mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benfan

Re: mag je baas je verbieden te roken??RAAR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:09

paix schreef:
Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..

Ik heb genoeg problemen heb 4 jaar geleden hulp gezocht en zou intern gaan (dus opgenomen worden) Heb toen gekozen voor een 3 daagse intensieve psygo-therapie bij het IPD in Assen waar ik nu alweer een half jaar in groepsverband al die problemen stuk voor stuk uitpraat uitpraat uithuil uitpraat soms schreeuw en ik rook overgens niet. Wel geprobeerd trouwens maar ik merkte al snel dat ik daar niet minder depressief van werd dat de angsten niet minder werden en dat alles eigelijk nog net zo klote was.. en het roken was nog smerig ook (iedereen heeft het wel eens geprobeerd) Dus nope, ik denk er niet anders over en als ervarings deskundige op het gebied van probleem oplossend roken kan ik je vertellen dat het absoluut niet werkt. (maar dat betekend niet dat je hoeft te stoppen met roken Paix, roken is goed voor de nederlandse staat Lachen ik wil er alleen maar op duiden dat het niet werkt)

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:10

Bedenk wel dat iedereen anders in elkaar steekt. Knipoog

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:14

Redrumfox schreef:
Bedenk wel dat iedereen anders in elkaar steekt. Knipoog

Weet het wel zeker, maar dan nog los je problemen niet op door te gaan roken. Als dat zo zou zijn dan begon ik direct Sigaar zo lossen ook genoeg mensen het op door te gaan drinken, ook dat wil ik best gaan doen als ik daardoor probleemloos door het leven kan gaan. Vork Dus nee, ik snap best dat de rokers onder ons zich er beter door gan voelen omdat voor hun het roken zo goed voelt, maar dat wil niet zeggen dat het de problemen ook oplost (hoe veel je ook rookt, als je auto in de prak is gereden door je zoon van 3 kun je paffen wat je wil.. die auto blijft kaduuk)

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:17

Natuurlijk lost het niks op, is het slecht voor je etcetera. Maar die hele anti-rookclub kan wel even weggaan met z'n propaganda, want dat weet iedereen ondertussen wel. Het gaat hier simpelweg om de vraag: kan je baas het rechtsgeldig maken om jou te verbieden om te roken (in je privétijd)?
Het antwoord daarop is natuurlijk nee. Hij kan het je wél verbieden in/rond de winkel, omdat het iets uitstraalt naar de klanten wat hij niet wil, of vanwege brandveiligheid, maar als jij in je vrije tijd wil roken dan kan hij dat niet verbieden, en zeker niet op deze manier.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:25

mijn baas kan mij niet verbieden te roken in mijn eigen tijd. en mijn pakje shag geef ik zowiezo al niet af . kom op zeg dat zou mooi zijn . hij kan er wat van zeggen als je in de baas zijn tijd rookt maar niet in mijn eigen vrije tijd .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:28

Belachelijk, waar bemoeid hij zich mee zeg.
Nee dat had ik in geen geval geaccepteerd.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:07

Moon schreef:
Oke dat had ik niet gepikt.
Mijn ouders weten dat ik rook en respecteren dit ook.
Maar als ik ergens werk en ik moet mijn sigaretten weggooien.
Geloof mij maar dat ik daar weg ben.

hoe kan je nou RESPECT opbrengen voor ROKEN???????????????
sorry hoor maar daar kan ik echt niet bij.

Ik vind dit een hele goede baas, ze is nog zo jong en hij wil haar helpen.
de manier waarop is misschien niet de beste maar imo is het goed dat hij haar helpt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:09

paix schreef:
Ach benfan daar gaat het hier ook helemaal niet om..
Denk dat als je zelf problemen hebt en je rookt wel eens dat je zou begrijpen wat ik bedoel..

als je al gaat roken omdat je problemen bent ben je heel heel erg fout bezig. dat is precies hetzelfde als roken om mee te lopen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:33

Tegenwoordig is geloof ik van iedere tiener die gaat roken het excuus 'maar ik heb het zoooo moeilijk...'.

Dat is natuurlijk onzin, want als jij uit het niets 1 sigaret gaat roken word je daar echt niet opeens rustiger van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:40

Sterker nog, van roken ga je je alleen maar slechter voelen en zeker niet beter Lachen. Je rottige gevoel wordt er niet minder van en je verdriet ook niet.

Maar even terug on topic: waarom is dit zo'n big deal? De problemen die ze al had lijken mij toch iets ernstiger dan dit voorval? Die baas heeft het waarschijnlijk goed met haar voor, maar brengt het wat onhandig. En die 4 euro? Die had ze anders met stinkende adem uitgeblazen, dus ik geloof niet dat er echt iets verloren is gegaan Lachen.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 23:05

Ik ben zelf een roker, en ook ik vind het dom van haar om te gaan roken omdat ze problemen heeft. Ze is oud genoeg om haar eigen sigaretten te kopen en tot zoverre dus ook oud genoeg om zelf te bepalen of ze rookt of niet. Aangezien ze nu nog maar heel weinig rookt zou ik haar ook dringend aanraden ermee te stoppen nu dat nog relatief makkelijk kan.

Maar dat terzijde, het gaat er hier om of het optreden van haar baas mag of niet. Zoals gezegd mag hij haar verbieden te roken op het werk, of bv in het zicht van klanten. Maar hij heeft niks te zeggen over wat zij in haar vrije tijd doet, en of ze dan rookt of niet. Het lijkt me dan ook niet aan hem om dit aan haar ouders te vertellen. De actie om het pakje te laten inleveren en in het water te gooien keur ik absoluut af. Het pakje was haar eigendom, en ongeacht wat zij daar mee van plan was in haar vrije tijd (oproken, of van mijn part weggooien) hij heeft niet het recht dit op te eisen, laat staan kapot te maken.
De man is haar baas maar gedraagt zich m.i. nu als haar vader, en dat is zijn taak niet! Het kan best zijn dat hij haar alleen wilde helpen, maar daar is dit naar mijn idee toch niet de manier voor

Dreigen met ontslag vind ik wel beneden alle peil trouwens! Tenzij ze nog in haar proefperiode zit (dan hoeft hij geen reden op te geven) ben ik toch wel erg benieuwd hoe hij dat zou willen doen een medewerker ontslaan omdat deze haar pakje sigaretten niet afgeeft... maar ja feit is waarschijnlijk dat als hij het echt wil er wel een leugenreden komt, je trekt als 16 jarige al gauw aan het kortste eind.

Ik heb verder niet echt advies over wat ze nou het beste kan doen (behalve dan stoppen met roken Knipoog ) wat ik zou doen zou afhangen van veel dingen als in hoeverre heb ik het daar naar mijn zin, en hoe makkelijk vind ik weer een ander baantje. Het blijft lastig, in ieder geval sterkte voor je vriendin want zo te horen heeft ze al genoeg aan haar hoofd ook al zonder problemen met haar baas Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 06:17

Lovely schreef:
Sterker nog, van roken ga je je alleen maar slechter voelen en zeker niet beter Lachen. Je rottige gevoel wordt er niet minder van en je verdriet ook niet.

Zo kan wel merken dat je zelf niet uit ervaring spreekt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 08:30

Chiqa schreef:
Lovely schreef:

Hahahaha, ik heb 17 jaar gerookt Lachen. Tuurlijk lijken sigaretten troostend, maar er is van die 20 peuken per dag niet een die je problemen minder maakt hoor Lachen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:26

Lovely schreef:
Chiqa schreef:

Hahahaha, ik heb 17 jaar gerookt Lachen. Tuurlijk lijken sigaretten troostend, maar er is van die 20 peuken per dag niet een die je problemen minder maakt hoor Lachen.

AMEN, geen sigaret die met jou over je probleem praat hoor Huilen van het lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 10:49

ik vind dat zo'n onzin grijpen naar een sigaret als je het moeilijk hebt. smoesjes noem ik dat!
Ik heb zelf 8 jaar gerookt en ben er nu anderhalf jaar vanaf. Toen ik 3 maanden gestopt was maakte ik iets vreselijks mee waar ik een jaar de tijd van nodig heb gehad om van te herstellen, geestelijk en lichamelijk en ik heb geen sigaret gerookt!

on topic een baas mag niet je sigaretten afpakken want daar heeft hij niks over te zeggen maar ook ik vind het wel een goede!

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:43

Lovely schreef:

Chiqa schreef:

Lovely schreef:

Drank lijkt ook een troostende begripvolle vriend. Tuurlijk lijkt een rokertje je te ontspannen, maar als je het al met 1 sigaretje per dag afkunt........
Haar baas heeft haar tegen zichzelf geprobeerd beschermen. Op zich niks mis mee. Als ik kids van deze leeftijd op straat zie roken dan kan ik ze die verrekte rotpeuk ook wel uit hun vingers trekken!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:28

ze rookt niet waar echt veel anderen bij zijn enzo.. ze is ook neit echt populair, en hoeft dat ook neit te zijn, zit dus ook neit altijd in het centrum te paffen.. maar hij mag ze dus nie tafpakken,, das 1 ding wat zeker is

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:34

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat er nou werkelijk allemaal gezegd is.
Lijkt me namelijk niet dat een baas iemand hiervoor ontslaat. Dus of er is meer aan de hand of er wordt een gedeeltelijke waarheid verteld.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:36

uhh het is zo hoor.. hij zei dat ze gfek was, en als ze het pakje niet gaf, zou ze ouders bellen, en als ze door zou gaan, dan zou ze worden ontslagen.. er waren meerdere mensen bij hoor;)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:37

Ik denk niet dat het mag. Nou ja, verboden zal het ook niet zijn maar ik vind het wel ongepast Knipoog Als ze rookt onder werktijd vind ik het anders, dan mag ie er wel wat van zeggen. Maar als ze inderdaad 1 sigaret op een dag rookt (wat ik betwijfel) en waar hij dus niet bij is, kan hij het haar moeilijk verbieden. Knipoog

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:40

[LZP] > [STW]

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-08 12:40

ze zegt tegne mij dat het 1 per dag is,,, en het logt er ook aan hoe het gaat, ik denk wel meer ,maar zeker geen 4 ofzo!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:46

Hmm, nou ja. Het maakt verder ook niet uit Knipoog Maar 1 lijkt me gewoon erg sterk! 4 gaan ook zomaar denk ik hoor. Maar goed, dat maakt in deze situatie ook niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 12:57

Mistic schreef:
Dus of er is meer aan de hand of er wordt een gedeeltelijke waarheid verteld.

Dat is zo, hier horen we maar één kant van het verhaal.

Lovely schreef:
Hahahaha, ik heb 17 jaar gerookt .

Dat bedoelde ik eigenlijk niet, je kan niet namens jezelf praten op dat gebied vind ik Lachen

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:24

Winxz_Bas schreef:
uhh het is zo hoor.. hij zei dat ze gfek was, en als ze het pakje niet gaf, zou ze ouders bellen, en als ze door zou gaan, dan zou ze worden ontslagen.. er waren meerdere mensen bij hoor;)

Ben jij er bij geweest?
Dat ze zegt dat er meerdere bij waren betekend niet gelijk dat ook alles klopt.