[ENQ] Vergaat de wereld in 1012?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: [ENQ] Vergaat de wereld in 1012?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 14:24

Vind dit ook een laag niveau voor een profielwerk stuk. Als jij je mag baseren op een weblog site Clown Daar moest je bij ons niet mee af komen De maya's voorspellen overigens ook geen "nieuwe" tijd. Hun kalender eindigt dan gewoon. Feit is dat toen de nieuwe kalender gemaakt moest worden, de maya's druk bezig waren met uitgeroeit worden door de spanjaarden. Knipoog Vrij logisch dus dat er geen nieuwe kalender is.

MissCharlie schreef:
Hoi Haha!

Ik ben op het moment heel hard aan het werk voor ons profielwerkstuk (havo 5) en daarvoor moet ik een aantal reacties hebben op een enquete.Zou je misschien antwoord willen geven op deze vragen? Het onderwerp is: het einde van de wereld.

Dankjewel!

-----

Intro:
Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is 18-30

Vraag 1: Er wordt beweerd dat in 2012 de wereld vergaat; Hoe denk je daar over? Wanneer en hoe vergaat de wereld volgens jou?
Stel je vragen juist, officieel word dat nl helemaal niet beweerd, dat is wat een aantal clowns er van gemaakt hebben Knipoog Als je een enquete over iets wil doen, zorg dan dat je degelijk geinformeerd bent over het onderwerp.

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God/Boeddha/Allah enz. over het einde van de wereld?
Geen idee, ben niet gelovig. Waarschijnlijk dat die niet zal vergaan Clown

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan? (denk aan dat het gas/olie bijna op is, nauwelijks zoetwater, bomen enz.)
Zuiniger zijn

Vraag 4: Als je hoort dat het slecht gaat met de aarde..ga je dan anders leven? Doe je dat al en hoe?
Beter een kort en goed leven dan een lang waarbij ik op alles moet letten wat ik doe Clown Kortom; ik leef rustig zoals nu, sorteer mijn afval braafjes, let een beetje op het milieu maar vertik het om mijn hele leven om te gooie.

Enorm bedankt!! Haha! Haha!

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:09

Intro:
Ik ben een meisje
Mijn leeftijd is -18 *15*

Vraag 1: Er wordt beweerd dat in 2012 de wereld vergaat; Hoe denk je daar over? Wanneer en hoe vergaat de wereld volgens jou?
Dat de wereld ooit een keer gaat vergaan, daar ben ik het zeker mee eens. Want alles vergaat, dat het in 2012 al gaat gebeuren lijkt me niet.

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God/Boeddha/Allah enz. over het einde van de wereld?
Ik geloof niet, maar voor zover ik weet zouden dan alleen de gelovige ofzo het overleven. Wat volgens mij zeker niet klopt.

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan? (denk aan dat het gas/olie bijna op is, nauwelijks zoetwater, bomen enz.)
Nauwelijks zoetwater? Verward Dat ze dan lekker zeewater gaan filteren. Euhmm.. volgens mij moeten we vooral is gaan stoppen met al die nieuwe en vaak nutteloze dingen uit te vinden. En moeten we eens van de natuur afblijven als het niet echt nodig is.

Vraag 4: Als je hoort dat het slecht gaat met de aarde..ga je dan anders leven? Doe je dat al en hoe?
Zoieso ben ik er van overtuigd dat het niet slecht gaat met de aarde. Dat de poolkappen smelten is normaal. Vroeger waren er ook ijstijden enzo. Dus nu gaat het ijs misschien weer weg, en binnen 300jaar is de wereld misschien een en al ijs. Dat de mens daarintegen de natuur kapot maakt is wel waar. En daar ben ik dan ook tegen. En ik hou daar wel rekening mee. Zo zal ik, hoe mooi ik het ook vind, nooit ook maar het kleinste stukje bond dragen. Want het uitroeien van dieren vind ik absoluut niet kunnen. Want tenslotte zijn wij ook nog steeds dieren

Sorry, volgens mij ben ik een beetje afgedwaalt. Bloos

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:18

Intro:
Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is -18
zou ik het maar even voor je invullen dan Knipoog

elk jaar zou de wereld vergaan. ben dus niet zo gelovig daar in. de wereld vergaat op de manier van de bijbel maar dat kan nog lang duren.

Vraag 2:Voor gelovigen mensen; wat zegt God over het einde van de wereld?
Zou zeggen zie de bijbel openbaring. zou denk ik dat het zou gaan.

tja, auto's zouden maar moeten gaan rijden op frituurolie Clown nee even sirieus, er moeten meer bomen terug komen op aarde.

we kopen al spaarlampen opdat die beter( en tegenwoordig goedkoper Clown ) zijn. maar ik pas niet mijn hele leven er op aan.

Graag gedaan.

P.s als de wereld zou vergaan in 1012 zit ik nu voor niks op school Boos! Clown Huilen van het lachen want ik (nu athemeun 4) zou in 2012 slagen( zonder te blijven ziten dan he).

Edit: typo's
Laatst bijgewerkt door miss_lizje op 14-10-08 16:27, in het totaal 3 keer bewerkt

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:20

dat de wereld in 2012 kan vergaan heb ik gelezen in de pauze
de maya's hebben dat voorspelt
maar me moeder zegt hoevaak is het al voorspelt dat de wereld is vergaan? ik; heel vaak. mijn ma; nou dan
maar de maya's kunnen ook ongelijk hebben want ze hebben veel dingen goed voorspelt maar ook heel veel verkeerd Knipoog
maarja tot 2012 wachten he

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:23

corientjuhh schreef:
dat de wereld in 2012 kan vergaan heb ik gelezen in de pauze
de maya's hebben dat voorspelt
maar me moeder zegt hoevaak is het al voorspelt dat de wereld is vergaan? ik; heel vaak. mijn ma; nou dan
maar de maya's kunnen ook ongelijk hebben want ze hebben veel dingen goed voorspelt maar ook heel veel verkeerd Knipoog
maarja tot 2012 wachten he

wederom; informeer je. Dat hebben ze helemaal niet voorspelt. Hun kalender eindigt dan alleen en de logische reden daarvoor heb ik hierboven al gegeven Clown

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 17:46

dankjewel voor de reacties Lachen

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:52

Ik vind het onzin. De wereld heeft geen datum die je kan voorspellen wanneer de wereld vergaat. Als de wereld vergaat komt het omdat
de zon op is, en alles dus bervriest. Dit gebeurd over enkele miljoenen jaren al .

Ik geloof niet Knipoog .

Ehmn, rekening houden met de natuur ? Niet altijd aan je zelf denken, niet aan het heden, maar ook aan de toekomst denken.

Ja, dat doe ik al . Ik neem eigen plastic tasjes mee, ik ga niet lopen stoken met de verwarming, en de ramen open.
Ik pak vaker de fiets dan de auto.
Maar dit heeft op zich totaal geen nut. Al houd de heel Nederland rekening met het millieu, Amerika verpest het toch wel .
Airco 24/7 aan daar, met ramen en deuren open, Supermarkten geven miljarden plastic tasjes per dag weg, etc etc etc.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:55

Intro:
Ik ben een man / vrouw
Mijn leeftijd is -18 / 18-30 / 30-60 / 60+

In 2012 verschijnt er een nieuwe periode, de wereld is zichzelf nu al langszaam aan het 'helen' , waardoor je eerst een toppunt krijgt van ellende etc. voordat er nieuw begin komt.

Ik heb geen idee, maar volgens mij lacht hij er hard om. Vork

Vraag 3:Wat denk je dat er moet gebeuren om de achteruitgang van de aarde tegen te gaan? (denk aan dat het gas/olie bijna op is, nauwelijks zoetwater, bomen enz.) We redden dat toch niet met z'n allen, omdat er toch heel wat mensen egoistisch zijn en niet willen luisteren, vandaar dat er vanzelf een oplossing aandient, of anders is het jammer.

Zoiezo vanaf geboorte let ik daar al op..Kraan snel uit, en alles bezuinigen.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:59

Ik ben een vrouw
Mijn leeftijd is -18
wereld vergaat niet.. pas als het wetenschappelijk echt bewezen is wil ik het misschien gaan geloven

? ik denk dat god zou balen dat zijn levenswerk vergaat Knipoog

gewoon allemaal eraan gaan werken.. alleen niet alle landen willen meedoen helaas..

nee, ik leef niet echt anders..

edit: ben vrouw hehe

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:33

Citaat:
Intro:
Ik ben een man / vrouw
Mijn leeftijd is -18 / 18-30 / 30-60 / 60+

Hmm, ik denk niet dat de wereld in 2012 vergaat. Maar ik weet wel zeker dat de wereld een keer vergaat, maar deze datum vind ik te kort bij. Er is al zovaak voorspeld dat de wereld vergaat, maar de wereld kan niet zichzelf opblazen. Wat ik wel geloof is dat we met zijn alle de wereld aan het vernietigen zijn. Denk aan de oorlogen maar ook aan de milieuvervuiling en de mentaliteit van de mens. Het lijkt wel of sommige dingen steeds normaler worden terwijl ze eigenlijk gewoon te gestoord voor woorden zijn.

Ik geloof niet, maar wil toch even hier iets over zeggen. Volgens de bijbel zullen de mensen die in God geloven blijven leven. Maar dit vind ik zo zwart/wit. Er zijn zat mensen die het wíllen geloven maar het niet kúnnen geloven. En wat dacht je van de mensen in Afrika? Die hebben nog nooit van God gehoord en weten niet wat het inhoud. Wat wil je daar dan mee doen? Geloven is zo zwart/wit, als je gelooft ben je goed, geloof je niet ben je slecht.
Ooh, en bij Boeddha hebben ze ook wel zoiets als een Eindtijd, maar dat is als Boeddha terug komt op aarde maar daar word veder niet over verteld, dat is niet belangrijk.

Veel onderzoek. Er kan nu al stroom worden opgewekt met de zon en met lucht. Nog een beetje meer onderzoek en iedere auto kan daarmee rijden.
Iedere boom die je eruit haalt, moet je ook weer ergens terug planten.
De achteruitgang van de aarde is eigenlijk niet tegen te gaan, de aarde vernietigt zichzelf ook.

Ik neem elke dag de fiets en de trein. (Maar meer ook omdat het moet ..)
Voor de rest gooi ik geen papier/plastic/blik in de natuur weg maar doe ik dat altijd bij het afval.
Thuis sorteren wij ook afval en denken aan het licht zo hebben wij bijvoorbeeld overal spaarlampen in.

Oeps, het is best een lang verhaal geworden Nagelbijten / Gniffelen

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:38

@ Sabinee__
Wat heeft Amerika er nou weer mee te maken Verward

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 11:42

zie het verdrag van kyoto, amerika wilde niet meedoen Knipoog en dat is tot nu toe de grootste vervuiler..

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 18:34

als de wereld vergaat zal de oorzaak wel een atoombom zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-08 02:51

Sabinee__ schreef:
Ja, dat doe ik al . Ik neem eigen plastic tasjes mee, ik ga niet lopen stoken met de verwarming, en de ramen open.
Ik pak vaker de fiets dan de auto.
Maar dit heeft op zich totaal geen nut. Al houd de heel Nederland rekening met het millieu, Amerika verpest het toch wel .
Airco 24/7 aan daar, met ramen en deuren open, Supermarkten geven miljarden plastic tasjes per dag weg, etc etc etc.

Als iedereen zo denkt verandert er dus nooit wat Lachen