Profielwerkstuk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Re: Profielwerkstuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:51

ik kan echt niet meer tegen mn pws Bloos

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:52

ik zou niet eens weten hoe ik moet beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:52

Wij moeten ook een profielwerkstuk maken dit jaar. We zijn er nu volop aan bezig, en ik totaal moet er 80 uur per persoon aan besteed worden. We krijgen geen tijd om het op school te maken, het moet allemaal thuis.
Ik maak het samen met een meisje met een ander profiel, zij doet geschiedenis en ik biologie. We doen het over de verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat kan je dan weer terugredeneren met geschiedenis. Ik doe het vooral over de bouw van de hersenen, ruimtelijk inzicht enz. Lachen

Het wordt wel een beetje saai moet ik zeggen, maar gelukkig zit het er bijna op.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:53

wij moeten het alleen doen!

(eigenlijk wel blij om, want zoals ik in voorgaande jaren heb gemerkt kan dat behoorlijk irritant zijn, en dan zijn dat nog maar kleine werkstukken)

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:54

geloof me, je wilt er niet eens aan beginnen Haha!
wij hebben nu hoofstuk 1 af, moeten er nog 3... Pff.
zitten er echt tegenaan te hikken Nagelbijten / Gniffelen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:59

ja dat snap ik. En dan ook nog eens een expririment erin (of een intervieuw, kon je geloof ik ook doen) Nagelbijten / Gniffelen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 19:59

Hahaha, schelpdieren zitten over het algemeen wel stiller dan paarden ja;):P

Ik heb vorig jaar een profielwerkstuk gedaan. We hadden het in de 5e al af eigenlijk, maar we hebben het in de 6e perfectioneerd Slim . Vervolgens ben ik gezakt, en kan ik nu dus toekijken hoe heerlijk iedereen in de stress zit voor zn pwst en ik heb het al af! Vork
En voor welk vak?
Voor biologie en het had ook voor economie gekunt (VWO)
Welk onderwerp heb je gekozen
De titel: Ondervoeding bestrijden met schimmels No Cheer
Het was een onderdeel van een wedstrijd. De onderwerpen werden aangeboden door de Wageningen Universiteit en zij hadden ook de uitstapjes geregeld. We moesten zelf het verslag maken en info opzoeken natuurlijk, zij hielpen alleen met de practica.
Het ging erom dat we een 3e wereld land gingen helpen door middel van het groeien van oesterzwammen (zijn paddestoelen en dat zijn schimmels).
Heel leuk was dat:)
Werk je alleen?
Ik deed eerst niet mee, het was een groepje van 2. Omdat mijn vriendin dacht dat ze het niet ging redden met haar groepsgenoot hebben we aan school gevraagd of ik erbij mocht. Normaal mag je namelijk niet met meer mensen dan 2 samen werken aan een pwst. Als we voldoende werk, van goed genoege kwaliteit, zouden inleveren mochten we met zn 3en werken.
Hoe bevalt dit?
Het was wel ok. Met mijn vriendin ging het samen werken wel goed, de ander was zeer perfectionistisch en dat bedoel ik niet als grapje..... Ze heeft bijvoorbeeld 4 volle uren besteed aan de LAY-OUT!! (of er wel of niet een bovenbalkje moest komen enz.... Verdrietig )

Meer info? Kan altijd, stuur me een pm'tje!!

Succes iedereen die het nog moet maken!!
@ Barbiietut: Als je eenmaal bezig bent valt het wel mee hoor:) Je moet alleen voorbij die eerste hoofdstukken enzo..

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:01

Ja, dat experiment gaan wij volgende week doen...
Dan nog drie hoofdstukken schrijven. 10 december moet het bij ons af, en dan in maart geloof ik nog een presentatie voor de ouders. Joepie...

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:05

wij beginnen rond kerst en volgend jaar moet hij voor mijn exame af zij. je doet het alleen en moet er ± 80 uur over doen

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:06

ik heb maar 1 jaar want ik zit op havo.
alleen wat ik me afvroeg .. ik hierna waarschijnlijk nog vwo doen, dan zal ik toch hoop ik niet nóg een profielwerkstuk moeten maken Clown Nagelbijten / Gniffelen

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:07

Bij ons op school moeten ze er dan nog eentje maken Knipoog

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:07

wij hebben een intervieuw. Aangezien we t over rechtsextremisten en moslimextremisten gaan doen, gaan we de diehard hardcore stampers bij ons op school intervieuwen!
(de lonsdalers,kisten en bomberjacks dus Nagelbijten / Gniffelen)

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 20:09

Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, bij het vak Nederlands Lachen Over het boek en de film De Passievrucht. Algemene informatie over beide verzamelen, en vervolgens beide vergelijken! Oppervlakkig: dus over het hele boek & film, en daarna 1 scène en 1 hoofdstuk helemaal op de tekst af. Erg leuk om te doen!

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 23:24

_Jennifer_ schreef:
ik heb maar 1 jaar want ik zit op havo.
alleen wat ik me afvroeg .. ik hierna waarschijnlijk nog vwo doen, dan zal ik toch hoop ik niet nóg een profielwerkstuk moeten maken Clown Nagelbijten / Gniffelen

Ik denk van wel, een profielwerkstuk van het vwo is van een heel ander niveau dan havo. Of je moet er nu eentje op vwo niveau maken en die dubbel inleveren ofzo? Maar dan moet je natuurlijk wel eerst heel goed uitzoeken of dat wel kan.

Als je eenmaal begonnen bent valt het echt reuze mee hoor, ik heb (omdat ik niet kan plannen) wel eens 12 uur op een dag eraan gewerkt. Dat was van: 10 uur s'ochtends beginnen, om 16 uur paardrijden om 18 uur thuis, eten en douchen en dan nog van 19 uur tot 3. En toen was ik moe Verdrietig

Dat is misschien een verkeerd voorbeeld... Maar ik bedoel maar, als je er eenmaal inzit kan je zo achter elkaar een verhaal opschrijven.

Je moet je in het begin gewoon nog niet drukmaken over wat je gaat schrijven, kijk eerst je bronnen eens goed door en begin de relevante dingen te lezen. Dan pas schrijven!

Steefjevos, jouw onderwerp klinkt interessant! En, hadden jullie nog gewonnen? Ja, 4 uur aan de layout, ik ken het Bloos Ik hoefde gelukkig niet samen te werken met zo'n heel erg persoon (als je niet uitkijkt veranderen ze dan ook jouw hele stuk Verdrietig), maar er kwamen voortdurend rode zinnen in mijn stuk en ze belde me dan om te zeggen dat ik nu echt aan het werk moest (aan mijn stuk wat ik op dat moment al af had Nors opkijken)

Maar ik doe het dan omdat ik geen zin heb om echt iets te doen, dan ga ik daar maar aan knutselen. Wij hebben om die reden ook serieus 6 verschillende voorbladen gemaakt Huilen

Wij willen het waarschijnlijk ook naar een wedstrijd sturen, naar sommige wedstrijden wordt toch al niet zoveel opgestuurd en omdat we het nu al af hebben kunnen we nog veel aanpassen Sigaar

Marlien1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 23:25

Mariannedeb schreef:
Ik heb het een paar jaar geleden gedaan, bij het vak Nederlands Lachen Over het boek en de film De Passievrucht. Algemene informatie over beide verzamelen, en vervolgens beide vergelijken! Oppervlakkig: dus over het hele boek & film, en daarna 1 scène en 1 hoofdstuk helemaal op de tekst af. Erg leuk om te doen!

En je hebt dat boek daarna zeker ook nog op je boekenlijst gezet? Knipoog

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:27

Hallo,
Ik had een vraagje ik doe me werkstuk over het getal Pi van wiskunde.
Ik moet er nog super veel aanwerken en hem volgende week inleveren.
Heb 1 van jullie misschien een keer dit onderwerp gebruikt? :P

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 15:53

Beetje oud topic :)

misschien had je er beter wat eerder aan kunnen beginnen dan :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:00

Ten eerste is het niet de bedoeling dat je huiswerk door bokt wordt gemaakt en ten tweede is dit een oud topic. Daarom hier een slotje )