Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ukje schreef:Lindy, bedoel je dat die jongen dan gemiddeld een 9 of 10 had.
superlise schreef:(dat is dus zonder latijn en grieks, en ik heb begrepen dat je wel latijns moeten weten als je de medische kant uit gaat..)
verootjoo schreef:Die laatste 2 opties kunnen nietJe moet voor diergeneeskunde écht een vwodiploma met relevante vakken hebben.
Urielle schreef:Niet aanvallend bedoeld maar:
Ik denk niet dat het aan ons is om te zeggen of zij het wel of niet kanAls zij dit echt wil, moet ze er voor gaan. Ongeacht of ze haar einddoel haalt, zal ze zich verder ontwikkelen en dat is altijd goed. Bovendien creeer je met dit soort berichten al een mentale rem die iemand inderdaad minder kan laten presteren.
TS is bepaald de eerste niet die van VMBO naar unief gaat hoor! Mijn broer bijv. komt van de vroegere LOM-school, heeft HBO afgerond en een functie die tussen HBO en universitair niveau ligt. Er zijn niet veel mensen die het lange studeren er voor over hebben maar onmogelijk is het zeker niet
Devillicious schreef:Ik weet dat als ik mijn best doe dat ik er kom...
En ik denk dat ik dan gewoon naa mijn VMBO naar MBO ga..
en daarna naar HBO en zo door naar de uni..
Maar dan probeer ik MBO opleiding die niet zo lang duurt.
Mijn toekomst plan is het het waard:)
Devillicious schreef:En ik denk dat ik dan gewoon naa mijn VMBO naar MBO ga..
en daarna naar HBO en zo door naar de uni..
Maar dan probeer ik MBO opleiding die niet zo lang duurt.
Mijn toekomst plan is het het waard:)
Devillicious schreef:Nou kijk ik wil paardenarts worden en dan als ik daar klaar mee ben
en jaar gaan reizen en stage's lopen bij paardenopvangcentra om ervaring
op te doen en dan
een eigen paardenopvangcentra beginnen in het buitenland.
ladymagic schreef:superlise schreef:(dat is dus zonder latijn en grieks, en ik heb begrepen dat je wel latijns moeten weten als je de medische kant uit gaat..)
Nee hoor, nergens voor nodig Latijn, nergens verplicht, alleen voor een studie klasieke talen is dat aan te bevelen.
Hard hard hard werken. Maar houd zoals al eerder gezegd een plan B in je achterhoofd want er zijn er maar zo weinig die in NL ingeloot worden.
Orienteer je ook op het buitenland en overleg eens met een decaan op school, die kan het allemaal precies vertellen.
Dat je nu zonder leren hoge cijfers haalt wil niet zeggen dat je de uni aan kan.
Ik heb mijn Havo met 8en en 9ens afgerond zonder te leren, maar ik moet nu op het HBO toch flink aan de bak wil ik scoren....
edit: typfoutje
LindyH schreef:Opleidingen als Paardenhouderij heb je ook op HBO-niveau. Scheelt weer een stapje...
Heino schreef:Onderbouwing, Goeroe?