mogen ze dit echt zomaar maken??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: mogen ze dit echt zomaar maken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:38

Misschien zul je het dan moeten zien als een overwinning als het je toch lukt. Lachen Weinig drinken van tevoren, vlak voor vertrek naar de wc en letten op file meldingen. Veel succes!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:52

MandyR schreef:
En anders kan je je altijd nog ziek melden. Wat dan niet eens echt gelogen is.
En dan zou het wel eens zo kunnen zijn dat je ziek bent totdat het personeelsprobleem in dat andere filiaal is opgelost.

haha ja zou kunnen maar zo ben ik niet Tong uitsteken
toen ik van de trap af was gevallen stond ik 2 dagen later met blauwe plekken, zere rug en hechtingen weer in de winkel.. dus ze weten dat ik echt wel wil werken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:55

Maar waarom probeer je het dan gewoon niet. Je plaatst jezelf wel erg in een slachtofferrol nu. Waarom neem je niet gewoon de uitdaging aan, en probeer je het gewoon?! Je wilt toch ooit van die angst af neem ik aan?

Of je vraagt of 1 van je ouders je brengt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 17:59

verootjoo schreef:
Maar waarom probeer je het dan gewoon niet. Je plaatst jezelf wel erg in een slachtofferrol nu. Waarom neem je niet gewoon de uitdaging aan, en probeer je het gewoon?! Je wilt toch ooit van die angst af neem ik aan?

Of je vraagt of 1 van je ouders je brengt.

ik heb dit probleem al meer dan 5 jaar.. en in die 5 jaar heb ik vaak genoeg 'de uitdaging' aan proberen te gaan.. en dat liep eigenlijk altijd uit op een ramp..

en ik wil er echt heeeel graag vanaf.. maar heb al meerdere behandelingen en onderzoeken gehad maar het probleem is er nog steeds... helaas..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:02

Wat noem je dan een ramp?
Wat gebeurt er als je het probeert. Lijkt me dat het ergste wat er kan gebeuren dat je flauwvalt na zo'n paniekaanval, daar lopen ze namelijk meestal op uit Knipoog Desnoods vraag je of er iemand mee gaat die je vertrouwt?

Proberen is falen... je moet het DOEN Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 18:03

verootjoo schreef:
Wat noem je dan een ramp?
Wat gebeurt er als je het probeert. Lijkt me dat het ergste wat er kan gebeuren dat je flauwvalt na zo'n paniekaanval, daar lopen ze namelijk meestal op uit Knipoog Desnoods vraag je of er iemand mee gaat die je vertrouwt?

Proberen is falen... je moet het DOEN Lachen

geloof me.. dat is echt makkelijker gezegd dan gedaan Knipoog hoe goed je het ook bedoeld..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:24

Lastig zeg, ik woon zelf in een dorp en moet er niet aan denken dat ik dit zelf zou hebben, dan kom ik echt nergens meer! Ik zou het inderdaad echt proberen, als je het eenmaal achter de rug hebt kan je dag vast niet meer stuk!

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:26

Is een scootertje anders geen (tijdelijke) oplossing voor dit soort geintjes? Nou, succes ermee!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:27

Elke keer 1 halte verder proberen een domme gedachte?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 18:28

heb geen rijbewijs helaas... Knipoog
en er is ook niemand die me weg kan brengen want iedereen hier met een auto moet werken..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:56

Kan me best voorstellen, als je echt paniekaanvallen hebt dat je niet durft.
En als ze van je probleem afweten vind ik het niet eerlijk dat ze je zo ver weg sturen.
En is makkelijk gezegd je moet gewoon gaan, maar als je paniekaanvallen hebt kan dat gewoon niet.
Heb ook last gehad van paniekaanvallen{zijn nu redelijk onder controle dmv medicijnen} ,als ze me een miljoen zouden geven om naar de winkel te gaan had ik het niet gedaan, dus had morgen gewoon gebeld dat je echt niet kunt komen, en dat je het probleem in het begin van je dienstverband hebt aangegeven.
Tja de consequenties zul je dan voor lief moeten nemen.
Succes ermee.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:36

LimaMambo schreef:
nee.. ze zeggen dat ze alles hebben geprobeerd om het op te lossen maar dat dit de enige oplossing is.. yeah right

er zitten ik weet niet hoeveel filialen hier in de regio.. dan lijkt het me dat er toch wel meer mensen beschikbaar zijn?
en als een andere winkel een probleem heeft met bezetting.. dan is dat toch niet mijn probleem?

Maar het is ook hun probleem niet dat jij niet met de tram kunt...Maar evengoed een vervelend probleem. Kan je geen ander werk nemen en dan hard gaan werken aan een oplossing (rijbewijs en therapie ofzo) ?

Geen idee als zoiets werkt, maar kan je niet bv 10 minuten op de tram en dan uitstappen, pauze nemen, en wat later weer verder...

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:34

Vervelend probleem. Inderdaad je eigen schuld en blabla dat je hier nu mee zit, maar daar heb je nu niet zoveel aan. Jij zit nu in een rotsituatie en je moet er maar mee zien om te gaan...

Is het haalbaar om met de fiets te gaan? Of bijvoorbeeld een stuk met de fiets en een stuk met het OV? En is er echt níemand die je eenmalig weg wil brengen? Dan kun je dit daarna aankaarten bij je manager en proberen ervoor te zorgen dat het niet nog een keer voorkomt, en ben je er nu in elk geval van af. Wel vreemd dat ze er nu geen rekening mee willen houden, terwijl je het bij je sollicitatie hebt aangegeven. Dan hadden ze je beter niet kunnen aannemen, eigenlijk.

En meiden, dingen als 'doe het maar gewoon', tsja... als je echt een fobie hebt, ligt dat niet zo makkelijk. TS geeft aan al hulp gezocht te hebben hiervoor, en hoe onrealistisch zo'n fobie ook is, als je ermee zit moet je het er maar mee doen. TS zal heus wel begrijpen dat haar angst éigenlijk niet realistisch is, maar daardoor wordt hij niet minder erg.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:37

Misschien denk ik wel erg simpel, maar kan je niet heel droog halverwege de tramreis uitstappen (zal vast wel iets met een wc in de buurt zijn) en dan de volgende tram weer te pakken tot je eindbestemming? Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:43

Authentic schreef:
Misschien denk ik wel erg simpel, maar kan je niet heel droog halverwege de tramreis uitstappen (zal vast wel iets met een wc in de buurt zijn) en dan de volgende tram weer te pakken tot je eindbestemming? Knipoog

weet je wat het is..?? als ik zeker weet dat ergens een toilet is en ik zeker weet dat ik daar per direct gebruik vankan maken is er niks aan de hand..
dus bv in een trein is het geen probleem..

alleen als ik daar niet zeker van ben raak ik in paniek..

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:06

en? aangekomen op werk?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:18

Citaat:
dit staat er letterlijk:

locatie: bij aanvang van dienstverband zullen de werkzaamheden plaatsvinden vanuit het filiaal * plaatsnaam en straatnaam*. De werkgever behoud zich het recht voor de locatie te wijzigen en werknemer te verplaatsen naar een andere locatie binnen nederland

Staat dus heel duidelijk dat je begint in het ene filiaal, en dat daarna je locatie gewijzigd kan worden. Dat jij dit niet begrepen hebt, is heel vervelend. Dus ze mogen dit zomaar doen. Als jij niet aan deze voorwaarde in je contract kan voldoen door medische / psychische omstandigheden, dan zou ik zo snel mogelijk contact opnemen met je arbo-arts. Als die vaststelt dat je een geldige reden hebt om niet met de tram te kunnen, kan hij in overleg met jou en je baas tot een compromis proberen te komen.

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:23

Overigens kan het volgens mij niet eens dat ze je overal kunnen plaatsen, al weet ik niet onder welke CAO jij valt. Bij ons is het in ieder geval zo dat de reismax is: of anderhalf uur enkele reis of straal van 50 km rondom woonplaats. Natuurlijk kan hiervan worden afgeweken maar dat is uiteraard in overleg. Lastig verhaal en zeker omdat je wel wilt, maar het je onmogelijk lijkt vanwege je probleem. Succes ermee en ik zou toch weer met je leidinggevende en/of arbo om de tafel gaan zitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:23

Helaas mogen ze je (tijdelijk) overplaatsen.
Hopelijk vind je een oplossing, kun je niet een collega vragen??
Of iemand die je met de auto brengt?

Sterkte ermee.

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:52

hoop dat het allemaal meegevallen is ts..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:49

ik heb me uiteindelijk toch ziek gemeld.. heb de hele nacht met migraine wakker gelegen omdat ik me er zo druk over heb lopen maken..

heb net eindelijk een beetje kunnen slapen maar de hoofdpijn is nog niet helemaal weg..

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:59

Tja, ik snap het wel, maar da's natuurlijk geen echte oplossing. Je kan je niet blijven ziekmelden. Als je deze baan wil houden, dan zou ik toch maar heel snel om de tafel gaan zitten met je baas. Ik denk ook niet dat je heel sterk staat, als je je gewoon maar ziek meld. Je kan beter open kaart spelen, en duidelijk aangeven wat je wel en niet kan. Dan kan er eventueel nog een oplossing worden gezocht.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:03

Maar dat weten ze al op haar werk, maar ze houden er geen rekening mee sinds er een nieuwe baas is.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:09

Ja maar zij heeft wel getekend voor haar contract, waar duidelijk in vermeld staat dat ze overgeplaatst kan worden naar een ander filiaal Knipoog

Ik denk ook dat je beter meteen naar een afspraak met de bedrijfsarts kan vragen nu je je ziekgemeld hebt.
Dan is het aan hem/haar om te bekijken of jij je terecht ziekgemeld hebt en kan er eventueel naar een oplossing gezocht worden.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 15:18

Ik zou zoals gezegd is meteen contact met je bedrijfsarts opnemen. Je hebt net een nieuwe leidinggevende en dit maakt geen goede indruk. Spreek met de bedrijfsarts je situatie door en ga kijken of jij en het bedrijf in samenwerking met de bedrijfsarts een oplossing kunnen vinden. Ga er vandaag achteraan!