U vet%)
*geen idee
*geen idee
*ja
*paardensport en joggen. paardensport afhankelijk van het seizoen. zomer tussen 10 en 20 uur en 's winters max. 10 u per week. joggen 1x per week 30 min
* paardensport al 12 jaar, meer melen per week? joggen nog maar sinds 3 maanden
*student. veel zitten dus
*trein
*wandelen met de hond, al het werk rondom de paarden (stal schoonmaken, hooi halen enz), gaan fietsen met de kleine pony
* meer sporten merk ik niet meteen, gewicht blijft 50 kg, maar als ik een maand moet stilzitten, kom ik wel tot 2 kg bij
* koffie, 2 a 3 boterhammen met beleg en eventueel een youghurtje
*belegd broodje
*meestal rijst/aardappelen/couscous/... met daarbij groenten, en soms een stukje vlees/vis/kip erbij (2 a 3 keer per week?)
*meestal 1 per dag. een koekje of een koffiekoek.
*neen, hoogst uitzonderlijk eigenlijk
* 1x per week frietjes
*neen
*moeder meet 1.60 en weegt 55 kg, mn oma is kleiner en weegt meer, maar weet niet hoeveel. mn vader meet rond de 1.75 denk ik en is niet echt dik, maar weet niet hoeveel hij weegt. heb geen broers of zussen
* ja: vroeger windsurfen (elk weekend een heel weekend en in de zomer de hele vakantie), nu vooral fietsen en mountainbike (4 5tal uur per week denk ik?), paardrijden (3u per week) en wintersport (2x per jaar een week)
*uitgebreid gekookt wel, maar niet overdreven veel gegeten.
*1 keer
* ik heb 1 zak chips per week in huis en die gaat een week mee
*mn vader is terug aan het sporten gegaan nadat hij een jaar moest stilzitten wegens een ongeval en veel was bijgekomen en dat werkte wel
*snel aankomen zit wel in de familie denk ik. maar tegelijk gaan de kilo's er wel makkelijk terug af met meer te bewegen
* ja zeker

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:14

1. Wat is U leeftijd?
17
2. Wat is U lengte?
1.65
3. Wat is U gewicht?
51
4. (wat is U vet%)
22
Weet ik ff niet meer zo 123
Ja, maar ook voor een groot deel met inzet
Paardrijden ong. 12 uur per week, sportschool (fitness en krachttraining) 3 uur per week
Paardrijden sinds ik kon lopen, sportschool ong. 1,5 jaar
School, achter de bar. Weinig lichamelijke arbeid
Scooter
Wandelen met de hond, af en toe een rondje hardlopen
Als ik veel sport weeg ik ongeveer 50, als ik minder sport maximaal 53
Ja, 2 boterhammen
Verschillend, tosti, brood, niks
Aardappelen, groeten, vlees
Meestal wel gezonde tussendoortjes zoals fruit of sultana. Af en toe chocola
Ongeveer om de week, verschillende hoeveelheden
Ongeveer 2 keer in de week
Geen pogingen tot afvallen, wel vetpercentage verminderen, gewoon door te sporten en een aangepast gezond dieet op basis van minder koolhydraten
Moeder rond de 1,66 en 58 kg?. Vader rond de 1.85 89 kg?, broertje rond de 1.75 65 kg?? (is 15)
In de familie word weining aan sport gedaan
Er wordt 5 dagen in de week gekookt, normaal gegeten
Gemiddeld 5 dagen gezond 2 dagen ongezond
Er is altijd wel koek, snoep of chips in huis. Dit gaat er vaak wel in Bloos
Nee
Aan de ene kant wel aan de andere kant niet, ik let best wel op wat ik eet en blijf zo goed op gewicht. Ik weet natuurlijk niet hoe dat zou zijn als ik maar zou eten als ik zin heb. In de familie zijn we ook niet echt dik, maar ik denk dat als we allemaal elke avond patat zouden eten we een heel stuk zwaarder zouden zijn....
Ja, met geregeld en goed (weten waar je mee bezig bent) gaat je stofwisseling omhoog, dat zorgt ervoor dat je sneller afvalstoffen verbrand.
Laatst bijgewerkt door wondertje op 03-11-08 12:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:23

Citaat:
Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
17 jaar
2. Wat is U lengte?
ik gok op 1,72 m ongeveer
3. Wat is U gewicht?
63 kg
4. (wat is U vet%)
geen idee
geen idee
Ja dat denk ik wel.
Paardrijden zo'n 2 uur per week. Sport op school ook 2 uur. In totaal denk ik zo'n 5 uur.
Paardrijden, 10,5 jaar.
School / werken in de Kruidvat. In de Kruidvat moet ik vakkenvullen, dingen verslepen, dozen stapelen ed. dus wel veel lichamelijke arbeid opzich.
Fiets, soms trein.
Hond uitlaten elke dag. Fietsen naar school (in totaal een uur)
Ja, ik denk dat dat zo'n 2-3 kg kan schelen.
Vruchtensapje en boterham of crackers of 2 beschuitjes ofzo.
4 boterhammen met hartig.
Warm eten, minstens 6x per week groente.
Ene dag meer dan de ander. Sowieso evergreen tussen ontbijt en lunch. Als ik thuis kom soms koekjes of wat er ook maar is Tong uitsteken 's Avonds soms chocola of chips, maar nooit heel veel.
Nee niet veel. Soms als ik uitga wel, maar niet meer dan 4 biertjes op een avond. Soms thuis een biertje of een wijntje .. maar dat is echt af en toe.
Één keer in de week.
Als ik op mn eten ga letten, lijkt het niks te helpen. Als ik gewoon eet wat ik altijd eet en gewoon leef zegmaar gaat er soms ineens een kilo vanaf. Let soms wel op dat ik genoeg gezond eet maar niet om af te vallen.
Mijn ouders zijn heel lang, 1,85m ofzo. En mijn moeder heeft een slanke bouw. Zusjes ook. Ik niet Clown heb de bouw van mijn oma.
Vader jogt, moeder tennist, zusje paardrijdt en ander zusje badmintont Lachen
Ja.
Ook één keer per week.
In het weekend wel Haha!
Nee niet echt .. maar wel gezond eten is belangrijk. Maar je moet wel genoeg eten.
Ik denk dat mijn moederskant van de familie niet snel aankomt, de andere kant van de familie opzich ook niet echt maar wel sneller. En ik heb de bouw van mijn vaders kant van de familie zegmaar Knipoog
Ik denk van wel .. maar ik vind het niet nodig om me daarmee bezig te houden. Voldoende beweging en gezond eten is wel belangrijk. Maar je moet jezelf niet uithongeren en teveel sporten om af te vallen. Dat vind ik niet gezond.

Alsjeblieft Lachen

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:46

1. Wat is U leeftijd? 14
2. Wat is U lengte? 1.78
3. Wat is U gewicht? 83kg
ja
paardrijden, wandelen tot 5 uur per week
bijna 5 jaar
niet echt, zit nog op school
fiets
ik wandel heel veel en ben altijd wel bezig
nee
1 boterham
2 boterhammen
vlees/aardappelen/groente
+- 2x per dag
nee
hooguit 1x
nee
mijn moeders kant is net als mij best zwaar, vaders kant eigenlijk te licht
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? nee
ja
oom +- 5 dagen in de week, de rest net als ons hooguit 1x
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten?nee
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? nee
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? ja
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? amper

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:30

Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 19
2. Wat is U lengte? 1.76
3. Wat is U gewicht? 62
4. (wat is U vet%) geen idee Clown
5. (wat is U spiermassa?) ook geen idee
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? Ja, mijn ouders zijn beide rond hun 40e superslank gebleven en hebben hiervoor nooit gelijnt.
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? Ik beoefen geen sport, wel heb ik een eigen pony, maar daar rijd ik al maanden niet meer op ivb met steeds terugkomende peesblessures.
Paard heb ik vanaf mijn 12e dus nu 7 jaar.
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? school, en daar zit ik ongeveer alleen maar. Clown
kleine afstanden met de fiets, grote met openbaar vervoer
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? Nou, eigenlijk niet.. computeren vooral. Clown
Ja, ik val heel snel af door beweging. Als ik 1 dag veel meer beweeg ben ik de volgende dag zomaar een halve kilo lichter.
Ik heb nu ontbeten met warme (maïs) ovenbroodjes met honing en pasta. Vingers aflikken Maar meestal ontbijt ik met 2 sneedjes bruinbrood met heel verschillend beleg altijd. ls ik geen school heb ontbijt ik standaart met een tostie! (of 2 Tong uitsteken )
Als ik thuis ben: tostie's! Indien school: gewoon 2 sneden bruinbrood met verschillend beleg.
Groente, vegetarische burger met honing Tong uitsteken en meestal nog vla als toetje.
In het weekend redelijk veel. Dit weekend was dan wel extreem: ongeveer 10 biertjes en nog wat glazen bessensap Nagelbijten / Gniffelen (en dat was 1 avond/nacht uitgaan Nagelbijten / Gniffelen )
Meestal 1 x per week, maar soms ook helemaal niet, of juist elke dag Nagelbijten / Gniffelen
Ja, ik ben een tijdje geleden wat zwaarder geworden door de pil en géén beweging. Tong uitsteken Toen ben ik gestopt met snoepen een tijdje en viel ik best snel weer af.
Pff Clown Dat weet ik niet precies, maar nu mijn ouders boven de 60 zijn wegen ze natuurlijk ook zwaarder. Mijn broers en zussen hebben allemaal gewoon gewicht.
Heel weinig! Een van mijn broers doet aan krachttraining, maar d erest doet eigenlijk amper wat aan sport. Op wat fitness na dan. Tong uitsteken
Er staat elke avond wel een redelijk grote pan op tafel, ja. Tong uitsteken
Mwah, per familielid verschillend. Ongeveer 2 keer per week?
Niet meer, het is er altijd wel maar wordt (niet meer Tong uitsteken ) direct verslonden. Clown
Mijn zus en moeder doen wel eens pogingen om af te vallen, door middel van minder snoepen etc. Heeft voor zover ik weet no niet echt geholpen. Tong uitsteken
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Het zit wel in de genen om slank te zijn, maar of snelle gewichts toe/af name er mee te maken heeft, geen idee!
Zeker weten. Ik kan beter meer bewegen dan minder snoepen om af te vallen.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 13:41

1. Wat is U leeftijd? 17 jaar
2. Wat is U lengte? 1.65 meter
3. Wat is U gewicht? 47 kilo
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? ja
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? op het moment niet meer, vanaf volgende week weer 3x per week fitnessen, minimaal anderhalf uur per keer
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? paardrijden: 5 jaar (tijdelijk gestopt) fitness: 2.5 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? student, en in de horeca. In de horeca veel lopen10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? met de fiets11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? ja, af en toe wandelen
12. Ziet U, als U een dag/paar dagen/weken/maanden meer sport en/of beweegt, verschil in U gewicht, en zo ja, hoe veel scheelt dit dan? Ja, ik val af.
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? Bijna niet
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? 1 broodje
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? anderhalf bord eten
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? 3x per week een schaaltje chips
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? nee
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? zo'n 1 a 2 keer
19. Hebt U al wel eens pogingen gedaan om af te vallen, en zo ja, welke pogingen en hoe vaak, en hebben ze überhaupt geholpen of bleef U op gewicht/kwam U juist aan? nee
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? ja, fitness, judo en paardensport22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? ja 23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? zo'n 2 keer
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? soms
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? Ja, mijn vader: 5x in de week fitnessen en 2x in de week spinnen, hij was 20 kilo kwijt.
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Ja
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? Nee

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 14:20

Zo TS, je kan vooruit Haha!

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 17:29

inderdaad:D

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:36

miltonlover schreef:
Hallo Bokkers,

Mijn naam is Dieuwertje, ik zit in 5 Havo, en ik doe mijn profielwerstuk over oa. de invloed van sport en erfelijkheid of iemand snel aankomt/afvalt.
Ik heb een nogal uitgebreide enquete gemaakt, en zou het erg op prijs stellen als jullie deze willen invullen!!
Als je hem trouwens te lang vindt; je kunt hem ook half, of voor een kwart, invullen Knipoog
Alvast bedankt!! Haha!

Enquête:
1. Wat is U leeftijd? 17
2. Wat is U lengte? 1.69
3. Wat is U gewicht? 69
4. (wat is U vet%) ?
5. (wat is U spiermassa?) ?
6. Denkt U dat U gewicht, en hoe snel U aankomt en afvalt, te maken heeft met erfelijkheid? Ja
7. Beoefent U een sport, en zo ja, welke sport en hoe veel uren besteed U gemiddeld aan deze sport? Paardrijden, ik rij ongeveer 5 uur in een week.
8. Als U een sport beoefent, hoe lang (jaren/maanden/weken) beoefent U deze sport dan al? 11 jaar
9. Wat is Uw beroep, en moet U hierbij veel lopen en/of veel lichamelijke arbeid verrichten? Scholier, weinig lopen dus, daarbij werk in de horeca, vrij arbeidsintensief en veel lichamelijke arbeid.
10. Hoe vervoert U zich gewoonlijk? Fiets
11. Doet U verder nog iets aan beweging (regelmatig wandelen met de hond, tuinieren, etc.) en wat? Nee
13. Ontbijt U, en zo ja, wat gemiddeld? Bakje yoghurt met muesli en soms een tosti erbij.
14. Waaruit bestaat U gemiddelde lunch? twee broodjes
15. Waaruit bestaat U gemiddelde avondmaaltijd? anderhalve aardappel, 2 á 3 eetlepels groenten en een stuk vlees
16. Eet U veel en/of vaak tussendoortjes, en zo ja, hoe vaak, en wat gemiddeld? 1 of 2 keer per dag, een koekje, stukje chocola. Zelden chips.
17. Drinkt U veel en/of vaak alcohol, en zo ja, hoeveel/hoe vaak gemiddeld per week? nooit
18. Hoe veel keer in de week eet U gemiddeld iets ongezonds en/of vets, zoals friet, pizza, shoarma ed.? meestal 1 keer, soms 2
20. Wat is, ongeveer, de lengte van U familieleden (ouders, broers en zussen, kinderen) en hoeveel wegen zij ongeveer? Moeder: 1.70, gewicht: tussen 80/90, vader: 1.85, gewicht: rond de 80, broertje: 1.87, gewicht: rond de 75, 80
21. Wordt er veel en regelmatig aan sport gedaan in U familie, en zo ja, welke sporten en hoe vaak/hoe lang? Moeder fitnesst 1 keer per week, wandelt/fietst veel. Vader fitnesst 3x per week en tennist 1x. Broertje fitnesst 3x, tennist 1 á 2 keer.
22. wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie? Er wordt voldoende gekookt, meestal niet te veel. Er wordt, soms afhankelijk van wat er op tafel staat, een redelijke maaltijd gegeten.
23. Hoe vaak in de week eet U familie gemiddeld iets ongezonds of vets? 1 á 2 keer.
24. Haalt U, of een van U familieleden, veel koek/snoep/chips in huis, en zo ja, wordt dit veel en/of snel gegeten? Er is altijd wel lekkers in huis. Vooral mijn vader/broertje eten hier regelmatig van.
25. Hebben U familieleden wel eens pogingen gedaan om aan te komen en/of af te vallen, en zo ja, hoe vaak en welke pogingen, en hebben ze geholpen? Mijn moeder is 1x afgevallen, zo'n 20 kilo.
26. Zit het, denkt U, in de genen van U familie om snel aan te komen of af te vallen? Nee
27. Heeft regelmatig en langdurig sporten volgens U invloed op Uw stofwisseling, dus op hoe snel U aankomt en/of afvalt? Ja

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

miltonlover schreef:
Hallo Bokkers,

Alvast bedankt!! Haha!

Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
21 jaar
2. Wat is U lengte?
1.78
3. Wat is U gewicht?
60 kg
4. (wat is U vet%)
Ja dat denk ik wel
Ik rij paard maar dat is eigenlijk niet in uren neer te zetten (weide uitmesten ect.)
18 jaar
Student en medewerker incassobureau. Nauwelijks inspanning
per auto
Af en toe zwemmen lees 1x per 3 maanden en hond uitlaten
Nee
Boterham
Boterham + soep
vlees, groenten
Valt mee misschien 4 x per week
Nee 2 glazen wijn op een maand ongeveer
1x per week
Nee geen poging gedaan
ONGEVEER!
Vader 1.80m 90 kilo
Moeder 1.75m 70 kilo
Broer 1.95m 90 kilo
Broertje 1.80m 90 kilo
Broer doet veel aan aikido en zwemmen
Broertje traint met de hond bij een vereniging
Moeder rijd paard en werkt intensief en mountainbike
Vader wandelt in het weekend veel met de hond
Veel gegeten niet, ligt aan de honger er wordt wel bijna iedere dag gekookt
1 x per week
Ja maar er wordt maar snoep gekocht voor 1 week en op=op
Me moeder eet vaak soep dit goed vult en dan sport ze ook wat meer (harlopen erbij)
Broertje is 17 kilo afgevallen toen hij met de computer is gestopt en extra is gaan sporten
Ja snel aankomen valt mee maar ik denbk dat het zeker in de genen zit of dat je snel afvalt of bijkomt
(Zie het ook vaak aan de onderkant van de kuiten)
Nee niet echt, blijft hetzelfde

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:19

Citaat:
Enquête:
1. Wat is U leeftijd?
17 jaar
2. Wat is U lengte?
1.76
3. Wat is U gewicht?
71 kilo
4. (wat is U vet%)
geen idee
geen idee
Ik denk het wel een beetje
Paardrijden, ongeveer 1 uur per dag
Vanaf mijn 7e, eerst begonnen met 1 uurtje in de week, later elke dag
Bijbaantje bij de bakker bart, daar loop ik veel. Op school moet ik tussen de lessen door ook veel trappen op en af, en ik moet elke dag 10 minuten naar het station fietsen, 10 minuten naar school lopen.
Via mijn fietsje
Wandelen, veel fietsen en met de hondjes eropuit
Ja, ik moet zeggen dat het enorm veel scheelt. Als ik meer sport is dat meteen te zien aan mijn lichaam.
Ja, elke ochtend een bakje Kellogs Special K en een kiwi
Brood met kaas, ham of filet american. Gewone broodjes dus.
Meestal vlees of vis, groenten en aardappelen
Ja, dat is mijn zwakte. Meestal 's avonds, wat chips, chocolade of koekjes.
Nee, alleen op een feestje of uitgaan, ongeveer 1x in de week en dan ongeveer 6 glazen
Ik gok 2 keer in de week. 1 dag is friet/pizza dag en meestal na het uitgaan een broodje Dönner. Vork
Nou afvallen niet, wel om gewoon gezonder te eten. Dit hielp altijd, ik merkte het goed kwa lichaam, ik hou het helaas nooit zo goed vol, maar heel erg nodig is het niet.
Mijn moeder is kleiner dan mijn zusje en mijn vader, mijn vader zusje en ik zijn allemaal lang met lange benen. We hebben allemaal gewoon een gezond gewicht, geen overgewicht en geen ondergewicht.
Ja, hockey, paardrijden, turnen, voetbal, golfen en fitness. Fitness 3x in de week door mijn moeder, hockey en voetbal gewoon training en wedstrijd, turnen 2x in de week, golf 1 of 2x in de week en paardrijden elke dag.
22. Wordt er uitgebreid gekookt en veel gegeten in Uw familie?
Ja, we krijgen gewoon een complete maaltijd op tafel en er word altijd op gelet of het wel gezond is.
1x, friet/pizzadag. Deze dag hebben we het allemaal druk en dit is het makkelijkst.
Alleen in het weekend wordt er koek/snoep/chips in huis gehaald, hier doen we gewoon een week mee.
Ja, Sonja Bakker. Vork Heeft goed geholpen.
Ja, van mijn moeders kant zit het in de genen.
Ja, ik merk al snel verschil.

Denk je wel aan de correcte spelling? Bijvoorbeeld: Wat is uW leeftijd ipv U leeftijd. Knipoog
edit; sorry ik zag dat het al opgemerkt was!